May 04 2024 19:21:02
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 3

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
MMO nikoliv jako marketingový tah
saldy
Já o tom nic nevím ani co znamená MMO, v čem se tato hra liší od dejme tomu war thunder , bos nebo klasickýho šturma?
ijncluny.estranky.cz/img/original/405/mig19ccc.jpg
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
Ajvn
To by mě taky zajjímalo. Jestli máš náladu, skus to tady popsat o co jde.
 
Rumcajs
MMO = Massive Multiplayer Online, česky to bude něco jako "skupinové orgie na netu".

WT je MMO, Šturm není MMO, Šturm je onlajnovka pro pár desítek lidí na serveru. BOS je onlajnovka pro pár desítek lidí na serveru, CloD to samé.

MMOčka se vyznačují tím, že nějak organizují hry. Prostě se člověk připojí a má na výběr z nějakých aktivit. Zde pravděpodobně lítacích. Vylosuje to kolegy a protivníky a vytvoří to hru a pošle je to tam. Hra bývá časově a úkolově omezená. V obyčejné onlajnovce se nikdo o nikoho nestará. Člověk se připojí do rozehrané mapy. Pak ho to přestane bavit a jde pryč, pak se vrátí a mapa ještě není otočená ... V MMO se zábava organizuje, je nějaké centrální plánování.
Non est specifica
 
Ajvn
Hráčem PC her moc nejsem teda krom lítadel ,takže vím o těhle různých skratkách prd. Dikes.
 
saldy
Pokud to je oproštěno od bizarností z wt a snaží se to aspoň na oko držet základních reálií tak proč ne? Svého času pamatuju ve šturmu populární koop mod, což je to samé byť v menším měřítku. Byly zde defaultní mapy nebo jsme si je sami vytvářeli. I když jsem sám pak holdoval DF tak mi začal vadit a rád bych se vrátil zase ke koopu. Proč komunita tak miluje DF je mi záhadou.
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
clone9cz
Nesmysl, coop je jen marketingový termín pro typ hry. Coop si můžeš zaletět i na DF, zatímco na coop si coop zaletět nemusíš, když neseženeš lidi.
Nehledej v tom nic jiněho, je to stejné jako že WT není MMO, ale jen zbožné přání.
Je to stejné jako 1000 šachových her bez turnaje, kde hry nic nespojuje.
 
http://www.wwii-illusion.net
313_Nevo
Rumcajs, nemas tak celkom pravdu. Letecz by to popisal uplne presne ale skusim aj ja Úsměv

Napr ten Aces High. Ked si to nainstalis, pred spustenim online hry sa ti spusti normalne lobby, kde mas na vyber z niekolkych serverov. Tieto servery, pokial nie su specialne, funguju normalne ako napr v BOS a CLOD, pripojis sa do rozbehnutej hry a ides a skoncis kedy chces.
Ano, su aj speci servery, kde sa planuju napr historicke eventy, kde to je teda organizovane, casovo obmedzene atd ale to je nieco ako specialky, nic standardne.

Hlavny rozdiel medzi napr BOS/CLOD a Aces High je v tom, ze tieto servery prevadzkuje samotny vyvojar simu, ziadne dedikace.
A tieto servery umoznuju pripojenie od 100 kludne do 600hracov naraz na jednom serveri, teda jednej mape!
Preto MASSIVE multiplayer online.
A preto aj tie mesacne poplatky, za tu prevadzku serverov.
Za dalsie, na samotnych serveroch vzdy prebieha nejaka dynamicka kampan - zasobovanie, obsadzovanie uzemia a tak.

Tak snad som to trochu ozrejmil Úsměv
Upravil/a 313_Nevo dne 19-01-2016 21:13
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
 
clone9cz
V zásadě nejde o to jak často se to vypíná a zapíná, to s MMO nesouvisí a je to jiná vlastnost, ale jestli jde o hru stovek uživatelů v jednom prostředí.
Spousta Ivanů (WT) si to pak vysvětluje, že je hodně lidí připojených na jeden fyzický sever v instancích po 32, což je marketingové zneužití popularity jedné Blizzardí MMO




Massive/Massively

možnost hrát s hodně hráči v jednom prostředí, obvykle není limit menší jak 1000
nikoliv 100 000 hráčů v mnoho prostředích na jednom serveru


Multiplayer

multiplayer se odvíjí od více hráčů počtu dvou
jako analogii k Massive není multiplayer 100 single instancí na jednom hardware, což je dostatečně popisné

Online

samo o sobě definuje typ aplikace klient server
nejde jen o odesílání výsledků nebo skóre na server
(Někdy se za online hry vydávají download hry, které se online stáhnou a pak provozují na klientu, který odešle ty výsledky. Už ale existují MP online hry i ve web browseru, jejichž uživatelé interagují ve světě a pravidlu vyhovují. Stačí hledat Unity3D)

MMO se pak v zásadě vykládá jako MMO a nikoliv jako M.M.O

WT by byl například Multiple Multiplayer Online. Stejně tak WoT, které navíc z výsledků skládá globální mapu.

Úkoly a restartování, instance

To, zdali jsou ve hře úkoly je irelevantní, irelevantní je i zdali to někdo řídí, nebo se svět restartuje. To je buď presistent nebo není. Počet instancí také nerozhoduje, budou-li instance pro 1000+ (Program to bude umožňovat, i když se svět nenaplní. Tedy bude to jeho vlastnost.)
 
http://www.wwii-illusion.net
magot
a co AH III nabízí?
 
Rumcajs
313_Nevo napsal:
Tak snad som to trochu ozrejmil Úsměv
Napr ten Aces High.
Já se přeci nijak nevyjadřoval vůči Aces High. AH může klidně mít nějaký hybridní model. Já o tom nic nevím, nepíšu o tom. A když o tom nepíšu, tak nemůžu mít ani pravdu, ani se nemůžu plést.

Poplatky za server může mít i lecjaký COOP. To není výsada MMO. Navíc naprostá většina MMO přešla na FTP model, kdy je platba volitelná a za ní si hráč kupuje nějaký bonus.

Massive nemusí nutně znamenat masivní účast na jedné mapě. Může a nemusí. Klidně to může být tak, že to tvoří akce pro relativně malé počty hráčů. Tkzv. mini hry. Ostatně pokud se to BOSku povede, třeba taky bude mít server, který utáhne stovky lidí současně. HW na to existuje, stačí aby dodělali svoji stránku SW. Ta mez není nijak exaktně definovaná.

MMO navíc často (ne vždy) tíhne ještě k dalšímu modelu a to je RPG. Zjednodušeně k vývoji postavy či účtu. To je přesně to, co je vidět ve WT a co není vidět v BOSku/CloDu/ILu. V jmenovaných obyčejných simech záleží jen na schopnostech pilota, v MMO RPG záleží i na "výlétaných/koupených" bodech/letadlech/nábojích/.... co já vím. Pod pojmem MMO se často implicitně myslí právě MMORPG.

Nicméně co se týká AH, nevím o tom nic a k tomu jsem se nevyjadřoval. Howgh.
Non est specifica
 
313_Nevo
zbytocne to mlzis Rumcajs

jednoducho povedane MMO neznamena(lo) to co tvrdi Gaijin a ty:
Klidně to může být tak, že to tvoří akce pro relativně malé počty hráčů. Tkzv. mini hry.

ale dnes si uz ten pojem kazdy prisije kde chce
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
 
Letecz
Myslím to Nevo vysvětlil akorát.
Dříve se za MMO označovaly jen simy které měly jeden jediný server provozovaný firmou který sim vydala. Na server - (jednu mapu) se mohlo připojit naráz několik stovek lidí. Dnes už takhle fungují pouze Aces High, WWIIOL a Warbirds. I když Aces High už se začínají vydávat trochu jinou cestou.
Dneska se za MMO vydávají simy které mají sice stovky firemních serverů na kterých můžou lítat statisíce lidí současně - ale na jednu mapu se "vejde" pouze 34 nebo 64 či kolik hráčů současně. Mě to přijde takové pseudo MMO - marketingový tah.

Magot: co AHIII nabízí? Především nonstop trvající dynamickou kampaň na velké mapě kterou ovlivňují pouze hráči svým jednáním. Nejsou tam žádné nalinkované mise a určené cíle. Hráči se sami rozhodují co podniknou, kam zaútočí atd. V kampani funguje propracovaná strategie - továrny vyrábějící munici, palivo, radarové základny apd. Ničení těchto cílů ovlivňuje zásobování okolních letišť municí a palivem a omezuje tak obranyschopnost zasaženého území.
Je to na dlouhé povídání, ale zkusím trochu nastínit možnosti které třeba Aces High nabízí:
řekněme, že v ČR je 100 aktivních pilotů, které baví lítat online. Těchto 100 pilotů se třeba domluví, že v neděli večer si zajdou zalítat a obsadí pár nepřátelských základen.
Pár pilotů vezme bombardéry, pár dalších jejich doprovod a vystartují vybombardovat radarovou základnu aby oslepily nepřítele na určitém území kde chtějí zaútočit. Mezitím další piloti vytvoří třeba 2 nebo 3 útočné skupiny (mix bitevníků a stihačů) a vystartují zničit sousední nepřátelská letiště. Další skupina nebo skupiny můžou vyrazit v pozemních vozidlech. Rozpoutá se bitva která je plně v rukou hráčů. Pokud se podaří cíle zasáhnout, může dojít k obsazení základen, letišť, měst (pomocí parašutistů nebo pozemního výsadku) a tak se posunuje fronta. Druhá strana samozřejmě neví kolik hráčů a kde chce zaútočit takže obrana je vždy různorodá. Někdy je připravená, někdy překvapená (hlavně když se podaří zničit radar před útokem), nikdy to není stejné a nikdy to neskončí - teda dokud se neobsadí celé území nepřítele Úsměv
Vždycky je co dělat, ať se sejde 5 pilotů nebo 100 (kdykoliv) je plno různorodých cílů a zábavy dle chuti.
Škoda, že se za to musí platit - myslím, že by to své hráče našlo i tady Úsměv

Edit: Ještě jsem zapomněl na jednu užitečnou věc: AH má kvalitní vestavěnou hlasovou komunikaci s možností přepínání různých kanálů: soukromé, letka, mise, všichni viditelní hráči v okolí (vlastní strany). Můžete tak snadno hlasově komunikovat s kýmkoliv.

Co jsou Aces High: http://www.online...s-high-ii/
Upravil/a Letecz dne 20-01-2016 07:52
 
http://www.onlinesimulatory.cz
clone9cz
Letecz napsal:
...
Škoda, že se za to musí platit - myslím, že by to své hráče našlo i tady Úsměv

Myslím, že zánik BP serveru (Game over) vysvětluje, že se platilo i za ten zdarma server.
 
http://www.wwii-illusion.net
Letecz
Předpokládám, že platili provozovatelé ze svého a nevybírali poplatky od hráčů?
 
http://www.onlinesimulatory.cz
TozziFan
To že na AH, WWIIOL, Warbirds je možné vlézt v takových počtech je zaplaceno daní v podobě grafiky z minulého století a hodně zjednodušeného modelu poškození a pd.. Doba je jinde a dnešní hráči preferují spíše líbivější obal s rychlou akcí než propracovaný obsah, trvající dlouhou dobu. Na staré mastodonty (my) se nekouká, protože prachy tečou odjinud.
 
313_Nevo
tozzi, nie tak celkom. ako tato debata vznikla? ze sa niekto dotazoval na (letecke) MMO. vtip je teda aj v tom, ze mnoho ludi o tychto hrach ani moc nevie.

nie su nove, takze nie su tak preflakle, marketing maju mizerny atd. mozno by sa aka taka komunita mozno aj nasla.. a mozno ze aj nie Mrknutí
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
 
Letecz
Tozzi, to máš částečně pravdu, že masové počty jsou momentálně vykoupeny jednodušší grafikou atd. Ale spíš než nemožnost to technicky udělat je to dáno tím, že na vývoj je málo peněz a vývojové týmy jsou strašně malé ve srovnání třeba s WT apd. Takový WWIIOL by potřeboval nový grafický engine jako sůl, ale nemá ho kdo udělat a na koupi něčeho hotového nejsou peníze (mimochodem současné Warbirds a v něčem i AH vypadají graficky dost dobře). Věřím tomu, že i s grafikou WT nebo BoS by se dal vytvořit MMO optimalizovaný pro masy hráčů na jedné mapě a vypadal by pořád dobře. WT mají dokonce něco podobného v plánu - zaregistroval jsem plány na "World War" server, kde by asi měla probíhat permanentní válka na velké mapě pro hodně hráčů. Jen na to mít ty peníze.
 
http://www.onlinesimulatory.cz
Tyler Durden
HiTech Creations nechtějí růst, ani dělat nic velkého. Je to pár lidí kteří dělají přesně to co chtějí dělat. Jednu divnou zastaralou hru pro divné lidi kteří hrají divné zastaralé hry. A chtějí v tom být nejlepší.

Což se jim, myslím, daří. Úsměv
Když máš dostatek mýdla, můžeš vyhodit do vzduchu celý svět.
 
magot
hmm tak jsem zkusil AHIIIbeta a dojmy nic extra ... celé to nějak laguje, nebo co to je za stuttering, ale budiž třeba to odladí. Plane/ tank set solidní, chybí mobilní artilerie .. myslím
Dohlednost 1 km?? Dejme tomu ... ale co bych asi nezkousnul, pocitová rychlost proti krajině je zhruba 1/2 nebo 1/3. Čili když letím s A-20 300 km/h pár metrů nad stromy tak mám pocit že sedím v UH-1 a letím asi 70 km/h, to je hodně špatný pro letecký sim ... Nepočítaje velmi velmi jednoduché FM, podobné těm co byly kdysi na simech na amize ..
Grafika je kontroverzní, nějaké věci celkem ujdou a některé jako stromy jsou oku velmi nelahodící, nejde mi vůbec o nějakou propracovanou grafiku ale z dálky vypadají dost blbě.
Ale může to mít i dobrý potenciál ale mám obavu že zůstane nevyužit ... že se už tenhle typ zastaralé MMO nezavděčí rozmlsaným hráčům WT ...
Upravil/a magot dne 20-01-2016 15:48
 
TozziFan
O peníze jde až v první řadě. Tvůrci AH apd. by určitě rádi udělali své dítě v líbivém kabátku, ale jednak nemají chechtáky na engine a za druhé by neměli ani HW, který by takový žrout výkonu držel stabilní pro masy hráčů. WT chtít může, ale nevěřím, že někdy v horizontu let bude HW, který by utáhl stovky/tisíce hráčů v jednu chvíli na jedné mapě jednoho světa s grafikou podobnou WT/BOS.
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

29-04-2024 20:44
Jsem zapl discord. FUJ! Proč mi tam všechno tyká? To je tak nezdvořilé a neuctivé.

24-04-2024 12:25
-Vzrusuju te? - -Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ. - -To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?

22-04-2024 20:31
Njelepší je kombinace FF (s pluginem kačera)+uBlock ;-)

21-04-2024 09:36
No zatím ještě není. Neumí blokovat vyskakovací okna.

19-04-2024 23:01
jo, kačer je dobrej Úsměv

19-04-2024 17:04
No já asi přejdu na duckduckgo, až jej vyladí.

16-04-2024 11:52
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači. Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF

34,815,442 návštěv