Těžký stíhač Do 335 byl letoun inovativní konstrukce, zkušený testovací pilot E.Brown, který po válce létal dvoumístnou verzi ve Farnborough o něm prohlásil, že němci udávané údaje o dosahovaných rychlostech nehodnotí vůbec jako přehnané, také z něj cítil vzácný pocit přemotorování, k testu jednomístné verze se však nedostal. Předsériové stroje přecijen velmi trpěly na děcké nemoci. Pfeil se tak nadostal, přestože jich létal slušný počet, do bojového nasazení.
Ke konci války byl pro LW páteří skvělý stíhací bombardér Fw 190F-8. LW potřebovala výkoné bitevníky, schopné postarat se sama o sebe, více než cokoli jiného. Do 335 tak přicházel nejen jako těžký stíhač pro rozbíjení svazů bombardérů ale i jako stíhací bombardér v příslušné verzi.
Stroj může sice působit neohrabaně, ale při pohledu zepředu je to úzký doutník. Pfeil se ve hře objevil až s příchodem 1946 verze a má opravdu krásný kokpit, máme zde vystřelovací sedadlo a před tím nouzová nálož odstřelí zadní vrtuli a horní směrovku. Využít můžete hasicí zařízení pro případ požáru obou motorů, o vše ostatní se stará automatika. Výzbroj je velmi solidní, 1x 30 +2x 15mm. To nejlepší nakonec, Pfeil má vlastní pumovnici, která pojme 2x SC/AB-250, nebo 1x SC/AB-500 či dokonce 1x SC-1000, určitě se hodí i 8x SC-70. Je to tedy i skvělý stíhací bombardér.
Stroj tahá jako pila a má skvělou stoupavost i s nákladem, v editoru jsem mu musel ubrat rychlost aby s ním držely krok naložené Fw. S obratnými ruskými stíhači to má mohutný stroj těžké ale vydrží značné poškození, podobně jako osmičkový Fw, v pohodě doletíte i s jedním motorem, zadní tlačná vrtule je o něco výkonější.
V kampani se ocitnete na území Slovenska u SG 2, která zde operovala už téměř pouze s Fw 190F-8.Kombinuje bitevní i stíhací mise, na výběr je skoro totožná hra za Do 335 nebo Fw 190F-8/A-8.
Protože mě práce na tomto hodně bavila a šlo to rychle, dodělám asi ještě prouďáky, stačí jen prodloužit dráhy a bude to lahoda.
Tak a máme tu třetí pokračování BDWU, ladění pro prouďáky nakonec zabralo víc času než jsem si myslel ale byla to zábava. Máme v tom československý otisk, kromě slovenské mapy se použijí i krásné skiny pro I./KG51 od Dalailamy. Prouďáky první generace mám hrozně rád, už v minulosti jsem udělal jednu kampaň pro Fargo a vůbec toho nelituju však Šturm to má skvěle zmáknutý.
Kokpit Schwalbe/Sturmvogel nijak nenadchne ani neurazí. V bitevních misích poletíte v bombardovací verzi A-2a, která má díkybohu jediný možný a historicky správný náklad 2x SC-250. S pačem 4.13 se dá využít nová fičura, kdy je možný bomby odhodit i postupně, doporučuju si na tohle, nový tlačítko najít.
V reálu se ze špičkové stíhačky stal mizerný bombardér, smutné okolnosti jeho vzniku jsou asi všem známé. Pilot se před odhozem musel ujistit, že zadní palivová nádrž je prázdná, jinak následoval prudký propad dozadu, odhazovalo se od oka z poměrně velké výšky, takže to bylo dost nepřesné, s letounem nebylo radno prudčeji klesat neboť rychle překročil maximální rychlost kdy řididla přestala fungovat.
Stroj má oproti stíhací verzi poloviční palebnou sílu, ale stále dost hrozivou. Hodí se tak i do kombinovaných misí stejně jako Pfeil nebo Fw 190.
S nepřátelskými stíhači z pravěku si můžete vytřít zadek, žralok je nepolapitelný avšak pozor na stíhače slídící u základny a na flaky, motory jsou dost zranitelné. Nyní jsem pozoroval několik scenářů:
1) ručička otáčkoměru se rozkmitá dokud motor pozvolna neumře.
2) ručička otáčkoměru náhle spadne, motor okamžitě končí, občas ho zachvátí plameny, do několika minut může následovat exploze palivové nádrže, ale není to pravidlem.
3) Motor přestane reagovat na tah plynu a nejde ani vypnout, jede si v otáčkách které měl v okamžik poškození. Letoun vás sice doveze domů, ale přistát je nemožné.
Při klesání rychle nabíráte rychlost, při překročení 850kmh a více se joystick začne třást a je třeba začít velmi pozvolna stoupat. S tahem zacházejte velmi citlivě v nižších otáčkách, ideální je to vůbec nehrabat, jednak motory mají mizivou axceleraci, nebo tendenci vysadit. Velký cit je třeba na přistání.
Ve smyšlený kampani si zaletíte i klasiku v podobě A-1a a raketami R4M, A-1U s kanonem Bk5 nebo Go 229.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2056/il2fb-2015-11-22-22-22-32-62.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2055/il2fb-2015-11-22-22-20-32-29.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2057/il2fb-2015-11-22-22-24-57-21.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2052/il2fb-2015-11-18-08-39-41-00.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2054/il2fb-2015-11-22-22-15-45-12.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2058/bk5b.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2053/il2fb-2015-11-22-22-12-19-79.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2077/he_162cover.jpg[/img] is not a valid Image. http://www.missio...mp;id=5090
Vítejte zpět u nejlepšího bojového simu současnosti, mám tu zas něco novýho. Pro Spatze by bylo bývalo vhodnější západní bojiště, ale pro mě je mnohem rychlejší hotový základ.
He 162 A-1,A-2 se okrajově na konci války dostal do bojového nasazení. Přestože to byla zbraň zoufalství, s extrémně rychlým vývojem, kde bylo vše podřízeno dostupným materiálům (rozuměj překližka a lepidlo), to byl v zásadě překvapivě povedený letoun. Je třeba dodat, že nebezpečným se stal v rukách zkušeného pilota, o fantasmagorii Goringa, že do něj posadí stovky klučíků z Hitlerjugend nemohla být ani řeč. Letounek připomínající svou velikostí spíše RC model byl opravdu rychlý, skýtal nejlepší střeleckou základnu se svých proudových současníků a vynikal i hadovitým pohybem. Původně měl být osazen 30mm kanony, těch se ale nedostávalo a tak většina nesla jen dvě dvacky.
Pro obsluhu motoru BMW 003 platí to stejné jako jsem psal u Me 262, letoun je ale mnohem lehčí a je schopen dotočit zatáčku rychleji než 262, na manévrový souboj s klasickou stíhačkou však rychle zapomeňte. Navíc jak ztratíte rychlost bude trvat dlouho než se zase rozjedete. Držte se na rychlosti.
Na klesání rychle nabírá rychlost, začne se třást a je zle, švalbina tohle lépe ustojí a stačí jen jemně přejít do stoupání, Spatz se ale roztrhá, odlomí se křídlo nebo ocasní plochy, je velmi křehký. Další nebezpečí z rychlosti je v přetížení, i na menších hodnotách si snadno zaspinkáte i na mnoho sekund.
Pozor taky na dolet, není to žádný vytrvalec. Prakticky pokaždé budete na hranici doletu a jedním okem šilhat na hladoměr.
Díky za opravu nesmyslu. Ještě jednu zajímavost, já protože nejsem tak šikovný s tim přistávám na 0% tahu jako s kluzákem, krásně to pak sedne bez nervů z vysoký rychlosti a skvěle to brzdí když trochu přetáhnete. Pro porovnání jsem přidal i jednu misi s verzí C. Ta vyžaduje určitě vyšší rychlost na přistání, protože jsem se s ní vždy propad a rozbil si hubu. Všimnete si, že má výkonnější motor a snese i vyšší rychlost. Společně s 30mm konony je z ní až příliš überletoun, už to nemá ty gule. Ve šturmu 1946 na to byla nebo určitě je pěkná kampaň kde si zalítnete proti spojeneckým prouďákům.
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.