Pro milovníky Mirage 2000 - Sky Fighters - Into The Fire
High definition remake of the popular music video from the movie Les Chevaliers Du Ciel (Sky Fighters) featuring French Air Force Mirage 2000 fighter jets.
PS890 was delivered to RAF Benson in 1945, being a PR XIX. She was transferred to the Royal Thai Air Force as U14-26/97 where she served until 1952. In 1962 she was donated to Ed Maloney (Air museum at Claremont, California, USA) by King Bhumibel of Siam in 1962 and stored.
She was acquired by Steve Hilton and rebuilt to flying condition. During this rebuild she was fitted with an Avro Shackleton engine and retained contra-rotating props. This was done to beat the piston engine powered climb speed world record.
She Flew again in May 2002 and operated by Planes of Fame, Chino with serial N219AM. She was sold to French collector Christophe Jacquard in 2005. She is based at Dijon-Darois airport in France since that time with registration F-AZJS.
During the winter of 2008/2009 she was refitted with her original engine and received the colours of RAF 152 squadron with code as she served in South East Asia.
Saburo napsal:
ten spit je nejpravděpodobněji chyba pilota... příliš potlačil
nj vypadá to tak, ta hlína u pravýho kola byla od vrtule ...
btw všimli jste si že konec vrtule byl od země je jen pár cm? Ta vrtule je od dost větší než u IX. Tam má pilot pro správný start reakci jen zlomek vteřiny.
Já si myslím, že je to nějaký vylepšený stroj. Spíš než že potlačil, se mi zdá, že málo přitáhl a vrtule svým tahem celý stroj přetočila na nos. Ale tak těžko poznat z videa.
Další info:
Bojový pilot Dassault Rafale, věk 44. Údajně si odnesl jedno zlomené žebro.
Žena, věk 18, zranění ramene úlomky vrtule.
Muž, věk 48, si později stěžoval na bolesti v noze, ale do nemocnice převezen nebyl.
Žádné záchranné jednotky na místě. Pilot byl vytažen za pomoci diváků přizvednutím křídla. Hasiči dorazili +/- 30 minut po nehodě.
The Spitfire Flipped over while trying to take off. The pilot was slightly injured but taken to hospital.
An 18-year-old woman on the public was injured on the shoulder by a projection (propeler blades) was transported to the hospital, and a 48-year-old man later complained of a trauma to her leg but was not transported to the hospital.
A trocha spekulace:
Slowing it down shows that there was no up elevator applied as the power was applied - just port rudder to match the torque. Up elevator was not applied until the prop tips were already hitting the ground. At that point starboard rudder was applied, as the prop tips digging in started to pull the nose to the left
Great care must be taken on runup because if the tail begins to rise the limited prop clearance and high polar moment produces an inevitable strike no matter how quickly the throttle is closed.
Yes, you had to be careful on take-off with any Spit, and hold the nose up a bit to keep the prop tips off the ground.
Edit: Obrázky.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v634/Mark12/Album%206/393A5661a_zps5lkdtnfk.jpg[/img] is not a valid Image.
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
nádhera i hnus all in one. Design mistři levelů zkuvili co mohli, už jen takhle od oka = absolutní přeplácanost a přebarvenost kazí silně celkový dojem z celkem solidní grafiky.
Bohužel tento stupidní trend se táhne již celá léta a lepší to nebude. Vlastně ani nevím kdo je cílová skupina, asi zkouřená mládež z Kalifornie ..
Ale zabít tím jedno propršené nedělní odpoledne tak se to možná přežít dá. Jo a hudba je dobrá. Rozhodně lepší než zbytek z té ukázky.
Jedničku. Ale šlo mě spíš o ten způsob naplnění scény, viz. v tom videu je na 1 m² 350 tisíc nesmyslných věcí ... smysl pro design je mimo ..
Klasická konzolovina.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.