Nikdy jsem TrackIR ve skutečnosti neviděl jen na You Tube. Bylo by možné pro pokusy s virtuální realitou nastavit tak, aby při pohledu hlavou do boku (3 nebo 9 hodin) se zobrazí tento pohled na monitoru (pro normální použití Track IRu by to nemělo smysl, protože by člověk neviděl na monitor)? Nebo jaký rozsah otáčení hlavou se dá nastavit ?
a)
Virtuální realita je buď všeobecný pojem iluzorní počítačové reality a nebo může být spojován s názvem hardware pro virtuální realitu. Tedy VR helmu.
VR helma (nebo o čem to píšeš) nemá nic společného s TrackIr.
b)
co myslíš tím pohled do boku? Otočení hlavy doprava doleva? Nebo pohyb hlavy doprava doleva?
TrackIr tedy trakovací zařízení snímající natočení a pozici hlavy umí pohyb v 6ti osách otáčení XYZ a pohyb po YXZ.
Pokud jsi myslel VR helmu jistě tak umí 6DOF + další pohyby ..
c)
(pro normální použití Track IRu by to nemělo smysl, protože by člověk neviděl na monitor)
Dík za odpovědi !
Pokusím se vysvětlit co jsem myslel. Funkce TrackIRu je, že se snímá pohyb hlavy (odražeče) a tím se ovládá zobrazení na monitoru, který je přede mnou. Možná by se dalo říct, že na něj při natočení hlavy musím pošilhávat (nevím nezkoušel jsem to).
Mě by zajímalo jestli by to šlo nastavit aby se při natočení hlavy do boku zobrazilo na monitoru třeba křídlo. Tak jak to je u virtuální helmy. Nebo pokud bych uchopil monitor rukama a točil se sním, aby se na něm podle toho měnil obraz.
JK, TIR má mezi skutečným pohybem hlavy a virtuální hlavou transformaci. Tedy úhel, o který se pootočí hlava, nemusí být úhel, o který se pootočí virtuální hlava. Prakticky se to dělá tak, aby při maximální výchylce skutečné hlavy, při které je ještě vidět na monitor, byla virtuální hlava na pozici pohledu vzad. Tedy je tam znatelné zrychlení mezi úhlem fyzickým a logickým. No páčto jinak by to fungovalo víc než blbě. Vono je to vlastně ještě komplikovanější tím, že tu transformaci si člověk dělá sám nějakou praštenou křivkou, kterou si zaklikáš myškou. Tedy neboj, dá se koukat i dozadu a pánubohu do oken, aniž by si člověk zlomil vaz. Je to poněkud nereálné, ale je to příjemné.
Jak píše Rumcajs. Tu rychlost a citlivost pohybu si nastavíš podle sebe. Logicky to nemůže být pohyb 1:1. To by člověk hovno viděl.
Takže si nastavíš např že při otočení hlavy o 5 mm se ve hře (ve virtuální realitě) se otočí např. o 10 cm. Tak se můžeš snadno podívat i za sebe a zároveň stále nemusíš pošilhávat protože stále se díváš před sebe na monitor. Pohled úkosem je zanedbatelný.
Nikdy jsem TrackIR ve skutečnosti neviděl jen na You Tube. Bylo by možné pro pokusy s virtuální realitou nastavit tak, aby při pohledu hlavou do boku (3 nebo 9 hodin) se zobrazí tento pohled na monitoru (pro normální použití Track IRu by to nemělo smysl, protože by člověk neviděl na monitor)? Nebo jaký rozsah otáčení hlavou se dá nastavit ?
Děkuji za odpovědi JK
Zkus si stáhnout třeba jen FaceTrack (určitě tu o něm bude taky někde nějaké vlákno), principiálně funguje stejně jako TrackIR a nepotřebuješ k tomu ani bastlit clip s diodama, stačí jen webkamera, kterou už možná máš. To sledování obličeje sice není tak kvalitní HeadTracking, ale na základní osahání si principů, na které se ptáš, to bude postačovat, abys získal nějakou představu...
Děkuji za odpovědi!
A to nastavení 1 : 1 by bylo technicky možné ? Jestli už ten odražeč co je na čepici by nebyl už mimo.
Ty pokusy z virtuální realitou jsem myslel, pokud bych amatérsky postavil něco jako VR helmu, musel bych nějak ovládat pohyb obrazu, šlo by to TrackIrem ?
Ty skutečné VR helmy toho budou mít víc, např. se s nima chodí, nejen rozhlíží atd. Pro létání by, ale stačilo, že člověk sedí a rozhlíží se. Ale jsou to jen úvahy, ne že bych to zítra začal stavět.
Ano JK, kdybys postavil VR helmu a nasadil na to TIR, ten TIR by fungoval.
Jen amatérsky postavit VR helmu je, bych řekl, víc než nereálné. Nicméně již bylo mnoho lidí, kteří změnili svět tím, že nedali na dobré rady ostatních a do něčeho se pustili. Třeba se ti to povede.
Tak ty papíráky se daj smotnout, stačí nějakou hi-res smart plácačku, přes nvidia shield snímat obraz, soft stačí myslím od googlu, tj aby to bylo stereo a v kombinaci TIRem to je regulérní home made VR.
Teoreticky by šel takto i starej šturm ala VR, stereoskopický mod na něj existuje ...
A nebo sehnat starou helmu VFX3D někde z bazaru, existovali k ní zdrojáky v SDK, takže si dodělat ovladače by taky šlo. A pár lidí už ji rozchodilo pod W7/64bit ...
protože běžnej dělník ze šroubárny si asi nepořídí HTC za 25 litrů ..
Dík za odpověď!
Já jsem právě chtěl, aby pohyb hlavy odpovídal skutečnosti jako v letadle, takže budu muset najít jiné řešení než TIR.
Tu prohlížečku znám, používaly se snad už ve wwi k vyhodnocování snímků z fotoprůzkumu (fotilo se to dvakrát posunutě), byly otevřené, takový stojánek s čočkama.
Hehe, já tušil, že sem někdo dá něco z krabice vod bot a v tom nějakýho ufouna. Chce se mi říct "Tak jistě". Akorát mi nejde do hlavy, když je to tak snadné, co na tom ti kucí od Oculusu takový leta pořád dělali? Kdyby jim někdo ukázal ten návod, mohli těch pár let ležet na Oahu a válet si šunky pod palmama.
Dík za odpověď!
Já jsem právě chtěl, aby pohyb hlavy odpovídal skutečnosti jako v letadle, takže budu muset najít jiné řešení než TIR.
Tu prohlížečku znám, používaly se snad už ve wwi k vyhodnocování snímků z fotoprůzkumu (fotilo se to dvakrát posunutě), byly otevřené, takový stojánek s čočkama.
Principielně jde o to samé ať už je to oculus rift nebo papírák. LCD +čočky + stereo posunutý obraz + nějaký design.
V čem se lišilo třeba VFX byly gyroskopy které zaznamenávaly pohyb. + 3D myš.
Rumcajs napsal:
když je to tak snadné, co na tom ti kucí od Oculusu takový leta pořád dělali?
Kvalitní a malé LCD s vysokým rozlišením je jádro pudla. Sekundárně kvalitní čočky, software, ovladače, podpora. To je v čem se liší od krabice od bot.
Nicméně krabice od bot kupodivu funguje celkem obstojně na to jak je to primitivní ..
DCS má výstup obrazu na android přes iControl, tzn. šance pro krabici ..
Myslím Magote, že toho je ještě víc. Především to vysoké rozlišení musíš krmit dostatečným výkonem. A ten výkon potřebuješ na dva obrázky, ne na jeden jako u monitoru. Pak taky, aby z toho polovině lidí nebylo na blinkání, je potřeba mít vysoké FPS. Ne nějakých uslintaných skoro 60, co provozují lidi na monitorech. No a ve finále nízká celková latence. Páčto s vysokou latencí je človíčkům opět špatně a sundavaj to z hlavy a to pak jaksi neplní účel. Ty HW nároky na smysluplnou VR vlastně nepokrývá doposud ani ten Oculus či cokoli jiného. Je to celé na začátku.
Jo a jak přesně bude vypadat FPS a latence u DCS posílaného nějak bezdrátově na mobil? To už nebude řeč o desítkách milisekund, to bude něco kolem vteřiny, ne? A FPS bude kolik, 10, 20?
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.