|
Nalezeno na Internetu 2017
|
| Paulus |
Přidané 15-05-2017 11:01
|

Diskutující

Příspěvek: 2344
Založený: 26.03.08
|
základna Loc: 49°43'52.703"N, 16°26'5.3"E
|
| |
|
|
| magot |
Přidané 15-05-2017 11:48
|

Fusioner

Příspěvek: 18204
Založený: 19.06.08
|
ty novinky to je skutečně informáční klenot ... "Startovaly k ní proto dvě jihokorejské stíhačky F-1 Falcon"
nejsou schopný neudělat v článku o třech větách chybu ..
|
| |
|
|
| 1stCL_Jiricek |
Přidané 15-05-2017 12:10
|

Uživatel

Příspěvek: 1275
Založený: 04.10.05
|
LesniHU napsal:
Re vosa v poli, dle drbu dotahovani na letiste, co nemohlo vyjit, dozuzlano do male vysky a rychlosti a pak pad namisto vcasne odbocky na prilehlou louku. Cili ne rozvinuta vyvrtka ze ctvrte, to by nepomohla ani ta relativne mekka repka.
No definitivně se to dozvíme na jarním školení  Ale to křídlo, ležící přes trup a štípnuté podélně, to mi nejde do hlavy. To si při vší fantazii neumím předtavit, jak by se mohlo stát při standardním podrovnání, ať už se po dotyku s porostem dělo cokoli.
Upravil/a 1stCL_Jiricek dne 15-05-2017 12:19
|
| |
|
|
| magot |
Přidané 15-05-2017 12:15
|

Fusioner

Příspěvek: 18204
Založený: 19.06.08
|
Neřeší se náhodou na jarním školení nehody za uplynulý rok 2016? tzn. tato nehoda je 2017 ..
Nebo to je od školení po školení?
|
| |
|
|
| 1stCL_Jiricek |
Přidané 15-05-2017 12:20
|

Uživatel

Příspěvek: 1275
Založený: 04.10.05
|
magot napsal:
Neřeší se náhodou na jarním školení nehody za uplynulý rok 2016? tzn. tato nehoda je 2017 ..
Nebo to je od školení po školení?
No... příští jarní školení bude v roce 2018 .)
|
| |
|
|
| LesniHU |
Přidané 15-05-2017 22:47
|

Stařešina

Příspěvek: 6222
Založený: 30.09.05
|
1stCL_Jiricek napsal:
LesniHU napsal:
Re vosa v poli, dle drbu dotahovani na letiste, co nemohlo vyjit, dozuzlano do male vysky a rychlosti a pak pad namisto vcasne odbocky na prilehlou louku. Cili ne rozvinuta vyvrtka ze ctvrte, to by nepomohla ani ta relativne mekka repka.
No definitivně se to dozvíme na jarním školení  Ale to křídlo, ležící přes trup a štípnuté podélně, to mi nejde do hlavy. To si při vší fantazii neumím předtavit, jak by se mohlo stát při standardním podrovnání, ať už se po dotyku s porostem dělo cokoli. No prave ze standardni podrovnani to nebylo. To kridlo take mohl nekdo poponest, aby se dostal k pilotovi. Uvidime, az urad vyvesi zaverecnou zpravu.
|
| |
|
|
| 1stCL_Jiricek |
Přidané 16-05-2017 16:59
|

Uživatel

Příspěvek: 1275
Založený: 04.10.05
|
LesniHU napsal:
No prave ze standardni podrovnani to nebylo. To kridlo take mohl nekdo poponest, aby se dostal k pilotovi. Uvidime, az urad vyvesi zaverecnou zpravu.
Taky jsem "prouvažoval" tenhle scénář. Ale jak říkám - nedovedu si to představit. Při zachycení o porost kteroukoli polovinou křídla by se obě lámaly koncem směrem k ocasu. To křídlo leží vylomené směrem dopředu. Varianta, že jej tam položili při záchraně, je taky těžko uvěřitelná. Kdekoli by leželo to křídlo, je jednodušší a logičtější položit ho na zem, ne na trup. Zatřetí - ten náraz, který vyrval křídlo (přefiklo to čepy ???), musel být neskutečný. A ta díra v zemi se taky nemohla stát jinak, než že letadlo šlo křídlem napřed.
Nanejvýš si dovedu představit, že zavadil levým křídlem, udělal hodiny 90° doleva, jakási (mi neznámá) síla ho poklonila doprava a on zapíchnul pravým vřetenem do země. Ale co by jej takto - a hlavně takto rychle - naklonilo napravo, když zavadil nalevo, si opět neumím představit.
Ještě mohl jít tím křídlem napřed záměrně, skluzem. Ale to už vůbec nedává smysl. Jako fakt jsem zvědavý, o co šlo.
Upravil/a 1stCL_Jiricek dne 16-05-2017 17:08
|
| |
|
|
| magot |
Přidané 16-05-2017 18:41
|

Fusioner

Příspěvek: 18204
Založený: 19.06.08
|
btw s Blaníkem se dá sednout do řepky celkem dobře ..

|
| |
|
|
| 1stCL_Jiricek |
Přidané 16-05-2017 18:58
|

Uživatel

Příspěvek: 1275
Založený: 04.10.05
|
magot napsal:
btw s Blaníkem se dá sednout do řepky celkem dobře ..

Je ovšem otázka, jak vypadá výškovka. Nám takhle do (nižší) řepky sedl Blaník před lety a obě půlky výškovky připažily, trup okolo výškovky to zmuchlalo dovnitř jak papír.
A shodou okolností minulý víkend sedl náš Twin-Astir taky do řepky. Nedotáhl to za deště (o 20 metrů) na letiště, vzal posledních 10 metrů porostu, okamžitě ho to otočilo, z řepky vyletěl kolmo do předpolí, kde udělal hodiny. Mokrá řepka lítala dva metry vysoko, efekty jak z BoS-ka  Letadlo podle všeho taky v pořádku, ale šachty brzd asi nikdy nikdo nevyčistí 
|
| |
|
|
| magot |
Přidané 16-05-2017 19:09
|

Fusioner

Příspěvek: 18204
Založený: 19.06.08
|
No vejškovku tu dost často urve, to je bohužel tak ..
|
| |
|
|
| LesniHU |
Přidané 17-05-2017 16:25
|

Stařešina

Příspěvek: 6222
Založený: 30.09.05
|
1stCL_Jiricek napsal:
LesniHU napsal:
No prave ze standardni podrovnani to nebylo. To kridlo take mohl nekdo poponest, aby se dostal k pilotovi. Uvidime, az urad vyvesi zaverecnou zpravu.
Taky jsem "prouvažoval" tenhle scénář. Ale jak říkám - nedovedu si to představit. Při zachycení o porost kteroukoli polovinou křídla by se obě lámaly koncem směrem k ocasu. To křídlo leží vylomené směrem dopředu. Varianta, že jej tam položili při záchraně, je taky těžko uvěřitelná. Kdekoli by leželo to křídlo, je jednodušší a logičtější položit ho na zem, ne na trup. Zatřetí - ten náraz, který vyrval křídlo (přefiklo to čepy ???), musel být neskutečný. A ta díra v zemi se taky nemohla stát jinak, než že letadlo šlo křídlem napřed.
Nanejvýš si dovedu představit, že zavadil levým křídlem, udělal hodiny 90° doleva, jakási (mi neznámá) síla ho poklonila doprava a on zapíchnul pravým vřetenem do země. Ale co by jej takto - a hlavně takto rychle - naklonilo napravo, když zavadil nalevo, si opět neumím představit.
Ještě mohl jít tím křídlem napřed záměrně, skluzem. Ale to už vůbec nedává smysl. Jako fakt jsem zvědavý, o co šlo. Letiste je imho na sedme az osme hodine te vosy, occamova britva nam rika, ze dopad byl pravym kridlem, nasledovala rotace doprava a ukrouceni ocasu po jeho dopadu diky setrvacnosti vyskovky a smerovky. Z porostu a der v zemi bych moc nevyvozoval, uz to tam rozdupali hasici, doktori, vysetrovatele a ostatne i ten fotograf.
|
| |
|
|
| 57thMH_Edison |
Přidané 17-05-2017 16:54
|

Uživatel

Příspěvek: 951
Založený: 30.09.05
|
RUM ZBYSTŘUJE ZRAK A ZJEMŇUJE PILOTÁŽ
|
| |
|
|
| Koty |
Přidané 18-05-2017 00:08
|

Diskutující

Příspěvek: 2868
Založený: 18.07.11
|
...proč prostě nepoužít ježky/rosocháče/dračí zuby ?
Rien n'est parfait; c'est la vie!
|
| |
|
|
| magot |
Přidané 18-05-2017 09:30
|

Fusioner

Příspěvek: 18204
Založený: 19.06.08
|
páč to postavíš vedle synagogy a vypadá to jak za války a to němci nemaj rádi 
|
| |
|
|
| magot |
Přidané 18-05-2017 09:58
|

Fusioner

Příspěvek: 18204
Založený: 19.06.08
|
O kráse pilotů, Mistr Fučida
Zdůraznění této vlastnosti je samozřejmě zcela na místě, protože průměrný pilot Focke-Wulfu je přibližně dvakrát krásnější než pilot Spitfiru a až sedmkrát krásnější než piloti sovětských Jakovlevů. Vůbec nejkrásnější jsou ale piloti italských strojů Macchi. Jenže ti nemají smysl für den Krieg, takže nemá smysl se jimi moc zabývat
Ovšem zapomněl na piloty kteří mají při vycházejícím slunci ten správný profil 
Upravil/a magot dne 18-05-2017 10:07
|
| |
|
|
| 1stCL_Fucida |
Přidané 18-05-2017 19:05
|

Hlavní administrátor

Příspěvek: 11134
Založený: 26.01.13
|
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
| |
|
|
| Rumcajs |
Přidané 18-05-2017 19:38
|

Stařešina

Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Tedy máš to tak hezký, že jsem kliknul na ten + padesátník. Jestli třeba stavíš dům, můžu se přihlásit ještě z druhého počítače a poslat dvakrát tolik peněz.
Non est specifica
|
| |
|
|
| 1stCL_Fucida |
Přidané 18-05-2017 19:47
|

Hlavní administrátor

Příspěvek: 11134
Založený: 26.01.13
|
Děkuju, hned to musím říct manželce. Takhle tu hypotéku máme splacenou eins-zwei! 
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
| |
|
|
| magot |
Přidané 18-05-2017 23:54
|

Fusioner

Příspěvek: 18204
Založený: 19.06.08
|
Přihodil jsem padesáťák (víc to nedalo), kup si za to nějaký pozemky 
Co vy ostatní?
|
| |
|
|
| TozziFan |
Přidané 19-05-2017 08:15
|

Uživatel

Příspěvek: 1431
Založený: 05.05.08
|
Je to tam 
|
| |
|