MMO nikoliv jako marketingový tah
|
olda Olde maly |
Přidané 20-01-2016 14:21
|
Uživatel
Příspěvek: 1972
Založený: 22.01.07
|
Letecz napsal:[/url]
WT mají dokonce něco podobného v plánu - zaregistroval jsem plány na "World War" server, kde by asi měla probíhat permanentní válka na velké mapě pro hodně hráčů. Jen na to mít ty peníze.
Gaijin už toho nakecal. Momentálně vyjma eventů, které už také nejsou co bývaly, je to jedna velká arkáda. Co se teda tanků týče. SB letadla jsem už nehrál ani nepamatuju. Střílečky mě prostě neberou. Hlavně mě tam sralo, že u bomrů a většiny dvoumotoráků není kokpit. |
|
|
|
Letecz |
Přidané 20-01-2016 16:25
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 296
Založený: 20.10.05
|
TozziFan napsal:
ale nevěřím, že někdy v horizontu let bude HW, který by utáhl stovky/tisíce hráčů v jednu chvíli na jedné mapě jednoho světa s grafikou podobnou WT/BOS.
Mě by technicky zajímalo co je největší "brzdou" množství hráčů na jedné mapě. Imho vlastní grafika to asi nebude. ta se dá optimalizovat na různé LOD z různé vzdálenosti aby se HW zbytečně nezatěžoval detaily které stejně není šance vidět. Případně jde omezit množství současně viditelných cílů. Spíš to bude na straně serveru - aby byl schopen obsloužit velké množství hráčů. Nejspíš nějaký dobře vymyšlený software, který to řídí? Nevím.
magot: mě přijde ten gr engine ješte hodně nedotažený. Zatím se mi moc nelíbí. Připadá mi, že se zbytečně moc zabývají různýma světelnýma efektama a odleskama místo aby třeba vylepšili herní systém nebo dodělali více letadel.
|
|
|
|
LEON |
Přidané 20-01-2016 17:02
|
Diskutující
Příspěvek: 2075
Založený: 28.10.10
|
Kolik že hráčů na server je tedy potřeba, aby se dal simulátor považovat za Massive Multiplayer? Kde je ta hranice? (Samozřejmě s přihlédnutím k tomu, že v některých strojích může být i vícečlenná posádka)
|
|
|
|
CSW_Cassius Chaerea |
Přidané 20-01-2016 17:03
|
Diskutující
Příspěvek: 4360
Založený: 14.02.13
|
1000 |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 20-01-2016 17:29
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10607
Založený: 26.01.13
|
Já si tedy pod MMO představuju 1000+ lidí v jedné "Aréně".
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Koty |
Přidané 20-01-2016 19:05
|
Diskutující
Příspěvek: 2867
Založený: 18.07.11
|
LEON napsal:
Kolik že hráčů na server je tedy potřeba, aby se dal simulátor považovat za Massive Multiplayer? Kde je ta hranice? (Samozřejmě s přihlédnutím k tomu, že v některých strojích může být i vícečlenná posádka)
To znamená, že k serveru se může připojit lidí až v řádu tisíců. V případě letecký simulace spíš stovek (páčto to by pak bylo peklo na techniku).
Rien n'est parfait; c'est la vie!
|
|
|
|
clone9cz |
Přidané 20-01-2016 20:00
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5058
Založený: 09.10.05
|
Letecz napsal:
... Případně jde omezit množství současně viditelných cílů. Spíš to bude na straně serveru - aby byl schopen obsloužit velké množství hráčů. Nejspíš nějaký dobře vymyšlený software, který to řídí? Nevím.
Z WWIIOL mám video 500+ nikoliv na jedné mapě, ale na jadnom mostě. Jestli chceš vidět, jak to na tehdejším limitu ukazuje dynamicky hráče, tak si dám práci. WWIIOL má k tomu i zajímavý benchmark, kdy nasype na jedno místo jednotky a FPS stačí jen odečíst.
Ovšem největší problém je CPU a na stejném taktu se projevuje ve FPS i L2 cache.
|
|
|
|
Letecz |
Přidané 21-01-2016 07:52
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 296
Založený: 20.10.05
|
MMO = aspoň 500. Kdyby 1000 tak bychom asi žádný MMO sim neměli
Clone: příležitostně prosím ukaž. To už je pěkný nával To bylo ještě v dobách kdy hrávala KGW?
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 21-01-2016 08:19
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10607
Založený: 26.01.13
|
Letecz napsal:
MMO = aspoň 500. Kdyby 1000 tak bychom asi žádný MMO sim neměli
Taky že nemáme . Věci jako Ultima Online, nebo World of Warcraft, to byly/jsou MMO. Rozhodně ne nic takového s čím si hrajeme my.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
313_Nevo |
Přidané 21-01-2016 11:22
|
Uživatel
Příspěvek: 1888
Založený: 13.08.06
|
podla mna neexistuje cislo, ktore by oznacovalo tu hranicu ee MMO/jo MMO. pre mna osobne to moze byt povedzme viac ako 150 na jednej mape. Ktora sucastna hra to zvlada? BOS? CLOD? DCS? WT??? ziadna! takze pre mna je 150+ uz massive.
co okrem poctu hracov ale odlisuje tieto letecke MMO od beznych MP modov v beznych lietadielkovych hrach? to je prave ta nikdy nekonciaca dynamicka vojna, kde sa vyraba, zasobuje, nici, obsadzuje a tak stale dokola.
sucastne hry cez komunitu tiez ponukaju dynamicke kampane, ale zatial neponuknu tie pocty hracov na jednej mape ako MMO.
samozrejme sa to da riesit zmensenim map, kde aj tych 32-64-128 hracov moze vyzerat ako velka masa, ale jednoducho tam clovek nikdy nezorganizuje nalet 100 bombrov s doprovodom.
otazka je, stoji niekdo o dynamicke kampane? je ochotny koli tomu ozeliet peknu grafiku a posledne vymozenosti FM/DM? a vobec, potrebujeme zazivat 100 kusove nalety? nestacia nam vlastne 10 kusove?
MMO vo svojej dobe neboli na tom az tak zle s grafikou, FM a DM. zial doba isla rychlo vpred a letecke MMO zaspalo na vavrinoch.
ci uz poplatky boli tak nizke, ze stacili len na prevadzku serverov, alebo si prevadzkovatelia uzivali prechy v Karibiku miesto investovania do modernejsich technologii sa uz asi nikdy nedozvieme..
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
|
|
|
|
Baron |
Přidané 21-01-2016 11:39
|
Moderátor
Příspěvek: 4798
Založený: 18.02.10
|
Na BoS bol po vydani hry server LD, kde sa mohlo pripojit 150 hracov. Aktualne je to 84, na DeD serveri prebehol test na 128, pokial viem, v teste je server s poctom cez 200. Na CloD boli svojho casu bezne servery so 100 hracmi, ked sa leteli kampane, bolo tam myslim 128 hracov. Na RoF bezal svojho casu server so 128 hracmi a prebehol test na 180 clenny server. Myslim, ze tych 150 hracov na serveri nie je ziadna nedosiahnutelna meta pre tieto simulatory. WT nie je simulator, je to sakra dobra hra, ale simulator to nie je ani nahodou. Preto je zatial pocet 32 (ak sa mylim, opravte ma pls). DCS, hm, no, DCS je DCS, tam neviem. Zatial som tam videl server s limitom maximalne 48 hracov (pisem uz o novej verzii DCS).
Dynamicke kampane: v BoS sa taka kampan pripravuje, nespomeniem si teraz na server, ktory uz mal niekolko testov dynamickym pohybom frontovej linie, ovplyvnovanim poctom lietadiel znicenim, resp. dobytim/obsadenim tovarne/skladov atd atd atd. a to vratane zapojenia pozemnych jednotiek ovladnymi hracmi. A za dynamicku mozeme pokladat aj piatkovu kampan v BoS - Friday Night Bomber Flights (mimochodom skvela vec). Testy prebehli uspesne - resp. prebiehaju - podla vsetkeho to chcu spustit s vydanim BoM. No a v RoF uz take kampane davno bezia. Je to napr. aj aktualne prebiehajuca Flanders in Flames XXIII. Takze to s dynamickymi kampaniami nevyzera az tak zle.
Upravil/a Baron dne 21-01-2016 13:18
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
Letecz |
Přidané 21-01-2016 12:04
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 296
Založený: 20.10.05
|
Podle výsledků této ankety: http://goo.gl/for... je zájem o nonstop kampaně s propracovanou strategií naprosto převažující (výsledky zde: https://docs.goog...rm_confirm Dokonce značná část účastníků by oželela grafiku ve prospěch masovosti. Proč tedy více lidí nehraje simy které to umožňují je asi více otázkou neobliby pravidelného placení než nezájmu.
Ad počty hráčů. Jo, každému vyhovuje něco jiného. Někdo se zabaví i ve dvou proti AI cílům. Proč ne. Mě na MMO ale vždycky lákala nejvíc ta možnost masových akcí - rekonstrukce histrorických bitev je přece jen zajímavější se stovkami hráčů než desítkami. I v běžném létání měly velké počty svůj smysl. Lítával jsem v letce která měla přes 20 členů. Na squadnightech se běžně scházelo 15 někdy i plný počet lidí. V takovém počtu už se dalo něco podniknout co pohlo s mapou (obsazení letiště apd). Nedovedu si představit že by třeba na server Il2 chodila letka s 15 členy. To by obsadila skoro všechny volné sloty (jestli by vůbec byly volné) a už by si moc dalších lidí nezalítalo, případně by udělala takový šílený unbalanc, že nevím co by s tím server udělal.
Ty MMO mají prostě svoje kouzlo, grafika, negrafika
Edit, reakce na Barona: pokud se budou zvyšovat počty na serverch BoS apd. jen dobře. Škoda jen, že tyto simy jsou tak úzce zaměřené na jedno období.
Upravil/a Letecz dne 21-01-2016 12:11
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 21-01-2016 12:18
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Tady se operuje tisícema hráčů, aby to bylo MMO. A jste si kluci vědomi toho, že ve většině MMO je většina obsahu těch her tkzv. instanční a limitovaná na maximálně desítky lidí? V MMO jsou běžné takové instance pro 10, 20 či 40 hráčů. Tak zvaný "Otevřený svět", kde se lidi opravdu potkávají jak to zrovna přijde, bývá velmi často menšina herního obsahu a především to nebývá stěžejní část obsahu.
Třeba v GuildWars 2 svého času (nevím jak teď) pořádali kupříkladu vánoční události v tom otevřeném světě a bylo to neskutečné fiasko. Tisíce lidí současně na jednom místě neunesly ani servery, ani klientské stanice, ani síť. To, že je někde populace hráčů v řádu tisíců či desetitisíců, rozhodně neznamená, že se bavěj všichni současně tím samým obsahem. Znamená to pouze to, že když se dohodnou, můžou se v tom obsahu potkat a dělat ho společně.
V tomhle úhlu pohledu by BOSku stačila nějaká nadstavba, kde by se člověk přihlásil do bitvy, počkal na spolu a protihráče a za chvíli by ho to koplo na mapu a dalo mu to úkoly. A taky by to bylo MMO. Aby to bylo i RPG, stačilo by, aby letadla měly vývoj třeba maximálky a stoupavosti a za nějaký expy by si člověk ty letadla vylepšoval. No tak to se snad božíčku nestane. Úplně stačí to odemykání výzbroje a skinů.
Non est specifica
|
|
|
|
313_Nevo |
Přidané 21-01-2016 13:07
|
Uživatel
Příspěvek: 1888
Založený: 13.08.06
|
Rumcajs, este raz, my sa tu bavime o leteckych MMO kde hadam v ziadnej existujucej nie je limit (v main arene) na pocet hracov 10, 20 alebo 40!
Vo vacsine takychto leteckych MMO su to areny o velkom pocte hracoch (limit 100 je hadam najmensi server a nejadna sa nikdy o main arenu).
Spomeniem tie ktore ma napadaju:
Warbirds 2016 (na Styme)
Aces High 2
Battleground Europe - WWIIOL (F2P)
A nie, ani taka nadstavba by z BOS nespravila MMO s otvorenou mapu a prebiehajucou dynamickou vojnou v style WB, AH alebo WWIIOL.
Baron, tych 150 bol len taky priklad.. samozrejme ze BOS je najlepsi
Upravil/a 313_Nevo dne 21-01-2016 13:08
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
|
|
|
|
Baron |
Přidané 21-01-2016 13:08
|
Moderátor
Příspěvek: 4798
Založený: 18.02.10
|
Rumcajs napsal:...Aby to bylo i RPG, stačilo by, aby letadla měly vývoj třeba maximálky a stoupavosti a za nějaký expy by si člověk ty letadla vylepšoval. No tak to se snad božíčku nestane. Úplně stačí to odemykání výzbroje a skinů.
Jezis Rume nestras. Uz tak ta zhovadilost s odomkynanim skinov a casti vystroje je na hrane. Vola co to vymyslel by mali zavesit za jeho ctene balls do prievanu.
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 21-01-2016 13:10
|
Uživatel
Příspěvek: 1972
Založený: 22.01.07
|
Letecz napsal:[/url]
Nedovedu si představit že by třeba na server Il2 chodila letka s 15 členy. To by obsadila skoro všechny volné sloty (jestli by vůbec byly volné) a už by si moc dalších lidí nezalítalo, případně by udělala takový šílený unbalanc, že nevím co by s tím server udělal.
Ty MMO mají prostě svoje kouzlo, grafika, negrafika
Edit, reakce na Barona: pokud se budou zvyšovat počty na serverch BoS apd. jen dobře. Škoda jen, že tyto simy jsou tak úzce zaměřené na jedno období.
A na to jsi přišel kde? Co vím tak na servrech ILa se to pohybovalo od 60 do 120 hráčů. Kolik je na AOE? 80? S těma 15 obsadíš jednu stranu ve WT. A jak škoda. Tyto simy jso zaměřený na WWII. Ještě to tak splácat s WWI a rourama dohromady. OMG! |
|
|
|
Baron |
Přidané 21-01-2016 13:15
|
Moderátor
Příspěvek: 4798
Založený: 18.02.10
|
313_Nevo napsal:...Baron, tych 150 bol len taky priklad.. samozrejme ze BOS je najlepsi
Mojko, to bola reakcia priamo na tvoj prispevok. Ci je alebo nie je BoS najlepsi ponecham na inych - vzdy ide o subjektivny nazor. Preto som pisal aj o RoF, CloD, DCS a WT. A co sa tyka BoS - osobne si myslim, ze zvysenie poctu hracov na 128 nie je ziadna vzdialena buducnost.
Upravil/a Baron dne 21-01-2016 13:16
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 21-01-2016 13:15
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Nevo, píšu obecně o MMO, páčto to byla reakce na obecné pojednání o tom, kolik hráčů pokupě už je MMO.
Píšu o MMO a počtech právě proto, abych podtrhnul, že MMO neznamená automaticky organizovanou akci pro velké počty lidí.
Když jsem psal o BOSku, nepsal jsem o WB, AH ani o WWIIOL. Navíc tyhle konkrétní modely nejsou výčtem MMO.
Máš to nějak rozbitý ten tvůj nesouhlas pro nesouhlas. Radši napiš vlastní myšlenku.
Non est specifica
|
|
|
|
313_Nevo |
Přidané 21-01-2016 13:18
|
Uživatel
Příspěvek: 1888
Založený: 13.08.06
|
letecz, tiez som sa tej ankety chcel zucastnit. aj som ju zacal vyplnovat stylom - jedna velka arena, masovost na ukor grafiky...
ale nakoniec som to stopol a musel som si povedat pravdu:
ja to vlastne nechcem, bo keby som to chcel tak hram WB, AH alebo WWIIOL. a ja tie hry nehravam
takze rad by som si tiez myslel, ze je to vdaka poplatkom a tak, ale ani to si myslim nie je ten dovod
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
|
|
|
|
alfik |
Přidané 21-01-2016 13:23
|
Diskutující
Příspěvek: 4640
Založený: 21.04.06
|
Není to o počtu hráčů ani o "instancovosti".
Je to o persistenci bitvy (nebo třeba i světa). A nahodilosti počtu hráčů a typů výzbroje (postav).
Pokud je někde natvrdo nastaveno že bitva je 16:16 hráčů (nebo třeba 4:4, 11:11 apod.) a že trvá max 20 minut (nebo že trvá "do vlajky" - ale má jasný začátek, nebo že trvá 2x 45 minut abych to vzal k těm počtům), není to MMO.
Ve WWIIOL se připojuješ do probíhající bitvy a nejspíš půjdeš spát dříve než skončí. Totéž např. v ESO. Oboje postrádá "hranice" mapy, resp. jsou daleko. Naproti tomu např. v Eve je instancovitost - máš tam jeden systém pro bitvu, a to se ještě bitva odehraje u jediné planety resp. u jediné POSky, ale může tam být různý počet hráčů (desítky, stovky... kolik kdo sežene ), a také tam ta bitva trvá tak dlouho že se někdo připojí až v průběhu a někdo odejde než skončí.
Ve všech třech mnou uvedených příkladech může být bitva "někde", nemusí být najust na místě kde se to vývojářům a managorům hodí.
Dále trvá déle než nějaký konkrétní čas - ať už je to WT 20 minut nebo fotbal 1,5 hod.
A nakonec ve všech třech příkladech můžeš mít nahodilou sestavu hráčů a jejich počet (tím myslím ve WWIIOL třeba jednotku tanků bez pěšáků proti naopak sestaveným protivníkům, ve Eve třeba samé Titány bez fregat nebo samé fregaty, v ESO třeba na jedné straně 20 čarodějů oproti 50 dragonknightům).
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
|
|
|