April 19 2024 01:05:21
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 7

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna !!!Locked!!!
Aces_Wild
Slevy na prémiová letadla a Battle of Kuban.

Dotaz: Už opravili u Spita při vysunutí klapek klopení čumáku?
 
Saburo
kdepa, u obou po vysunutí klapek "vystřelí čumák do vesmíru"
to se nezměnilo... bohužel
 
clone9cz
Svedl by někdo napsat, jak dlouho takovou chybu neopravili a z kolika předchozích verzí jí přenesli?
 
http://www.wwii-illusion.net
Saburo
Clone obávám se, že se jedná o chybku "since always", jen jí doteď neopravili...
 
Ajvn
Ja Ti nějak nevim. Jde na těchto virtualněherněpočítačových letadlech opravit jenom něco? V tomto případě "klapky"? Nebo se musí přepracovat celý letový model?
Magote co si o tom myslíš?
 
Hot_Dog
Je třeba vzít v potaz 2 věci.
1) Letadlo má bejt po vysunutí klapek těžké na čumák, to znamená v kniplu vznikne síla, která se snaží knipl potlačovat. Nikoliv že letadlo má automaticky začít sklánět nos k zemi. Pokud nemáte joystick s FF, těžko můžete tento jev u simu očekávat. Já to třeba u BOSka s MSFF2 při nízkých rychlostech lehce pociťuju, že letadlo ztěžkne na čumák. Při vysokých rychlostech asi ne, musel bych se na to zaměřit, teď z hlavy nevím... tím se dostáváme k bodu 2

2) V reálu se asi ty klapky otevírají jen při předem určených režimech a rychlostech, v simu si často někdo otevře kdy chce, a pak se diví, že když na spitu otevře ty jeho brutální klapky na plno při 180 MPH, tak mu letadlo začne stoupat... No já se při týhle rychlosti nedivim...

Nejsem pilot, takže nevím, kde je pravda, samotnýho by mě to zajímalo. Mám docela zkušenosti s lítáním RC modelů, a u všech se kterými sem se setkal vede vysunití klapek ke klonění směrem vzhůru, většinou tedy mixuji vysunití klapek s lehkým potlačením výškovky. RC model má mimochodem ohledně ovládání mnohem blíž k tomu, jak ovládáme sim, než běžné letadlo... Na ovladač RC soupravy se totiž taky nepřenášejí síly z ovládacích ploch. Takže jak říkám, samotnýho by mě zajímalo kde je pravda, a je docela možný že vývojáři her to chování vzali třeba z těch RC modelů, nedivil bych se, ale před kategorickejma soudama že všechno je špatně je potřeba vzít v úvahu ty dva výše popsané body...

Edit: Aby sme si rozuměli, ví někdo, jak se bude chovat spit, když mu při rychlosti 140MPH ve vodorovném letu rázem vysunu klapky pokud bude mít knipl přivařený do té polohy pro vodorovný let a nepude s ním ani o milimetr hnout? Pude mu pak čumák nahoru nebo dolu?
Upravil/a Hot_Dog dne 15-04-2019 14:08
 
Zifi
Můj naivní pohled je, že by tam měl vzniknout podobný jev jako u výškovky. Takže čumák dolů
 
magot
Ajvn napsal:

Ja Ti nějak nevim. Jde na těchto virtualněherněpočítačových letadlech opravit jenom něco? V tomto případě "klapky"? Nebo se musí přepracovat celý letový model?
Magote co si o tom myslíš?

kdo ví jak to maj napsaný, jestli maj klapky zbastlený jednoduchým skriptem, pak to opraví snadno ..
Upravil/a magot dne 15-04-2019 14:35
 
Saburo
tak možná máme simulovaná RC letadélka místo reál letadel, no určité pitomosti v BoX by to vysvětlovalo...

ale zpět k Spitu, Supermarine Spitfire IX, XI, XVI Pilot's Notes 1946 hovoří zcela jasně..
i.imgur.com/QQeFkFJ.jpg
to samé potvrzují američani v jednom testu, týká se Mk.V
a říká to i náš v současné době jediný pilot reál Spitu u nás

Ještě nějaké otázky Úsměv
 
Hot_Dog
Saburo, ta tabulka IMHO potvrzuje přesně to co sem psal v bodu 1) po vysunití klapek ztěžkne letadlo na čumák = v páce se mi objeví síla, která jí potlačuje a abych jí tam neměl, musím trimovat na ocas. Slovo do pranice: Já toto v BOSKu na MSFF2 cítím. Je pravda ale, že večer musím udělat test a zaměřit se na to, jak to bude, když nechám zatažený podvozek, který má samozřejmě také klopný efekt.

Ta tabulka ale neříká nic o tom, kam začne směřovat čumák letadla, pokud přes tu sílu, co v tom kniplu vznikne neudělám vůbec nic a udržím ten knipl přesně v tý poloze, ve který byl před vysunutím (přesto samozřejmě, že ten knipl to potáhne dopředu ode mne). A to se v tý tabulce nedozvíš. A to je přesně to, co se děje, když lítáš BOSko bez FF...

Ta tabulka IMHO neříká, že letadlu jde čumák dolů, ta tabulka říká, že letadlo se na trimu projeví jako těžké na čumák... Trimem já neupravuju v reálu, jakým směrem letadlo letí, trimem já upravuju, aby v tom směru v jakém letí sem měl co nejnižší síly v řízení....

EDIT: přičemž ale neříkám, že při udržení kniplu ve stejné poloze nemá jít čumák spita dolů, já nevím, nejsem znalý. Ale z té tabulky se to nedozvíš...
Upravil/a Hot_Dog dne 15-04-2019 15:09
 
Ajvn
Téma asi vyčerpáno.
A jelikož protože toho BOiXáci mají rozdělaného hafo a když to nepujde opravit jako dílčí záležitost tak potom : Oprava za čtrnáct dní.Šklebící se
 
Saburo
Hot_Dog napsal:
Trimem já neupravuju v reálu, jakým směrem letadlo letí, trimem já upravuju, aby v tom směru v jakém letí sem měl co nejnižší síly v řízení....

hele jak jde ta tvá "teorie" dohromady s videem které jsem tu postl před nedávnem,
v tom videu pilot předvádí výkrut a přemet s real F4U jen pomocí trimů bez toho, že by se dotkl klacku!
 
Hot_Dog
Jde dohromady na 100% jako puzzle do sebeŠklebící se Nebo jako prdel na hrnec. Tim trimem upravuju sily v klacku a tedy i jeho rovnovaznou polohu. Je jasny, ze kdyz se klacku nedotykam, tak bude menit svoji rovnovaznou polohu na zaklade toho jak hejbu s trimem a tim padem hejbu s celou ridici plochou. Cekal bych, ze tohle je kazdymu, kdo se o to zajima jasny...

Edit: Takze zpet k problemu klapek, pokud je vysunu, klacek mi tahne ruku od sebe, ja se ty sile poddam a necham ho se ustavit v nove rovnovazne poloze, tak letadlo de cumakem dolu, musi zcela logicky, jelikoz vyskovka sla dolu. O tom se nikdo nepre. Ale tohle presne neni pripad simu s joyem bez FF, tam se ta poloha joy nezmeni. Uz nevim, jak lip to mam vysvetlit...
Upravil/a Hot_Dog dne 15-04-2019 15:58
 
1stCL_Fucida
S klapkami vzroste zakřivení profilu křídla, s tím při dané rychlosti skokově vzroste vztlak/odpor a tedy i klopivý moment křídla. Proto to má klopit na nos. Zjednodušené letové modely simulátorů zohledňují obecně jen ten skokový růst vztlaku (proto to "stoupá"Mrknutí, ale ignorují právě reálně převažující klopivý moment.

Reálně na letadlech, kde jsem to měl možnost vyzkoušet, je ten moment malý, ale rozhodně pozorovatelný.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Hot_Dog
Dobre Fuci, a skutecne jde cumak dolu a ty to musis kompenzovat vetsim pritazenim kniplu, nez byl doposavad, nebo jen vzroste sila v kniplu a ty ji kompenzujes trimem na ocas? To se vazne ptam a zajima me odpoved, kdyby to tak nevyznelo...
 
1stCL_Fucida
Vzroste ti moment na křídle, tzn. letadlo má tendenci "jakoby" padat na čumák. Právě kvůli eliminaci tohohle momentu je na letadle výškový stabilizátor. Ten vlastně funguje jako "opačné křídlo" -> vztlak působí na páce (rameni) směrem dolů. Na to reaguješ lehkým přitažením kniplu a až při tom přitažení cítíš určitou protisílu. Tedy ne tak, že by se knipl vytažením klapek sám "pohnul vpřed".

Reálně vytlemíš klapky, lehounce kompenzuješ kniplem a pak zpravidla okamžitě dovažuješ trimem, abys omezil síly v řízení.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 15-04-2019 16:26
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Aces_Wild
A ride with Rick Voler as he pilots one of the few remaining authentic Spitfire Mark 9's remaining in the world today

https://youtu.be/Njjl_smtMoQ?t=516
 
hybca
1stCL_Fucida napsal:

........Proto to má klopit na nos. Zjednodušené letové modely simulátorů zohledňují obecně jen ten skokový růst vztlaku (proto to "stoupá"Mrknutí, ale ignorují právě reálně převažující klopivý moment.


nechci se přít, nikdy jsem v reálném letadle neseděl, ale zjevně toto neplatí Fuči pro všechna éra. Pokud si dobře pamatuji, tak Walter Schuck ve svém Sestřelu popisuje, jak se musel potutelně usmívat, když viděl jak ustoupává svému nováčkovi na čísle, když to mladýmu nestoupe jako jemu, protože nezná tu sladkou věc, kdy klapky vysunuté na 7° vystřelí befko do výšky jako raketa
i.ibb.co/X77nbn3/banner2.jpg

i5-6600K @ 4.6 GHz, ASUS Z170 Pro Gaming, Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC 8G, Kingston 8GB KIT DDR4 2400MHz CL12, Noctua NH-C12P SE14, Win 10 Pro
 
Hot_Dog
Ok, az budu doma, otestuju to v BOSku peclive s FF, jak se to chova a poreportuju. Ten klopivej moment dolu tam 100% cejtim a je tam, ale vzdy sem si to uvedomoval jen v kombinaci s vysunutim podvozku pri pristani.
 
1stCL_Fucida
hybca napsal:
nechci se přít, nikdy jsem v reálném letadle neseděl, ale zjevně toto neplatí Fuči pro všechna éra. Pokud si dobře pamatuji, tak Walter Schuck ve svém Sestřelu popisuje, jak se musel potutelně usmívat, když viděl jak ustoupává svému nováčkovi na čísle, když to mladýmu nestoupe jako jemu, protože nezná tu sladkou věc, kdy klapky vysunuté na 7° vystřelí befko do výšky jako raketa


Tak se nepři, když nechceš, ne? Úsměv Jo, pro všechna éra to neplatí. Ostatně ono je to s těmi momenty složitější. Křídla lze různě kroutit, existují bezocasé koncepce, složitá mechanika moderních křídel se také může chovat "zajímavě". Ale jednoduchá křídla druhoválečných letadel fungovala právě takhle.

Bf 109 s vysunutými klapkami neměl lepší absolutní stoupavost, než Bf 109 se zasunutými klapkami. Mohlo by to platit jen pro extrémní úhle náběhu a extrémně nízké rychlosti, kdy už to s obtékáním křídla bude trochu divočejší. Ale tak zkušený pilot, jakým byl Walter Schuck, určitě novice neučil stoupat při 150 km/h. Celé je to dané tím, že vysunutím klapek nejen že se zvedne součinitel vztlaku, ale také vzroste součinitel odporu. Letadlo tak pro svůj let musí překonávat větší odpor vzduchu. Nejvyšší absolutní stoupavosti Bf 109 dosahoval při rychlostech okolo 260 km/h IAS. Klapky jsou na letadle montovány obecně proto, aby snižovaly pádovou rychlost letadla a umožnily tak bezpečnější přistání. To je ale vykoupeno právě zhoršením aerodynamiky a také snížením absolutního úhlu náběhu, pod kterým je křídlo s vysunutými klapkami schopno udržet proudění.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

16-04-2024 11:52
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači. Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF

12-04-2024 16:25
Pořídil jsem si Arctic Liquid Freezer III 360. Poměr cena/výkon asi nepřekonatelný. Uchladilo to 300W po dobu 10 minut.

07-04-2024 21:31
Taky vám v prohlížeči Chrome vyskakují artefakty?

19-03-2024 14:59
Mrknutí

16-02-2024 16:54
1stCL .. forever :-)

15-02-2024 13:46
Chtěl jsem tu napsat výborný fór o České poště, ale mám obavu, že by vám to nedošlo.

02-02-2024 12:17
Nj, na rozdíl ode dneška tehdá ještě nešetřili.

29-01-2024 14:14
Dej vzorek.

29-01-2024 13:41
Rád bych tu napsal pár chemických vtipů, ale bojím se reakcí...

29-01-2024 12:29
Phantom bolševické promo Úsměv https://youtu.be/.
..

34,718,635 návštěv