March 28 2024 22:28:50
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 2

· Piloti on-line: 1
olda Olde maly

· Registrovaní piloti: 2,743
· Nejnovější pilot: Thehealthreviews23
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS Letadla - technické a taktické informace
 Vytisknout diskuzi
FM - Flight model verze 1.008+(2015)
Rumcajs
Fuči a kolik by to podle tebe mělo být? Nebude u stihačky, která je na maximálce schopná na křídlech vyvinout určitě víc jak +10g a -6g, potřebný úhel náběhu blízký nule? O kolik se zvedne odpor křídel? Nebude spíš důležitý parazitický odpor trupu, který bude v blbé poloze vůči proudění? A není ztráta 50km/h u letadla který lítá cca 600km/h docela dost? Už proto, že ty závislosti jsou kvadratické.
Non est specifica
 
1stCL_Fucida
Nedokážu to posoudit a už jsem zapomněl, jak se používá program k obtékání profilu, který by mě alespoň trošičku nasměroval (takže budu muset požádat Gryzlova, který s tím dělá denně). Taky se domnívám, že trup udělá mnohem horší ztrátu, než samotné křídlo. Trup je v té poloze úplně mimo optimum, ostatně je vyosený snad o 20°. Nedivil bych se, kdyby ztráta rychlosti byla třeba 200 km/h, těch současných 20 - 50 je naprosto směšných a odpovídá to spíše ne úplně dobře umístěné kuličce.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Rumcajs
No to pak vypadá, že možná vliv proudění kolem trupu nemaj simulovaný vůbec. Kdyby to tak bylo a měli ten matematickej model zjednodušenej na vrtuli, křídla a ocesní plochy + nějaká konstanta odporu jako substituce trupu, vysvětlovalo by to obecně malou citlivost maximálky na centrování kuličky a tuhle invertovanou nesrovnalost. No a mimo to by to taky vysvětlovalo některé ty rozporuplnosti směrové stability a chování na zemi, kde si myslím, že příspěvek trupu ke směrové stabilitě není zanedbatelný.
Non est specifica
 
1stCL_Fucida
Přesně.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
1stCL_Fucida
Tzn. teď musíme věc exaktněji analyzovat, mrknout na nějaké poláry warbirdů, nebo (geometricky a aerodynamicky) jim podobných strojů a pak to poslat tvůrcům.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Valec
Ja jen ze u CloDa v Bf to je dost přes 100 a zniceny motor.Tak nevim co je spravne.
 
clone9cz
1stCL_Fucida napsal:

Nedokážu to posoudit a už jsem zapomněl, jak se používá program k obtékání profilu, který by mě alespoň trošičku nasměroval (takže budu muset požádat Gryzlova, který s tím dělá denně). Taky se domnívám, že trup udělá mnohem horší ztrátu, než samotné křídlo. Trup je v té poloze úplně mimo optimum, ostatně je vyosený snad o 20°. Nedivil bych se, kdyby ztráta rychlosti byla třeba 200 km/h, těch současných 20 - 50 je naprosto směšných a odpovídá to spíše ne úplně dobře umístěné kuličce.


Čistě teoreticky, pokud éro vyvíjí dostatečný vztlak při konkrétní rychlosti, aby uneslo samo sebe, tak tato síla bude působit opačným směrem. 3 tunové éro na zádech by nemělo letět lépe jako v normální konfiguraci s 3 tunovou interní bombou.
 
http://www.wwii-illusion.net
magot
Taky úhel náběhu v horizontálním letu bude odlišný.
 
LesniHU
Pri letu velkou rychlosti je uhel nabehu(*) maly, na zadech bude take maly. Rozdil uhlu trupu vuci proudeni bude proto take maly, rozdil odporu take a rozdil rychlosti, prekvapive, take.

EDIT:
(*) myslim vuci uhlu, kdy drak letadla negeneruje zadny vztlak, ne vuci nejake imaginarni care, ktera se nakresli na vykres letadla :-)
 
1stCL_Fucida
LesniHU napsal:

Pri letu velkou rychlosti je uhel nabehu maly, na zadech bude take maly. Rozdil uhlu trupu vuci proudeni bude proto take maly, rozdil odporu take a rozdil rychlosti, prekvapive, take.


U symetrického aerodynamicky a geometricky nekrouceného profilu, jež je posazen rovnoběžně s osou trupu (akrobatické letadlo), bezesporu ano. U ostatních určitě ne. Plus samozřejmě do toho zasáhne mnohem slabší příčná stabilita, resp. nestabilita při letu na zádech, což vyvolá nutné zásahy do řízení.

Ne, rozdíl v průměru nějakých 30 km u Warbirda určitě správně není.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
1stCL_Fucida
LesniHU napsal:
EDIT:
(*) myslim vuci uhlu, kdy drak letadla negeneruje zadny vztlak, ne vuci nejake imaginarni care, ktera se nakresli na vykres letadla :-)


Tak to potom jo Úsměv. Blbý je, že my ten vztlak potřebujeme Úsměv.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Rumcajs
1stCL_Fucida napsal:

LesniHU napsal:
EDIT:
(*) myslim vuci uhlu, kdy drak letadla negeneruje zadny vztlak, ne vuci nejake imaginarni care, ktera se nakresli na vykres letadla :-)


Tak to potom jo Úsměv. Blbý je, že my ten vztlak potřebujeme Úsměv.
Ale o tom Lesník povídal. Mluvil o tom, že úhel náběhu je při vysoké rychlosti malý a tedy bude malý i při letu na zádech. Celková změna úhlu náběhu tak nebude až tak výrazná, aby to úplně zničilo výkony. Asi by to bylo jiné, kdyby se jednalo o letadlo lítající na vysokém úhlu náběhu, tam by inverze úhlu náběhu přinesla drama.

Jednoduše, jaký úhel náběhu potřebuje WW2 stihačka na maximálce někde u země? 1 stupeň? Možná 2. Na zádech bude potřebovat ... 2 - 3? Celkově se změní pozice draku vůči proudu vzduchu o 3 - 5 stupňů? Mám ty čísla v smysluplných velikostech?
Non est specifica
 
1stCL_Fucida
Nevím :-/. Zavolám tomu Gryzlovovi, to je aerodynamik s mnohaletou praxí, ten bude vědět více.

Dost možná to celé bude nakonec OK a jen zbytečně plaším.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 01-01-2015 23:39
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
magot
Šklebící se
 
clone9cz
1stCL_Fucida napsal:

Nevím :-/. Zavolám tomu Gryzlovovi, to je aerodynamik s mnohaletou praxí, ten bude vědět více.

Dost možná to celé bude nakonec OK a jen zbytečně plaším.


Nemůžeš porovnávat jen maximálku, musíš porovnat totožný tah, pak bude rozdíl velký na malém tahu a menší na velkém ... na maximálce.
 
http://www.wwii-illusion.net
Shadowdeath
Nerozumím jak to s tím tahem myslíš.

Každopádně způsob jak jsem to zkoušel já je.
- letím v levelu, na půl plynu (tahu?)
- dám plné koně (tzn. asi plný tah?)
- počkám až letadlo přestane zrychlovat
- obrátím na záda

Z toho co jsem zkoušel:
Yak, Lavina, Lagg - prakticky neztratí žádnou rychlost
Bf - mělo ztrátu asi 50 km/h
IL2 - asi 40 km/h

Zkusil jsem i P-51 v DSC:
- na plné koně (3000 rpm a 60 plnicí tlak), nezpomaluje vůbec, respektive, nezačne zpomalovat, do chvíle ztráty výkonu motoru, což je cca 10 vteřin.
- na cestovní režim (ručicky v zeleném, 2400 rpm, 35 plnici tlak), začne hned po převrácení relativně rychle zpomalovat, ale na kolik se dostane těžko řící, protože po chvilce motor ztratí výkon
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
 
alfik
clone9cz napsal:

Takže když vyndáš z Cessny motor, tak může lítat na zádech ? No to je trapné.

Týwoe tak to mě ještě nenapadlo Šklebící se Jak se "udělá" počasí, tak to musím zkusit! Šklebící se
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
clone9cz
Shadowdeath napsal:

Nerozumím jak to s tím tahem myslíš.

Každopádně způsob jak jsem to zkoušel já je.
- letím v levelu, na půl plynu (tahu?)
- dám plné koně (tzn. asi plný tah?)
- počkám až letadlo přestane zrychlovat
- obrátím na záda



Přesněji jsem to myslel tak, že se musí provést několik měření a to buď úhlu náběhu
normální let + na zádech při stejné rychlosti
a nebo měření rychlosti
normální let + na zádech při stejném tahu.

Druhá varianta je vhodnější, protože se dá tah snadno nastavit a rychlost odečíst, zatímco rychlost se bude blbě korigovat a úhel náběhu blbě odčítat.
 
http://www.wwii-illusion.net
Valec
Neucinnost směrovky u Bf F4.V této hre snad nefunguje ani směrovka kolem rychlosti 400Km/h.Ne ze na plne vyslaplou směrovku doleva to vůbec netoci když se snazim letet rovne skluzem.U Bf F4 zvenku je ta směrovka posunuta jen kousek i když je na doraz.Dokonce když letim něco malo pod 400 tak s plne vyslaplou směrovkou a vyrovnavanim kridelek at to leti v rovine do skluzu Befko zacne zrychlovat.
Upravil/a Valec dne 02-01-2015 20:10
 
Rumcajs
Na nesrovnalosti směrovky a obecně neschopnost BOSkových aparátů jít do ploché zatáčky jsem si stěžoval už v alfě. Mírně to upravili, ale jinak trvají ne svém. Asi to souvisí s modelováním trupu. Podezříváme je, že v rovnicích nezvažují trup jako těleso mající svojí poláru jako horizontální tak vertikální.
Non est specifica
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

19-03-2024 14:59
Mrknutí

16-02-2024 16:54
1stCL .. forever :-)

15-02-2024 13:46
Chtěl jsem tu napsat výborný fór o České poště, ale mám obavu, že by vám to nedošlo.

02-02-2024 12:17
Nj, na rozdíl ode dneška tehdá ještě nešetřili.

29-01-2024 14:14
Dej vzorek.

29-01-2024 13:41
Rád bych tu napsal pár chemických vtipů, ale bojím se reakcí...

29-01-2024 12:29
Phantom bolševické promo Úsměv https://youtu.be/.
..

05-01-2024 17:45
Z 2:5 na 8:5.... zázrak

21-12-2023 16:25
Já jsem rád, že BMW potvrdilo, že moje letitá motorka si s tím poradí a nemusím to řešit :-)

21-12-2023 15:59
Ještě mohu kupovat Natural 98, který má ETBE. Nebo ještě se dá někde sehnat neoriginální těsnění na regulátor tlaku paliva, který bude dělat největší neplechu.

34,598,641 návštěv