May 17 2024 12:59:25
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 9

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
190 FM a vztah k upgrade
Rumcajs
1stCL_Jiricek napsal:

Rumcajs napsal:
...Crump říká, že asi použili poláru z testu, který netestoval CLmax, ale získávali tvar poláry při velmi nízké rychlosti...

Co znamená "tvar poláry při velmi nízké rychlosti"?

- Polára je jen jedna (pro danou konfiguraci letadla)

- Pokud poláru měří v ustálených režimech (neumím si představit, jak jinak by to šlo), pak každému jednotlivému součiniteli CL přísluší jedna hodnota IAS. Jinými slovy rychlost je proměnlivá, nelze měřit při jedné, "velmi nízké" rychlosti

- CLmax odpovídá právě minimální rychlosti, takže jestli si změřili pádovku, měli CLmax

Jediný bordel, který já si dovedu představit, že by do toho šel vnést, je zda tu pádovku měří pod plynem (dostanou se na nižší rychlost, ale nelze hovořit o určení "aerodynamického" CLmax) nebo bez motoru (aerodynamická pádovka, která právě odpovídá CLmax)
Jsem postoval odkazy, si to přečti. Měřili to asi při 13 - 18m/s a bez výkonu na vrtuli.
Non est specifica
 
magot
ale ten crump není matka představená ...
není to nějakej ultra odborník z WT fór?
 
Rumcajs
magot napsal:

ale ten crump není matka představená ...
není to nějakej ultra odborník z WT fór?
Crump je pilot. Lítá tuším nějaký ty Boeingy či co. Navíc je od FAA certifikovanej na kde co ohledně letadel. Třeba na motory. Jeho podpis posílá letadla do vzduchu. Krom toho restauroval motor FW 190 do letuschopného stavu. Mám taky za to, že přezkušuje piloty. No a je extrémně vzdělanej ohledně letectví, bezpečnosti, aerodynamiky, historie a WW2 lítadel. Si přečti jeho příspěvky a pochopíš.
Tedy ano Magote, Crump je pro nás simulanty něco jako Matka Tereza.
Non est specifica
 
CSW_Cassius Chaerea
Dává fokáče chudým? Úsměv
 
Rumcajs
Cassius Chaerea napsal:

Dává fokáče chudým? Úsměv
Mno úplně ne. Psal, že restaurovali FW 190, motor dotáhli do letuschopného stavu a křídla na 90%. Pak jim došly peníze a museli projekt prodat. Prý to dnes lítá a někde v těch diskuzích, co jsem postoval, dával link na to, kterej ten fokáč to je.
Non est specifica
 
magot
Rumcajs napsal:

magot napsal:

ale ten crump není matka představená ...
není to nějakej ultra odborník z WT fór?
Crump je pilot. Lítá tuším nějaký ty Boeingy či co. Navíc je od FAA certifikovanej na kde co ohledně letadel. Třeba na motory. Jeho podpis posílá letadla do vzduchu. Krom toho restauroval motor FW 190 do letuschopného stavu. Mám taky za to, že přezkušuje piloty. No a je extrémně vzdělanej ohledně letectví, bezpečnosti, aerodynamiky, historie a WW2 lítadel. Si přečti jeho příspěvky a pochopíš.
Tedy ano Magote, Crump je pro nás simulanty něco jako Matka Tereza.

nojo matka představená Úsměv
Btw co to bylo za motor co dávali do kupy? BMW-801?
 
Rumcajs
magot napsal:
Btw co to bylo za motor co dávali do kupy? BMW-801?
Hele já přesně nevím, ale skoro jistě to bude BMW 801. Fučida jistě ví přesně. Ten link je někde v diskuzích na IL2 fóru v FM sekci. Ale Crump je nesmírně plodnej. Postů napsal přes 1500 a skoro všechny budou v FM sekci. Takže se mi nechce se tím proštrachávat.
Strašně zajímavý je třeba počtení, co psal o fungování Kommandogerät u toho motoru. Jak to přepíná stupně kompresoru, co dělá to který hejblátko, jak jsou tam poskládaný aneroidy pro měření tlaku a jak to celé vlastně funguje. Podobně fundovaně přispíval třeba k diskuzi o P40, kdy někteří požadovali, aby ten motor vydržel 70" plnícího tlaku. Taky velmi hezky osvětlil ty výroky Golodnikova ohledně užití P40 a režimu motorů. A taky přinesl záznamy hlášení o překračování limitů plnících tlaků u některých Amerických jednotek a následků takového zacházení a reakci Alisonu. Super je, že má zjevně přístup ke spoustě archivů a ví, kam sáhnout a kde danou věc najít.
Non est specifica
 
1stCL_Fucida
Crump a spol. dávali dohromady Fw 190 F-8, bílá 1 (snad někde na Floridě?). Vím o tom, že projekt nakonec nedotáhli úplně do konce, ale odvedli na něm opravdu hodně perfektní práce. Nejsem si jistý, jestli je Crump osobně pilot a nejsem si ani jistý, jak hluboké jsou jeho znalosti aerodynamiky. O čem jsem naopak přesvědčený, je to, co vypichuje Jiříček, ale ještě pročtu Crumpovo vlákno, protože jednoduše nerozumím té idei s různými polárami (nemluvím o různé poláře pro různou aerodynamickou konfiguraci stroje, např. klapky).

Obecně vzato ale Crumpa takřka bezmezně respektuji kvůli extrémním znalostem Focke-Wulfu jako takového, především pak o motoru a Kommandogerätu - o tomto ví snad vše. Vždy jsem ho považoval především za naprosto vynikajícího motoráře.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Rumcajs
Crump o sobě píše toto:

Pilot: jedno a vícemotorových letadel.
Letecký instruktor
Mechanik: "A&P Mechanic rating and an ATP"
Titul: "Aeronautical Sciences" z "Embry-Riddle Aeronautical University"

Což je docela slušný, řekl bych asi úplně mimo kvalifikaci lidí, kteří hrají tyhle simy (nedejbože WT)
Non est specifica
 
1stCL_Fucida
Nicméně on tenhle sim údajně taky nehraje, ostatně ani ho dle narážky jeho oponenta nezakoupil Úsměv. "Jen" se zapojuje do diskuse, stejně jako v dobách IL-2. Nicméně díky za to.

Btw: patch 1.201c, zkoušel jste to někdo, kdo jste strávil více času na 1.201? Fw 190 má teď pádovku s 50% paliva a 120 granáty v MG/FF cca 160 km/h (IAS) v přistávací konfiguraci, což mi přijde zcela v pořádku. V čisté konfiguraci pak asi 180 km/h. Detailní měření v předchozím patchi jsem neprovedl, tak nevím.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Rumcajs
Fuči, je to popsaný v tom vlákně o FW. http://forum.il2s...new-fw-fm/

V předchozím patchi (1.201) byla stall speed v přistávací konfiguraci 183 km/h. Podle všeho má být správně 165km/h. Pokud je v aktuální verzi stall speed v přistávací konfiguraci cca 160km/h, je to asi opravené.

Vývojář asi použil CL pro něco jiného. Třeba zaměnil landing speed a stall speed. Což by asi odpovídalo té chybě. Nebo za základ vzali tu poláru, co postoval Crump. V tom jeho příspěvku je vysvětlený význam toho grafu. Jestli to opravili takto rychle, je dost možný, že na Crumpa hodně dají. Se přiznám, že jsem s FW 190 v 1.201 nestihl letět, takže vše mám jen zprostředkovaně.
Non est specifica
 
1stCL_Fucida
Rumcajs napsal:

Fuči, je to popsaný v tom vlákně o FW. http://forum.il2s...new-fw-fm/

V předchozím patchi (1.201) byla stall speed v přistávací konfiguraci 183 km/h. Podle všeho má být správně 165km/h. Pokud je v aktuální verzi stall speed v přistávací konfiguraci cca 160km/h, je to asi opravené.

Vývojář asi použil CL pro něco jiného. Třeba zaměnil landing speed a stall speed. Což by asi odpovídalo té chybě. Nebo za základ vzali tu poláru, co postoval Crump. V tom jeho příspěvku je vysvětlený význam toho grafu. Jestli to opravili takto rychle, je dost možný, že na Crumpa hodně dají. Se přiznám, že jsem s FW 190 v 1.201 nestihl letět, takže vše mám jen zprostředkovaně.


Spíš mohli zaměnit poláru pro čistou a přistávací konfiguraci, ale polára, jak píše Jiříček, je pro určitou aerodynamickou konfiguraci stroje vždy jen jedna. Samotná pádovka mi ale teď přijde OK. Jak je na tom zbytek letadla? Létám teď tak málo, že nedokážu porovnat nuance mezi patchi. Dneska večer ještě zkusím nějaká měření pro různé hmotnosti, ale subjektivně mi to nepřijde nijak zlé.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Baron
1stCL_Fucida napsal:

Rumcajs napsal:

Fuči, je to popsaný v tom vlákně o FW. http://forum.il2s...new-fw-fm/

V předchozím patchi (1.201) byla stall speed v přistávací konfiguraci 183 km/h. Podle všeho má být správně 165km/h. Pokud je v aktuální verzi stall speed v přistávací konfiguraci cca 160km/h, je to asi opravené.

Vývojář asi použil CL pro něco jiného. Třeba zaměnil landing speed a stall speed. Což by asi odpovídalo té chybě. Nebo za základ vzali tu poláru, co postoval Crump. V tom jeho příspěvku je vysvětlený význam toho grafu. Jestli to opravili takto rychle, je dost možný, že na Crumpa hodně dají. Se přiznám, že jsem s FW 190 v 1.201 nestihl letět, takže vše mám jen zprostředkovaně.


Spíš mohli zaměnit poláru pro čistou a přistávací konfiguraci, ale polára, jak píše Jiříček, je pro určitou aerodynamickou konfiguraci stroje vždy jen jedna. Samotná pádovka mi ale teď přijde OK. Jak je na tom zbytek letadla? Létám teď tak málo, že nedokážu porovnat nuance mezi patchi. Dneska večer ještě zkusím nějaká měření pro různé hmotnosti, ale subjektivně mi to nepřijde nijak zlé.


Som zvedavý na výsledok testu obratnosti Fw-190 Úsměv
Hals - und Beinbruch!
 
Art
Fw 190 je fakt děs... tohle není to letadlo, které při spirále dolů mohlo dotahovat bez problému spita... Zde se můžete podívat jak při drobném manévru to chce jít do pádovky ... https://www.youtu...MnsknJMqxY
 
Rumcajs
Art napsal:

Fw 190 je fakt děs... tohle není to letadlo, které při spirále dolů mohlo dotahovat bez problému spita... Zde se můžete podívat jak při drobném manévru to chce jít do pádovky ... https://www.youtu...MnsknJMqxY
Z toho videa není vůbec zřejmý, jak moc drobný manévr to byl. Navíc je to z verze 1.201, kde byla u FW 190 chyba v CLmax. Ta je již opravená, tedy byla na veřejnosti několik dnů. Krom toho klesavá spirála je manévr, kde na maximálním dosažitelném vztlaku nemusí až tak záležet. Pokud obě letadla letí na mezi schopnosti pilota odolávat géčkům, záleží spíš na efektivitě aerodynamiky v daném režimu letu. Taky záleží na snadnosti řízení, páčto pod velkýma dlouho trvajícíma géčkama je svět přeci jen jinej. No a vůbec nejvíc záleží na pilotech, jak dobře to ten kterej snese, že?
Non est specifica
 
Paulus
Připadá mi, že německá letadla méně poskakují při pojíždění. U ruských se nic nezměnilo.
základna Loc: 49°43'52.703"N, 16°26'5.3"E
 
Rumcajs
Pro fajnšmekry a zájemce o FW 190 je zde vysvětlení významu té poláry s nižším CLmax než očekávaným. http://forum.il2s.../?p=347780
Stojí to za přečtení, neb Crump k tomu dává i příklady vzorečků, jak z daných charakteristik počítat rozumná data a vysvětluje, proč se to vlastně používá.
Non est specifica
 
1stCL_Fucida
Rumcajs napsal:

Pro fajnšmekry a zájemce o FW 190 je zde vysvětlení významu té poláry s nižším CLmax než očekávaným. http://forum.il2s.../?p=347780
Stojí to za přečtení, neb Crump k tomu dává i příklady vzorečků, jak z daných charakteristik počítat rozumná data a vysvětluje, proč se to vlastně používá.


Jop, je to tam popsané pochopitelně a i výpočty jsou snad správně.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 09-04-2016 22:34
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
1stCL_Fucida
Hele, ví vlastně někdo, co tam vlastně Crump rozporuje? Nerozumím mu. Focke-Wulf prezentuje nějakou poláru a on tvrdí, že to vlastně není správná polára, ale "cosi" a odkazuje se na graf přistávací rychlosti bez zmínky o (ne)započtení korekcí?

Musím se pokusit lépe pochopit ty údaje o výkonu, ale jinak nevím, co teď aktuálně dokazuje.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Rumcajs
Fuči, debata byla o FW 190 z patche 1.201. Ten patch přinesl dorovnání climb rate FW na historické míry, ale krom toho se povedlo použít blbé CLmax, což vedlo k zvednuté 1G stall speed asi o 20km/h a především to z FW udělalo stroj, který fakt lítal jen po přímkách. Tuším 1.201 c nebo d to zas srovnal. Mezitím se vedla debata, jaký CLmax vlastně použili. Zda zaměnili nějaký koeficient, nebo o co šlo. No a Crump vytáhl z klobouku tuhle poláru s tím, že jedna z těch blbých alternativ by mohla být, že desinterpretovali význam tohohle grafu a namodelovali to podle toho. Protože ty čísla by pak docela seděly. Pokud vím, 777 nikde nepřiznalo, že to bylo blbě a ani že to zas opravili.
No a součástí týhle debaty o zas jednou blbě nastavených polárách pro FW, se Crump dostal do "vědeckého" souboje s dalšíma expertama a tak si vzájemně vysvětlují, co jaký graf vlastně znamená a kdo má větší pravdu. Tahle debata už běží asi bez většího vztahu k aktuálnímu FW a žije si to svůj život. Crump v těch jeho postech jen prezentuje význam těch údajů pro velmi nízké rychlosti. Říká, že se to používá pro získání představy o odporu a potřebném výkonu pro požadovanou rychlost.
Následně pak dalšíma postama dokazuje z různých úhlů pohledu, že správné CL 1.58 je hodnota pro CL při přistávací rychlosti s klapkama dole ale rozhodně to není CLmax, protože se nikdy nepřistává na CLmax. A že 1.58 je CLmax v čisté konfiguraci, tedy podvozek zatažený a klapky nahoře.
Je to zamotané. Grafů je hodně. Číslo 1.58 má vlastně dva různé významy. Kluci se přetahují o interpretaci kde čeho, musel bys to pročíst celý s historií a to vlastně kus tý debaty je v sousedním ještě větším vláknu.
Non est specifica
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

15-05-2024 22:10
2 z 16 snad to stihnu na termín. Ale ty pruhy jsou děs.

15-05-2024 21:49
Nesnáším proužky o šířce 46 cm! Děs. A ani jeden to nemá stejně!

09-05-2024 09:43
Thou shalt not bear false witness.

08-05-2024 22:45
A nebo naopak? Takove "you" je i pro jednotne cislo a preklada se jako "ty"?

07-05-2024 20:34
Angličané si jenom vykají. Takove "you" je i pro množné číslo. Tedy v češtině se vždy překládá jako "vy".

06-05-2024 11:24
Ještě Paulusi napiš že "takoví angličané si jenom tykaji." Úsměv

05-05-2024 18:15
Ale hovno. Co je správné, určuje společnost a její kultura.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

34,893,386 návštěv