May 05 2024 00:02:06
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 6

· Piloti on-line: 2
Letka13TD_Luky, batoh

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
P47 v SSSR
GC3_Messik
Nedávno jsem narazil v publikaci zmiňující se lend lease na to, že bylo dodáno 195 Thunderboltů . Nevíte někdo jejich osud, jejich nasazení a bližší info?
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33 Mrknutí
 
gc3normandie.over.cz
Tajpan
prvé tri stroje 30.3.1944 P47D-10-RE
Plán v 1944 100ks P47D-22 a 100Ks D27-Re


Skutočnost 1940- 190ks , 5ks v 1945.
A dalších 73 ks dostalo vojenské námornictvo.
celkovo 268ks.

Mali byť zaradené v PVO ale postupne prebralo námorníctvo.

255.IAP SF v rijnu 1944 prvých 14ks
15.ORAP listopad 1944 Baltik
29.DRAE. Baltik

žiadny bojový úspech, ani vo vzduchu a ani na mori.

Triumf a tragédia s.340-342
Upravil/a Tajpan dne 11-02-2006 18:50
 
Liptow
osud - rozjazdili ich traktormi na srot, hovada.
 
WT_Slava
Nějaké ucelené info asi těžko seženeš. Z různých útržků informací v různých publikacích se lze dozvědět, že P-47 Rusové vyhodnotili jako stroje pro východní frontu nepoužitelné. Nějak se údajně nemohli srovnat s filozofií stíhačky která unesla stejnou bojovou zátěž jako jejich střední bombardér. Pravděpodobně dosloužily jako další "nehodící" se typy u PVO. Zmínka o jejich využití je v knize "Zkušební letec" (hluboce totalitní) ve které je uvedeno že po válce byly prováděny srovnávací testy s novými sovětskými stíhačkami a s kořistními německými letadly, ovšem bez nějakých závěrů. Info z agentury JPP (jedna paní povídala) dokonce tvrdí, že si je Rusové ponechali v záloze pro případný boj s výškovými bombardéry jejich spojence z WWII a poválečného protivníka USA.
 
GC3_Messik
dík
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33 Mrknutí
 
gc3normandie.over.cz
Hoper
Monografie Lotnicze
Sovětské Thunderbolty
V červenci 1943 sovětský vojenský atašé požádal o seznámení s nejnovějšími americkými letouny schopnými operovat ve velkých výškách. Američané předvedli Sovětům čtyři typy (B-24 a P-38) a dva novější (B-29 a P-47). Sovětům se zdál nejzajímavější právě P-47 a tak po dojednání podrobností byly v září tři P-47D-10-RE předány Sovětům a do Moskvy dorazily vzdušnou cestou přes Aljašku a Sibiř. Letouny pilotovali tři piloti 1. PAD st. ltn. D. Čulanov a I. Bumrmistrov a kpt. A. Bačkov, kteří si po 20 seznamovacích letech osvojili jejich pilotáž. Přelet trval od 16. listopadu do 20. března 1944. Všechny tři stroje byly rozděleny mezi výzkumné ústavy VVS SS a to NII VVS, LII NKAP a CAGI. Po otestování strojů měli Sověti smíšené pocity. Na jednu stranu oceňovali jejich velký dolet (2 300 km při ekonomické rychlosti v optimální výšce), velkou nosnost pum (větší o 500 resp. 200 kg než měly standardní sovětské bombardéry Pe-2 resp. Il-4), značný dostup 11 800 m) a vysokou rychlost - 661 km//h ve výšce 8 500 m, tedy na sovětské podmínky let 1943-44 přímo báječné. Na druhé straně letouny vyžadovaly jinou taktiku boje a eufemisticky řečeno také jinou inteligenci, a tuto překážku Sověti nebyli schopni překonat.
Ještě během testů v Moskvě začaly dodávky P-47 od firmy Republic ve verzi D-22 a D-27, jichž mělo být během několika měsíců dodáno 200. Všechny letouny byly dodány po moři tzv. "jižní trasou" přes Írán, kam dorazilo 196 strojů. Sověti jich převzali 189 a 188 jich rozmístili na své základny v Evropě. Čtyři stroje byly dopraveny „severní trasou“ do Murmansku. Kromě pěti byly všechny letouny dodány v roce 1944.
P-47 byly soustředěny v jednotkách protivzdušné obrany Moskvy, kde byly používány pouze do podzimu 1945, pak byly z liniové služby staženy a stopa po nich se ztrácí. Nejlépe Thunderbolty přijalo námořní letectvo, kde díky svému doletu, dostupu a rychlosti byly cenným přírůstkem. Jako první je zařadilo do výzbroje letectvo severní flotily, jejíž 225. IAP z 5. MTAD dostal 30 P-47. V říjnu 1944 tam bylo dodáno 14 letounů pouze na vyzkoušení, dodávka dalších 26 kusů došla až na přelomu listopadu a prosince, takže letouny se již nezúčastnily bojů. Po dodávce P-47 na sever dostalo pět letounů také letectvo černomořské flotily, ale protože válka v této oblasti Evropy skončila, ani tato skupina Thunderboltů nebyla vyzkoušena v boji.

MBI
"...od první minuty letu na P-47 Thunderbolt mne ovládl jasný pocit - tohle není stíhačka! Stabilní, pohodlný, s inteligentně vyřešeným, rozměrným pilotním prostorem - ale stíhačka to není. Projevil se jako mdlý při manévru, jak v horizontu, tak (a ještě víc) ve stoupání. Pomalu se rozbíhal v horizontu: projevovala se takto velká setrvačnost těžkého stroje. Prostě - s tímhle letounem se příjemně a pohodlně létalo rovně. A to pro stíhačku nestačí".
Zato úplně jiný dojem udělal Thunderbolt na techniky. Přes tupou příď a ostré hrany zdánlivě zavalitého trupu se projevily vysoké aerodynamické kvality P-47 - součinitel odporu CX byl při maximální rychlosti nižší než u Bf 109G-4 a u FW 190A-4!
Mimořádný zájem vzbudilo řešení turbokompresoru, přístrojové vybavení i motor. Letoun byl co nejdůkladněji změřen a prostudován a Kancelář nové techniky Státního komisariátu leteckého průmyslu (BNT NKAP) vydalo na desítku brožur jak s celkovým popisem konstrukce letounu, tak s rozborem jednotlivých konstrukčních uzlů letounu. Technologická úroveň stroje přesahovala i tu, které v SSSR dosáhli až prvních létech po válce. V dobách válečných však mělo hlavní váhu mínění vojenských pilotů. A těm se Thunderbolt viditelně nezalíbil. Ne že by byl špatný. Měl však doprovázet těžké dálkové bombardéry .... a v SSSR tehdy téměř neměl koho doprovázet!
Při porovnání grafů maximálních rychlostí v závislosti na výšce je patrné, že v malých a středních výškách byl P-47D-10-RE s motorem R-2800-63 i při režimu maximálního nouzového výkonu (po dobu pěti minut) zřetelně horší než sovětské i německé stíhačky.

nemám skener, a s foťákem lesklý papír se fotí blbě, takže víc už po mně nechtěj Úsměv
Ale v té MBI je toho víc - asi 4stránky ...
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

29-04-2024 20:44
Jsem zapl discord. FUJ! Proč mi tam všechno tyká? To je tak nezdvořilé a neuctivé.

24-04-2024 12:25
-Vzrusuju te? - -Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ. - -To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?

22-04-2024 20:31
Njelepší je kombinace FF (s pluginem kačera)+uBlock ;-)

21-04-2024 09:36
No zatím ještě není. Neumí blokovat vyskakovací okna.

19-04-2024 23:01
jo, kačer je dobrej Úsměv

19-04-2024 17:04
No já asi přejdu na duckduckgo, až jej vyladí.

16-04-2024 11:52
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači. Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF

34,816,621 návštěv