September 21 2025 13:50:29
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 7

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna 2016
Baron
Uz stahujem www.modelforum.cz/images/smilies/36_1_9.gifwww.modelforum.cz/images/smilies/36_1_9.gifwww.modelforum.cz/images/smilies/36_1_9.gif


EDIT: ...a ide sa testovat Úsměv
Upravil/a Baron dne 28-01-2016 16:49
Hals - und Beinbruch!
 
Paulus
Stáhlo se mi to špatně, stahuju znova.Vyděšený
základna Loc: 49°43'52.703"N, 16°26'5.3"E
 
lochness
neco mi rika, ze ten novy sturm bude za chvili nejpouzivanejsi ruska stihacka. vyhled, vyzbroj, odolnost, vykony at zhodnoti lepsi stihaci nez ja Úsměv
kogm.bluefile.cz/banner/ban_loch.jpg
 
saldy
Jednomístná verze byl zajímavý univerzál, dokázal se občas prosadit i proti 109 nebo 110tce pokud měl výhodu nebo němec zpackal útok. Agresivní piloti útočili i na bombardéry pokud letěly nízko. Stroj byl obratný a měl dostatek výkonu, to platí pouze pro malou výšku na kterou byl motor vyladěn. Byl připraven i prototyp stíhací úpravy Il-2, který ale neprošel schvalovací komisí.
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
Rumcajs
Jsem četl hlášení německýho pilota He 111, který lítal Stalingrad. Měl nad Stalingrad a do Stalingradu do kapsy snad 72 letů (nebo tak něco). A v tom hlášení je napsáno přímo, že největší strach měli z Il2 fighter/bomberů, který neustále lítali nad příletovejma trasama a jak něco viděli, šli po tom. Výslovně jmenoval typ Il2. Další pěšák, co přežil transport v Ju 52, taky psal, že na ně útočil Il2 a že ho odrazil kulometem, nebo že možná neuměl pořádně střílet (ten Il2 pilot). Takže mě tohle ani nepřekvapuje. Na bombardery a Štuky je to rychlé dost. Zbraně to má jak z hvězdných válek.
Non est specifica
 
313_OTU_oblak
Rumcajsi, pravdu máš. Tohle jsem četl z více zdrojů. Dokonce snad i ve staré triádě :-)
Ono sověťáci původně nechtěli šturmoviky ani pokrývat doprovodem, ale ztráty je poučily že to tak není správně.
 
Rumcajs
Jsem tu novou IL2 zkoušel a je fakt, že to je čiperný letadlo. Nicméně to není UFO. Rozhodně to není plnohodnotný stihač. Pro nízko letící Štuky to bude určitě problém, ale pro cokoli jiného ne. Aby to dohonilo Bf 110, muselo by to mít převahu výšky, muselo by to stodesítku nachytat na švetkách. Ale věřím, že spousta 109 žokejů udělá tu chybu, že s tím začne točit... Což to by furt ještě šlo, nemá střelce, ale točit s tím znamená pouze to, že vzápětí přiletí jinej podobnej pavián a bude po hehe.

109 F2 mi přijde jako trochu odlehčená F4. To je OK, tak to bylo, ale zde jsme čekali, zda F2 udělají už po vzoru FM 109 E7, nebo zda to udělají po vzoru původní F4, který seberou nějaký ten koník a nějaký to kilo. Zjevně je to ta druhá varianta a na úpravy FM (toho pověstného poskakování po obloze) si ještě počkáme. Na druhou stranu jsem už na stávající F4 a G2 tak zvyklej, že mi to nijak nevadí.

Na základě dřívějších reinkarnací FM jsem si s 109 odvykl točit s Jakama. Nicméně asi 2 až 3 patche zpátky došlo k nepřiznané změně v FM Jaků. Tak jsem dnes zkusil Jaka vymanévrovat. Sundal jsem jednu Miginu 3, ale ohlídnu se a za mnou Jak s převahou výšky i rychlosti. Říkám si, to je v háji, to už neuteču, tak jsem ho nůžkama zpomalil a poslal to do levé stoupavé spirály. Kontroval klasickým trikem hospodářských zviřátek, totiž klapkama. A ono to nešlo, dotáčel mě, ale níž a níž. Nakonec se pokusil to zachránit zvednutím čumáku a tak se propadl. To by se ještě před vánocema nestalo. Není to jediná moje zkušenost s takovou situací za ty poslední 2 až 3 patche. Lítám i Jaky a týhle změny jsem si všiml celkem nechutnou změnou v úspěšnosti mého lítání Jaka.
Non est specifica
 
Baron
Lietal som s Bf-109F-2. Ako píše Rumcajs, správa sa ako odľahčená F-4. Je to rýchly stroj a dobre stúpa. Na druhej strane - rýchlo stráca energiu v horizontálnych manévroch. Na môj vkus až prirýchlo. 15 mm kanón je dobrá zbraň, tiež je možnosť vymeniť ho za 20 mm. Veľmi užitočný je boost, ktorý sa neaktivuje tlačidlom, ale pohybom plynovej páky.

Pre istotu sem dám časové hodnoty a ATA pre ovládanie plynu u Bf 109 F-2 (http://forum.il2s.../?p=315273)

Bf 109 F-2
This German fighter looks like its descendant, F-4. There are only two significant visual differences: angular landing gear bays and smaller radiator intake. However this aircraft is 100 kg lighter, it have less caliber nose autocannon MG-151/15, and has another engine, DB-601N, that requires more complicated management at limited time modes:

2300 RPM, 1.15 ATA - unlimited;
2400 RPM, 1.25 ATA - 30 minutes combat mode;
2600 RPM, 1.35 ATA - 3 minutes emergency mode;
2800 RPM, 1.42 ATA - 1 minute boosted mode.

V Peške som veľmi nelietal - presnejšie raz. Pekne urobené, len mi z nejakého dôvodu nefunguje nastavenie vrtule na osu - na rozdiel od staršej sestričky, kde osa funguje presne tak ako má. Podivné.

EDIT: Aha, tak som sa na fóre IL2 dočítal, že je to na tlačítka. No, čo sa dá robiť, osa by bola lepšia Úsměv

IL2 má jednu zvláštnosť - pri výmene kanónov za Vja-23 stratíte výhľad dozadu. Totiž v prípade použitia tejto varianty výzbroje vám mechanici automaticky namontujú na zadnú časť kabíny oceľový plát. A ste v pr... teda nevidíte dozadu, presnejšie - vidíte tak ako v súčasnom Ilovi. Absencia zadného strelca je citeľná.

Mám dojem, že s Bf-110 sa ľahšie roluje na dráhu, ovšem môže to byť buď placebo alebo som sa to jednoducho konečne naučil Šklebící se

Mc.202 má vylepšený pohľad dozadu, ale stále to nie je nič extra. Preto používali spätné zrkadlá, ktoré v hre nie sú a pravdepodobne ani tak skoro nebudú.

MiG-3 je graficky vylepšený. Pekné.

Je zlepšená dohľadnosť, konečne je možné bombardovať aj z výšky 4 + a vidíte cieľ oveľa skôr ako predtým. Celkovo je grafika o niečo rýchlejšia ako bola. Zdá sa mi, že sú vylepšené (=ostrejšie) textúry kokpitov u niektorých strojov, napr. u MC.202. Graficky krajšie efekty po zásahoch, zlepšený vizuálny DM model (osobne otestované, nejaký parchant v La-5 mi skoro rozmenil F-2 na drobné. Rozstrieľaná kabína, prístroje, diery v krídle atď. - no jednoducho moooc pjekné. Začína sa to v grafickom poškodení pomaly doťahovať na CloD, i keď ten je v tomto stále jednička).
Upravil/a Baron dne 29-01-2016 10:14
Hals - und Beinbruch!
 
1stCL_Werner
Nejnepříjemnější na F-2 je, že nemá manuál chladičů, to ji rychlostně dost degraduje.
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
Baron
Manuál má. Odpoveď od developera:

Sneaksie, on 28 Jan 2016 - 18:52, said:
In manual mode pilot switches off thermostat, so radiator is no longer automatically regulated and moves to streamwise position, roughly 60%. You can't close it or fully open, effectively you cease control of it.

http://forum.il2s.../?p=328171
Hals - und Beinbruch!
 
Rumcajs
S chladičema BOSko vůbec nějak válčí. Tedy nejen BOSko, CloD je na tom ještě hůř. Na IL2 foru je k tomu debata, kde aktuální chladiče zejména Bf 109 klukům ze 777 docela rozstříleli. V 1.106 se třeba mezek přehříval při stoupání i na zimní mapě. Nešlo reprodukovat skurečné Rechlin testy, páčto při daném historickém nastavení chladičů pro daný test se to neuchladilo a při nastavení tak, aby se to uchladilo, to pak nedávalo ty výkony, co by mělo.
Ona simulace chladičů je vlastně taky velice komplexní věc. Spočítat samotný chladič ve smyslu odběru tepla při známém průtoku vzduchu není problém. Ale simulovat chladič, ke kterýmu dost pravděpodobně neznám hodnoty průtoku vzduchu pro dané nastavení otevření regulačních klapek a navíc určovat odpor takového chladiče v závislosti na tom nastavení, je asi docela pakárna. Nikdy nikde jsem neviděl takový čísla pro stihačky z WW2. Existují takové grafy? Nebo to kluci musej dělat pocitově od oka a pokusem / omylem?
Jinak ten TF CloD je na tom úplně tragicky. Chladič Befka vykazuje takovou divnou skokovou charakteristiku, kde se na plný plyn nedokáže uchladit někde kolem 3000m. Pak někde těsně pod 4000m je najednou skok a zase se uchladí a dokonce lze přivřít chladiče. Nicméně tam je toho blbě mnohem víc a samotný chladič je dost možná jen oběť jiných závažnějších problémů.
Non est specifica
 
310_cibule
Baron napsal:


V Peške som veľmi nelietal - presnejšie raz. Pekne urobené, len mi z nejakého dôvodu nefunguje nastavenie vrtule na osu - na rozdiel od staršej sestričky, kde osa funguje presne tak ako má. Podivné.

EDIT: Aha, tak som sa na fóre IL2 dočítal, že je to na tlačítka. No, čo sa dá robiť, osa by bola lepšia Úsměv .


Prý to tak v reálu bylo. V kokpitu té nové pešky prý ani není kolečko na nastavování úhlu vrtule (dosud jsem neměl možnost nový patch vyzkoušet, až v neděli).
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
1stCL_Werner
Baron napsal:

Manuál má. Odpoveď od developera:

Sneaksie, on 28 Jan 2016 - 18:52, said:
In manual mode pilot switches off thermostat, so radiator is no longer automatically regulated and moves to streamwise position, roughly 60%. You can't close it or fully open, effectively you cease control of it.

http://forum.il2s.../?p=328171

Ano, což znamená, že manuál nemá. 60% znamená 25 km/h dolů. A automat se nechová tak, jak vždycky člověk potřebuje.
Celkově lítat 109 na automat je nejlepší cesta jak se nechat uštvat každým jakem.
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
Baron
Pre mňa za mňa - tak nemá. Pochybujem, že s tým budú niečo robiť.
Upravil/a Baron dne 29-01-2016 12:05
Hals - und Beinbruch!
 
Tyler Durden
http://109lair.ho..._flaps.htm
Osud šeptá bojovníkovi: "Nemůžeš odolat bouři" a bojovník šeptá: "já jsem bouře!"
 
Rumcajs
1stCL_Werner napsal:
Celkově lítat 109 na automat je nejlepší cesta jak se nechat uštvat každým jakem.
Něco na tom je. Jaky mají svůj chladící systém namodelovaný velmi optimisticky. Poměrně dlouho mohou letět s zavřenýma chladičema a ačkoli vyskočí hláška o přehřátí, dlouho to s motorem neudělá nic. V zásadě můžou lítat na plnej plyn/otáčky po celý let bez omezení. Maximálně tak je to donutí otevřít chladič, když přeháněj moc. Nikde ani známka pro problémech s chlazením, který jsou zmiňovaný v literatuře. Navíc při úplně zavřeným chladiči vykazují hezký nárůst maximálky. Podle mě je to způsob, jak vývojáři balancují hru. Hlavní parametry letadel udělají podle dostupných materiálů a jednotlivým typům pak drobně pomůžou či je přiškrtěj detailama implementace. Takovýhle detailní data dost možná nikde nejsou k dispozici, takže je zde prostor k dotvoření podle požadovaného obrazu.
Nicméně Jak nestačí F4 s chladičem na automat ve stoupání nikdy. G2 je na tom o něco hůř. G2 potřebuje 2000m výšky, aby Jaku spolehlivě utekla. Úplně u země je G2 tak trochu otloukánek, pokud se to bere čistě výkonově. Co mě ale zarazilo víc než Jak, je 530km/h, co u země vytáhne Mig 3. Sice na zavřený chladiče, ale i tak to nějakou chvíli vydrží. Ne že by to z Migu dělalo UFO v kontextu strojů pro BOS, ale u Moskvy to bude mít proti sobě F2 a E7 a tam to bude docela podobná situace jako Jak 1 versus F4 a G2 u Stalingradu.
Zas je třeba říct, že kdyby VVS nemělo konkurenceschopné stroje, nikdo by to nelítal a to by taky bylo blbě. Tohle je třeba chápat s jitou měrou pragmatismu. Ale aby to nevyznělo negativně, zkuste si občas toho Jaka a Miga lítat. Ono to rozhodně není jednoduché s nima konkurovat Befkům a FW. V žádném případě to nejsou nadřazené stroje a těch výhod mají minimum a spíš jsou to výhody hodně limitované, kterým slušný pilot befka dokáže relativně snadno čelit. Ani ty magické klapky už nejsou tak magické, jak to bývalo.
Non est specifica
 
1stCL_Werner
Nesmysl, G-2 i F-4 jsou ve stoupavosti rovnocený a oba Jaka dají. Když neuděláte botu a máte alespoň 600m vzdálenosti při stejné rychlosti, uniknete v Gustavovi všemu.
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
CSL1_Talbot
A ako teda pouzivat chladic na F-4,nejake rady?
[img]http://www.ulozisko.sk/obrazky/700632/sigpic3393_11.gif[/img] is not a valid Image.
 
Rumcajs
CSL1_Talbot napsal:

A ako teda pouzivat chladic na F-4,nejake rady?
Stejně jako u čehokoli jinýho. Jak jde do tuhýho, vypínej automat a řiď chladič ručně. Ty letadla snesou vyšší teplotu, než je teplota hlášení v technochatu. Minutu dvě to klidně můžeš nechat zavřený. Rozdíl v rychlostech a stoupavosti je znatelný. Platí to pro všechny lítadla, co máme k dispozici.
Non est specifica
 
1stCL_Werner
Celkově je lepší nachlazovat dopředu a v boji přivírat. Automat drží 100°C i když motory snesou ještě těsně pod 120°C.
Jak jste na tom pokud zdrháte na automat a pilot Jaku to umí ukazuje tenhle graf, co jsem dělal nedávno:
[img]http://jpeg.cz/images/2015/11/29/xoBR.jpg[/img] is not a valid Image.
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

13-09-2025 17:59
Ahoj, jak bych si s vámi mohl zalétat? Kdy, kde a jak? Létal jsem BOS solo a ted si na TAW trosku osvojil i engine mgmt a navigaci jen podle mapy. Sám ale nemám šanci. Létám za spojence.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

13-07-2025 19:07
Pro zajímavost: Na území česka se v minulosti v hradních příkopech medvědi nikdy nepoužívali. Bylo to neekonomické.

38,068,509 návštěv