May 17 2024 11:37:00
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 8

· Piloti on-line: 1
311_Mart

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
nejake novinky z TT
hawk
[img]http://twsim.net/screenshots/tt_p51d_02wip.jpg[/img] is not a valid Image.
 
hawk
jeste jeden Mrknutí

[img]http://www.evil-turkey.de/TW/screenshots/tt_p51d_06wip.jpg[/img] is not a valid Image.
 
313_Nevo
Cau borci.

Nadherny Ponik!

Ale k veci. Bude to dlhe.

Fucida napisal:

"- prazvláštní točivý moment vrtule => neexistující "cestovní rychlost" => degradace celého FM. Vysvětlím: "Každé" letadlo by mělo mít jakousi cestovní rychlot, při které ho není třeba trimovat a letí "rovně". Řekněme, že třeba skutečný Fw 190 měl takovou rychlost při 450km/h, Bf 109 při 380km/h, Spitfire třeba při 400km/h..atd. Je poměrně "jedno", jak vysoká/nízká tato hodnota je, ale u každého letadla by nějaká být měla. Celé to může určitým způsobem ovlivnit točivý moment vrtule, ale spíše jen minimálně. Zkusím prakticky vysvětlit na křidélkách: Pokud je cestovní rychlost u Fw 190 450km/h, tak stroj letící nižší rychlostí bude mít tendenci klonit doleva (-> oprava se provede kniplem doprava), právě při 450km/h nebude klonit nikam a při rychlostech nad 450km/h bude klonit doprava (-> oprava kniplem doleva). Podobně je to u výškovky - pod 450 letadlu klesá čumák, při 450 letí rovně a nad 450 mu čumák stoupá. Aby se s letadlem dalo pohodlně létat při větším rozsahu rychlostí, tak je opatřeno trimovacími ploškami na kormidlech - jejich nastavením dojde k patřičné drobné výchylce kormidla a následně letadlo letí rovně třeba při 550km/h. Fw 190 má pilotem řiditelné trimovací plošky pouze na výškovce. Stroj byl známý i tím, že při změně rychlostí nepotřeboval moc trimovat. Und wo ist Problem? Ve FB vystartuji, dám plný plyn a čekám - chvíli mi to kloní doleva, pak mašina zrychlí a začne klonit doprava. V TT vystartuji, přidám plyn, kloním jak prase, zrychluji, furt kloním jak prase až si ve finále zase kloním jako prase. A pořád jen v jednom směru. Má to krouťák jak vrtulník bez zadní vrtule. Letadlo přestane kroutit ne po získání rychlosti, ale po snížení výkonu motoru, což nemusí být teoreticky nutně špatně, ale lze o tom celkem jasně pochybovat, opravdu možné pouze teoreticky. Imho je to opravdu veliká chyba."

Vypichol by som hned jednu vetu, na ktorej Fuci trvas:
"Celé to může určitým způsobem ovlivnit točivý moment vrtule, ale spíše jen minimálně."

Podla mna a podla knih (Mechanika letu atd.) to prave cele urcitym zasadnym sposobom ovplyvnuje tocivy moment vrtule. A to je fakt!

Trochu teorie: Vplyvy tociacej sa vrtule na lietadlo su konkretne dva (asi je ich viac, ale tie ostatne su minimalne alebo zanedbatelne).
1) Ucinok vrtuloveho prudu na lietadlo. Spominany tzv. tocivy moment.
Tento tocivy moment ale nie je pricina ale nasledok.
2)Dalsi vplyv od vrtule na lietadlo je gyroskopicky moment vrtule.


Takze zacneme od zaciatku. Tvrdis, ze lietadla maju urcitu cestovnu rychlost a ze pri tejto rychlosti letia rovno a netreba ich vyvazovat. Pravda. To ze lietadla netreba pri tejto rychlosti vyvazovat znamena, ze su uz vyvazene na tuto rychlost nejakou urcitou vychilkou vyvazovacich plosiek. Tzn. ze vyvazovacie plosky sa standardne nenachadzaju v neutralnej polohe, ale su vychilene o urcite stupne tak aby pri cestovnej rychlosti nedochadzalo k vyraznemu klopeniu/zataceniu (zamerne sa nezmienujem o kloneni).

Add 1) Ucinok vrtuloveho prudu na lietadlo. Spominany tzv. tocivy moment.

Na lietadle ako je Fw190 A-4 je pravotociva vrtula. To znamena. Zosikmeny prud vzduchu, ktory tato tociaca sa vrtula zenie okolo trupu, posobi pod nejakym uhlom nabehu na zvislu chvostovu plochu (inak povedane smerovy stabilizator alebo SOP). Tym sa na nej vytvara aerodynamicka sila, ktora sa snazi otocit celym lietadlom okolo zvislej osy (ktora prechadza taziskom lietadla zhora nadol). Toto sa prejavy tym, ze lietadlo ma tendenciu zatacat dolava.
(je to dobre patrne, ked pri starte na Fw190 date plny plyn, nezamknete ostruhove kolecko a pustite riadenie. Stroj sa zacne samovolne stacat dolava).
Tato sila/vychylka sa kompenzuje vysliapnutim pravej nohy do riadenia smeroveho kormidla.
Takze = vyrazny vplyv na zatacenie!

Takze mame tu vplyv zosikmeneho prudu na SOP. Ponuka sa otazka vplyvu tohto prudu na koren kridla. Tento vplyv je velmi maly a vacsinou sa jeho minimalny vplyv odstranuje uz pri konstruovani kridla alebo korena tohto kridla.
Takze = zanedbatelny vplyv na klonenie!

Prejdeme na tie cestovne rychlosti. Ak lietadlo leti mensou rychlostou ako je jeho cestovna rychlost, dochadza vplyvom aerodynamickej sily zosikmeneho prudu vzduchu k zatacaniu stroja dolava. Ked si ale zoberieme, ze je to zatacanie sposobene silou na SOP, zistime ze primarnym ucinkom takehoto posobenia sily je zatacanie a az sekundarnym to klonenie. Oprava sa spravne prevedie, ako som uz pisal, vychylenim smeroveho kormidla doprava tzn. vysliapnutim pravej nohy riadenia smeroveho kormidla.

* Toto do teraz bolo vsetko podlozena teoria a fakty. Tuto teoriu na zaklade faktov dalej rozvadzam:

Ak lietadlo dosiahne svoju cestovnu rychlost, zacne hadam efektivne posobit spominana vyvazovacia ploska, ktora je vychylena o niekolko stupnou doprava. Presne tak, aby kompenzovala dany tocivy moment vrtule pri danej cestovnej rychlosti.
Tato ploska sa nachadza na smerovom kormidle a nie na kridelkach, ako by sa mohlo zdat co je fakt. (zhoduje sa to aj s Brownom, ked pise, ze Fw vlastne ziadny ovladac vyvazovacej plosky na kridelkach nema a ani ho nepotrebuje – tato vyvazovacia ploska na kridelkach je tiez nejak standardne prednastavena).
Pri takejto cestonej rychlosti v podstate nie je nutne toto vyvazenie nijak nastavovat/vychylovat z neutralnej polohy. A nie je v podstate potreba vyslapavat nozne riadenie.
Ak vsak dojde k prekroceniu cestovnej rychlosti , zacne sila sposobena vychylkou vyvazovacej plosky prekonavat aerodynamicku silu od vrtuloveho prudu posobiacu na SOP a dojde primarne k zatacaniu stroja doprava a sekundarne ku kloneniu v tomto smere. Preto je potrebne spravit spravnu opravu vychylenim smeroveho kormidla vlavo tzn. vysliapnutim riadenia smeroveho kormidla vlavo.

Samozrejme sa daju vsetky tie vysliapnutia nahradit vychylenim vyvazovacej plosky v pozadovanom smere.


Nie je to samozrejme taketo jednoduche. Pridava sa ktomu este ten management motoru a hafo dalsich veci ake je ten gyro efekt, ale zaklad je dufam jasny. To uz je trochu mimo. Na trosku zlozitejsie teorie.
A toto samozrejme nehovori nic o velkosti tychto posobiacich sil (ze to napr toci malo alebo „jak prase“ Mrknutí ).

Ako som pisal, prva cast po * je snuska faktov. Dalej som rozviedol tuto teoriu, ako by sa to asi malo chovat pri vysokych rychlostiach s tym, ze tam existuje urcite prednastavenie vyvazovacej plosky. (co v podstate dava za pravdu FM Sturma).
Ak ale napr to prednastavenie vyvazenia tam nie je, bude sila posibiaca na SOP stale ucinkovat aj vo vysokych rychlostiach. Takze stroj bude stale zatacat, pricom ta sila posobiaca na SOP bude s rychlostou klesat ale nikdy nedosiahne nulu. (co dava za pravdu FM Target Tobruk)
Samozrejme stale sa nebavim o managemente motoru.

Takze asi tak. Idem radsej uz spat! Šklebící se Zajtra (teda este dnes neskorej si to precitam), hadam ma este nieco napadne.
Upravil/a 313_Nevo dne 17-11-2006 23:50
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
 
1stCL_Fucida
V podstatě jsi nenapsal nic jiného, než já, jen já to psal celé "lidově" a maximálně zjednodušeně a ty zase hezky technicky. Tedy nečetl jsem to svoje Úsměv. Jen takový detail - píšeš o nastavení vyvažovacích plošek, ale spíš bys mohl zmínit zkroucení křídel - pravá a levá křídla nejsou vzájemně úplně zrcadlová. Pokud se nemýlím, tak i ocasní plochy jsou na letadlech "nezrcadlové".
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
313_Volume
jo...vlastne - vyšel war over poland - jen tak na okraj
 
313_Nevo
Fuci, precitaj si to este raz. Aj s tou citaciou tvojeho textu na zaciatku mojeho prispevku.
Zistis, ze v samotnej podstate som napisal nieco ine. A je jedno ci je to napisane v technickej alebo ludovej reci.
A tiez sa zmienujem informacne o tom kridle . Fuci, sakra, precitaj si to este raz a pozorne. Naštvaný Šklebící se

Nechcel som napisat, ze sa mylis. Chcel som len poopravit tvoje tvrdenia.

Add FB a TT.
Robil som pokus v TT s vpravo vychylenou vyvazovaciou ploskou na smerovke Fw190. Stroj sa spraval presne tak ako som pisal pri takto nastavenom vyvazeni. Pri zvysovani rychlosti prechadzal z laveho zatacania cez neutralne zatacanie az do praveho zatacania.
Takze FM Sturma a TTobruku su v tomto zhodne.
"Rozdiel je len v pocite z rychlosti zmien." Mrknutí
Upravil/a 313_Nevo dne 12-11-2006 22:45
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
 
1stCL_Fucida
Imho ale pořád oba mluvíme o tom samém Úsměv Už jsem u tebe našel i vliv asymetrie křídel..slovenština si se mnou původně zahrála a já to přehlédl. Imho opravdu říkáme stejné věci jen trochu jinak, resp. já se ani nezmiňoval, proč se letadlo kroutí na stranu (vliv kroutícího se vzduchu za vrtulí narážejícího do trupu, SOP a VOP, v menší míře pak do křídel).. možná mi opravdu dělá už trochu problém slovenština..ale opravdu mi to přijde v zásadě podobné Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
LesniHU
313_Nevo napsal:
Trochu teorie: Vplyvy tociacej sa vrtule na lietadlo su konkretne dva (asi je ich viac, ale tie ostatne su minimalne alebo zanedbatelne).
1) Ucinok vrtuloveho prudu na lietadlo. Spominany tzv. tocivy moment.
Tento tocivy moment ale nie je pricina ale nasledok.
2)Dalsi vplyv od vrtule na lietadlo je gyroskopicky moment vrtule.
No, jeste taky kroutici moment vrtule (a pak p-faktor, ale ten bude v cestovnim letu zanedbatelny).

Nicmene z aerodynamickeho hlediska bude pro kazdou rychlost existovat vykon motoru takovy, na ktery je to letadlo vybalancovano zkroucenim kridla a prednastavenim ovladacich prvku (samozrejme, ze instalovany motor nemusi byt schopen dany vykon dodat, at uz tak maly, nebo tak velky). A to je, zda se, podstatou problemu, ve FB neni pri vyssich rychlostech motor schopen ten vykon dodat, ale v TW dle Fuciho je. Co z toho je realisticke si bez alespon priblizneho vypoctu netroufam odhadnout. Ale rikate stejnou vec, jen mate odlisny nazor na to, co je spravne Úsměv.
 
hawk
After some hard work we are finally able to release the Bf109 Emil.

The plane will be released on next wednesday but it won't be available in online scenarios Wink
You'll be able to fly this beauty just in scenario flight test.
Better to have some practice immediately anyway, since in the next weekend, december 2nd, you'll have the chance to fly online the Emil into a great scenario event managed by PeterGrozny. Wink

About the scenario event, Peter will post a topic to give info and details.
So, from november the 29th, don't waste your time: download the TT update and fly the Emil!!!


[img]http://twsim.net/screenshots/tt_109e_001.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://twsim.net/screenshots/tt_109e_002.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://twsim.net/screenshots/tt_109e_003.jpg[/img] is not a valid Image.
 
313_Volume
emil už je venku
 
hawk
Zara class CA (Heavy cruiser)

sandgelb.de/TW/images/projects/tt_fiume_021.jpg

sandgelb.de/TW/images/projects/tt_fiume_022.jpg
 
hawk
ukazka z prace na novem kokpitu pro p51 (WIP)

[img]http://www.evil-turkey.de/TW/images/tt_p51dpit.jpg[/img] is not a valid Image.
 
hawk
[img]http://www.evil-turkey.de/TW/screenshots/tt_p51d_r05.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://www.evil-turkey.de/TW/screenshots/tt_p51d_r04.jpg[/img] is not a valid Image.
 
1stCL_Fucida
Tak ještě dřív, než jsi postnul tyhle Mustangy a Liberatora jsem si včera proletěl Tobruk a ten mód, jak jsou tam BoB mapy - s Fw 190. Měl bych pár poznámek, tak pokud chceš, tak je přepošli na nějaké ofiko fórum.

1) Fw 190 A-8 má na své boostovací páce napsáno C3 Einspritzung, to není tak docela správně, resp. je to úplně blbě. Žádné stíhací Fw 190 toto zařízení nepoužívaly, krom prototypů řady A-5, na kterých bylo testováno. Správně se to má jmenovat Erhöhte Notleistung (ale je to jen trapnej detail, jde o případnou změnu textury, nebo úplné vypuštění toho popisku). Navíc je trochu divné, že na budíku se ukazuje 1,65 ATA a v tom textovém výpisu jen 1,58 ATA - u země by to mělo být 1,58, na druhý stupeň kompresoru pak 1,65. Tady to dělá plnicí tlaky stejné na oba stupně kompresoru, což je špatně. Úplně stejný boost má v TT i Fw 190 F-8, jenže ty právě měly ve skutečnosti C3 Einspritzung, které u země plnilo pod tlakem 1,65 (a ne 1,58) a na druhý stupeň kompresoru to už plnicí tlak nezvyšovalo (u bitevníku netřeba zvyšovat výkon nad 3km). Ale v TT zvyšuje z vesela dál, což je samozřejmě také špatně.

2) mohli by tvůrci toho Fw 190 naznačit, jak přišli na to, že Fw 190 má udržovat stále 2700 rpm nezávisle na plnicím tlaku? Tohle německá letadla pokud vím neměla (resp. nenapadá mě žádné, které by to mělo)..byl to výmysl Britů na Spitech, nebo jiných letadlech..Amíci to měli, ale Luftwaffe ne. Oni tam namodelují tohle a pak mají ještě tu drzost do manuálu napsat 1,35 ATA @ 2400 rpm Úsměv. To si to jako mám nastavovat manuálně, jo? Úsměv

3) supr, že jsou tam Fw 190 A-2..ty doteď do simu nikdo nedodělal. Až na ty konstatní otáčky motoru se mi ty starší Fw 190 docela líbí.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
hawk
no, ono by bylo fajn, kdyby jsi to na to forum napsal ty, protoze ja bych to asi nedokazal obhajit. A vest na to tema nejakou diskusi.
Ale mam tak nejak v podvedomi, ze nektere ty veci se uz resily a bylo to vysvetleno tim, ze TW engine ma v tomhle vyrazne mezery, ale nejsem si jsty, takze kdyby jsi je na to upozornil bylo by to fajn.
 
1stCL_Fucida
kdyžtak mi dej konkrétní link, ať s tím nemám moc práce a zkusil bych tam něco málo kváknout..
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
hawk
link
 
1stCL_Fucida
Vždyť to tam Crump všechno napsal před půl rokem Úsměv. Co víc už tvůrci TT můžou chtít? Úsměv Tady
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 29-04-2007 19:55
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
1stCL_Fajlow
dotaz:

myslíte si, že blackout je reálnější v TW nebo v Ilovi ?
 
1stCL_Fucida
Nevím, myslím že v obou simulátorech se vyskytuje někde na 6G Úsměv. Ve FB pilot upadá při delším přetížení na delší dobu do bezvědomí, než v TW.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

15-05-2024 22:10
2 z 16 snad to stihnu na termín. Ale ty pruhy jsou děs.

15-05-2024 21:49
Nesnáším proužky o šířce 46 cm! Děs. A ani jeden to nemá stejně!

09-05-2024 09:43
Thou shalt not bear false witness.

08-05-2024 22:45
A nebo naopak? Takove "you" je i pro jednotne cislo a preklada se jako "ty"?

07-05-2024 20:34
Angličané si jenom vykají. Takove "you" je i pro množné číslo. Tedy v češtině se vždy překládá jako "vy".

06-05-2024 11:24
Ještě Paulusi napiš že "takoví angličané si jenom tykaji." Úsměv

05-05-2024 18:15
Ale hovno. Co je správné, určuje společnost a její kultura.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

34,892,788 návštěv