September 18 2025 14:06:11
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 8

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - Kooperační mise
 Vytisknout diskuzi
Saldyho bitevní koutek
Koty
A o jakou 110 se jedná? G-2 je až z roku 42, ne?


Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
DarkTatka
Koty napsal:
A o jakou 110 se jedná? G-2 je až z roku 42, ne?


Domaci ukol - vyjmenuj letatelne 110 ve sturmoviku.

 
Jenicek
Nemůžu se dočkat, Taťko Úsměv. Lítání IFR je vždycky výzva Vyděšený . Naposledy jsem takhle letěl na Invazi a tak mi to už trochu schází... Mrknutí

 
Serza
Tatka: No tak treba... nebo na to zapomente, ja bych stejne vyjmenoval ty co sou v UltraPacku...

 
DarkTatka
Bf - 110 letani poslepu quickguide
Je treba mit namapovane "Next Radio Beacon". Po nalazeni se na stanici radia moskva jsou pro let dulezite dva budiky:

lh6.googleusercontent.com/-xsgwVb7ApCQ/T7i5P6BmxlI/AAAAAAAACd4/i5oUwGpLGGA/s1024/il2fb%25202012-05-20%252010-13-48-36.jpg

Takhle funguje ukazatel smeru. Druha horizontalni raficka ukazuje vzdalenost (nahore - blizko, dole - daleko)
lh5.googleusercontent.com/-aEdGbTT4MKo/T7i4zTHTNQI/AAAAAAAACdw/-ht_2Y5d81A/s640/radio%2520equipment%2520guide.jpg

YouTube Video




Upravil/a DarkTatka dne 20-05-2012 11:46
 
lochness
Saldy, vse dulezite si muzes precist v original manualu 4.10, strany 28 - 34 (NDB, AM radio, Lorenz)

ve strucnosti - ve 110ce je budik, s jednou svislou rucickou (ukazuje smer signalu) a jednou vodorovnou (sila signalu). V nastaveni priradis dve tlacitka funkcim Next Beacon a Previous Beacon (cesky nevim jak to je popsane, ale je to stejne oddeleni, jako nouzovy odhoz vyzbroje, nastaveni elektricke roznetky atd.)
Pri pouziti NDB nebo AM radia behem letu, proste jen nove definovanym tlacitkem "naladis" radio, z repraku uslysis bud hubdu nebo chrceni (pripadne tusim morseovku se jmenem dotycne anteny), podle toho, jestli ti bude koratkne fungovat hra (obcas to blbne, ale na navigaci to nema vyznam, nejaky zvuk uslysis Úsměv ). Zmineny budik ti zacne ukazovat smer signalu a to bud:
1) pokud letis smerem k antene, ukazuje svisla rucicka stranu, na ktere jsi vzhledem k antene, tzn. jestli napriklad ukazuje vpravo, musis zatocit doleva, abys nabral kurz primo k antene.
2) pokud letis od anteny, potom je to obracene, tzn. rucicka ukazuje vpravo, to tentokrat znamena, ze musis zatocit doprava, abys signal prijimal ze 6. hodiny

To, jak zjistit po tme, jestli letis k nebo od anteny se provadi tak, ze vykopnes plnou smerovku, napriklad levou, a pokud svisla rucicka sleduje smerovku (pohne se vlevo), potom letis k antene.


Lorenz funguje podobne a pritom uplne jinak Úsměv
Naladis ho stejnym tlacitkem, na mape by mel byt vyznacen kurz, kterym se pristava, coz je jeden z nejdulezitejsich udaju, ktery musis znat (lorenz je z pohledu pristani umisten na vzdalenejsi pate drahy). Nasledujici popis je ve smyslu pristavajiciho letounu:
-vpravo od osy drahy slysis z repraku morseovkou carky, vlevo od osy drahy tecky
- na ose drahy slysis neprerusovany ton
- 3km pred prahem drahy je prvni signal, 300m pred prahem drahy je druhy signal, to uz bys mel byt pripraveny dosednout na zem

Kdyz se priblizujes k letisti (ze spravne strany, viz dale) na pristani, poslouchas signal z vysilacky a podle nej provadis drobne korekce smeru tak, abys nasel tahly ton (osu drahy) a na nem se potom drzis az do dosednuti. Svisla rucicka ti v tomto pripade ukaze, na ktere strane vuci ose drahy jsi a podle toho taky delas korekce. Samozrejme, pokud slysis dlouhy ton, okamzite kontrolujes svuj kurz a kurz pristani z mapy, podle cehoz hned vis, jak a kam musis upravit kurz, abys byl co nejrychleji na ose drahy.

Samotne nalezeni spravne strany letiste (jeste pred pripravou na finis), ze ktere se pristava se da urcit podle tonu ktery slysis a podle toho, kam smeruje svisla rucicka (nasledujici obrazek vznikl s trochu jinym ucelem, ale znazornene budiky se ted hodi)
kogm.bluefile.cz/media/jine/lorenz.jpg
Kurz pristani je 270°.
1) carky + vlevo - kvadrant 1, z pohledu pristavajiciho vpravo za lorenzem
2) carky + vpravo - kv. 2, vpravo pred lorenzem
3) tecky + vlevo - kv. 4, vlevo pred lorenzem
4) tecky + vpravo - kv. 3, velvo za lorenzem

Z pohledu pristavajiciho jsou body 2 a 3 ty spravne pro premysleni o pristani.

A na zaver: kazda antena NDB, AM radio i Lorenz maji primo nad sebou kuzel ticha pro urceni, ze jsi prave primo nad antenou.


PS: hmm, moc strucny jsem nebyl Úsměv


kogm.bluefile.cz/banner/ban_loch.jpg
 
DarkTatka
Jen pro upresneni, ty vnitrni a vnejsi znacky na Lorenzovi jsou 2000 a 4700km od objektu Lorenzova majaku. 300 a 3000 metru od paty drahy je treba dosahnout strasnym camrdanim se s umistovanim ve FM builderu ktery nema metr, takze rikam dopredu ze Lorenz bude ukazovat jen smer, na markry se nebude dat spolehnout.

 
Koty
Tak to asi nepoletím jako velitel... tohle navigování je vcelku složitý Šklebící se


Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
Jenicek
darktatka napsal:
a. Jen pro upresneni, ty vnitrni a vnejsi znacky na Lorenzovi jsou 2000 a 4700km od objektu Lorenzova majaku.

b. 300 a 3000 metru od paty drahy je treba dosahnout strasnym camrdanim se s umistovanim ve FM builderu ktery nema metr, takze rikam dopredu ze Lorenz bude ukazovat jen smer, na markry se nebude dat spolehnout.


Část a. jsem nepochopil Šklebící se.
Část b. - když umístím Lorenz na RWY a nastavím kurz přistávání, spustím misi, tak zvukové signály 3 km a 300 m mi fungujou vždycky. Nevím jestli to je úplně přesně, ale odhadem to sedí. Nemám páru o tom, že by se ve FMB tyhle vzdálenosti musely manuálně určovat.
EDIT: Viz to video - jestli myslíš to samý co já, tak to tam funguje.


Upravil/a Jenicek dne 20-05-2012 13:28
 
lochness
no 2km a 4,7km od toho baracku s antenou jsou signaly. Tzn 300m a 3000m od paty plati pro pripad, ze ma runway delku 1700m (pripadne ten druhy lorenz by mel byt pro delsi runway), coz zrejme nema kazda runway na mape a tak zalezi na umisteni objektu vzhledem ke vzdalenejsi pate. Dulezity je, ze prvni signal je daleko od paty a druhy je skoro u ni Úsměv


kogm.bluefile.cz/banner/ban_loch.jpg
 
clone9cz
Koty napsal:
Tak to asi nepoletím jako velitel... tohle navigování je vcelku složitý Šklebící se

Je složitý, protože nechceš zaplout mozek.


 
http://www.wwii-illusion.net
DarkTatka
lochness napsal:
no 2km a 4,7km od toho baracku s antenou jsou signaly. Tzn 300m a 3000m od paty plati pro pripad, ze ma runway delku 1700m (pripadne ten druhy lorenz by mel byt pro delsi runway), coz zrejme nema kazda runway na mape a tak zalezi na umisteni objektu vzhledem ke vzdalenejsi pate. Dulezity je, ze prvni signal je daleko od paty a druhy je skoro u ni Úsměv


A to ze to neni uplne presne zacne byt dulezite kdyz sedas na totalniho netopyra na zhasle letiste s kratkou drahou. Treba kdyz letis s Ultrapackem a nefunguje rozsvecovani svetel na draze.

Ale nebojte se. Posunul jsem cas tak, aby jsme sice leteli za tmy ale pristavali za relativniho svetla. Pristat se da na vizual, a letime cistou 4.11.1 kde povel k rozsviceni svetel funguje. Zajimava je podle me stejne jen ta cast s hledanim vysilace.. Lorenz tam je predevsim proto aby se dalo lepe najit letiste.


Upravil/a DarkTatka dne 20-05-2012 15:39
 
Koty
tvl - Vectoring - homebase Šklebící se


Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
DarkTatka
Na internet by melo byt nejake povoleni nebo tak neco.

 
Koty
... asi mi vypršelo Šklebící se jak mě to pořád kickuje xD Ale zkusím se na své připojení zeptat - snad mi to přestane padat, zlepší se mi nálada a pak přestanu psát voloviny Šklebící se


Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
saldy
Tu navigaci k cíli už myslím chápu, cvaknul jsem radio moskva a slyším ruštinu, pak je důležitý pomocí směrovek zjistit jestli letim k cíli či od cíle tj. kyvadlo je vychýlené vpravo, já srovnávám do protisměru, pak najdu cíl, předpokládám, že tam bude nějaký oheň, odhodim bobky a pak naberu opačný kurz oproti příletovému. Naladim Lorenze a poslouchám ty tony , podle těch kvadrantů od Locha vidím kde se nacházim kolem Lorenze, no a finále už bude teda hodně zajímavý to bude dráma .

Ps: nešlo by tam dodělat pár lítatelných Rat, kdyby chtěl někdo náhodou proti nám vzlétnout, pokud se nikdo nepřidá, AIčka by jen udělala jeden okruh a zase přistála.

 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
DarkTatka
Premyslel jsem nad tim, ale letatelne budou asi jen modri. Pouze 110tky. Uvidime jak to pujde.

Je to udelane jako dogfight, aby pripadne nezvladnuty vzlet nepokazil celou misi. Kdyz bych dal homebase i ratam, bylo by na mape videt letiste.

 
saldy
Radši jsem si k tý zpětný lorenzonavigaci udělal takový udělátko, s kružítkem a pravítkem jsem to měl za 10 minut hotový. Ten růžovej diagram s pozicemi budíků a čtyřma sektorama jsem vložil do kruhovýho úhloměru a uprostřed zafixoval aby to bylo otočný. Při vzletu ten diagram natočim na kurs vzletu a pak už na to nešahám. Při zpětném kursu by mi to mělo podle teček nebo čárek a pozice kyvadla přidělit sektor kterým se vracím, je důležitý nepřehlídnout kdy se kyvadlo překlopí, to znamená že jsem změnil sektor, ale v okamžik kdy se změní tón to znamená že můžu letoun natočit na přistávací kurs, kyvadlo by se mělo korekcema srovnat. Teď to zbývá otestovat, Lorenz by mě měl upozornit i na přítomnost letiště, tak uvidíme.

 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
Jenicek
lochness napsal:
no 2km a 4,7km od toho baracku s antenou jsou signaly. Tzn 300m a 3000m od paty plati pro pripad, ze ma runway delku 1700m (pripadne ten druhy lorenz by mel byt pro delsi runway), coz zrejme nema kazda runway na mape a tak zalezi na umisteni objektu vzhledem ke vzdalenejsi pate. Dulezity je, ze prvni signal je daleko od paty a druhy je skoro u ni Úsměv


Jo takhle... Šklebící se mě tam zmátlo toto:
darktatka napsal:
Jen pro upresneni, ty vnitrni a vnejsi znacky na Lorenzovi jsou 2000 a 4700km od objektu Lorenzova majaku. 300 a 3000 metru od paty drahy je treba dosahnout strasnym camrdanim se s umistovanim ve FM builderu ktery nema metr, takze rikam dopredu ze Lorenz bude ukazovat jen smer, na markry se nebude dat spolehnout.


Šklebící se Sorry, jsem poněkud méně domýšlivý tvor... Úsměv

 
DarkTatka
Takove zpestreni - Rozbalte si todle do samples/Music/Radio/Radio_Moscow/

V sturmoviku zapnete hudbu. Pri letu pak pri naladeni radia Moskva neuslysite sum ale dobove odrhovacky.

http://rock.nalin...Moscow.zip

 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

13-09-2025 17:59
Ahoj, jak bych si s vámi mohl zalétat? Kdy, kde a jak? Létal jsem BOS solo a ted si na TAW trosku osvojil i engine mgmt a navigaci jen podle mapy. Sám ale nemám šanci. Létám za spojence.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

13-07-2025 19:07
Pro zajímavost: Na území česka se v minulosti v hradních příkopech medvědi nikdy nepoužívali. Bylo to neekonomické.

38,033,078 návštěv