Tyler Durden napsal:
Ale byl to Oldo pravý Evropan, kterého zajištění budoucnosti Čech moc nezajímalo...
To je takový nesmysl, až by z toho i Václav IV. vystřízlivěl.
Ty sis nevšiml, jak země koruny české za panování Karla pustly? :-)
Ech... České země měli štěstí, že se jim vyhnula morová rána a války, proto relativně za života Karla IV. prosperovaly. Ale České země byly pro Karla jen mocenskou základnou pro jeho evropskou politiku, bez ohledu na budoucnost. Znehodnocovala se mince a Čechy zůstaly, díky zásahům Karla ekonomicky izolované, ačkoli se snažil dosáhnout pravý opak. Zásahy státu do ekonomiky dopadnou většinou přesně takto. Zboží z Čech nebylo schopno konkurovat a dovoz se řešil platbou ve stříbře tedy drancováním zdrojů. A ochranářská opatření vedly k další stagnaci. Václav IV. tak zdědil rapidně se horšící ekonomiku.
Já chápu, že pro Vás je možná prožrání budoucnosti současná prosperita, ale reálně tomu tak nebylo ani za Karla IV.
Ech... České země měli štěstí, že se jim vyhnula morová rána a války, proto relativně za života Karla IV. prosperovaly.1) Ale České země byly pro Karla jen mocenskou základnou pro jeho evropskou politiku, bez ohledu na budoucnost. 2)Znehodnocovala se mince a Čechy zůstaly,
3)díky zásahům Karla ekonomicky izolované, ačkoli se snažil dosáhnout pravý opak. Zásahy státu do ekonomiky dopadnou většinou přesně takto. Zboží z Čech nebylo schopno konkurovat a dovoz se řešil platbou ve stříbře tedy drancováním zdrojů. A ochranářská opatření vedly k další stagnaci. Václav IV. tak zdědil rapidně se horšící ekonomiku.
Já chápu, že pro Vás je možná prožrání budoucnosti současná prosperita, ale reálně tomu tak nebylo ani za Karla IV.
1)Asi jako pro většinu českých králů, kteří dělali politiků i mimo hranice království. Ale nikoli jen, ale proto.
2)Mince se znehodnocovala téměř po celý středověk, někdy rychleji, někdy pomaleji, většinou za prostým důvodem knížat a králů naplnit prázdnou pokladnu. Někdy to byl zase jen tunel "úředníků" mincovního regálu. Některá knížata a králové se občas zase zákony zasazovali o navrácení hodnoty měny, včetně Karla IV.
3)Sorry, ale bez Karla, respektive jeho titulu a univerzity, by Praha na tom nemohla být ekonomický lépe.
Je to jen zbytečné snaha o očerňování někoho, kdo sice nebyl dokonalý, ale který rozhodně chtěl (a dělal) pro Č. korunu to nejlepší a bylo to i v jeho zájmu, protože síla jeho hlasu v Evropě stála předně na síle jeho království.
Cassi, o Karla přeci vůbec nejde. Stejně jako ani o Mnichov ne.
Je to střet způsobu myšlení. Toho JEJICH a toho NAŠEHO. Akorát nevím, zda jsem spíš NÁŠ, nebo JEJICH :-)
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Cassi, o Karla přeci vůbec nejde. Stejně jako ani o Mnichov ne.
Je to střet způsobu myšlení. Toho JEJICH a toho NAŠEHO. Akorát nevím, zda jsem spíš NÁŠ, nebo JEJICH :-)
Navrhuju, aby Cibule byl současně jejich i náš. Zaveďme pro něj titul JEJIŠ. Ani jejich ani náš, prostě jejiš. Tím vejde do historie tkzv. Jejišovo myšlení. Bude se říkat "Jejišoval jsem chvíli", místo třeba povrchního a dočasného "Čunkoval jsem chvíli". Jejiš by měl navíc vždycky pravdu. Současně by ji i neměl. Což se nevylučuje, ne snad? Vivat Jejiš!
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Hoper napsal:
A druhý dotaz - TGM vs hilsneriáda + JM vs podpora Židů před WW2 v USA a pak po válce vyjednání pomoci Izraeli - co měli Masarykové se Židy, že jim tak fandili ?
Nic. A nefandili, jen se jich prostě zastali, když bylo potřeba. Na Židech si leckdo v dějinách potřeboval zchladit žáhu. A to platí i o dnešku.
Zastat se jich může občas Masaryk nebo občan - Masaryk (syn).
Ale pokud se jich "zastane" prezident a ministr zahr.věcí (a sice tajně, ale na státní úrovni se Izrael vyzbrojuje a cvičí), pak je to něco většího.
Na Židech si žáhu chladili i Češi. Viz co třeba naznačoval Marhoul v Tobruku nebo o čem veřejně psal Kudrna v Když nelétali.
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Navrhuju, aby Cibule byl současně jejich i náš. Zaveďme pro něj titul JEJIŠ. Ani jejich ani náš, prostě jejiš. Tím vejde do historie tkzv. Jejišovo myšlení. Bude se říkat "Jejišoval jsem chvíli", místo třeba povrchního a dočasného "Čunkoval jsem chvíli". Jejiš by měl navíc vždycky pravdu. Současně by ji i neměl. Což se nevylučuje, ne snad? Vivat Jejiš!
No to by dopadlo. Ještě by to někdo popletl a měli bychom tady druhého Ježíše. Stačí že je Cibule novinář.
Hoper napsal:
A druhý dotaz - TGM vs hilsneriáda + JM vs podpora Židů před WW2 v USA a pak po válce vyjednání pomoci Izraeli - co měli Masarykové se Židy, že jim tak fandili ?
Nic. A nefandili, jen se jich prostě zastali, když bylo potřeba. Na Židech si leckdo v dějinách potřeboval zchladit žáhu. A to platí i o dnešku.
Zastat se jich může občas Masaryk nebo občan - Masaryk (syn).
Ale pokud se jich "zastane" prezident a ministr zahr.věcí (a sice tajně, ale na státní úrovni se Izrael vyzbrojuje a cvičí), pak je to něco většího.
Na Židech si žáhu chladili i Češi. Viz co třeba naznačoval Marhoul v Tobruku nebo o čem veřejně psal Kudrna v Když nelétali.
Nevím Hopere co v tom hledáš. Zase nějaké židozednářské spiknutí?
Hoper napsal:
A druhý dotaz - TGM vs hilsneriáda + JM vs podpora Židů před WW2 v USA a pak po válce vyjednání pomoci Izraeli - co měli Masarykové se Židy, že jim tak fandili ?
Nic. A nefandili, jen se jich prostě zastali, když bylo potřeba. Na Židech si leckdo v dějinách potřeboval zchladit žáhu. A to platí i o dnešku.
Zastat se jich může občas Masaryk nebo občan - Masaryk (syn).
Ale pokud se jich "zastane" prezident a ministr zahr.věcí (a sice tajně, ale na státní úrovni se Izrael vyzbrojuje a cvičí), pak je to něco většího.
Na Židech si žáhu chladili i Češi. Viz co třeba naznačoval Marhoul v Tobruku nebo o čem veřejně psal Kudrna v Když nelétali.
Hopere uvědomuješ si, že položíš-li otázku, co měli Masarykové se Židy, že jim tak fandili?, už rovnou podsouváš do debaty, že s nimi něco měli a že jim fandili (jen nevíš proč)?
TGM se primárně - samozřejmě ještě ne jako prezident - postavil na obranu Leopolda Hilsnera, který byl naprosto nesmyslně obviněn z RITUÁLNÍ vraždy. To, že ji obžaloba označila za RITUÁLNÍ, zvedlo obrovskou vlnu antisemitismu ("Nekupujte u Žida, cukr, pivo, mouku, zabili nám Anežku, modrookou holku..." ). Masaryk se pak postavil i tomuto lidovému primitivismu a kolektivní nenávisti. Ne proto, že by Židům fandil nebo s nimi něco měl, ale protože to byl SLUŠNÝ člověk, který se postavil fanatickému davu, jenž obrátil svou nenávist vůči celému etniku. To by měl udělat - pokud je aspoň trochu šance na úspěch a TGM svým způsobem uspěl - každý člověk. Kdykoliv a kdekoliv. Bez ohledu na to, koho se to týká.
Po válce měl pokus o založení židovského státu široké sympatie mezi Evropany (s výjimkou britských úřadů, které na svém bývalém mandátním území podporovaly Araby). Motivace je asi zřejmý - trauma z hrůz, které byly na Židech páchány. To byl jeden z hlavních důvodů, proč někteří politici i vlády vznik Izraele podporovaly i vojensky. To, že pak arabské státy znemožnily vznik palestinského státu a pokusily se Izrael zničit, vede dodnes k tomu, že v této oblasti panuje obrovské napětí. To se ale tehdy dalo dost těžko dohlédnout.
Hopere, víš, co mi přijde zábavné (kdyby mne to nestálo tolik času). Opakovaně vykopneš nějakou neuvěřitelnost (jako třeba tu s Bílou horou, Hitlerem v zádech, médii atd.), kterou se ti pokusím na faktech osvětlit. Zabere to zpravidla dost času a pak... už nic. Následuje další neuvěřitelnost, z úplně jiného rangu, dějinného období atd :-)
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Hoper napsal:
... na státní úrovni se Izrael vyzbrojuje a cvičí...
Skromný příspěvek k tématu, jistě jste mnozí našli přede mnou. YouTube Video
Jako prcek jsem hleděl na plastikovou stavebnici S-199, dumal nad podobností s Bf-109, neměl jsem tehdy o Avii znalosti a o pomoci Izraeli také ne.
Možná to někteří nenazvete pomocí, ale obchodem... Jenže tehdy šlo o víc než platbu za zboží.
batoh napsal:
Jako prcek jsem hleděl na plastikovou stavebnici S-199, dumal nad podobností s Bf-109, neměl jsem tehdy o Avii znalosti a o pomoci Izraeli také ne.
Tu stavebnici jsem měl taky. Dokonce jsem to stavěl několikrát. Měl jsem tenkrát zato, že to je modernější vylepšená verze Bf 109. Že to byl slepenec ze zbytků, který rozhodně nelítal líp, to jsem se dozvěděl až později. O Izraeli a naší pomoci jsem tenkrát taky nevěděl, či jsem se doslechl někde jen tak mimochodem. Tenkrát skutečně existovaly zapovězený témata, který nám ONI chtěli zakazovat. Jako děti jsme v sedmdesátých letech kašlali na nějakou politiku, ale povědomí o věcech, o kterých se nesmělo mluvit, bylo velmi přesně rozšířeno. Jen nikdo z nás netušil, proč se o tom vlastně nesmí/nemá mluvit. Srát mě to začalo až v letech osmdesátých, když jsem na střední škole začal brát rozum. Že bychom ale mohli mít úplnou svobodu, v to jsme nedoufali snad ani v 1989 (už na VŠ), když se stávkovalo. I tenkrát bychom měli za úspěch, kdyby to dopadlo alespoň trochu líp, než to bylo předtím.
Hoper napsal:
A druhý dotaz - TGM vs hilsneriáda + JM vs podpora Židů před WW2 v USA a pak po válce vyjednání pomoci Izraeli - co měli Masarykové se Židy, že jim tak fandili ?
Nic. A nefandili, jen se jich prostě zastali, když bylo potřeba. Na Židech si leckdo v dějinách potřeboval zchladit žáhu. A to platí i o dnešku.
Zastat se jich může občas Masaryk nebo občan - Masaryk (syn).
Ale pokud se jich "zastane" prezident a ministr zahr.věcí (a sice tajně, ale na státní úrovni se Izrael vyzbrojuje a cvičí), pak je to něco většího.
Na Židech si žáhu chladili i Češi. Viz co třeba naznačoval Marhoul v Tobruku nebo o čem veřejně psal Kudrna v Když nelétali.
Hopere uvědomuješ si, že položíš-li otázku, co měli Masarykové se Židy, že jim tak fandili?, už rovnou podsouváš do debaty, že s nimi něco měli a že jim fandili (jen nevíš proč)?
TGM se primárně - samozřejmě ještě ne jako prezident - postavil na obranu Leopolda Hilsnera, který byl naprosto nesmyslně obviněn z RITUÁLNÍ vraždy. To, že ji obžaloba označila za RITUÁLNÍ, zvedlo obrovskou vlnu antisemitismu ("Nekupujte u Žida, cukr, pivo, mouku, zabili nám Anežku, modrookou holku..." ). Masaryk se pak postavil i tomuto lidovému primitivismu a kolektivní nenávisti. Ne proto, že by Židům fandil nebo s nimi něco měl, ale protože to byl SLUŠNÝ člověk, který se postavil fanatickému davu, jenž obrátil svou nenávist vůči celému etniku. To by měl udělat - pokud je aspoň trochu šance na úspěch a TGM svým způsobem uspěl - každý člověk. Kdykoliv a kdekoliv. Bez ohledu na to, koho se to týká.
Po válce měl pokus o založení židovského státu široké sympatie mezi Evropany (s výjimkou britských úřadů, které na svém bývalém mandátním území podporovaly Araby). Motivace je asi zřejmý - trauma z hrůz, které byly na Židech páchány. To byl jeden z hlavních důvodů, proč někteří politici i vlády vznik Izraele podporovaly i vojensky. To, že pak arabské státy znemožnily vznik palestinského státu a pokusily se Izrael zničit, vede dodnes k tomu, že v této oblasti panuje obrovské napětí. To se ale tehdy dalo dost těžko dohlédnout.
Hopere, víš, co mi přijde zábavné (kdyby mne to nestálo tolik času). Opakovaně vykopneš nějakou neuvěřitelnost (jako třeba tu s Bílou horou, Hitlerem v zádech, médii atd.), kterou se ti pokusím na faktech osvětlit. Zabere to zpravidla dost času a pak... už nic. Následuje další neuvěřitelnost, z úplně jiného rangu, dějinného období atd :-)
Cibule, podsouvat jsem v tomhle případě nic nechtěl, to nebyl úmysl. Jen nejspíš blbě položený dotaz.
Ad TGM - OK, díky.
Ad JM - tohle se mi moc nezdá (nicméně ničím nepodloženo). Ale pokud lidi do války na Židy nadávají, nemají je "rádi", tak se mi moc nezdá, že by tak najednou rychle otočili. O holokaustu se dozvídali postupně a pomalu. A teď opět spekulace - pokud dokázali dělat před válkou na Židy pogromy, tak jim "nějaké" koncentráky vadili ?
ed: Už někdy v roce 40 nebo 41 se v Americe snažili poukázat na již existující koncentráky a likvidaci Židů. Nikdo na to nereflektoval...
A hlavně - otočily vlády. Nebo to bylo pro to, že se jim snad líbila myšlenka separovat Židy mimo jejich státy na nějakém ohraničeném území ?
Bílá hora nebylo naťuknutí k debatě ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Dobře, tak ne mezi Evropany, ale mezi těmi osvícenějšími Evropany, třeba liberálními kosmopolitními intelektuály, k nimž JM patřil. Izrael podporovali podle mne ne proto, že by se chtěli Židů zbavit, ale proto, že Židé (ne všichni) Izrael chtěli vybudovat už od dob Theodora Herzla, tedy od poloviny 19. století. A také na tom pracovali.
Mimochodem čs. vláda v tomto případě nikam neotočila. Ve 30. letech Československo přijímalo uprchlíky z Německa včetně těch židovských. Například známý prof. Theodor Lessing našel azyl v Mariánských lázních, kde na něj v roce 1933 spáchali atentát dva Němci (zřejmě první oběť nacistického teroru u nás).
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Přijímali uprchlíky z Německa, neb jim rozuměli (věděli, co je to mít problém s Němcem).
Těch alijí bylo pravda několik a nezačaly těsně před WWII a po ní.
Když jsem nakousli tohle - je docela zajímavé, že by se dalo říci, že Izrael je tak trochu ruský :) (největší vlna utečenců do země zaslíbené před WWII byla z Ruska, po rozpadu SSSR údajně odešlo do Izraele přes milion ruských Židů)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Hoper napsal:
Těch alijí bylo pravda několik a nezačaly těsně před WWII a po ní.
No dyť to píšu, že Herzl přišel se sionismem ve druhé polovině 19. stol. A od té doby Židé jednotlivě nebo v celé řadě vln do Palestiny migrovali.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Hoper napsal:
Když jsem nakousli tohle - je docela zajímavé, že by se dalo říci, že Izrael je tak trochu ruský (největší vlna utečenců do země zaslíbené před WWII byla z Ruska, po rozpadu SSSR údajně odešlo do Izraele přes milion ruských Židů)
Je to tak. V Izraeli se primárně domluvíš hebrejsky a rusky. Potraviny a veškeré zboží je popsáno hebrejsky a rusky.
Minulej rok jsem tam byl a ptal se anglicky na cestu jedné ženy v Negevu, ona neuměla a odpověděla mě rusky. Tak jsem ji odpověděl česky a úplně v pohodě se domluvil česko-rusky.
Ale ty rusové mnohdy vůbec židé nejsou a to ani pokrevně, jen se náhodou jmenovali např. "Rabinovič" tak dostali občanství v rámci zákonu o návratu.
Jen je klasičtí židé je moc nemusí, nemají zájem se učit hebrejsky a utvářejí uzavřené ruské komunity ..
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.