April 25 2018 16:12:26
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,599
· Nejnovější piloti: hoowei
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
Playman
Oficiální distributor
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Playman
Oficiální distributor
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » Speciální mise
 Vytisknout diskuzi
Operacia Torch - Oran 1942
magot
Testoval jsem přistání s Albacore na Furious a korektně přistát, zachytit se lanem je naprosto nemožné. (Furious proti větru 4 m/s)
Ten mod toho letadla má zřejmě zmršené FM. Letoun má po doteku ze zemí velmi velký vztlak. I na pádové rychlosti Albacore odskakuje kilometr daleko, není možné pod korektním úhlem zavadit hákem za lana. Není možné táhnout hák po palubě. Pokud má být zachyceno lano Albacore musí čumákem rovně a i v té nejnižší rychlosti stále odskakuje. Letoun nemá klapky ani vzdušné brzdy.
Zachytit se mě parkrát podařilo když se to zapíchne čumákem dolů, to se ale zlomí podvozkové nohy.
Upravil/a magot dne 29-12-2017 17:17
 
311_Mart
Tak já nevěděl, že to nejde a přistál jsem Šklebící se
Ale jako souhlas, vytrácet rychlost to nechce, přiblížení víceméně na volnoběh a přistání, které přežije i stroj je hodně o haluzi.
Ale stejně je to spíš akademická debata, nejdřív je třeba se vrátit Šklebící se
www.311raf.com/images/signature/sig_Mart.jpg
yonen.ru/image/planka.png
 
magot
Mě se povedlo ze 30 přistání jen jedno Šklebící se
 
veikso
Koncert dopadl dobre. A vylodeni?
 
magot
Spojenci podle plánu "my obětujeme obě křídla" ..
 
Kukuloo
Co sa tyka ALbacoru, nepochybne nemal spravny FM. Najviac mi vadilo ze bol nak 20 uzlov rychlejsi. Ale zas dostal najvzdialenejsiu lietadlovku Šklebící se

Co sa tyka pristania, Torch bol na tom rovnako ako Rebarbora - predpokladal som, ze sa pilot zzije s jeho virtualnym vozitkom. A aby som nehovoril do vzduchu, absolvoval som grizlion vzletov a pristani so Seafirom IIc z Furiousu kym som ho nedostal do ruky. Iste je to aj o case. Ked ho nemam, nemozem sa tomu tolko venovat. S Albacorom, nez som ho pustil do hry som podobne absolvoval pristatia do tej doby, dokial som neuzavrel ze je to ok - ze je mozne bezpecny s nim sadnut. Aj pred chvilou som ho po vasich prispevkoch preklepol a je to ok, pristal som pri vsetkych pokusoch bez poskodenia. Ale ja som tendencny, casto si zapnem ila len preto, aby som s nejakym erom buchol o palubu miesto dogfightu offline ci online Šklebící se

Necham trochu usadit prach po tejto akcii. Bola to vynimocka specialka v mnohych pozitivnych ohladoch, ale mala aj nie moc radostne stranky. Mam vsak z nej dobre dojmy. A stala nas tolko usilia, ze malokto z organizatorov to predpokladal.
Letka_13/Kukulo
 
veikso
Vzdyt ja vim ze Ty jsi...Vyděšený
 
magot
screen report za mne:

První vlna, startuju z Furious jako sedmý a poslední. Okamžitě po odlepení a otlučení ostruhy za skokánkem nabírám kurz hejna zbylých ptáků letících kamsi k Oranu.
s25.postimg.org/rzptcys2n/grab0271.jpg

Pobřeží severní afriky se rýsuje
s25.postimg.org/72tl8bh73/grab0283.jpg

tady foto dokumentace chybí, po spatření francouzských pozic několik kilometrů ve vnitrozemí se čtyři stroje odpoutávají a začínají útočit na opevnění v poušti.
Tři stroje (Já Mart a Batoh?) pokračují v kurzu dále do vnitrozemí.
Po chvilce váhání se i zbyle stroje otáčí a v lehkém dajvu pokračuju za Martem abych dokončil jeho započaté dílo zkázy. Bohužel však Martovi ustřelil flak pravé křídlo a padá k zemi.
Zaměřuji se právě na ten flak, stahuji plyn a padám v ostřejší dajvu čumákem do centra jakéhosi opevnění s flakem, odpoutávám bomby (4 pětikila), zvedám čumák a zuřivě uhýbám s letounem před palbou z flaku. Netuším jak dopadli mé bomby ale mám pocit že nic nezasáhly ..
Nicméně se mi daří unikat flak palbě i když jsem schytal pár lehkých zásahů z pozemních kulometů. Chvíli se držím za jedním strojem (zřejmě Vont) ale ten po chvilce ztrácím z dohledu protože stále musím měnit směr kvůli palbě z flaku.
Když palba ustane nabírám kurz 330 zpět na Furious. Dozvídám se že HMS Biter byl potopen a že tam nelze v krizi přistát ...
Kurzem 330 k Fúrii letím neúměrně dlouho a když začnu propadat panice, otáčím stroj kurzem 150 a přistávám asi 100 km severně od Oranu na útesech.
s25.postimg.org/9k5cfnten/grab0289.jpg
Letadlovka definitivně nenalezena, navádění nefugovalo .. Několik dalších strojů nenávratně zabloudilo v atlantiku.

Druhou vlnu startuju jako první, točím levou okolo Furious, udělám asi 15 okruhu než se zformuje celý wing o sedmi strojích.
Všíchni vyrážíme za Vontem ... tentokrát míříme k plážím jižně od Oranu. V dálce spatřujeme britskou flotilu když mě kdosi ustřelí prdel .. zatracená A-20!

Masakr druhé vlny jižně od Oranu, těsně před útokem A-20tek
s25.postimg.org/qxfmujbv3/grab0325.jpg
můj konec v druhé vlně, zemřel jsem jako první
s25.postimg.org/qko8od90v/grab0327.jpg
masakr ...
s25.postimg.org/kwhxxgwyn/grab0329.jpg
s25.postimg.org/q7wui6ygv/grab0331.jpg
s25.postimg.org/48qfuzx27/grab0333.jpg
s25.postimg.org/k6z5l4jkf/grab0335.jpg
s25.postimg.org/ce8ht68gf/grab0337.jpg
s25.postimg.org/v6kcwqpf3/grab0339.jpg

Třetí a poslední vlna, startuju opět jako první a dělám dalších zhruba 15 okruhů kolem Fúrie než se zformují další dva stroje. Víc jich není momentálně k dispozici kvůli chybějícím pilotům či strojům.

start třetí vlny, stroje startují víceméně po jednom kusu aby nenastal chaos, organizace byla celkem dobrá ..
s25.postimg.org/wllxljitb/grab0345.jpg
dělám nekonečné okruhy a hlásím zda je volná paluba Úsměv
s25.postimg.org/60jepytan/grab0347.jpg
Na palubě Vont
s25.postimg.org/k6z5l7jlb/grab0349.jpg

Po zformováním wingu nabíráme kurz seveoafrické pobřeží - jezero severně od Oranu, kam se nám podaří se donavigovat. Kupodivu Šklebící se
Od jižního cípu jezera je již vidět vosí hnízdo - francouské letiště. Všechny tři stroje se stáčí a s pětikilama pod křídlama se neohroženě vrhám do ďáblova chřátnu plného Dewoitin a A-20tek. Bomby shodím na zaparkované letouny u tamního největšího z hangárů a nabírám kurz domů. Nicméně palba flaků mě silně poškodila a začínám cosi vypouštět.
Spočítám si 1 + 1 že nedoletím, otáčám stroj a neohroženě tím jedním lechtátkem ničím jednu zaprakovanou A-20!
Pokouším se tento malý zázrak ještě opakovat a zasahuji ještě několik zaparkovaných strojů ale k dalším úplnému zničení už nedojde.
Po chvilce berserku mě kdosi zhasne. Mám pocit že A-20 ale není to jisté ..

útok 3 vlny v obrazech aneb co dokážou tři dvouplošníky Šklebící se
s25.postimg.org/4y987ixnj/grab0377.jpg
s25.postimg.org/9wwqm2olr/grab0379.jpg
s25.postimg.org/i2esk7xf3/grab0381.jpg
s25.postimg.org/6dasw9e67/grab0383.jpg
s25.postimg.org/uh1kkkc2n/grab0385.jpg
s25.postimg.org/c1h3n65nz/grab0387.jpg
s25.postimg.org/6q272grb3/grab0393.jpg
s25.postimg.org/bopph0ajj/grab0395.jpg
s25.postimg.org/8hv5xdxtb/grab0397.jpg
s25.postimg.org/hcw07x21b/grab0399.jpg
s25.postimg.org/f8bn6unjz/grab0405.jpg
s25.postimg.org/z2xoszpwv/grab0407.jpg
poškozený britský torpédoborec?
s25.postimg.org/7scdl27kf/grab0409.jpg
život na letišti po útoku, frantíci se vracej na žabí stehýnka a ke svým rodinám ..
s25.postimg.org/48qfv9zpr/grab0413.jpg
s25.postimg.org/uh1kknc3j/grab0417.jpg
s25.postimg.org/3vz1p44lb/grab0419.jpg
s25.postimg.org/bopph3ia7/grab0423.jpg
s25.postimg.org/lys4gbl0f/grab0425.jpg
s25.postimg.org/72tl8rc6n/grab0427.jpg
s25.postimg.org/rmyf78k7z/grab0429.jpg
s25.postimg.org/853rrbafj/grab0431.jpg
s25.postimg.org/6dasweysf/grab0433.jpg
s25.postimg.org/nql3b9enz/grab0435.jpg
s25.postimg.org/i2eskdxgv/grab0439.jpg

Shrnutí, k přistání na Furious jsem se ani jednou nedostal ... a vzhledem k tomu že bych tam stejně nadělal víc škody než užitku, tak je to vlastně vítězství Šklebící se
Upravil/a magot dne 30-12-2017 15:44
 
311_Vont
Debriefing z 1. akce 822. perutě Letadlové lodi HMS Furious

Oran 1942

Je 8. listopad roku 1942 palubní hodiny mého stroje ukazují 7 hodin ráno. Z moře se zvedá mlha a vytváří neproniknutelné kouřmo. Jsem rád, že vidím aspoň konec paluby naší lodi HMS Furious. Na palubě je zatím namačkáno 6 letadel Fairey Albacore se čtyřmi 500 lb. Pumami pod křídly.
Stojím jako druhý na pravé části paluby za velitelem perutě Martem. Křídla jsem už rozložil a ohřívám motor. V mořském vzduchu se mísí pachy benzínu, potu a levné kolínské. Vlevo stojí Liboch za mnou Matylda, Upír, Batoh a ve výtahu ještě musí čekat Magot, protože na palubě už není místo. Naším cílem je podpora vyloďovacích vojsk v oblasti Oranu.
Konečně dostáváme pokyn ke staru, dávám pokyn k odstranění klínů a pozoruji velitelův stroj, jakmile se pohne, přidávám plyn a rozjíždím se za ním. Po odpoutání hlásím „paluba volná“ je to však zbytečné všech šest strojů odstartovalo jako jeden a rychle se formuje v levé zatáčce nad lodí. Mechanici rychle připraví Magotův stroj ke startu a vzápětí už k nám stoupá a řadí se taky do formace.
V éteru zazní hlášení, že 822. je po startu a nabírá kurs 140
Během letu k pobřeží se nic zvláštního neděje a dosahujeme ho celkem brzy. Po chvilce někdo z naší skupiny zpozoruje silnici pravděpodobně směřující k Oranu a také obrané pozice nepřítele. Mart vydává rozkaz k útoku. Formace se rozdělí a každý si vybírá cíl k útoku. Skláním nos letounu a přiškrtím plyn, v mém zaměřovači roste jedna z mnohých obraných pozic nepřítele. Trasírky střel všech barev létají kolem mého stroje a tak si říkám, že je čas vypadnout tisknu odhoz bomb a vybírám dive v mírné levé zatáčce. Ohlížím se přes rameno a sleduji výsledek bombardování. Pozoruji tři velké exploze a následně bojiště zakrývá hustý kouř. Odhoz ostatních letadel je dílem okamžiku a tak ustupujeme směrem k pobřeží. Během této akce jsme přišli o jeden stroj pilotovaný Upírem. Ve čtyřčlenné skupince se vracíme zpět k lodím kursem 330 ve složení Mart, Vont, Liboch a Matylda. Batoh s Magotem se trochu opožďují a ztrácí s námi kontakt. Chvilku po té Libochovi začíná vypovídat službu jeho poškozený motor a je nucen sednout na vodu, to se k nám už připojuje Batoh, Magot je stále nezvěstný.
Po nekonečném bloudění nad mořem a slepém následování nesmyslných kursů objevujeme samostatně plující letadlovou loď, kterou kryje jeden seahurricane asi Tclaw. V tu dobu se k nám dostává zprava, že jedna z našich lodí byla potopena nejspíš HMS Biter. Vyhodnotili jsme, že jsme u zásobovací letadlové lodi a tak jsme pokračovali v odesílání žádostí o zaslání kursu k HMS Furious. Po mnohaminutovém bloudění a opětovném následování přijatých hlášení konečně nalézáme naši loď. Rozbíhá se kolotoč okruhů a přistání, já sám jsem dvakrát dlouhý a jednou moc rychlý. Proklínám smůlu, že v tréninku jsem sedl na první dobrou a jdu znovu na okruh. Rovnám, na finále. Vyklesávám a řídím se podle kouřů, podrovnávám, už je to dobré, už vidím antény a najednou je tma….

Výsledky první mise:
Mart – přistál
Matylda – přistál
Batoh – přistál
Vont – KIA – havárie při přistání
Liboch – MIA – nouzově přistál na moři
Magot – MIA – přistál na pobřeží, pravděpodobně zajat
Upír – KIA – sestřelen flakem


Nároky doplní každý sám.
Vont – viděl jsem po zásahu hořet obrané pozice nepřítele pravděpodobně jen budovy možná nějaká technika.

Debriefing z druhého náletu přenechám Martovi
www.311raf.com/images/signature/sig_Vont.jpg
...páteř snadno křupne, když se na ní dupne...
Něco dobrého jsem se ale přece naučil: NEUHNOUT A DRŽET KURZ (RH)
 
http://www.311raf.com/viewpage.php?page_id=97
TozziFan
Trois mousquetaires en Afrique

Première partie

Je krásné brzké dopoledne a naše letka (GC III/3) ve složení le_TozziFan, ZVP-ALEX a ZVP-OZZY, pomalu rolujme na start. Náš úkol je doprovod DB-7, které letí zaútočit na nepřátelskou letadlovou loď, kterou brzo ráno spatřil náš průzkumný letoun.
Po vzletu se formujeme nad Oranem ještě s další skupinou čtyř D.520-tek (GC III/3) a čekáme na kluky od GR II/52. Naše letka dostala za úkol vrchní krytí a proto se snažíme stoupat nad formaci DB-ček a D.520-tek. Bohužel ve vyšší výšce jsou naše stroje lehce dýchavičné a DB-7-ky se nám lehce vzdalují. Ale naše ostříží oči je neustále sledují.
Náhle dostáváme po rádiu zprávu, že se k bombrům slétají nepřátelští stíhači. Čekáme na pokyn, ale žádný nedostáváme. Sledujeme tedy souboj dole u hladiny jen díky stopovkám a pomalu ztrácíme přehled kde kdo je. Když přestane střelba, nejsme schopni nikoho najít a proto začínáme lehce kroužit a hledat kontakty. Objevujeme poškozenou a silně kouřící let. loď a otvíráme imaginární láhev champagne pro kluky z GR II/52.
Po chvilce objevujeme nějaké doty nad obzorem, ze kterých se vyklubají nepřátelské SeaHurricany. Začne souboj, který končí po několika minutách. Výsledek je 1x SeaHurricane setřelen, 2x SeaHurricane silně poškozen. Bohužel, ZVP-ALEX se svým strojem ztracen. Vracíme se zpět na základnu a sledujeme v dálce jeden osamocený kontakt nad hladinou, který uhání směrem k jihu. Snažíme se ho dolétnout, ale když se dostaváme k pobřeží, kontakt ztrácíme. Rozhodujeme se s OZZYM pro návrat na základnu a po chvilce už dosedáme na RWY naší základny. Těšíme se, jak večer v hambinci oslavíme smrt kamaráda.


Deuxième partie

Dostáváme rozkaz hlídkovat západně od Oranu nad oblastí vylodění spojenců a pohlídat naše bombardovací letouny, které se snaží zničit nepřátelské jednotky. Po startu stoupáme a držíme kurz do operačního prostoru. Oblast se zdá klidná, až na flak, který je nepříjemný ale ne moc účinný. Jediný problém, který nám způsobuje je, že jsme z dálky viditelní pro spojenecké stíhače.
A po pár minutách se také objevují. Bohužel pro nás jsme je neobjevili a v klidu je nechali nás přestoupat a zaútočit na nás z převahou výšky a rychlosti. Naštěstí měli špatně zastřílené palubní zbraně a prvním průletem nedokázali nikoho z nás vyřadit z boje. Zaujali jsme defenzivní taktiku a po několika minutách jsme dva stíhače, pravděpodobně SeaHurricane, těžce poškodili a donutili k ústupu.

YouTube Video




Při návratu do operačního prostoru jsme narazili na další skupinu stíhačů na Seafirech, kterým jsme byli důstojným soupeřem a nenechali je ani chvilku v klidu. Po odpoutání se z boje pro lehké poškození jsme se s ALEXEM zformovali nad africkou půdou a letěli domů. ZVP-OZZY byl spatřen, jak se svým strojem padá ve vývrtce na mořskou hladinu a nahlášen jako KIA.


Troisième partie

Opět hlídkujeme západně od Oranu a vyhlížíme nepřítele, který se bude snažit podpořit svoje vyloďovací jednotky. Potkáváme zde několik našich D.520-tek a jinak je zde klid. Když už se rozhodujeme pro návrat na základnu, objeví se nepřátelský Seafire a začne drze provokovat. Je to zřejmě zkušený veterán, který svůj stroj velmi dobře ovládá a nenechá se zlákat do nevýhodné pozice. Několik minut se kočkujeme ve 3000m , když se oba rozhodneme neuhnout z čelního útoku. Na poslední chvilku rvu za knipl a snažím se přeci jen uhnout a myslím, že to samé dělá i můj protivník. Bohužel naše křídla se vzájemně zkříží a oba opouštíme svoje stroje na padáku.


Quatrième partie

Dostáváme rozkaz zkontrolovat východní pláže od Oranu. Po vzletu a nabrání kurzu pozorujeme naše bombardéry, kteří startovali před námi, že jsou napadeni. Otáčíme a ženeme se jim na pomoc. Po příletu k souboji zjišťujeme, že bombři se už z boje vyvázali a bojují zde naši kluci stíhací. Zapojujeme se a po chvilce jeden Seafire padá v plamenech na mořskou hladinu.

YouTube Video




ZVP-OZZY má dobrou mušku. Bohužel při dalším souboji opět jeho stroj padá do vývrtky a OZZY nestačí vyskočit. Já s ALEXEM se vracíme s mírným poškozením na základnu.


Cinquième partie

Konečně se dostáváme k úkolu prozkoumat východní pobřeží a rychle stoupeme směrem na východ. 40km od Oranu objevujeme další vyloďovací uskupení a podáváme hlášení na velitelství. Vyčkáváme v prostoru a hlídáme okolí. Po několika desítkách minut přilétají naše zbytky bombardovací letky a zasypávají pozemní jednotky pumami. Další potápí zásobovací lodě cca 5km od pobřeží. Malým zpestřením je pak přiblížení k našim kamarádům stíhačům, kteří se toulají nízko nad hladinou a mi je považovali za nepřátelské stíhače.
Začíná nám docházet palivo a vracíme se domů. V dálce pozorujeme střelbu našich flaků u letiště a proto se rozhodujeme nešetřit naše už tak zbědované stroje a na plný plyn letíme k základně. Nedaleko od letiště je mela několika nepřátelských dvojplošníků a našich D.520-tek. Když se konečně zapojíme do bojů, zbývá zde už jen pár nepřátelských strojů. Po chvilce jednoho Seafira zapaluje OZZY a sleduje, jak se nepřátelský stroj roztříštil o zem. Snažím se dostat za další stroj, když do vysílačky OZZY křičí, že mám na šestce jednoho stíhače. Prudce přitahuji a v té chvíli ztrácím kontrolu nad strojem a padám ve vývrtce k zemi. Stahuji plyn, vytahuji klapky a snažím se svůj stroj ustálit. Daří se mi to ale příliš nízko nad zemí a nestačím podrovnat….. .


Výsledky naší trojice, jak si matně pamatuji:

5x vzlet
le_TozziFan - 1x sestřelený stíhač, 4x poškozený stíhač, 1x KIA
ZVP-OZZY - 2x sestřelený stíhač, 1x poškozený stíhač, 2x KIA
ZVP-ALEX - 1x poškozený stíhač, 1x KIA
 
saldy
Díky všem pořádajícím za skvělou akci!

My modří jsme jako obvykle vše lepili na poslední chvíli, ale povedlo se zorganizovat několik hromadnějších útoků. Přestože se nepřítel vylodil na třech místech v blízkosti Oranu a bylo nutkání invazi ihned napadnout, prosadil se nejistý podnik- útok na letadlovku, smyslem bylo narušit budoucí leteckou aktivitu nepřítele. Letělo všech 6-7 bostonů. Loď se skryla v ranní mlze a tak jsme nad cílem chvíli kroužili dokud jeden z nás-otto obrys nezahlédl a vystřelil světlici viditelnou ostatním. Krátce na to už malý nosič chodil po dně, část bombrů zřejmě napadla i jiná plavidla. Záznam této akce nemám.

Povzbuzeni počátečním úspěchem jsme utvořili kombinovanou skupinu složenou z Leo a Bostonů. Letělo se na nejzápadnější invazi, v cílové oblasti jsem viděl velkou koncentraci invazních plavidel a jednotek na pláži. A-20 se vrhly na čluny, Leo přeoraly písečný břeh. Řídká sprška 10kg bomb moc škod nenadělala, ale něco málo jsme s tím trefili.

Byly hlášeny postupující kolony vozidel do vnitrozemí, ty se nám ale nedařilo najít, část pilotů si pohyblivé cíle přesto našla a zničila. Pak už se skupina začala tříštit a odpor se změnil na útoky ještě menších skupinek a část pilotů už vyčerpala životy. Bostony odrazily útok bojových plavidel na Oran a údery až do konce mise většinou směřovaly na východní invazi, kde nepřítel na plážích zažil neveselé chvilky. Skvělé Leo podnikly i výškové odhozy s bombami ráže 500kg.

V pozdější části jsme ještě jednou vzlétli proti letadlovce, zřejmě Furious, ale skupiny bombardérů se střetly ve stejné výšce a bostony raději napadly albakory, čímž útok nebyl dokonán ale historie je neptá coby kdyby.

Přiznané potopené lodě:

CVL HMS Biter
LST
HMAS Napier
CA HMS Fiji
HMS Flower corvette
HMS Cossack
Destroyer

a 10 momentek...

www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2276/o01.jpg www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2277/o02.jpg

www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2278/o03.jpg www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2279/o04.jpg

www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2280/o05.jpg www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2281/o06.jpg

www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2282/o07.jpg www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2283/o08.jpg

www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2284/o09.jpg www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2285/o10.jpg
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
Indy
807 SQ, HMS Furious
F/O Indy

1. let, Seafire IIc
Startujeme v trojici po 822 SQ (albacore), ktorej robime cover. Major Kukulo ma technicke problemy s hakom a startuje neskor. Cestu k pobreziu nam spestri iba prelet trojice seafirov z 801 SQ. Za pobrezim albacore stacaju nad cestu do Oranu. Kratko na to identifikuju ciele a bombarduju. Uspesne zasahy potvrdzuje mnozstvo poziarov na zemi. Od vychodu sa objavuju kontakty - francuzske D520. Lahko ich rozoznat, su pomalovani ako cirkusanti. Zacina sa kolotoc, snazim sa drzat rychlost, parkrat si vystrelim, ale bez zjavneho ucinku. Plukovnik Colonel hlasi zostrel, potom sa vsak odmlci, navzdy. Manevruje prilis nizko zeme a zavrtava sa do piesocnej duny. Serzant Algy taktiez zostreluje jedneho cirkusanta, avsak iny konci jeho kratku letecku karieru. Viete ako to chodi, kto mecom bojuje, mecom zahynie. Vraciam sa naspat sam s obavou, ci najdem mother ship. Obavy sa ukazuju ako opodstatnene, v mieste kde ocakavam zvaz lodi nie je nic. Nechavam sa zamerat, avsak to iste robi kopa dalsich pilotov a po chvili si uvedomujem, ze neviem, ktora z odpovedi patri mne. Precesavam more v sirokych esickach a vo chvili, ked sa mi po hodine vo vzduchu rozsvieti hladne oko, z oparu sa vynori osamotena lietadlova lod. Je mi jasne, ze to nie je Furious, ale aspon mam kde sadnut.

2. let, Seafire IIc
Pri starte sa mi nos seafiru nakloni trochu viac ako je zdrave a kusky vrtule lietaju na vsetky strany. Nastastie zabrzdim hned za hrbom, vyskakujem z kokpitu, ukazujem personalu na tupirovane listy a krcim ramenami.

3. let
CAP nad lietadlovkami Furious a Dasher. Nic sa neudialo. Ibaze nam ti francuzski parchanti potopili lietadlovku Biter. Keby radsej takto bojovali proti bosom dva roky nazad. Pri navrate od HMS Dasher zase neviem najst Furious. Trochu ma upokojuje, ze aj Serzant Algy kufruje. Nakoniec ju nachadzam, pri pristati sa odrazim prilis vysoko, nezachytim lano, neskoro plny plyn + neskoro zavretie podvozku = prepadnutie do vyvrtky, nastastie nizko nad vodou a mimo drahy lode.

4. let, Seafire IIc
Po vyloveni, osuseni a caji mi mechanici s usmevom oznamuju, ze maju pre mna este jeden seafire. Dpc. Zas letime cover pre albacore. Zhodou okolnosti sa ostatne seafiry po ceste postracaju, alebo nezodpovedne zapletu do sarvatok nesuvisiacich s coverom. Nad solnym jazerom ostavam s dvojplosnikmi sam. Po chvili sa pripoji este Major Kukulo. Spustame sa na letisko, ktore je cielom utoku. Vsetci po mne strielaju. Objavuju sa cirkusanti na dewoitinach i bostonoch, sem-tam si vystrelim, ale potom to samozrejme schytam, lebo, ako som povedal, vsetci po mne strielaju. Motor zacne dymit, otacam k pobreziu a chvilu dufam, ze to dotiahnem k vylodovacim plazam. Hned na to motor skape. Sklanam nos, vysuvam klapky a sadam pred seba do piesku. O chvilu su pri mne frantici a skeria sa, ze chytili americana. Merde, ja som predsa Englishman!

5. let, Seafire Ib
Inkarnujem sa na Furious. Mechanik smutne oznamuje, ze uz pre mna nemaju ziadne Mk IIc (chvalabohu, myslim si a chcem vykrocit do palubnej kantyny) - ale mame tu jednu staru Mk Ib, dodava. A usmieva sa. Kkt. Nahlas vzdychnem, tak aby to pocul a pomaly (ako ked ma mama posielala vysypat smeti) sa odsuram do satne po mae vestu.
Startujem sam, v sluchatkach pocuvam kolegov z 807. Su na patrole nad pobrezim a dostavaju sa do sarvatky. Letim na plny plyn, ale aj tak sa na miesto dostavam az po suboji. Z troch stihacov je jeden zostreleny (plukovnik) a jeden poskodeny (serzant). Par cirkusantov sa este poneviera nizko nad vodou. Spustam sa z vysky, pri preklapani cez kridlo takmer spadnem do vyvrtky, ale nakoniec sa upokojim a s chladom anglicana padam na D520, ktora mieri nad more. Zrejme ma zbada, pretoze prudko zataca vlavo a hore. Strielam s miernym predstihom zo vsetkych zbrani a na moje prekvapenie sa dewoitina otriasa exploziami granatov a rozpadava pred ocami. Fascinujuce a strasne zaroven. Pilot bohuzial nevyskocil. Cestou spat sa pripajam k seafiru z 801 SQ (F/L Bumbac) a spolu hladame nasu HMS. Pristatie prebieha ukazkovo, dosadam idealne za velky kruh, prefrcim cez vsetky lana, hrb ma katapultuje a zase som vo vzduchu. Bol som si taky isty pristatim, ze plyn pridavam neskoro a koncim vo vlnach. Zase.

6. let, Seahurricane IIb
Urobim si jeden okruh, aby som si napravil chut.

* * *
Naroky: 1x D520
Letka_13/Indy
 
magot
Koukám že přistávání na Furious je noční můra nejen pro mne ..
 
Hoper
To LeO vypadá z exteru krásně.
Velká poklona organizátorům a i účastníkům.

Po reinstalu OS (a hlavně po odejití HDD se šturmem) nemám Ila od léta ještě stále nainstaleného, takže jsem akci musel "ignorovat".
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
home.tiscali.cz/cz470266/hamster.gif
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

15-04-2018 05:59
Netuší někdo, jestli je odstavení webu http://www.virtual
fighters.cz/ a jeho fóra definitivní, nebo mají jen nějaký dlouhodobý technický problém?

13-04-2018 16:55
Věděl jsem, že pán je znalec ;-)

12-04-2018 19:05
Tak jsem si pustil mateřinku v bikinách na pláži. Leone díky :-)

10-04-2018 16:08
Hello. Can enyone please ask Achilleus to restart AoE & AoP servers if he can? They are offline and not visible on HL. Thanks in advance, regards.

03-04-2018 09:48
Saburo, dá se používat OBS (open broadcast software), který by měl taky umět pracovat s hardwarovým kodekem v kartě Nvidia.

02-04-2018 20:50
to co je ve Win10 je takový, no na nic... díky předem za nějaká doporučení Úsměv

02-04-2018 20:48
co používáte za program na snímání videa ve hrách, NV mi "vypli" starou experience 2.x a tu s registrací nechci..

20-03-2018 16:06
Toho pana znám, jako malý kluk jsem ho viděl létat.

19-03-2018 19:09
Čau Petrasi, kde ses toulal? :-)

19-03-2018 10:23
Nazdar Petras Úsměv jsem zahlidnul, ze se budes vracet na bojiste Mrknutí

9,551,472 návštěv