May 04 2024 07:00:58
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 2

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Kampfgruppe na Východě
magot
No šturm má dvě výhody. Palebnou sílu a pokud má vzadu střeliště tak prachající u těsně země je pro nepřítele značně otravný páč se nedá podletět a nepřítele okusuje zadním kulometem ..
Ale pouštět se do boje se befkama s IL2 je vždy tak trochu sebevražda Úsměv
 
CSW_Cassius Chaerea
Vonte přece nechceš učit lítat Šturma a išaka. Počkej si na Spita.
Když se s išakem i šturmem plácáš u země a nemáš parťáka tak už si to posral. Němci jsou rychlejší, ale tím to hasne. Šturm dokáže přežít první útok a jeho střelba je naopak vždy smrtelná v kombinaci s išakem může být ještě nebezpečnější. Ale základ je vždy taktika, pro jiné výmluvy na letadla.Úsměv
 
311_Vont
magot napsal:

No šturm má dvě výhody. Palebnou sílu a pokud má vzadu střeliště tak prachající u těsně země je pro nepřítele značně otravný páč se nedá podletět a nepřítele okusuje zadním kulometem ..
Ale pouštět se do boje se befkama s IL2 je vždy tak trochu sebevražda :)


No, šturm 1941 v BOS žádného střelce nemá ;) proto marně hledám a to i mezi řádky, v čem spočíváta nebezpečnost vůči ostatním letadlům, pominu-li bombry a tetku Ju.

Cassius Chaerea napsal:

Vonte přece nechceš učit lítat Šturma a išaka. Počkej si na Spita.
Když se s išakem i šturmem plácáš u země a nemáš parťáka tak už si to posral. Němci jsou rychlejší, ale tím to hasne. Šturm dokáže přežít první útok a jeho střelba je naopak vždy smrtelná v kombinaci s išakem může být ještě nebezpečnější. Ale základ je vždy taktika, pro jiné výmluvy na letadla.:)


ad1) Hele nějaká rada by se klidně hodila kdybych se třeba někdy rozhodl si to zase for fun zkusit. Ale nejde ani tak o mě a lítání šturma u země, prtože když jdu lítat, tak jen pešku a miga.

ad2) To že jsou němci rychlejší to všichni vědí, čímž si vlastně protiřečíš při tvrení, že je šturm nejvíce obávané letadlo ve hře. (i když je to jen z tvého úhlu pohledu) Právě že i kdyby těch šturmů bylo hypoteticky více, než-li dvojce, tak si i se 110 díky rychlosti vybereš kdy a jak a zda vůbec budeš chtít zaútočit. A pokud není němec pitomec a nezačne s nimi točit, tak se z těch ruských nebožáků co by účastníků stávají velmi rychle jen diváci .
Ani šurm a ani išak si v drtivé většině případů nevybere kdy a jak na befko (myšleno obecně na všechny něm. stíhačky, včetně foků) zaútočí. V tom je ten hlaví rozdíl. Proto moc nechápu tvé prvotní tvrzení.
www.311raf.com/images/signature/sig_Vont.jpg

Je vždy velmi užitečné stát proti nepříteli, který je připraven zemřít pro svou vlast. Znamená to totiž, že máte oba společný cíl. (Generál Tacticus)
 
http://www.311raf.com/viewpage.php?page_id=97
CSW_Cassius Chaerea
Tak jo Vonte je pravda že na Randomu ještě v nové kampani išak fuckáče nesestřelil...A tím se asi vše vysvětluje, prostě je to těžké, nemožné a ti druzí to mají lehké protože letí o 20km rychleji a bla bla.Mrknutí
 
Mira
Cassius Chaerea napsal:

Tak jo Vonte je pravda že na Randomu ještě v nové kampani išak fuckáče nesestřelil...


A ještě dlouho nesetřelí..
Dokud ho nedostanu do ruky já.. protože jsem přesně ten případ pitomce co se neudrží a tu zatačku si prostě prubne..Šklebící se
 
1stCL_Jiricek
311_Vont napsal:...
ad2) To že jsou němci rychlejší to všichni vědí, čímž si vlastně protiřečíš při tvrení, že je šturm nejvíce obávané letadlo ve hře. (i když je to jen z tvého úhlu pohledu) Právě že i kdyby těch šturmů bylo hypoteticky více, než-li dvojce, tak si i se 110 díky rychlosti vybereš kdy a jak a zda vůbec budeš chtít zaútočit. A pokud není němec pitomec a nezačne s nimi točit, tak se z těch ruských nebožáků co by účastníků stávají velmi rychle jen diváci .
Ani šurm a ani išak si v drtivé většině případů nevybere kdy a jak na befko (myšleno obecně na všechny něm. stíhačky, včetně foků) zaútočí. V tom je ten hlaví rozdíl. Proto moc nechápu tvé prvotní tvrzení.

Ahoj Vonte,

myslím, že fakt, že jsi o 20 km rychlejší znamená pouze to, že za stejných počátečních podmínek (které jsou málokdy) si mohu vybrat, zda boj přijmu nebo odmítnu. Nic víc. Pokud se jednou rozhodnu bojovat, výhoda je ta tam.

Budu-li srovnávat dva piloty stejné, řekněme pokročilé úrovně, kteří o sobě vědí a zahajují bez zjevné výhody, tak Bf110 (řekl bych, že ani Bf109) nemá výrazně vyšší šanci Išaka dostat, dokud tento neudělá fatální chybu. A i pak jej pravděpodobně jen "varuje" pár obláčky na křídle či na motoru. Naopak sebemenší pochybení pilota Bf110 je nekomropisně ztrestáno devastující palbou Išaku.

Za sebe - jednoho Išaka můžu dát, když bude méně zkušený nebo když ho psychicky zdeptám a udělá hrubku. Dva Išaci jsou už více nebezpeční pro mě než já pro ně, chci-li se na ně dostat. Toto platí, ikdyž budu v Bf109.
Proti jednomu ILovi je to snadnější, ale proti dvěma dobře slétaným ILům už je to stejné, jako u těch Išaků. Jejich dalekonosné lasery tě sejmou na 500+ metrů, takže pokud piloti ILů dobře vidí a spolupracují, je bezpečné odpoutání nemožné. Leda bych se nepřiblížil na svou efektivní střelbu (kde je pak ale ta útočná výhoda?).


Výhoda německcýh letadel je, že se v nich dá přežívat, chce-li pilot. Výhoda ruských je, že dovedou sestřelovat. Obdivuju přežívající rudé a sestřelující modré. Pokud ti, Vonte, sesřelování (nikoli přežívání) v německých přijde snadnější, jsi nebývalý talent a minul jsi se stranou .)
 
Rumcajs
Nevím Jiříčku, ale moje zkušenost je ta, že pokud je to jeden na jednoho (což je vzácné), pilot Befka dotlačí Išáka k zemi, dostane ho k pádovce a pak ho trefí i kdyby ten Išákopilot byl sebegeniálnější. Išák může uhybat jen dokud na to má energii. A pokud je Befkař smysluplně shopnej, prostě mu nedovolí nic víc.
Sestřelování v německých letadlech je velmi snadné. Stačí překvapit a to je v rychlejším letadle překvapivě snadné. Naopak je překvapivě těžké toho dosáhnout v pomalejším letadle.

Jinak se zbytkem naprosto souhlasím. Taky mi přijde nepochopitelné, že lidi přežívají v Ruských letadlech. (Dokud tu nemáme La 7 a Jak 3)
Non est specifica
 
Mira
Sice jsem ještě pořád amater, ale mně zas třeba Mig3, La5 a Jak1B takový plečky pomalý nepřijdou Zamračený
Nemluvím o stoupavosti..
 
Rumcajs
Mira napsal:

Sice jsem ještě pořád amater, ale mně zas třeba Mig3, La5 a Jak1B takový plečky pomalý nepřijdou Zamračený
Nemluvím o stoupavosti..
To rozhodně nejsou plečky. Ale pokud jsou mimo dostřel, s Befkem, který zdrhá, nic nenadělají. Zatímco naopak to není tak úplně pravda. Pokud má třeba Mig 3 v zádech Befko, který je níž a mimo dostřel, nemůže jen tak vzít kramle, začít stoupat a zmizet. To Befko ho dojede. Tedy pilot Migu nemá volbu, že může zmizet z boje. Nemůže, pokud mu to Befkař nedovolí. A to je ten rozdíl.
Non est specifica
 
1stCL_Jiricek
Rumcajs napsal:

Nevím Jiříčku, ale moje zkušenost je ta, že pokud je to jeden na jednoho (což je vzácné), pilot Befka dotlačí Išáka k zemi, dostane ho k pádovce a pak ho trefí i kdyby ten Išákopilot byl sebegeniálnější...

Asi lepší oddíl .) Išaka, který o mě ví, jsem ještě nesestřelil. Vždycky má prostor otočit to proti mě, i u země.


Sestřelování v německých letadlech je velmi snadné. Stačí překvapit a to je v rychlejším letadle překvapivě snadné. Naopak je překvapivě těžké toho dosáhnout v pomalejším letadle.

O tom, že lze využít vyšší rychlosti k překvapení netřeba diskutovat, samozřejmě, to je zjevná výhoda. Bavili jsme se ale o "fifty-fifty" situaci, kdy o sobě víme. Išakům stačí ležérní brejky, žádná ztráta energie, zvláště po posledním patchi jsou Bf109 tupé a předsadit dovedou jen tehdy, pokud pilot Išaku umí výrazně méně než pilot Befka.
 
Rumcajs
Jiříčku, doporučuju toho Išáka někdy zkusit. Přijdeš na to, že to není žádné UFO. A že jediné co má, je instantní zatáčka na vysoké rychlosti. Jakmile zpomalí, není to takové hifi. A ustálená zatáčka není vůbec úžasná. Jestli jednoho Išáka necháš proti sobě vystřelit, je to celkem školácká chyba. Na to netřeba být lepší oddíl.

... Zkrátka zkus si souboj s někým, kdo befko rozumně umí a lítej Išáka. Uvidíš, jak složité to bude. A možná tě dojede i na utažené pomalé zatáčce.
Non est specifica
 
1stCL_Werner
Nejdůležitější je týmová práce. Tu vám navíc zajistí 110 sama protože v ní sedíte 2.
Pak je důležitej naprosto přesnej brifing a toho se držet.
Dobrý je si říct, že jsme tým a není se čeho bát. Že nejlepší by tam bylo prostě přijít, dobýt, no a pár jich dostat. Nejlépe krátkou kontrolovanou dávkou...
https://www.youtu...GMKzIvGDr0

Pak si to chce srovnat v hlavě - máme k dispozici nejhezčí dvoumotoré letadlo jaké kdy letělo, které si už od dob bitvy o británii libuje v sestřelování ošklivých jednomotorových letadel s kulatými křídly. Ruská letadla sice nejsou tak ošklivá a nemají tak kulatá křídla, ale pořád spadají do kategorie - není to lichoběžník. No a jak říká Vont dá se najít spousta červených, kteří vědomi si, že bohužel tak hezká letadla nemají, propadají trudomyslosti a dopředu počítájí s tím, že se nevrátí. No a těm by byla neslušnost jejich přání nesplnit, jinak by se nemuseli ve svých názorech utvrdit, což by mohlo přinést budoucí problémy.
Rumcajs správně říká, že důležitý je zaměřovač - dobré je mířit tím místem uprostřed a na letadlo. Ostatní způsoby se nám v letce tolik neosvědčily.
No a celou dobu to chce mít v hlavě taktickou situaci:
Máte letadlo, které je o 20 km/h rychlejší u země než nepřítel. Teoreticky i víc, ale nemáte koule na ten emergency režim sáhnout od té doby co jste zjistili, že to emergency situace vyvolává. Pokud vás chytí, řekněme, na 300m u země, za minutu letu jste z dostřelu - easy business. Vaše letadlo má horší zatáčku, asi 4x horší výkrut a o něco horší stoupavost a akceleraci než I-16. Výzbroj máte vlastně stejnou, ale máte víc munice.
Šturmovik je kromě těch 20 km/h letově ve všech aspektech vyrovnaný, nicméně je nebezpečnější protivník než I-16. Vybaven Vja-23 muže vyřadit jakékoli letadlo v dosahu 600 na zásah. Na ně s nejvyšší opatrností a s velkým převýšením, máte letadlo, které je velké a dobře se trefuje. (Ale jde to, nedávno jsme se s Punkym utkali v souboji 2 na 2 se šturmoviky. Po tom co nás 40 km pronásledovali, udělali chybu a skočili na ten starý trik, kdy se nechali zatáhnout pod další 2 naše nastoupané piloty. Hehe naivky).
Nic z toho nemluví proti vám, stačí se tedy držet taktického schématu, kdy je protivník před vámi.

Takže vlastně jako jo.
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
1stCL_Jiricek
Rumcajs napsal:
... Zkrátka zkus si souboj s někým, kdo befko rozumně umí a lítej Išáka. Uvidíš, jak složité to bude. A možná tě dojede i na utažené pomalé zatáčce.

tím právě nenaplníme podmínku, aby byli oba na stejné úrovni. Netvrdím, že je Išak bůh ví co. Jen že dva podobně zkušení piloti musí skončit remízou nebo chybou z únavy / z neudržení nervů na uzdě.
 
311_Vont
Je toho hodně na co reagovat tak že nějak srozumitelně popořadě:

ad1) Cassi nechytej se stébla a mě za slovo Šklebící se v závorce jsem úmyslně psal že tím myslím stíhače obecně a přesto, že za současného nastavení na RANDOMU foky nejsou mnozí to, jak to bylo myšleno pochopili Mrknutí

ad2) ahoj Jiříčku, v zásadě s tebou souhlasím, až na ten fakt, že motory prvních šturmů byly seřízeni tak, aby optimálně pracovaly až do výšky 3000 m (pozdější verze Il-2 M3 ještě mnohem níž) dostup okolo 4000m, zatím co bf-110 okolo 10 000m bf-109 "Éčko" na tom mohl být +/- podobně (berte ty údaje jako orientační) z toho se dá lehce usuzovat, že pokud si pohlídá pilot befka výšku i rychlost, nemůže s ním šturm i kdyby jich bylo více v ničem soutěžit.

Další věc je situace jak píšeš níže, když je to "fifty-fifty" víte o sobě a počty jsou srovnány. Zkus si vzpomenout jestli když letíte třeba s Wernerem vás takto nějací šturmy sundali (vsázím na to že ne). Závěrem píšeš, že piloti německých letadel mají výhodu v tom, "že přežívají", tak si myslím že mají minimálně stejnou šanci k dosažení sestřelu jako ta letadla ruská (a v tomto období ještě vyšší)

ad3) s Rumcajsem musím ve všem souhlasit, vystihl to mnohem lépe než já. Díky Rume za podporu Mrknutí

Závěrem: a to je asi tak vše, co jsem vám chtěl říct Vyděšený
www.311raf.com/images/signature/sig_Vont.jpg

Je vždy velmi užitečné stát proti nepříteli, který je připraven zemřít pro svou vlast. Znamená to totiž, že máte oba společný cíl. (Generál Tacticus)
 
http://www.311raf.com/viewpage.php?page_id=97
1stCL_Jiricek
311_Vont napsal:
Další věc je situace jak píšeš níže, když je to "fifty-fifty" víte o sobě a počty jsou srovnány. Zkus si vzpomenout jestli když letíte třeba s Wernerem vás takto nějací šturmy sundali (vsázím na to že ne)...

Při vší pokoře - situace, kdy letíme s Wernerem a kohokoli potkáme, není "fifty:fifty" .)

Pokud chceme porovnávat letadla, tak v porovnatelných pilotech. Je samozřejmě faktem, že slétaných dvojic Sturmoviků Wernerovy úrovně potkáváme minimum :) Ale věřím, že kdybychom potkali dva slétané PUH_Drikninse nebo dva slétané Casse, bylo by to o ústa. Jak psal Werner, těch 20km/h tě z průseru nevytáhne.

Každopádně díky za názory, ověříme je ve vzduchu :)
GL
 
1stCL_Novotny
Já si myslím, že je jediná věc pro to aby to šlo. A ta jest. Hlavně se z toho hned na začátku neposrat! Mrknutí
Pokud si nevěřím a nevěřím ani letadlu, nemá cenu být pilotem. Úsměv
 
CSW_Cassius Chaerea
311_Vont napsal:

Je toho hodně na co reagovat tak že nějak srozumitelně popořadě:

ad1) Cassi nechytej se stébla a mě za slovo Šklebící se v závorce jsem úmyslně psal že tím myslím stíhače obecně a přesto, že za současného nastavení na RANDOMU foky nejsou mnozí to, jak to bylo myšleno pochopili Mrknutí

ad2) ahoj Jiříčku, v zásadě s tebou souhlasím, až na ten fakt, že motory prvních šturmů byly seřízeni tak, aby optimálně pracovaly až do výšky 3000 m (pozdější verze Il-2 M3 ještě mnohem níž) dostup okolo 4000m, zatím co bf-110 okolo 10 000m bf-109 "Éčko" na tom mohl být +/- podobně (berte ty údaje jako orientační) z toho se dá lehce usuzovat, že pokud si pohlídá pilot befka výšku i rychlost, nemůže s ním šturm i kdyby jich bylo více v ničem soutěžit.

2b )Další věc je situace jak píšeš níže, když je to "fifty-fifty" víte o sobě a počty jsou srovnány. Zkus si vzpomenout jestli když letíte třeba s Wernerem vás takto nějací šturmy sundali (vsázím na to že ne). Závěrem píšeš, že piloti německých letadel mají výhodu v tom, "že přežívají", tak si myslím že mají minimálně stejnou šanci k dosažení sestřelu jako ta letadla ruská (a v tomto období ještě vyšší)

ad3) s Rumcajsem musím ve všem souhlasit, vystihl to mnohem lépe než já. Díky Rume za podporu Mrknutí

Závěrem: a to je asi tak vše, co jsem vám chtěl říct Vyděšený
Ale to víš, že je to letadlem...
1)Jen říkám, že sčítáš jablka a hrušky a tak nějak mám z toho pocit, že ty vlastně o létání na randomu moc nevíš (bavíme se o té současné kampani).
2)Což mě přivádí k tomu, že dostup...proč dostup? Byl už si v BoS osmi kilometrech? Nechytáš se tu stébla trávy? Úsměv Bavíme se tu o šturmech z roku 41, kteří neměli ani upravovaný motor ani nelétali na normální benzín. Na randomu se zase tak moc vysoko obvykle nelítá. Zeptej se Wernera kolik má sestřelů nad 5 km, což je výška ve které se dá se šturmem ještě dobře létat.
2b )Werner tu dával příběh o dvojici pilotů šturmů (asi dosud jediný), kteří tak nějak stíhali hlavou, než si to pohnojili. Což se vracíme k tomu, kdo skutečně létá stíhací šturmy, případně nebezpečnější kombinace išak šturm?

Jediné co tu chybí je si přiznat, že je to vždy o rukách a hlavně o hlavách. Létat s odevzdaným defétismem (že za to můžou letadla), si těžko někdo zahoní ego ve statech, ale na kritiku planesetu to určitě vystačí.
Upravil/a CSW_Cassius Chaerea dne 10-01-2017 17:11
 
1stCL_pbarry
Ono se ve skutečnosti ukazuje, že model 109,110 vs I-16, Il-2 je úplně v pohodě hratelný a vyrovnaný pro obě strany.
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
 
barryk.webz.cz
606_Druindin
Nebudu tady láteřit nad tím, která kombinace je lepší horší, protože stejně bude vždycky záležet na momentální situaci. A Situace na Randomu je v "primetime" dlouhodobě v neprospěch červenejch. Servr je sice plnej, ale převaha luftwaffe je v počtech 1,5-3 násobku a takovej poměr se lítá dlouhodobě těžko. Měli se zaměřit na vyrovnávání stavu např. úpravou kreditovyho systému a ne nějakym nelogickym vícekolovym sytémem přidávání letadel. Jednak to některy odradí od planesetu a taky je to aktuálně jen pro BOMkaře.
Kdyby dali do prvního kola I-16 + Il-2 + Lagg vs Emil + 110 + Ju87 udělali dle mého názoru líp. Ale to je jedno, to jsem odbočil.

Mám návrh. Cassius jakožto "specialista" na všechno rudy a modry by mohl zavzpomínat na dřívější časy a spolu s nějakou svou dvojkou nám ukázat tu superúdernost dvojice šturmů. Myslím, že mu z letky tady v poslední době proletělo několik soudruhů, nebo pro mě za mě s ním může jít do dvojice nějakej Lajon. A pokud se nikdo nenajde, tak s ním půjdu do dvojice klidně sám, ale chcu vidět aspoň 10 férovejch letů na Randomu v "primetime" a zajímá mě jakej to bude mít výsledek.
 
Rumcajs
Balanc počtu hráčů se dá dosáhnout jen na uzavřených plánovaných akcích. Na Random Expertu jsem zažil situace nepoměrné pro modré i pro červené, stejně tak jako situace balancované. Douhodobá statistika ale neříká nic o stavu, jaký bude dnes večer, až si budu chtít zalítat. Navíc balancovaý server rozhodně neznamená, že bude balancovaná situace, do které vletím. Ale nakonec ta vzorová válka taky nebyla balancovaná na fair play.
Non est specifica
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

29-04-2024 20:44
Jsem zapl discord. FUJ! Proč mi tam všechno tyká? To je tak nezdvořilé a neuctivé.

24-04-2024 12:25
-Vzrusuju te? - -Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ. - -To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?

22-04-2024 20:31
Njelepší je kombinace FF (s pluginem kačera)+uBlock ;-)

21-04-2024 09:36
No zatím ještě není. Neumí blokovat vyskakovací okna.

19-04-2024 23:01
jo, kačer je dobrej Úsměv

19-04-2024 17:04
No já asi přejdu na duckduckgo, až jej vyladí.

16-04-2024 11:52
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači. Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF

34,812,268 návštěv