Jednomístná verze byl zajímavý univerzál, dokázal se občas prosadit i proti 109 nebo 110tce pokud měl výhodu nebo němec zpackal útok. Agresivní piloti útočili i na bombardéry pokud letěly nízko. Stroj byl obratný a měl dostatek výkonu, to platí pouze pro malou výšku na kterou byl motor vyladěn. Byl připraven i prototyp stíhací úpravy Il-2, který ale neprošel schvalovací komisí.
Jsem četl hlášení německýho pilota He 111, který lítal Stalingrad. Měl nad Stalingrad a do Stalingradu do kapsy snad 72 letů (nebo tak něco). A v tom hlášení je napsáno přímo, že největší strach měli z Il2 fighter/bomberů, který neustále lítali nad příletovejma trasama a jak něco viděli, šli po tom. Výslovně jmenoval typ Il2. Další pěšák, co přežil transport v Ju 52, taky psal, že na ně útočil Il2 a že ho odrazil kulometem, nebo že možná neuměl pořádně střílet (ten Il2 pilot). Takže mě tohle ani nepřekvapuje. Na bombardery a Štuky je to rychlé dost. Zbraně to má jak z hvězdných válek.
Rumcajsi, pravdu máš. Tohle jsem četl z více zdrojů. Dokonce snad i ve staré triádě :-)
Ono sověťáci původně nechtěli šturmoviky ani pokrývat doprovodem, ale ztráty je poučily že to tak není správně.
Jsem tu novou IL2 zkoušel a je fakt, že to je čiperný letadlo. Nicméně to není UFO. Rozhodně to není plnohodnotný stihač. Pro nízko letící Štuky to bude určitě problém, ale pro cokoli jiného ne. Aby to dohonilo Bf 110, muselo by to mít převahu výšky, muselo by to stodesítku nachytat na švetkách. Ale věřím, že spousta 109 žokejů udělá tu chybu, že s tím začne točit... Což to by furt ještě šlo, nemá střelce, ale točit s tím znamená pouze to, že vzápětí přiletí jinej podobnej pavián a bude po hehe.
109 F2 mi přijde jako trochu odlehčená F4. To je OK, tak to bylo, ale zde jsme čekali, zda F2 udělají už po vzoru FM 109 E7, nebo zda to udělají po vzoru původní F4, který seberou nějaký ten koník a nějaký to kilo. Zjevně je to ta druhá varianta a na úpravy FM (toho pověstného poskakování po obloze) si ještě počkáme. Na druhou stranu jsem už na stávající F4 a G2 tak zvyklej, že mi to nijak nevadí.
Na základě dřívějších reinkarnací FM jsem si s 109 odvykl točit s Jakama. Nicméně asi 2 až 3 patche zpátky došlo k nepřiznané změně v FM Jaků. Tak jsem dnes zkusil Jaka vymanévrovat. Sundal jsem jednu Miginu 3, ale ohlídnu se a za mnou Jak s převahou výšky i rychlosti. Říkám si, to je v háji, to už neuteču, tak jsem ho nůžkama zpomalil a poslal to do levé stoupavé spirály. Kontroval klasickým trikem hospodářských zviřátek, totiž klapkama. A ono to nešlo, dotáčel mě, ale níž a níž. Nakonec se pokusil to zachránit zvednutím čumáku a tak se propadl. To by se ještě před vánocema nestalo. Není to jediná moje zkušenost s takovou situací za ty poslední 2 až 3 patche. Lítám i Jaky a týhle změny jsem si všiml celkem nechutnou změnou v úspěšnosti mého lítání Jaka.
Lietal som s Bf-109F-2. Ako píše Rumcajs, správa sa ako odľahčená F-4. Je to rýchly stroj a dobre stúpa. Na druhej strane - rýchlo stráca energiu v horizontálnych manévroch. Na môj vkus až prirýchlo. 15 mm kanón je dobrá zbraň, tiež je možnosť vymeniť ho za 20 mm. Veľmi užitočný je boost, ktorý sa neaktivuje tlačidlom, ale pohybom plynovej páky.
Bf 109 F-2
This German fighter looks like its descendant, F-4. There are only two significant visual differences: angular landing gear bays and smaller radiator intake. However this aircraft is 100 kg lighter, it have less caliber nose autocannon MG-151/15, and has another engine, DB-601N, that requires more complicated management at limited time modes:
2300 RPM, 1.15 ATA - unlimited;
2400 RPM, 1.25 ATA - 30 minutes combat mode;
2600 RPM, 1.35 ATA - 3 minutes emergency mode;
2800 RPM, 1.42 ATA - 1 minute boosted mode.
V Peške som veľmi nelietal - presnejšie raz. Pekne urobené, len mi z nejakého dôvodu nefunguje nastavenie vrtule na osu - na rozdiel od staršej sestričky, kde osa funguje presne tak ako má. Podivné.
EDIT: Aha, tak som sa na fóre IL2 dočítal, že je to na tlačítka. No, čo sa dá robiť, osa by bola lepšia
IL2 má jednu zvláštnosť - pri výmene kanónov za Vja-23 stratíte výhľad dozadu. Totiž v prípade použitia tejto varianty výzbroje vám mechanici automaticky namontujú na zadnú časť kabíny oceľový plát. A ste v pr... teda nevidíte dozadu, presnejšie - vidíte tak ako v súčasnom Ilovi. Absencia zadného strelca je citeľná.
Mám dojem, že s Bf-110 sa ľahšie roluje na dráhu, ovšem môže to byť buď placebo alebo som sa to jednoducho konečne naučil
Mc.202 má vylepšený pohľad dozadu, ale stále to nie je nič extra. Preto používali spätné zrkadlá, ktoré v hre nie sú a pravdepodobne ani tak skoro nebudú.
MiG-3 je graficky vylepšený. Pekné.
Je zlepšená dohľadnosť, konečne je možné bombardovať aj z výšky 4 + a vidíte cieľ oveľa skôr ako predtým. Celkovo je grafika o niečo rýchlejšia ako bola. Zdá sa mi, že sú vylepšené (=ostrejšie) textúry kokpitov u niektorých strojov, napr. u MC.202. Graficky krajšie efekty po zásahoch, zlepšený vizuálny DM model (osobne otestované, nejaký parchant v La-5 mi skoro rozmenil F-2 na drobné. Rozstrieľaná kabína, prístroje, diery v krídle atď. - no jednoducho moooc pjekné. Začína sa to v grafickom poškodení pomaly doťahovať na CloD, i keď ten je v tomto stále jednička).
Upravil/a Baron dne 29-01-2016 10:14
Sneaksie, on 28 Jan 2016 - 18:52, said:
In manual mode pilot switches off thermostat, so radiator is no longer automatically regulated and moves to streamwise position, roughly 60%. You can't close it or fully open, effectively you cease control of it.
S chladičema BOSko vůbec nějak válčí. Tedy nejen BOSko, CloD je na tom ještě hůř. Na IL2 foru je k tomu debata, kde aktuální chladiče zejména Bf 109 klukům ze 777 docela rozstříleli. V 1.106 se třeba mezek přehříval při stoupání i na zimní mapě. Nešlo reprodukovat skurečné Rechlin testy, páčto při daném historickém nastavení chladičů pro daný test se to neuchladilo a při nastavení tak, aby se to uchladilo, to pak nedávalo ty výkony, co by mělo.
Ona simulace chladičů je vlastně taky velice komplexní věc. Spočítat samotný chladič ve smyslu odběru tepla při známém průtoku vzduchu není problém. Ale simulovat chladič, ke kterýmu dost pravděpodobně neznám hodnoty průtoku vzduchu pro dané nastavení otevření regulačních klapek a navíc určovat odpor takového chladiče v závislosti na tom nastavení, je asi docela pakárna. Nikdy nikde jsem neviděl takový čísla pro stihačky z WW2. Existují takové grafy? Nebo to kluci musej dělat pocitově od oka a pokusem / omylem?
Jinak ten TF CloD je na tom úplně tragicky. Chladič Befka vykazuje takovou divnou skokovou charakteristiku, kde se na plný plyn nedokáže uchladit někde kolem 3000m. Pak někde těsně pod 4000m je najednou skok a zase se uchladí a dokonce lze přivřít chladiče. Nicméně tam je toho blbě mnohem víc a samotný chladič je dost možná jen oběť jiných závažnějších problémů.
V Peške som veľmi nelietal - presnejšie raz. Pekne urobené, len mi z nejakého dôvodu nefunguje nastavenie vrtule na osu - na rozdiel od staršej sestričky, kde osa funguje presne tak ako má. Podivné.
EDIT: Aha, tak som sa na fóre IL2 dočítal, že je to na tlačítka. No, čo sa dá robiť, osa by bola lepšia .
Prý to tak v reálu bylo. V kokpitu té nové pešky prý ani není kolečko na nastavování úhlu vrtule (dosud jsem neměl možnost nový patch vyzkoušet, až v neděli).
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Sneaksie, on 28 Jan 2016 - 18:52, said:
In manual mode pilot switches off thermostat, so radiator is no longer automatically regulated and moves to streamwise position, roughly 60%. You can't close it or fully open, effectively you cease control of it.
Ano, což znamená, že manuál nemá. 60% znamená 25 km/h dolů. A automat se nechová tak, jak vždycky člověk potřebuje.
Celkově lítat 109 na automat je nejlepší cesta jak se nechat uštvat každým jakem.
1stCL_Werner napsal:
Celkově lítat 109 na automat je nejlepší cesta jak se nechat uštvat každým jakem.
Něco na tom je. Jaky mají svůj chladící systém namodelovaný velmi optimisticky. Poměrně dlouho mohou letět s zavřenýma chladičema a ačkoli vyskočí hláška o přehřátí, dlouho to s motorem neudělá nic. V zásadě můžou lítat na plnej plyn/otáčky po celý let bez omezení. Maximálně tak je to donutí otevřít chladič, když přeháněj moc. Nikde ani známka pro problémech s chlazením, který jsou zmiňovaný v literatuře. Navíc při úplně zavřeným chladiči vykazují hezký nárůst maximálky. Podle mě je to způsob, jak vývojáři balancují hru. Hlavní parametry letadel udělají podle dostupných materiálů a jednotlivým typům pak drobně pomůžou či je přiškrtěj detailama implementace. Takovýhle detailní data dost možná nikde nejsou k dispozici, takže je zde prostor k dotvoření podle požadovaného obrazu.
Nicméně Jak nestačí F4 s chladičem na automat ve stoupání nikdy. G2 je na tom o něco hůř. G2 potřebuje 2000m výšky, aby Jaku spolehlivě utekla. Úplně u země je G2 tak trochu otloukánek, pokud se to bere čistě výkonově. Co mě ale zarazilo víc než Jak, je 530km/h, co u země vytáhne Mig 3. Sice na zavřený chladiče, ale i tak to nějakou chvíli vydrží. Ne že by to z Migu dělalo UFO v kontextu strojů pro BOS, ale u Moskvy to bude mít proti sobě F2 a E7 a tam to bude docela podobná situace jako Jak 1 versus F4 a G2 u Stalingradu.
Zas je třeba říct, že kdyby VVS nemělo konkurenceschopné stroje, nikdo by to nelítal a to by taky bylo blbě. Tohle je třeba chápat s jitou měrou pragmatismu. Ale aby to nevyznělo negativně, zkuste si občas toho Jaka a Miga lítat. Ono to rozhodně není jednoduché s nima konkurovat Befkům a FW. V žádném případě to nejsou nadřazené stroje a těch výhod mají minimum a spíš jsou to výhody hodně limitované, kterým slušný pilot befka dokáže relativně snadno čelit. Ani ty magické klapky už nejsou tak magické, jak to bývalo.
Nesmysl, G-2 i F-4 jsou ve stoupavosti rovnocený a oba Jaka dají. Když neuděláte botu a máte alespoň 600m vzdálenosti při stejné rychlosti, uniknete v Gustavovi všemu.
Stejně jako u čehokoli jinýho. Jak jde do tuhýho, vypínej automat a řiď chladič ručně. Ty letadla snesou vyšší teplotu, než je teplota hlášení v technochatu. Minutu dvě to klidně můžeš nechat zavřený. Rozdíl v rychlostech a stoupavosti je znatelný. Platí to pro všechny lítadla, co máme k dispozici.
Celkově je lepší nachlazovat dopředu a v boji přivírat. Automat drží 100°C i když motory snesou ještě těsně pod 120°C.
Jak jste na tom pokud zdrháte na automat a pilot Jaku to umí ukazuje tenhle graf, co jsem dělal nedávno:
[img]http://jpeg.cz/images/2015/11/29/xoBR.jpg[/img] is not a valid Image.
Ahoj, jak bych si s vámi mohl zalétat? Kdy, kde a jak?
Létal jsem BOS solo a ted si na TAW trosku osvojil i engine mgmt a navigaci jen podle mapy. Sám ale nemám šanci. Létám za spojence.
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.