Alfíku, to můžeš rovnou nastavit afinitu DCS na zvolený 4 jádra (či kolik chceš testovat) a zkusit FPS. Windows normálně samy o sobě moc nežerou a pokud mají nějaká volná jádra, rády se tam přestěhují i se zbytkem procesů. Jinak určitě to nějaký jádra využije. Nebude to jen jedno. Ty 4 jsou asi realita.
Jasan, ale já jsem to pochopil tak (možná špatně) že otázka zněla:
Na kolika vláknech je chopno DCS běžet?
Na to odpoví můj postup - ten umožní aby W rozdělovaly DCS na max. počet vláken, který bude běh prg vyžadovat, resp. kolik dokáže využít.
Ale jak píšu, možná jsem nepochopil otázku
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Myslím, že otázka spíš byla, kolik jader dokáže využít. Ono to není úplně zřejmé právě díky tomu, že Windows (či asi i jakýkoli jiný OS) rozhazuje zátěž po jádrech procáku a tak to využije neomezené množství jader ve smyslu "každý chvilku tahá pilku". Pokud je ale pilka jen jedna, pak se na ní jen střídaj. No a to je ta věc s DCS a kdejakou jinou hrou. Pilky jsou asi tak 4 a jádra se na nich střídaj.
Vlastně ani není směrodatné, kolik vláken má ten proces vytvořených. To proto, že ty vlákna jsou ve finále nějak synchronizovaná. Synchronizace = čekání. Prostě sice chvilku něco běží paralelně, ale jen proto, aby pak počkalo na ostatní. Nutnost synchronizace je vůbec zabiiják paralelizace.
Hm takže říkáte, že DCS World 2.5 využívá reálně jen 2 jádra. To stále nahrává koupi Intel i5-9600K, které si člověk přetočí na 5 Ghz se solidním vzduchovým chladičem. Nevýhoda u Intelu ale bude, že s příchodem 10nm (snad se v roce 2020 reálně dočkáme) zcela jistě (jak to u Intelu chodí) nebude možný upgrade na novější CPU.
To zase nahrává koupi AMD CPU jako např Ryzen 2600 nyní (a přetočit jej na 4 Ghz), a buď tento nebo příští rok tam osadit nějaký 7nm/+ CPU.
To je lehké zklamání, čekal jsem že DCS World umí využít alespoň ty 4 cores. Vidím, že stejně jako X-Plane 11 který stále v roce 2019 běží na 1 core, je na tom DCS World prakticky stejně (špatně).
Hm takže říkáte, že DCS World 2.5 využívá reálně jen 2 jádra. To stále nahrává koupi Intel i5-9600K, které si člověk přetočí na 5 Ghz se solidním vzduchovým chladičem. Nevýhoda u Intelu ale bude, že s příchodem 10nm (snad se v roce 2020 reálně dočkáme) zcela jistě (jak to u Intelu chodí) nebude možný upgrade na novější CPU.
To zase nahrává koupi AMD CPU jako např Ryzen 2600 nyní (a přetočit jej na 4 Ghz), a buď tento nebo příští rok tam osadit nějaký 7nm/+ CPU.
To je lehké zklamání, čekal jsem že DCS World umí využít alespoň ty 4 cores. Vidím, že stejně jako X-Plane 11 který stále v roce 2019 běží na 1 core, je na tom DCS World prakticky stejně (špatně).
Máš pravdu, že pro aktuální DCS je díky vyššímu IPC vhodnější Intel. Ale připomínám, že do DCS World míří Vulkan API a dovolím si odvážně tipnout, že se implementace dočkáme ještě tento rok.
Aces_Wild: máš to někde potvrzeno, že do DCS World opravdu v dohledné době skutečně implementují API Vulkan, tedy podporu Multicore? Někde se o tom Mats zmínil?
Vím, že vývojáři X-Plane 11 slibují podporu multicore v příštím update, tam bych tomu i věřil ale u ED.
Aces_Wild: máš to někde potvrzeno, že do DCS World opravdu v dohledné době skutečně implementují API Vulkan, tedy podporu Multicore? Někde se o tom Mats zmínil?
Vím, že vývojáři X-Plane 11 slibují podporu multicore v příštím update, tam bych tomu i věřil ale u ED.
Zda-li v dohledné době netuším, věřím ale, že během tohoto roku se Vulkan API dočkáme. To oznámení přišlo už někdy v roce 2017, v nějakém newsletteru.
Newsletter z 29. 12. 2017:
We will also be working on improvements to clouds, explosions with improved proximity damage, virtual reality, spotting system, network play, Forward Looking Infrared (FLIR), air-to-air missiles, and performance optimization with the inclusion of the Vulkan API. In parallel, we will continue to support and improve our existing modules.
Wags z 9. 8. 2018:
Base programming and testing should be finished next month. We'll then work on transferring our shaders to the new API. This is a very new technology for us, and it is quite possible that we will run into unforeseen issues during that phase. DCS World uses many complicated shaders that may not necessarily play nice with the Vulkan API.
Thanks!
Newsletter z 11. 1. 2019:
DCS World Foundation
In parallel to all the above, the team continues to work on the foundation items of DCS World like air and ground artificial intelligence, performance optimization, more detailed damage models for all unit types, Vulkan implementation, improved VR optimization and improved Touch Controller support, aircraft wake turbulence.
SkateZilla z 20. 3. 2019:
The Last update on Vulkan is that the Base Engine was Complete, and work had started on Converting all of the Shaders and textures to the new API.
Aces_Wild: máš to někde potvrzeno, že do DCS World opravdu v dohledné době skutečně implementují API Vulkan, tedy podporu Multicore? Někde se o tom Mats zmínil?
Vím, že vývojáři X-Plane 11 slibují podporu multicore v příštím update, tam bych tomu i věřil ale u ED.
[img]https://img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpg[/img] is not a valid Image.[img]https://img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpg[/img] is not a valid Image.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.