Bloody sky over Karelia-kampaň ze Zimní války pro Kaťušku.
Tupolev SB-2 byl rychlý celokovový bombardér z druhé poloviny 30tých let a účastnil se všech významných konfliktů této doby. V roce 1941 ještě pomohl po vpádu do SSSR trochu překlenout období před nástupem šturmoviků a Pe-2. V roce 1942 byla výroba ukončena a poslední kusy co přežily masakr, byly staženy z první linie. Jeho kariéra ještě pokračovala na straně Osy u finského, rumunského a snad i slovenského letectva.
Letouny zakoupila i ČS armáda včetně licence na výrobu(k té však nikdy nedošlo) pod názvem Avia B.71. Všechny však byly předány nepříteli.
Z posledních updatů mám velkou radost a tak jsem zrepasoval části starší kampaně, nyní pro čistou 4.13. Tupolev používá manuální zaměřovač OPB-1, v pači 4.13 se rozšířil bombload a to na 8x nebo i 10x FAB-100. Na speciální mise pojme v přetížení i 2x FAB-500+ 2x FAB-250 nebo vně 2 velké kontajnery RRAB.
V Zimní válce VVS nasadila obě verze, které máme k dispozici, ty se lišily hlavně motory, early varianta s jednotkou M-100A.
Pozdní verze s motory M-103 má výkon 716 kW a nosnost do 1000 ale i 1500 kg. Nicméně motor je třeba hlídat aby otáčky nepřekročily hodnotu 2500, jinak následuje zadření, pokud mám přípusť na 80-90% stahuju vrtuli na 55-60% abych tuto hodnotu nepřekročil, krátce ovšem lze.
V Zimní válce bylo z různých příčin ztraceno asi 100 strojů, mnoho se jich v jednotvárné krajině prostě ztratilo a už je nikdo nikdy neviděl, či si je Finové odvezli na saních a zprovoznili.
SB-2 létá poměrně rychle, je obratný, má solidní nosnost bomb a dobře se s ním i bitevničí, slabinou je absence ochrany palivových nádrží, nemá radiokompas (při návratu se dá spolehnout na kurs hlášený od pozemního operátora-max. 100km od základny) a co je nejhorší, obě verze mají blbě řešené zadní střelce, kteří střílí pouze šikmo nahoru nebo dolu, nejdisponovanější prostor přímo za vámi zůstane nekrytý, toto není bug, toto je hořká ruská realita. Nezbyde vám než doufat, že se jako létající dezert, napadení prostě vyhnete.
K dispozici máme hnedle 2 mapy ze Zimní války, mimo velkého Finského zálivu i arktickou část Finska.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2072/sb2b.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2065/il2fb-2015-12-06-14-05-58-08.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2067/il2fb-2015-12-06-14-12-20-55.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2071/sb2cockpit.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2063/il2fb-2015-12-06-14-00-39-30.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2069/il2fb-2015-12-06-14-16-44-78.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2064/il2fb-2015-12-06-14-01-42-57.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2062/il2fb-2015-12-06-13-54-19-88.jpg[/img] is not a valid Image.
Upravil/a saldy dne 16-12-2015 16:13
Tak mám tady už pár obrázků co jsem slepil včera a pár info k týhle věci.
YouTube Video
Star Wars nad Karélií
TB-3 je tu s námi asi od začátku šturma, archaické pontonovité tvary a krabicoidní kokpit, podobně jako Wartburg z NDR, nepodléhající modním vlivům. Osobně mi chybí hezčí textura kokpitu na kterou jsem zvyklý z hsfx. Tohle éro je pořádně ruský, má obří nosnost, má radiokompas(!), je odolný, má dolet, umí uhasit požár, umí zabít prase pěstí do hlavy, ale jeho největší slabinu můžete proklínat-nerychlost, nad bojištěm si to pofrčíte s nákladem nějakých 170-180 km/h. Vznese se do vzduchu na 100 metrech ale pozor, nemá brzdy a je téměř nemožné s ním pojíždět.
Unikátní je i odhozová procedura. Primitivní pevně usazený zaměřovač, neschopný vychýlení a protože stroj navíc nelze směrově trimovat, budete z počátku trpět, ale pak si zvyknete, na vše je dost času. Z pracoviště bombometčíka je v kombinaci z pohledu od předního střelce dobrý výhled. Cíl si srovnáte tak, aby byl uprostřed okna v podlaze a jak zapluje pod vás, je čas přepnout na zaměřovač a prostě odhodit na střed kde se zvláštní linky protnou. Vše probíhá velmi pomalu, bestiják drží výšku na stabilizátoru, ale ne už v trochu vyšších výškách. Odvozy si můžete přepínat jak je libo, vše najednou, po jednom, po párech nebo si nastavte odhozový automat.
Přes malou výšku a rychlost budou bomby padat jak brambory protože Tupolev se i přes stabilizer šíleně rozkymácí. Dříve se po odvozu nedalo rychle klesat bo se přetočily motory, teď se mi zdá, že TB-3 snese solidní klesání, nebo se pletu a platí to jen pro jednu z verzí, vrtule jsou obyčejné ze dřeva.
V Zimní válce byly nasazeny obě verze, které máme i ve hře. Early s motory M-17 o výkonu 510 kW (bylo jich vyrobena cca polovina ze všech verzí TB-3) a late s motory M-34R o výkonu 600 kW. Pozdní verze má navíc zadní střeliště a nárůst rychlosti je jen malý.
Ve hře je i TB-3 SPB, verze pod kterou lze zavěsit dva I-16 a utvořit tak parazitní Zveno. Toto bylo operačně nasazeno až v roce 41, ale já to musim mít už tady. Vše je funkčí a vy můžete Raty s bombami vyslat zničit cíl a pak ho ještě zasypat obsahem vlastní pumovnice-rusové mají evidentně samé prima nápady a je to hezké tu s nimi žít na jednom kontinentu.
Vše je připraveno tak, že Raty jen odpojíte nejpozději 20km před cílem a borci už sami zaútočí na cíl, vaše příkazy neposlouchají, tak se o ně už dál nestarejte.
S příchodem přebíjení zásobníků v 4.13 končí nekonečné sprejování stíhaček, je třeba si střelbu dobře načasovat. Fokkery nalétávají hodně blízko, má to gule. Poškození snese velký, máte hasičáky, doploužíte se i se dvěma motory, pokud zemřete, druhý pilot stroj posadí na zem.
Nosnost bomb je celkem brutální, 8x FAB-250 nebo i 500 pod křídla, až 28x FAB-100 do pumovnice nebo 2 či 4 kontajnery RRAB.
Zaměřovač je vždy kalibrován na ráži pumy, to platí i pro RRAB, minimální odhoz je tak cca 1000m, kontajneru se po odhozu rozevřou křidélka, roztočí se a metá kolem sebe submunici. Vaše Zveno tak přeorá celou menší vesnici.
Tak dobrá je ta Avia, líbí se mi to a všechno funguje ok. Jen mě štve že za Slovensko (Češi se leteckých bojů v Malé vojně neúčastnili ) tam nejde doplnit řádný název jednotky - Letka 12, 45 nebo 49 (znalci jistě upřesní ty názvy). Piloti mluví po slovensky což je super.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2197/il2fb-2017-01-21-19-28-45-13.jpg[/img] is not a valid Image.
No a za Československé letectvo kde označení letek je správné zas hoši mluví rusky - to mě bude štvát v blízkém budoucnu.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2198/il2fb-2017-01-21-19-30-53-12.jpg[/img] is not a valid Image.
Aktualizoval jsem dočasně nefunkční kampan pro SB-2 (link se nemění), takže to teď pojede na 4.13.3+ . Důvodem byla velká aktualizace rodiny SB-2.
Mimo jiné, nově uspořádaný jsou série, tj. 96, 201 a 221. Nechal jsem skoro všude odemčený bombload a přibyla zas nějaká nová výzbroj tak se můžete vyřádit dle libosti, případný chyby hlásit.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2195/kareliacover2.jpg[/img] is not a valid Image.
Je čas udělat si zase něco pro sebe, pojede to na čistý, ale jestli se objeví podzimní Slovensko v HSFX, tak to tam předělám přímo s Avií viz. výše. Nejranější verzi SB-2 s motory M-100 jsem po velkém updatu z ruský kampaně vyřadil. Nyní se vrátí na Slovensko.
SB-2 je dobře ovladatelný, méně obratý, s plným břichem se pomalu drápe nahoru a v pohodě pak ve 3000m udrží dle budíku 320 km/h. Je třeba si hlídat otáčky a pracovat s nastavením vrtule, ale není to tak jedovatý jako bylo u M-103.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2326/littlewar.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2327/malavojna01.jpg[/img] is not a valid Image.
V cz airpack je korektní B-71. Tamto máš jen SB-2. http://vwings.net...ost_242392
[img]http://s25.postimg.org/q9x7gw9jj/grab0012.jpg[/img] is not a valid Image.
Mám to rozdělaný na podzimní mapě co mi přišla víc vhodná a když ta bude v HSFX, předělám to s modem. Chci to mít na čistý a případně pak i s tím modem Avie. Myslím že češi tam motovali origo motory, nebo do části , stejný co rusáci dělali v licenci, ale bude to +- stejný. FAB jsou stejný ráže, tj. 100 nebo 500kg.
Nj na čistý verzi to je dobrý páč tam je krásnej kokpit. Dokonce mohl být kokpit i pro Avii ale já jsem to zkrečoval jako zbytečnou práci.
Tak Avia B-71 z toho vašeho modu už stihla nový SB-2 kokpit, teď jsem na to koukal . Na Slovensko s tím ale už kašlu, jestli dáte česko-německou mapu do hsfx tak by mohly mise vzniknout přímo zde.
Bohužel si všechny Tupolevy česká armáda stáhla a na Slovensku zůstal jediný. Cr.42 nahradí CR.32 a Canta nahradí Ju 86. Hlavně ta CR.32 chybí pro mnoho a mnoho obsahu. Jinak šikovný pilot s prázdným strojem dokáže fiatům uletět a nedotáhnou se.
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači.
Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.