March 28 2024 14:46:53
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 6

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,743
· Nejnovější pilot: Thehealthreviews23
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Joysticky s vibracemi
LesniHU
Mate prosim nekdo zkusenosti s joystickem s vibracemi, tj. ne plny FFB, jen tresouci se?
Primarne me zajima nasledujici:
-vibrace, maji jen dva stupne (vypnuto-zapnuto), nebo to sebou umi trast i vice a mene?
-funkcnost vibraci v DCS a jinych soucasnych simulatorech
-pripadne, pokud vite, tak existence ci neexistence driveru na win7 a win10

O kvalitu zpracovani a bytelnost konkretnich modelu mi nejde.
 
Ninja220
No měl jsem Black widow s vibrací a nikdy mi to nefungovalo...., ale nevadilo mi to, považuji to za zbytečné.
 
1stCL_Fucida
Já zkoušel nějaký "vibration stick" od Saiteku, nebo Logitechu. Vibrace měly určitě více stupňů intenzity. Ve starém Šturmovi to pracovalo celkem bezproblémově, reálně to ale bylo naprosto k ničemu. Myslím, že jsem to testoval pod W7, ale už je to fakt dávno, dost dobře to mohly být ještě Visty.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Paulus
Taky jsem měl Black widow s vibrací. Vibrace se často porouchaly, mnohokrát jsem to opravoval. Vibroval s různou intenzitou podle situace na bojišti. Ve starém Šturmovi to fungovalo, v ostatních hrách často nefungovala.
základna Loc: 49°43'52.703"N, 16°26'5.3"E
 
LesniHU
Diky vsem.

1stCL_Fucida napsal:

Já zkoušel nějaký "vibration stick" od Saiteku, nebo Logitechu. Vibrace měly určitě více stupňů intenzity. Ve starém Šturmovi to pracovalo celkem bezproblémově, reálně to ale bylo naprosto k ničemu. Myslím, že jsem to testoval pod W7, ale už je to fakt dávno, dost dobře to mohly být ještě Visty.
Stejne k nicemu jako "plnohodnotny" force feedback?
 
falkon
LesniHU napsal:
Stejne k nicemu jako "plnohodnotny" force feedback?

"Plnohodnotny" force feedback nie je k nicemu.

Napr. v DCS u mixerov (Mi-8, Uh-1) funguje velmi pekne trimmer -- ked zmacknem cudl, mam paku uplne bez sil (presne ako v reale), kde cudl pustim, tam mi paka zostane ako stredova poloha (presne ako v reale). Takze ked chcem letiet s Uh-ckom rychlo, mam paku vytrimovanu (= nulovu polohu sil) v prednom pravom kvadrante. To mi prijde uzitocne.

V BoS sa mi tiez stredova poloha hybe s trimom (napr. u Stuky), ale tam to maju chlapci uplne naho** naimplementovane, takze vo vysledku to az tak dobre nefunguje (bije sa im asi kod implementacie trimu pre non-FF joystick s tym, ze u FF joysticku posuvaju (zaroven) stredovu polohu joysticku). Ale to je vadou programatorov, nie FF joysticku.


Joystick: MS Force Feedback 2 USB
 
1stCL_Fucida
LesniHU napsal:
Stejne k nicemu jako "plnohodnotny" force feedback?


nn, u něj docela dobře fungovaly stavy při nízké rychlosti a na hranici pádu. Rukou se tak dalo vnímat, jak moc velkou rezervu ještě máš, resp. jak rychle letíš. Vibration pákky mi přišly, že jediné, co dělají, je, že kazí střelbu Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
LEON
Hlavně pokud už si jednou na FFB zvyknete (jedno jak je obecně FFB užitečný nebo neužitečný) a nějakou dobu s ním lítáte, návrat na "mrtvý" klacek je pro ruce strašný nezvyk, to už snad ani nejde přejít zpět Šklebící se
 
https://www.rcfree.eu
Rumcajs
LEON napsal:

Hlavně pokud už si jednou na FFB zvyknete (jedno jak je obecně FFB užitečný nebo neužitečný) a nějakou dobu s ním lítáte, návrat na "mrtvý" klacek je pro ruce strašný nezvyk, to už snad ani nejde přejít zpět Šklebící se
Jde to. Kdysi jsem FFB měl, pak se to nějak rozbilo, tak jsem to vyhodil. A posléze si zvyknul na pružiny. Je to sice rozdíl a souhlasím, že FFB se asi především projevuje tak, že ztěžuje míření. Ale FFB je další dimenze zážitku. Buhužel neumím posoudit, jak moc reálné to je. A taky si umím představit, že realisticky modelované FFB by si vyžádolo HW, který je pro nás obyčejné virtuální lítavce zcela nedostupný. Ale pocitově je to hezké.
 
LesniHU
falkon napsal:

LesniHU napsal:
Stejne k nicemu jako "plnohodnotny" force feedback?

"Plnohodnotny" force feedback nie je k nicemu.

Napr. v DCS u mixerov (Mi-8, Uh-1) funguje velmi pekne trimmer -- ked zmacknem cudl, mam paku uplne bez sil (presne ako v reale), kde cudl pustim, tam mi paka zostane ako stredova poloha (presne ako v reale). Takze ked chcem letiet s Uh-ckom rychlo, mam paku vytrimovanu (= nulovu polohu sil) v prednom pravom kvadrante. To mi prijde uzitocne.
Fungovalo by to, kdyby soudruzi nezmrvili implementaci. Kdyz nemas krivky uplne linearni, tak se po stisku tlacitka vytrimuje uplne jinam :-(

1stCL_Fucida napsal:

LesniHU napsal:
Stejne k nicemu jako "plnohodnotny" force feedback?


nn, u něj docela dobře fungovaly stavy při nízké rychlosti a na hranici pádu. Rukou se tak dalo vnímat, jak moc velkou rezervu ještě máš, resp. jak rychle letíš. Vibration pákky mi přišly, že jediné, co dělají, je, že kazí střelbu Úsměv
no to ano, ale abys mohl vnimat sily, musis byt mimo stred, a potom joy proste nechodi hladce, jsou citit zuby prevodovky a jednotlive civky v motorcich. Potom se neridi ani tak podle sily, co vyvijis, ale podle polohy paky, pro me suma plusu a minusu v minusu.
 
LEON
Jak píše Rumcajs, FFB je o zintenzivnění POCITU z letu v těch našich simulátorech, samozřejmě že se klacík s cívkami nebude chovat 100% stejně jako mechanická páka v letadle. Stejně tak, jako když si pod sebe dáte FFB Jet Seat
https://www.gamet...-livesense
a budete pod sebou cítit, jak při pojíždění poskakujete na nerovnostech, tak se nedá tvrdit, že člověk dostane 100% stejné kopance do zadku jako v reálném letadle, ale POCIT z letu je s jet Seatem celkově opravdu tak nějak intenzivnější, když člověk cítí ze sedačky jako vibrace motoru, jako střelbu kulometů, nebo jako výbuchy flaků.
 
https://www.rcfree.eu
AJaromir
YouTube Video


 
LesniHU
LEON napsal:

Jak píše Rumcajs, FFB je o zintenzivnění POCITU z letu v těch našich simulátorech, samozřejmě že se klacík s cívkami nebude chovat 100% stejně jako mechanická páka v letadle. Stejně tak, jako když si pod sebe dáte FFB Jet Seat
https://www.gamet...-livesense
a budete pod sebou cítit, jak při pojíždění poskakujete na nerovnostech, tak se nedá tvrdit, že člověk dostane 100% stejné kopance do zadku jako v reálném letadle, ale POCIT z letu je s jet Seatem celkově opravdu tak nějak intenzivnější, když člověk cítí ze sedačky jako vibrace motoru, jako střelbu kulometů, nebo jako výbuchy flaků.
No a to je prave ono, ja z toho mam ustavicne ten pocit, ze jsem u joysticku a ne v letadle. A ze ten joy me brani "tam byt".

Ad magneticky FFB, pripadne hydraulicky nebo nejaky jiny exot, tak ty zhodnotim, az budou dostupnym skoro mainstreamem.
 
AH_Kraken
S tím co napsal LesníHU bych vyloženě souhlasil.
Zvláště v DCS má z implementace FFB celkem divný pocit a občas i když jsem se velice snažil to poladit tak se dostávám do situací kdy je to znát. Kupodivu BOS je v tomhle daleko lepší zvláště po poslední úpravě FM.
Ale zase u obou (BOS i DCS) je tam problém kdy hodně letadel nejde s FFB podéně vyvážit a s klasickým joystikem jde. Je vidět že autoři her na FFB čím dál víc kašlou. Není divu když se žádný joystick s FFB vlastně nevyrábí.
 
AJaromir
Naposledy jsem měl Logitech G940 s FFB, kde jsem celkově nebyl s technickým provedením FFB spokojený. Serva se po hodině letu přehřály a tak ochrana snížila intenzitu FFB na 50%, aby nedošlo ke spálení. Tedy špatně chlazená serva.

Při snížení intenzity FFB došlo ke snížení jeho přesnosti vystředění. Tedy u středu byla celkem velká vůle.
Poslední takovýto technicky problém mě ale štval ze všech nejvíce. Síla působící proti ruce byla "nelineární" Když jste chtěli udělat přesný pohyb pákou, tak to nebylo možné. Pohon se choval tak, že v určitých polohách byla síla výrazně vyšší, jako by jste se snažili přejít přes "zub", a jakmile jste přes něj přešli, síla náhle poklesla a narazili jste na další "zub", kde opět velmi vzrostla.

Joystick byl jinak zřejmě kvůli technickým problémům s plynovkou stažen z prodeje.

Ve FSX byl nepoužitelný, ale to bylo asi simulátorem, než pákou. FFB byl ve hře velmi zpožděný a tím pádem i nepoužítelný. v DCS pracoval dobře.
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

19-03-2024 14:59
Mrknutí

16-02-2024 16:54
1stCL .. forever :-)

15-02-2024 13:46
Chtěl jsem tu napsat výborný fór o České poště, ale mám obavu, že by vám to nedošlo.

02-02-2024 12:17
Nj, na rozdíl ode dneška tehdá ještě nešetřili.

29-01-2024 14:14
Dej vzorek.

29-01-2024 13:41
Rád bych tu napsal pár chemických vtipů, ale bojím se reakcí...

29-01-2024 12:29
Phantom bolševické promo Úsměv https://youtu.be/.
..

05-01-2024 17:45
Z 2:5 na 8:5.... zázrak

21-12-2023 16:25
Já jsem rád, že BMW potvrdilo, že moje letitá motorka si s tím poradí a nemusím to řešit :-)

21-12-2023 15:59
Ještě mohu kupovat Natural 98, který má ETBE. Nebo ještě se dá někde sehnat neoriginální těsnění na regulátor tlaku paliva, který bude dělat největší neplechu.

34,596,964 návštěv