September 22 2018 19:06:11
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 9

· Piloti on-line: 1
magot

· Registrovaní piloti: 2,606
· Nejnovější pilot: Coffin Corner
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - Kampaně
 Vytisknout diskuzi
Krev nad Karélií (4.13)
saldy
Bloody sky over Karelia-kampaň ze Zimní války pro Kaťušku.

Tupolev SB-2 byl rychlý celokovový bombardér z druhé poloviny 30tých let a účastnil se všech významných konfliktů této doby. V roce 1941 ještě pomohl po vpádu do SSSR trochu překlenout období před nástupem šturmoviků a Pe-2. V roce 1942 byla výroba ukončena a poslední kusy co přežily masakr, byly staženy z první linie. Jeho kariéra ještě pokračovala na straně Osy u finského, rumunského a snad i slovenského letectva.

Letouny zakoupila i ČS armáda včetně licence na výrobu(k té však nikdy nedošlo) pod názvem Avia B.71. Všechny však byly předány nepříteli.

Z posledních updatů mám velkou radost a tak jsem zrepasoval části starší kampaně, nyní pro čistou 4.13. Tupolev používá manuální zaměřovač OPB-1, v pači 4.13 se rozšířil bombload a to na 8x nebo i 10x FAB-100. Na speciální mise pojme v přetížení i 2x FAB-500+ 2x FAB-250 nebo vně 2 velké kontajnery RRAB.

V Zimní válce VVS nasadila obě verze, které máme k dispozici, ty se lišily hlavně motory, early varianta s jednotkou M-100A.

Pozdní verze s motory M-103 má výkon 716 kW a nosnost do 1000 ale i 1500 kg. Nicméně motor je třeba hlídat aby otáčky nepřekročily hodnotu 2500, jinak následuje zadření, pokud mám přípusť na 80-90% stahuju vrtuli na 55-60% abych tuto hodnotu nepřekročil, krátce ovšem lze.

V Zimní válce bylo z různých příčin ztraceno asi 100 strojů, mnoho se jich v jednotvárné krajině prostě ztratilo a už je nikdo nikdy neviděl, či si je Finové odvezli na saních a zprovoznili.

SB-2 létá poměrně rychle, je obratný, má solidní nosnost bomb a dobře se s ním i bitevničí, slabinou je absence ochrany palivových nádrží, nemá radiokompas (při návratu se dá spolehnout na kurs hlášený od pozemního operátora-max. 100km od základny) a co je nejhorší, obě verze mají blbě řešené zadní střelce, kteří střílí pouze šikmo nahoru nebo dolu, nejdisponovanější prostor přímo za vámi zůstane nekrytý, toto není bug, toto je hořká ruská realita. Nezbyde vám než doufat, že se jako létající dezert, napadení prostě vyhnete.

K dispozici máme hnedle 2 mapy ze Zimní války, mimo velkého Finského zálivu i arktickou část Finska.


http://www.missio...mp;id=5086

www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2072/sb2b.jpg

www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2065/il2fb-2015-12-06-14-05-58-08.jpg

www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2067/il2fb-2015-12-06-14-12-20-55.jpg

www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2071/sb2cockpit.jpg

www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2063/il2fb-2015-12-06-14-00-39-30.jpg

www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2069/il2fb-2015-12-06-14-16-44-78.jpg

www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2064/il2fb-2015-12-06-14-01-42-57.jpg

www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2062/il2fb-2015-12-06-13-54-19-88.jpg
Upravil/a saldy dne 16-12-2015 16:13
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
magot
něco k OPB-1 (sic na IL4 ale to je to samý)
YouTube Video



YouTube Video




jedná se o pokročilou simulaci kde se dá i bublinka korigovat Vyděšený
 
313_Nevo
jedná se o pokročilou simulaci kde se dá i bublinka korigovat Vyděšený

Šklebící se Mrknutí
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
 
alfik
Bublino, bude kostička!
Mrknutí
"Slíbili jste mi kolonie na Marsu. Místo toho jsem dostal Facebook." Buzz Aldrin
"Hranice, které nepřekráčejí dnes obchodníci, jednoho dne překročí vojska." Mistr Sun
"Vidím velký špatný. Hodně budeš někde." Jolanda
 
saldy
Tak mám tady už pár obrázků co jsem slepil včera a pár info k týhle věci.

YouTube Video




Star Wars nad Karélií

TB-3 je tu s námi asi od začátku šturma, archaické pontonovité tvary a krabicoidní kokpit, podobně jako Wartburg z NDR, nepodléhající modním vlivům. Osobně mi chybí hezčí textura kokpitu na kterou jsem zvyklý z hsfx. Tohle éro je pořádně ruský, má obří nosnost, má radiokompas(!), je odolný, má dolet, umí uhasit požár, umí zabít prase pěstí do hlavy, ale jeho největší slabinu můžete proklínat-nerychlost, nad bojištěm si to pofrčíte s nákladem nějakých 170-180 km/h. Vznese se do vzduchu na 100 metrech ale pozor, nemá brzdy a je téměř nemožné s ním pojíždět.

Unikátní je i odhozová procedura. Primitivní pevně usazený zaměřovač, neschopný vychýlení a protože stroj navíc nelze směrově trimovat, budete z počátku trpět, ale pak si zvyknete, na vše je dost času. Z pracoviště bombometčíka je v kombinaci z pohledu od předního střelce dobrý výhled. Cíl si srovnáte tak, aby byl uprostřed okna v podlaze a jak zapluje pod vás, je čas přepnout na zaměřovač a prostě odhodit na střed kde se zvláštní linky protnou. Vše probíhá velmi pomalu, bestiják drží výšku na stabilizátoru, ale ne už v trochu vyšších výškách. Odvozy si můžete přepínat jak je libo, vše najednou, po jednom, po párech nebo si nastavte odhozový automat.

Přes malou výšku a rychlost budou bomby padat jak brambory protože Tupolev se i přes stabilizer šíleně rozkymácí. Dříve se po odvozu nedalo rychle klesat bo se přetočily motory, teď se mi zdá, že TB-3 snese solidní klesání, nebo se pletu a platí to jen pro jednu z verzí, vrtule jsou obyčejné ze dřeva.

V Zimní válce byly nasazeny obě verze, které máme i ve hře. Early s motory M-17 o výkonu 510 kW (bylo jich vyrobena cca polovina ze všech verzí TB-3) a late s motory M-34R o výkonu 600 kW. Pozdní verze má navíc zadní střeliště a nárůst rychlosti je jen malý.

Ve hře je i TB-3 SPB, verze pod kterou lze zavěsit dva I-16 a utvořit tak parazitní Zveno. Toto bylo operačně nasazeno až v roce 41, ale já to musim mít už tady. Vše je funkčí a vy můžete Raty s bombami vyslat zničit cíl a pak ho ještě zasypat obsahem vlastní pumovnice-rusové mají evidentně samé prima nápady a je to hezké tu s nimi žít na jednom kontinentu.

Vše je připraveno tak, že Raty jen odpojíte nejpozději 20km před cílem a borci už sami zaútočí na cíl, vaše příkazy neposlouchají, tak se o ně už dál nestarejte.

S příchodem přebíjení zásobníků v 4.13 končí nekonečné sprejování stíhaček, je třeba si střelbu dobře načasovat. Fokkery nalétávají hodně blízko, má to gule. Poškození snese velký, máte hasičáky, doploužíte se i se dvěma motory, pokud zemřete, druhý pilot stroj posadí na zem.

Nosnost bomb je celkem brutální, 8x FAB-250 nebo i 500 pod křídla, až 28x FAB-100 do pumovnice nebo 2 či 4 kontajnery RRAB.

Zaměřovač je vždy kalibrován na ráži pumy, to platí i pro RRAB, minimální odhoz je tak cca 1000m, kontajneru se po odhozu rozevřou křidélka, roztočí se a metá kolem sebe submunici. Vaše Zveno tak přeorá celou menší vesnici.
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
Seb
Výborně...!!! Mrknutí
 
magot
Akorát stock HSFX7 špatně načte Avii B.71 že na čte SB-2100A což vlastně není Avie. Je to chyba.
Takže pokud si chcete zalítat s Avií tak si nainstalujte ten náš CZ mod.
[img]http://s25.postimg.org/q9x7gw9jj/grab0012.jpg[/img] is not a valid Image.
Upravil/a magot dne 21-01-2017 13:10
 
saldy
Ale mám pocit, že v CZ modu B-71 není , nebo já s tím ještě neletěl.
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
magot
Ona je B-71 defaultně v HSFX7, jenže nastala chyba a načítá to místo B-71, SB-2100A, ten CZ mod toto opravuje a pak je načtena korektní B.71.
 
saldy
Aha, tak to je dobrý vědět.
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
saldy
Tak dobrá je ta Avia, líbí se mi to a všechno funguje ok. Jen mě štve že za Slovensko (Češi se leteckých bojů v Malé vojně neúčastnili ) tam nejde doplnit řádný název jednotky - Letka 12, 45 nebo 49 (znalci jistě upřesní ty názvy). Piloti mluví po slovensky což je super.

[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2197/il2fb-2017-01-21-19-28-45-13.jpg[/img] is not a valid Image.

No a za Československé letectvo kde označení letek je správné zas hoši mluví rusky - to mě bude štvát v blízkém budoucnu.

[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2198/il2fb-2017-01-21-19-30-53-12.jpg[/img] is not a valid Image.
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
saldy
Aktualizoval jsem dočasně nefunkční kampan pro SB-2 (link se nemění), takže to teď pojede na 4.13.3+ . Důvodem byla velká aktualizace rodiny SB-2.

Mimo jiné, nově uspořádaný jsou série, tj. 96, 201 a 221. Nechal jsem skoro všude odemčený bombload a přibyla zas nějaká nová výzbroj tak se můžete vyřádit dle libosti, případný chyby hlásit.

www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2195/kareliacover2.jpg
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
saldy
Je čas udělat si zase něco pro sebe, pojede to na čistý, ale jestli se objeví podzimní Slovensko v HSFX, tak to tam předělám přímo s Avií viz. výše. Nejranější verzi SB-2 s motory M-100 jsem po velkém updatu z ruský kampaně vyřadil. Nyní se vrátí na Slovensko.

SB-2 je dobře ovladatelný, méně obratý, s plným břichem se pomalu drápe nahoru a v pohodě pak ve 3000m udrží dle budíku 320 km/h. Je třeba si hlídat otáčky a pracovat s nastavením vrtule, ale není to tak jedovatý jako bylo u M-103.

www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2326/littlewar.jpg

www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2327/malavojna01.jpg
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
magot
V cz airpack je korektní B-71. Tamto máš jen SB-2.
http://vwings.net...ost_242392
[img]http://s25.postimg.org/q9x7gw9jj/grab0012.jpg[/img] is not a valid Image.
 
saldy
Mám to rozdělaný na podzimní mapě co mi přišla víc vhodná a když ta bude v HSFX, předělám to s modem. Chci to mít na čistý a případně pak i s tím modem Avie. Myslím že češi tam motovali origo motory, nebo do části , stejný co rusáci dělali v licenci, ale bude to +- stejný. FAB jsou stejný ráže, tj. 100 nebo 500kg.
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
magot
Nj na čistý verzi to je dobrý páč tam je krásnej kokpit. Dokonce mohl být kokpit i pro Avii ale já jsem to zkrečoval jako zbytečnou práci.
 
saldy
magot napsal:

Nj na čistý verzi to je dobrý páč tam je krásnej kokpit. Dokonce mohl být kokpit i pro Avii ale já jsem to zkrečoval jako zbytečnou práci.


Tak Avia B-71 z toho vašeho modu už stihla nový SB-2 kokpit, teď jsem na to koukal Úsměv. Na Slovensko s tím ale už kašlu, jestli dáte česko-německou mapu do hsfx tak by mohly mise vzniknout přímo zde.
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
saldy
Od včerejška je to venku, Tupolev/Avia a bojové operace během Slovensko-Maďarského incidentu 1939.

http://www.missio...mp;id=5453

www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2351/avia01.jpg

www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2352/avia02.jpg

www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2353/avia03.jpg

www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2354/avia06.jpg

YouTube Video



 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
magot
Pěkný. Ale IRL se B-71 vůbec nezúčastnili malé vojny, ne?
Proti komu jakým strojům vlastně lítá?

Btw tady Viktor Szalai dělal pro DT, maďarské stroje (on dělal i Avii B534 a šmolíka)
Bylo rozpracováno - WM-21, Ju-86K , Fiat CR-32. Reggiane vyšlo.

Postup Vikorovi rekonstrukce WM-21 byl velmi zajímavý Úsměv
http://pannonpixe...ction.html
Upravil/a magot dne 29-06-2018 12:04
 
saldy
Bohužel si všechny Tupolevy česká armáda stáhla a na Slovensku zůstal jediný. Cr.42 nahradí CR.32 a Canta nahradí Ju 86. Hlavně ta CR.32 chybí pro mnoho a mnoho obsahu. Jinak šikovný pilot s prázdným strojem dokáže fiatům uletět a nedotáhnou se.
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

22-09-2018 10:06
Tak jsem se díval a je to jiný systém než co jsem myslel. Tam jsem... taky nikdy nebyl Úsměv Jako v Salcburku Šklebící se

22-09-2018 10:05
Ale houbec, nejdřív musíte zapálit Cyno, když chcete pořádně skákat Úsměv

21-09-2018 20:10
S tím rozhodně ne. Ideálně bych volil ASP Explorer, který má jeden z největších doskoků. Jestli vůbec není na prvním místě.

21-09-2018 14:29
Tak já na tu s planetu s jakem teda nepoletím..

20-09-2018 23:50
To je jedna z těch se spešl zbožím? Na tu lítám taky, někdy Úsměv Njn, 3/4 hodiny, no... uděláš si quaffe... protože bez quaffe prostě kosmický pilot nelítá! Šklebící se

20-09-2018 22:30
Byl tam kšeft za půl mega. neber to..

20-09-2018 22:07
No ale tos přece musel vidět už na skenu, ne? Ápropos, na cos na tu planetu potřeboval letět? Šklebící se

20-09-2018 14:12
Jsem po dlouhé době zkusil elite: dangerous

20-09-2018 11:47
jaromíre, nepotřebuješ už pauzu od toho lítání Úsměv

19-09-2018 19:07
Vyhněte se planetě V1090 Herculis C 1 C A. Je to přes 1 000 000 Ls daleko od hyperskoku.

10,104,980 návštěv