Ja ten vyvoj vitam.
Uprchliky nevezmem (my ve smyslu V4), stopnou nam dotace, to vyeliminuje jednoduche volby jednoduchych lidi ("Máňo, vol tamty, budou penize zadarmo!" ) a prizivnici prisati na system dotaci budou muset jit pracovat, protoze penize na dotace zustanou nemeckemu poplatnikovi, ktery si je vydelal. Svet bude zase normalni :-)
LesniHU napsal:
penize na dotace zustanou nemeckemu poplatnikovi, ktery si je vydelal.
Ani ma nesere ze sa Vam z dani skladam na dotacie ale skor to ako sa s nimi zaobchadza. Ten rozsah korupcie v CZ a SK je neskutocny.
Jeden z dovodov preco uz niesom SK poplatnik.
Samozřejmě není pravda, že Schulz nedokončil základní školu. Studoval na víceletém gymnáziu, to nedokončil. Ten "retardek" mluví plynně franzouzsky, anglicky, nizozemsky, italsky a domluví se i španělsky (což se třeba u našich politiků hned tak nevidí. A to někteří mají třeba i čtyřměsíční bakalářský kurs práv či čestný doktorát z Kazachstánu). Osobně mi také není dvakrát sympatický, ale výše uvedené je prostě lež.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Jo, to může být fejk. Nebo taky ne. Může to být i legitimní názor jednoho soudního překladatele. Co by ne?
Mimochodem kde jsi to našel, když ne na "seriozním, nezávislém a jen pravdu (to správnou samozřejmě) přednášejícím zpravodajském kanálu"? Na nějakém dezinformačním webu?
Nicméně pokud se chceš opravdu něco dozvědět o mentalitě lidí, kteří přicházejí do Evropy (samozřejmě není žádná jednotná; co člověk to poněkud či totálně jiný přístup), doporučuji studovat texty lidí, kteří se těmito věcmi celý život zabývají, studují je a mají o nich hluboké znalosti. Kdybys měl opravdu zájem, pár odkazů ti sem mohu dát.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Magote, vůbec nejde o média (ani vpravo, ani vlevo) a už vůbec ti nepomůže znát několik Afghánců osobně (pár jich také znám, ale nejsou ze současné uprchlické vlny, už jen proto, že tady prakticky žádné nové uprchlíky nemáme).
Nevíme o tom prakticky nic, já, ty, Konvička, ani lidé, kteří bojují proti, ani ti, kteří uprchlíky en bloc třeba vítají a chtějí přijímat úplně každého, kdo přijde (osobně si myslím, že jediný, kdo tu má o těchto věcech aspoň trochu povědomí na základě osobní zkušenosti a studia, je Alfík, ale to není důležité).
Jde o to, aby se lidé chtěli seznamovat s fakty, souvislostmi, důvody a důsledky, a ne jen a ) papouškovali zjednodušené názory různých aktivistů (jedno z které strany) či b ) se bezmyšlenkovitě proti všemu vyhrazovali. Ale aby dělali závěry na základě znalostí, ne dojmů, pocitů, strachů apod.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Já myslím že by lidi přemýšleli lidi trochu jinak kdyby znali mentalitu těch lidí a to lze jedině přes osobní zkušenost.
A ta zkušenost nemusí být nutně negativní nebo positivní, nicméně je rozhodně odlišná než co prezentují média.
Běžnej sedlák z horní dolní usuzuje jenom z TV/ rádia, pokročilejší sedlák je schopnější cosi odfiltrovat z netu.
Média prezentují jen pochybné statitiky, pomatená prohlášení obou protistran a rozmlžené mnohdy stěží objektivní zprávy ...
Některá média prezentují to, co je běžný čtenář schopen a ochoten přečíst ráno u kafe, v telefonu po cestě do práce, či třeba shlédnout v TV, kde se podle výzkumů většina lidí dokáže třeba ve zprávách koncentrovat jen na šoty v délce několika desítek vteřin. V rámci těchto podmínek se celá řada médií snaží dělat, co se dá, aby lidé měli aspoň nějaký přehled o tom, co se děje. Jiná, ta odbornější, přinášejí složitější texty (ale většinou brzy zaniknou, protože o ně není zájem).
Dám sem link na texty pána, který těmto věcem podle mého hodně rozumí (je to jeden z našich předních znalců islámu, arabista a orientalista). Těch textů (kupodivu též prezentovaných v médiu, dokonce v jednom z těch nejčtenějších) je možná několik stovek, jsou napsány tak, aby jim rozuměl běžně inteligentní a vzdělaný čtenář.
Když si je člověk přečte, pochopí (snad), že věci budou přeci jen o něco složitější, než že nás Afghánci nenávidí (jak si myslí jeden soudní překladatel). A že budou možná i také trochu jinak, než to vidí můj afghánský spolužák, který tu už třicet let žije a prodává koberce. Teprve ze spousta jednotlivostí vzniká nějaký celek.
Z osobních setkání můžeš poznat mentalitu jedince (která je tvořena mnoha faktory, mezi jinými i sdílenou zkušeností společnosti, ve které žil či žije). Je to dobrá zkušenost, ale ani to nestačí, pokud opravdu člověk zkouší pochopit, proč se některé věci dějí tak, jak se dějí.
Pozor, ani ten, na jehož texty tu odkazuji, není žádný vševědoucí guru. Nemůže dát (ani nedává) návod, co a jak. Možná by s ním v některých věcech jiní neméně vzdělaní polemizovali. Ale důležité je znalosti těchto lidí vstřebávat. Pomáhá to nejednat zkratkovitě, nedělat zjednodušené závěry a nenechat se oblbnout (třeba nějakým pošahaným entomologem :-)
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
No kecat umí opravdu květnatěji než leckterý entomolog ...
Můžete popsat tzv. Zones Urbaines Sensibles? Prý v nich žije na 5 milionů lidí a říká se jim Dar al-Islam nebo No-Go zones.
Kolem těchto předměstských aglomerací panuje nemálo vzruchu. Je to pochopitelné, neboť koncentrují problémy sociální, kulturní a bezpečnostní. Za poslední léta se tam hodně investovalo zejména do bytové výstavby, do škol a dalších sociálních služeb. Existuje politická vůle nepřestávat v úsilí motivovat mládež těchto zón k pozitivním životním aktivitám a neustupuje se navzdory přetrvávajícím negativním jevům jako jsou velká nezaměstnanost, vysoké procento nedokončené školní docházky, permanentní drobná zločinnost, obchodování s drogami, vandalismus, apod. Ačkoliv islám je v těchto místech silně přítomen, tvrdit, že tam vládnou jeho zákony, by bylo přehnané. Jistě jsou tam příznivé podmínky pro šíření fundamentalistického salafismu, rigidní tradicionalistické podoby islámu, z níž může vyrůstat nebezpečně radikální džihádismus. Leč většinou se tam projevuje spíše jen reislamizační tendence kulturní povahy, tedy návrat nových generací vzešlých z rodin bývalých přistěhovalců k náboženským tradicím typu dodržování ramadánu a stravovacích zvyklostí s důrazem na pokrmy „halál“. Znovuobjevování identity v islámu jistě zaslouží pozornost a může znepokojovat. Podrážděnost není dobrým rádcem a represe, byť občas nezbytné a nutné, tady natrvalo příliš nepomohou, ba naopak. Problémová předměstí si žádají trpělivost, nevděčnou, leč nezbytnou vzdělávací práci a vynalézavost ve vytváření co nejširší škály možností pro uplatnění mladých. Jen tak lze bránit tomu, aby většina nezůstávala jednolitou masou, jež se stává snadnou kořistí náboženských demagogů a fanatiků.
Osud šeptá bojovníkovi: "Nemůžeš odolat bouři" a bojovník šeptá: "já jsem bouře!"
Je vidět, že máš tuto problematiku opravdu důkladně prostudovanou, znalosti o ní hluboké, nehledě na zjevné osobní zkušenosti. Arabista Müller žije v Paříži teprve bratru dvě desítky let. Takže s tvými znalostmi tamních ghett se zcela jistě nemůže rovnat. Děkuji za erudovaný vhled, tvé argumenty mne přesvědčily.
Hezký večer, Horri.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
310_cibule napsal:
Z osobních setkání můžeš poznat mentalitu jedince (která je tvořena mnoha faktory, mezi jinými i sdílenou zkušeností společnosti, ve které žil či žije). Je to dobrá zkušenost, ale ani to nestačí, pokud opravdu člověk zkouší pochopit, proč se některé věci dějí tak, jak se dějí.
saldy napsal:
Jak to? On jistě směřuje spíše více obecně. Kvůli tomu že si Maďarsko prosazuje vlastní imigrační politiku a vyhodilo jakousi obskurní univerzitu, vidíme že bylo v EU hlasováno o sankčním řízení.
Kdybys psal slovníček právních pojmů, pak by k heslu "packed court" bohatě stačilo napsat "Hungary." Pokud se dá Komisi skutečně něco vytýkat, tak to, že Maďary nezačala mlátit článkem 7 SEU hned na začátku. Kvůli tomu je teď taky tak bezradná co se týče Polska.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.