October 23 2018 20:31:26
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 3

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,606
· Nejnovější pilot: Coffin Corner
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Princip vzniku dynamického vztlaku
LesniHU
No a pritom drzi letadlo ve vzduchu jen narazy molekul na spodni stranu kridla...
 
alfik
LesniHU napsal:

No a pritom drzi letadlo ve vzduchu jen narazy molekul na spodni stranu kridla...

My Mákové tam máme impy které kopeme a oni to nadzdvihují. A když kopeš nesouměrně, jdeš do vrtáku! Šklebící se
"Slíbili jste mi kolonie na Marsu. Místo toho jsem dostal Facebook." Buzz Aldrin
"Hranice, které nepřekráčejí dnes obchodníci, jednoho dne překročí vojska." Mistr Sun
"Vidím velký špatný. Hodně budeš někde." Jolanda
 
AJaromir
LesniHU napsal:

No a pritom drzi letadlo ve vzduchu jen narazy molekul na spodni stranu kridla...

Tož to je blbý. Tedy křídlo se o molekuly obrušuje. Sakra. :/
Pokud daný objekt vrhnete rychlostí vyšší, než 8km/s, tak poletí i hrábě.
 
CSL_Lekk
jasně že obrusuje..copak si nepamatuješ jak se tupovaly plastové modely na náběžkách?

jinak tady jsou dva obrazky, které vam napoví proč:
http://www.airspa...rofilu.jpg
http://www.laazat...cleti2.jpg
a tady je ta deska:
http://www.airspa...dění.jpg

a bernouli se na to používá všude...je to o podtlaku a přetlaku na profile křídla, což nám vytváří vztlak jakožto sílu pusobící na křídlo zespoda a tlačící křídlo nahoru.

prostě nad křídlem je při určité rychlosti, náběhu a profilu menší statický tlak, kdežto pod křídlem je v tom samém okamžiku větší statický tlak. To že se to děje v tom samém okamžiku je základ vztlaku...jinak by se s křídlem nic nestalo.
Proto se ero nevznáší na letišti když stojí, ale až teprve když pořadně zafouká. Úsměv
 
AJaromir
https://youtu.be/...
https://youtu.be/...

Podle těchto videí za rozdíl tlaku nemůže Bernouliho jev, ale Coandův jev a ono zrychlení částic na nasávací straně křídla je způsobeno oním poklesem tlaku. Tedy příčinou poklesu tlaku částice zrychlily a ne, že zrychlením částic vznikl pokles tlaku.

http://fyzmatik.p...efekt.html
YouTube Video



Upravil/a AJaromir dne 05-04-2018 17:31
Pokud daný objekt vrhnete rychlostí vyšší, než 8km/s, tak poletí i hrábě.
 
Rumcajs
Už jsem to tu psal. Je to vliv všeho toho dokupy. Je to od sebe neoddělitelné. Díky tomu, že se proud tekutiny přimkne k povrchu, vzniká Bernoulliho efekt a současně s tím taky to vychýlení proudu vzduchu. Jeden bez druhého či třetího nemůže existovat. Je to jeden jev, který jen byl lidmi objeven po částech a proto se to vykládá jeden či druhý či třetí. Správně odpověď je, mohou za to všící ti pánové současně. (A to ještě určitě se ty věci dají vysvětlit kvantově a pak by do toho vletěli další mudrcové)
 
3IAP_David
AJaromir napsal:

Čmelák létá díky tomu, že vytvoří vír a mává tak rychle, že jeho křídla zasahují do úplavu + dochází k jevu známého u golfových, tenisových nebo pinkpongových míčků, kdy vzniká rozdíl tlaku díky jejich rotaci v pohybu.

Jiříku, nesnažím se vymyslet kolo. V dokumentu se píše, že teorie založena na principu, že vzduch na horní straně křídla musí urazit delší trasu, jak na spodní straně křídla, je mylná. Viz: https://www.grc.n...rong1.html

Když už jsme u těch profilů křídel, našel jsem na toto téma na youtube celkem dost dobrá videa. Je až zajímavé, že čím starší ta videa jsou, tím je jednodušší z nich vše pochopit. Našel jsem je kdysi náhodou, když jsem se zajímal o kompresibilitu.
https://youtu.be/...
https://youtu.be/...


Sorry za odbočku .Ale tenhle post mě připomněl tenhle zajímavej článek . Vlastně trochu k tématu https://vesmir.cz...stroj.html
 
alfik
Coandův jev a Bernoulliho efekt jsou "jev" a "efekt". Tedy popisy toho, co vidíš. Oba jsou to jen popisy toho co se děje během obtékání, nejsou vysvětlením. A oba popisují následky téhož.
Je tedy celkem zbytečné bavit se o tom, jestli vzduch "zrychlil protože se snížil tlak", nebo jestli "se snížil tlak protože zrychlil". Ono to nastalo oboje, a ani jedno není příčinou toho druhého. A příčinou je obtékání profilu, tedy jeho tvar a rychlost toho obtékání.
Pro příklad: V difuzéru karburátoru nebo ústního exhaustoru je schovaný Coanda, nebo Bernoulli? Úsměv
Víceméně to popisuje ten pán na tom prvním videu (já jsem napsal svými slovy totéž co on), odtrhávat jednotlivé části fyziky a snažit se vysvětlit obtékání jen tak, jako by to bylo roztlačení či zabrždění auta na silnici, je špatně. Při vší úctě k velikému Newtonovi (i když co se týče dif. počtu, nejsem zcela přesvědčen kdo to byl, jestli on nebo Leibnitz Šklebící se ).
Mimochodem, když už jsem se dotkl toho tvrzení které je opřeno o to video: No ono to vypadá, jako by došlo k zešikmení proudu vzduchu, ale to je jen hned za odtokovou hranou. Vezmeme-li delší vzdálenost, tak je celkem jasné (a předvídatelné) že se proudnice po nějakém tom víření a kmitání ustálí a jsou "rovné" tak jako byly před křídlem. Jinak by letadla už dávno natlačila všechen vzduch na zem Úsměv Takže k žádnému celkovému zešikmení nedojde, jen k dílčímu, na krátké dráze, a to znamená, že veškerý "zisk" ze zešikmení se zase ztratí - to co připočteme, zase odpočteme a výsledek by byl nula. Vlastně naopak, protože právě ty víry a kmitání proudnic jak za křídlem, tak na jeho koncích, nám generují aerodynamický odpor... místo vztlaku... Úsměv
"Slíbili jste mi kolonie na Marsu. Místo toho jsem dostal Facebook." Buzz Aldrin
"Hranice, které nepřekráčejí dnes obchodníci, jednoho dne překročí vojska." Mistr Sun
"Vidím velký špatný. Hodně budeš někde." Jolanda
 
clone9cz
Neměla bejt ta lžíce kovová jako v Matrixu?
 
http://www.wwii-illusion.net
clone9cz
A vy věříte tomu, že to co ve šturmoviku obtejká křídlo, je vzduch?
 
http://www.wwii-illusion.net
Rumcajs
clone9cz napsal:

A vy věříte tomu, že to co ve šturmoviku obtejká křídlo, je vzduch?
Tak pokud věříš, že tam je fakt křídlo a letíš ...
 
CSAF_Faintingh
Už tu bolo skoro všetko povedané, snáď len dodám že to čo tam má nasa napísané trocha nešikovne chcelo povedať že použitie Bernoulliho na vysvetlenie vztlaku sa väčšinou robí zle, pretože Bernoulli pracuje len s jednou prúdnicou a teda na popis krídla potrebujeme minimálne dve pre hornú a spodnú stranu (pravdaže ideálne je vyrátať to pre čo najviac prúdnic). V laických vysvetleniach som vždy videl vysvetlenie také, že keďže hore je dlhšia dráha tak musí vzduch prejsť dlhšiu vzdialenosť, preto sa zrýchli a teda Bernoulli vraví že tam bude menší vztlak. Toto je však úplné nepochopenie aerodynamiky a myslím že to sa NASA aj wiki snažili vysvetliť. Avšak používať 3. Newtonov zákon je ešte väčšia hovadina, lebo vztlak v mnohých prípadoch vysoko prevyšuje akúkoľvek silu ktorá vzniká zo zakrivenia vzduchu a táto sila sa skôr prejavuje ako odporová.
 
alfik
clone9cz napsal:

A vy věříte tomu, že to co ve šturmoviku obtejká křídlo, je vzduch?

Ne, jak už jsem psal, my Mákové tam máme impy které kopeme a když je nekopeme symetricky, tak je z toho vývrtka Šklebící se A ve vznášedla máme hydrofoby, když jsou dostatečně silní, tak to vznášedlo unesou nad vodou Úsměv
"Slíbili jste mi kolonie na Marsu. Místo toho jsem dostal Facebook." Buzz Aldrin
"Hranice, které nepřekráčejí dnes obchodníci, jednoho dne překročí vojska." Mistr Sun
"Vidím velký špatný. Hodně budeš někde." Jolanda
 
313_Paegas
Jak někteří víte, utrpěl jsem vzděláním a jsem letecký inženýr.
Moje specializace sice byla provoz a řízení letecké dopravy, no nicméně mám i zkoušky z aerodynamiky.
Takže se vám to pokusím vysvětlit.
Nehledejte v tom žádné konspirační teorie, je to prosté Mrknutí
cdn.discordapp.com/attachments/237868438976987136/432966092692914176/how_planes_fly.jpg
Upravil/a 313_Paegas dne 09-04-2018 20:19
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

22-09-2018 10:06
Tak jsem se díval a je to jiný systém než co jsem myslel. Tam jsem... taky nikdy nebyl Úsměv Jako v Salcburku Šklebící se

22-09-2018 10:05
Ale houbec, nejdřív musíte zapálit Cyno, když chcete pořádně skákat Úsměv

21-09-2018 20:10
S tím rozhodně ne. Ideálně bych volil ASP Explorer, který má jeden z největších doskoků. Jestli vůbec není na prvním místě.

21-09-2018 14:29
Tak já na tu s planetu s jakem teda nepoletím..

20-09-2018 23:50
To je jedna z těch se spešl zbožím? Na tu lítám taky, někdy Úsměv Njn, 3/4 hodiny, no... uděláš si quaffe... protože bez quaffe prostě kosmický pilot nelítá! Šklebící se

20-09-2018 22:30
Byl tam kšeft za půl mega. neber to..

20-09-2018 22:07
No ale tos přece musel vidět už na skenu, ne? Ápropos, na cos na tu planetu potřeboval letět? Šklebící se

20-09-2018 14:12
Jsem po dlouhé době zkusil elite: dangerous

20-09-2018 11:47
jaromíre, nepotřebuješ už pauzu od toho lítání Úsměv

19-09-2018 19:07
Vyhněte se planetě V1090 Herculis C 1 C A. Je to přes 1 000 000 Ls daleko od hyperskoku.

10,204,188 návštěv