September 21 2018 22:21:15
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 1

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,606
· Nejnovější pilot: Coffin Corner
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
BLOG Luftschraube
alfik
Ad šrapnely: Za toto zmatení můžou Rusi sami. Ve starší R. literatuře bývají celkem běžně FAB nazývány "šrapnely", jakkoli je to termín pro jiný druh výzbroje s jiným určením. Stejně jako např. používají (dodnes) ozn. "fašísty" pro Němce, ačkoli fašisté byli pouze Italové a Španělé, Němci byli Národní socialisté, neboli "náckové".

Ad PTAB: Kumulativní náboje fungují tak, jako by to byly zbraně - a skutečným nábojem je penetrátor vzniklý výbuchem. Ten má typický tvar, jsou to dva projektily, nazývané v češtině "paprsek" a "tlouk". Je snahou vývojem omezit tuto dvojnost a mít jen jediný penetrátor.
Tento penetrátor proniká pancířem částečně na zákl. Newtonovské fyziky, a částečně je to spíše popsatelné šířením vzruchů (zvuku) v materiálech, a tedy (paradoxně) vysokorychlostní dynamikou vč. aerodynamiky Úsměv vivat Bernoulli Šklebící se - tedy částečně střihem, a částečně rázovou vlnou, neboť jeho rychlost a malý průměr nedovolí materiálu reagovat.
Je tvořen materiálem z vložky v kum. náboji/bombě, a v příp. PTAB se jedná o několik gramů (sic!) mědi či hliníku. Má rychlost vyšší než je rychlost šíření vzruchu v kovu (viz výše), a teplotu několika tisíc stupňů.
A zde je problém s popisem účinku na posádku či agregáty. Projde-li paprsek do prostoru posádky, okamžitě se rozpadne a kromě toho že už tak má vysokou teplotu, prudce reaguje s kyslíkem (shoří), takže tento prostor zapálí. Požár je prudký a v celém prostoru najednou, takže je naprosto neuhasitelný a pro posádku fatální.
Avšak, projde-li do plné matérie, např. do nádrže s palivem, bloku motoru, apod., tak tento materiál pohltí teplo prakticky bez následků.
Proč? Protože několik gramů krát 3000 st. lomeno desítky či stovky tisíc gramů krát dejme tomu 30-100 stupňů je flus do moře. Ta nádrž by se ohřála tak asi o třetinu stupně.
Takže, čím "prázdnější" obestavěný prostor (typicky prostor posádky) PTAB či jiná kumulativní zbraň zasáhne, tím vyšší účinek.
K tomu je nutno připomenout, že v tanku je samozřejmě ve vzduchu nezanedbatelné množství výparů paliva a mazadel, to hl. v motorovém prostoru, a rovněž střeliviny a výbušnin v nevystřelených nábojích, to zase v bojovém prostoru, takže požár v tanku je konečná.
Proto se postupně zavedla tato opatření:
1) tzv. mokré uložení střeliva. Té vody je tam málo, max. pár litrů, je jen v prostoru mezi náboji, ale počítá se to, že tím vznikla "plná bedna", tedy pro kum. stř. nepřekonatelná překážka.
2) Předpancíře a vrstvené pancíře. Každá změna hustoty pronikaného materiálu má za následek rozostření paprsku penetrátoru, a tím jeho zastavení a pohlcení jeho energie jak kinetické, tak tepelné. Srv. protišlehovou vložku na plynovém vedení - jiné provedení, ale stejný princip.
"Slíbili jste mi kolonie na Marsu. Místo toho jsem dostal Facebook." Buzz Aldrin
"Hranice, které nepřekráčejí dnes obchodníci, jednoho dne překročí vojska." Mistr Sun
"Vidím velký špatný. Hodně budeš někde." Jolanda
 
LesniHU
313_Gryzlov napsal:
Vycházím z tohoto:
LesniHU napsal:U dvoumotorovych letadel s protibeznymi vrtulemi je samozrejme snaha, aby p-factor posunoval pusobiste tahu smerem k ose letadla, tj. aby cast disku s vetsim tahem byla bliz ke stredu.


Úvodní poznámka
U více vrtulových letadel, se až na výjimky, točí vrtule vždy stejným směrem. Důvod je konstrukční a logistický: nikdo nebude (až na výjimky) vyrábět a dodávat dvojnásobný počet dílů.

Skutečný vliv p-factoru u letadel? Zanedbatelný. Kdyby ne, pak by neplatila má úvodní poznámka.

Rozbor:
Většina odkazů, která řeší p-factor, se opírá o úhel náběhu nikoliv úhel vybočení. Tudíž, pokud se "důkazní" podstata opírá o veliké úhly náběhu, pak p-factor bude mít snahu zvednout čumák letadla, tudíž jeho vliv bude eliminován výškovkou, nikoliv směrovkou. Aby bylo možné použít směrovku, pak by muselo dojít k vybočení. Ale i přesto p-factor má obecně u vrtulových letadel minimální vliv. U vrtulníků je to něco jiného.
Obecne receno, p-factor vychyluje do jineho smeru nez vychyleni proudu vzduchu, podobne jako gyroskop pusobi kolmo na smer, kterym se ho snazis otocit. Tudiz, pri pomalem letu nosem vzhuru se snazi stocit letadlo doleva nebo doprava a resi se to smerovkou, pokud cumak nechas vybocit, bude vyssi tah na listu v horni casti kruhu tlacit cumak dolu. Tudiz, kdyz te nekdo necha do stadia, kdy potrebuje vyskovku, je dost pravdepodobne, ze a) to pokazil uz driv, smerovkou a b) je v o hodne vetsich problemech nez vyresi pohyb vyskovkou
Vrtulniky maji cykliku a vetsinou list na kloubu, to letadla typicky nemaji.

Re uvodni poznamka, preformuluji ji:
Stoji rozdil treba jednoho procenta ve vykonech za komplikace v logistice? V tomto pripade, muzu udelat o trochu mensi smerovku, ktera bude mit o trochu mensi hmotnost a odpor. Alternativne, stoji mi to za jedno procento ztrat pri havariich?
Vzdycky je to o kompromisech, treba dvoumotorove letadlo je jeden velky kompromis, protoze je samo o some temer dvakrat tak drahe jako jednomotorove. Je to o spravne identifikaci priorit. Take je treba rici, ze jediny rozdil mezi motory muze byt jedno kolecko v prevodovce, coz neni zrovna logisticke peklo.
 
Tapi
Nový příspěvek na BLOGU: Instruktážní film pro piloty P-38 Lighting z r. 1943 s českým komentářem: http://www.luftsc...cz/?p=4003
_____________________________________
http://www.luftsc...BLOG o letadlech 2. sv. v.
 
Tapi
Nový příspěvek na téma REVI C12/D (včetně videa s instruktáží k jeho použití):
http://www.luftsc...cz/?p=3875
_____________________________________
http://www.luftsc...BLOG o letadlech 2. sv. v.
 
Tapi
Nový článek: 30 mm Maschinenkanone MK 108
http://www.luftsc...cz/?p=3700
_____________________________________
http://www.luftsc...BLOG o letadlech 2. sv. v.
 
Tapi
Protitankové Hs 129 B-2/B-3 „Panzerknacker“:
http://www.luftsc...cz/?p=3449
_____________________________________
http://www.luftsc...BLOG o letadlech 2. sv. v.
 
magot
Pěkný článek Tapi. Jen škoda že 777 toho Henschela tak zmršili ..
Máme štěstí že neudělali verzi B3, protože ta by se od země definitivně neodlepila.
Upravil/a magot dne 31-08-2018 22:01
 
pSipi
Ja snim teda nemam problem lietat.
Sice prd trafim ale to nema nic spolocne s lietadom. Šklebící se
 
saldy
YouTube Video




Hele z jaký dálky oni to mrskali, v obou simech snad nemožný.
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
Rumcajs
saldy napsal:
Hele z jaký dálky oni to mrskali, v obou simech snad nemožný.
Tohle vypadá na útoky z asi 1000 metrů. V simu je to nemožné, páčto ty autíčka manévrují jak kdyby to byly auta z kresleného filmu. Dynamika autíček v BOSku je úplně mimo mísu. To, jak mění směr a reagují na potenciální útok, je z říše snů. A nejde jen o dynamiku a rychlost reakcí a způsob, jak se dostanou mimo silnici, jde i o to, že detekují zcela bezchybně útok ze všech možných úhlů, tedy i odtud, kam vlastně nemůžou normálně vidět. Krom toho příkopy jsou dycky ploché a není problém je projet. Za mě jsou autíčka a tanky ještě větší fairy tail než Pe 2 a účinnost AAA.
 
magot
pSipi napsal:

Ja snim teda nemam problem lietat.
Sice prd trafim ale to nema nic spolocne s lietadom. Šklebící se

Já s tím jsem taky schopen vzlétnout, někam doletět a strefit i ten tank nebo nákladní vůz.
Ale výkony henschelu jsou natolik mizerné, že i ten pověstný sovětský traktor co po opětování palby odlétl, jistě stoupal svižněji.
Není to simulace henschelu ale nějaký pseudo cosi ..
Ve srovnání s "kvalitou" flight modelu třeba Il2 nebo Pe-2 je to k pláči ..
 
clone9cz
Jako dnes tak i minulosti to mohly být ty nejlepší záběry.
 
http://www.wwii-illusion.net
Farky
Tapi napsal:

Protitankové Hs 129 B-2/B-3 „Panzerknacker“:
http://www.luftsc...cz/?p=3449


Pěkné. Jen malá poznámečka - "tungsten-karbid" je česky karbid wolframu.
 
Tapi
@Saldy - pěkné video. Dovolil jsem si přidat ho do článku.

Jinak mne taky překvapilo, z jaké dálky se trefovali. V simu na tu dálku objekt velikosti vozidla pomalu ani není vidět Úsměv

Nevíte někdo, jak moc se na letounech Luftwaffe používal fotokulomet? IMHO to snadardem jako u spojenců nebylo...

@Farky - díky, opraveno
_____________________________________
http://www.luftsc...BLOG o letadlech 2. sv. v.
 
magot
Tapi napsal:
Jinak mne taky překvapilo, z jaké dálky se trefovali.

To je jednoduchý, "rejža" Goebbles si objednal pár vyřazenejch nákladních aut, nechal naložit nějaký explozivní s trasírkama do Henschelů,
ty falešný cíle umístil kus za vesnicí aby se mu lidi nepolekali a nakonec je odpálil režijní štáb schovanej za křovím.

Nebo jak bys to udělal ty jako ministr propagandy? Budeš čekat až ti dovezou nějaký pochybný záběry z východní fronty? Šklebící se
 
606_Druindin
magot napsal:

pSipi napsal:

Ja snim teda nemam problem lietat.
Sice prd trafim ale to nema nic spolocne s lietadom. Šklebící se

Já s tím jsem taky schopen vzlétnout, někam doletět a strefit i ten tank nebo nákladní vůz.
Ale výkony henschelu jsou natolik mizerné, že i ten pověstný sovětský traktor co po opětování palby odlétl, jistě stoupal svižněji.
Není to simulace henschelu ale nějaký pseudo cosi ..
Ve srovnání s "kvalitou" flight modelu třeba Il2 nebo Pe-2 je to k pláči ..


Magote, asi se zase mýlíš, bude to rukama Šklebící se
Stačí lítat s otevřenym kokpitem a je z teho stíhačka. Tady máš důkaz od jedné německé amazonky Úsměv
YouTube Video


 
magot
všiml jsem si že s tím někteří létají ala kabriolet, to už snad ani nepotřebuje komentář, to mluví samo za sebe Šklebící se
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

21-09-2018 20:10
S tím rozhodně ne. Ideálně bych volil ASP Explorer, který má jeden z největších doskoků. Jestli vůbec není na prvním místě.

21-09-2018 14:29
Tak já na tu s planetu s jakem teda nepoletím..

20-09-2018 23:50
To je jedna z těch se spešl zbožím? Na tu lítám taky, někdy Úsměv Njn, 3/4 hodiny, no... uděláš si quaffe... protože bez quaffe prostě kosmický pilot nelítá! Šklebící se

20-09-2018 22:30
Byl tam kšeft za půl mega. neber to..

20-09-2018 22:07
No ale tos přece musel vidět už na skenu, ne? Ápropos, na cos na tu planetu potřeboval letět? Šklebící se

20-09-2018 14:12
Jsem po dlouhé době zkusil elite: dangerous

20-09-2018 11:47
jaromíre, nepotřebuješ už pauzu od toho lítání Úsměv

19-09-2018 19:07
Vyhněte se planetě V1090 Herculis C 1 C A. Je to přes 1 000 000 Ls daleko od hyperskoku.

17-09-2018 16:38
Poslední tři ovladače jsou dle mého, to nejlepší co kdy Nvidia vydala.

17-09-2018 13:40
To mi připomíná. Měl bych se mrknout kdy jsem naposled aktualizoval Úsměv

10,102,021 návštěv