Bol to jednoducho kompromis. Mohli sme letiet vsetci s bombrami a rozdat si to v jednom velkom masomlejne v ich okoli, alebo sme natiahli modraskov a uvolnili zvazu nicim neruseny odhoz. Klamna taktika nakoniec vysla a situacia ktora nastala po nej proste k tomu patrila (aj so vsetkymi rozhodnutiami).
Cassi a ty sa mozes hanbit, dorazat prazdne bombre na ceste bomov nie je vobec pekne!
Zapomněl jsem na jedno foto, tak už to sem dám taky.
[img]http://i736.photobucket.com/albums/xx6/blablafoto/Ramrod%20753/Ramrod_06_zps112c6db0.jpg[/img] is not a valid Image.
Letka13_Colonel napsal:
@Matylda :...Súhlasím s Kukulom. Si recesita a "nose art" s pipkou s názvom "Matylda clothes away" tomu len nasvedčuje....
Inak od Teba už tradične parádne screeny a pristátie bez motorov na začiatok dráhy sa Ti vydaril.......klobúk dolu. Tak si si vychutnal adrenalín naplno až do úplného konca misie. To bola náhrada za tú "nudu", ktorú sme Ti nachystali s 312kou.........
Škoda, že nefungovaly nosearty u ostatních. V předvečer akce nás takto, s plechovkami barev a štětcem, pobíhalo v hangáru vícero. Vontík měl moc pěkný, u Marta vidím na fotkách taky, ale v akci nyšt.
S tím brbláním o nudě, to byl samozřejmě popich do modrých, jinak jsem měl celou dobu půlky closer.
Letka13_Colonel napsal:
Bola by určitá šanca, že by sme mierne zamiešali karty keby 8 pilotov z 313 ky podľa našej pôvodnej žiadosti, zatočili od Calais alebo Dunkerku späť na severovýchod. Teda do oblasti, kde sa naše bombre stretli s fokáčmi. Po prepočte počtov štvorcov tam, niečo na manévrový boj a vzdialenosť štvorcov letu domov s bombrami nad ich základňu mi vyšlo, že by sme asi sadali ako Matylda.....na výpary. Pri ekonomickom režime 60% plynu by sme zväz s najväčšou pravdepodobnosťou minuli ( alebo by nám uletel ako tu už niekto napísal ) a tak by sme sa stali len ďalšou zbytočnou korisťou vracajúcich sa fokáčov.
Stačilo by malé počkodenie palivovej sústavy a náš osud by bol spečatený aj bez jasného zostrelu.
Ak mozem tiez pridat svoj nazor...
Myslim si, ze ked ste ukoncili boj (na rozhrani stlpcov AN-AO), tak ste mohli namierit priamo na sever do stlpca AM, niekde na urovni Walton on the Maze (cca 110 km) -- a drzat sa na hranici dosahu cerveneho radaru (aby vas videl). A tam proste "balonovat" - to jest letiet na minimalke, kludne na 50% plynu, alebo menej, proste len tak tam "postavat" na mieste alebo v ramci par sektorov. A cakat na bombery. Samozrejme, v momente, keby vam docahdzala rezerva paliva, tak by ste to otocili a na najblizsie letisko by ste to mali nejakych 100 km (hoci by ste bomberom mozno nepomohli, ale aspon by ste boli 'k dispozicii'. V lepsom pripade by vam to mozno vydalo, a nas radar by vas donavigoval do spravnej severo-juznej pozicie na odchytenie bomberov, takze by ste ich "spolahlivo" nasli.
V ten cas by ste zistili ze tam uz su modrasci a pustili by ste sa s nimi do boja -- mozno ich stacilo len rozptylit, par ich zostrelit , atd. Podla zaznamu nas modri obtazovali este cca 50km na zapad od stlpca AM, povatsinou uz bez stihacieho coveru (!). A to mohla byt ta zasadna rola pre vas -- aspon ich vystrasit svojou pritomnostou (cize by nemohli lietat tak blizko pri formacii, kazdy utok by im trval dlhsie, nemali by taky klud na mierenie a utok, a podobne...)
Samozrejme ze by ste boli potencialnou koristou pre modrych, ale to boli bombardery bez coveru takisto. A omnoho lahsou koristou. Mozno vazne stacilo tam tych modrych len rozptylovat, vytahat od nich nejaku municiu naprazdno, atd. ...
Proste myslim si, ze mohlo byt rozhodne lepsie riesenie "balonovat niekde na mieste na fakt maximalne usporny rezim a v pripade nedostatku paliva to otocit a letiet domov" (v zmysle: "hold, aspon sme sa pokusili, ale nevyslo to", nez "sadnut predcasne s dostatkom paliva" a pocuvat na radiu narek umierajucich bombarderov.
No ale po boji je kazdy general... Takze ma prosim neberte nijak vazne...
Škoda, že nefungovaly nosearty u ostatních. V předvečer akce nás takto, s plechovkami barev a štětcem, pobíhalo v hangáru vícero. Vontík měl moc pěkný, u Marta vidím na fotkách taky, ale v akci nyšt.
Hej, skoda... skiny som nakoniec vypol, aby to ludom nelagovalo.
Keby totiz bola poctiva ucast VSETKYCH ludi na treningu pred akciou, kedy by sa vsetkym stiahli vsetky custom skiny, tak by mohli zostat aj na akcii zapnute. Ale to by bolo potreba, aby k tomu ludia pristupovali o trochu zodpovednejsie nez sa ukazalo pred touto akciou...
Za sebe mohu jen rict ze treninky jsem osidil krom prvniho. Ale potvrdilo se, ze pro me je proste 19ta hodina spatna. Vsak kdo ma mali decka vi. Jinak jeste jednou dil vsem za super akci.
Tozzi ma pravdu, nabuduce (ak bude) by sa hodilo posunut zahajenie takejto akcie radsej na neskor (napr. 20:30+)
Ja som stihal tiez len taktak a uz to chvilu vyzeralo ze ani nedorazim vcas, restart servera a poposuvanie startov celkom pomohlo (ale na to sa neda spoliehat)
Jak pises falkon, treningy som aj ja dost podcenil a to som si vravel, ze budem trenovat aspon offline
No, hlavne je treba aby nekdo dodal veleni takove stupidni a nudne ziskatelné informace jako kolik litrů za minutu zere spit v cestovnim, uspornem a bojovem rezimu Počítal jsem s tím, že spit se bez bandasek udrží ve vzduchu 70 minut při cestovním režimu a polovinu při bojovém. Po 15ti minutovém souboji mi prostě nesedělo palivo na nějaký boj 150km od letiště a 313ta proto chtě nechtě musela domu (kde jsem ji původně chtěl nechat rearm/refuel, ale pravidla to dle mého dojmu nepovolovala)
Za sebe mohu jen rict ze treninky jsem osidil krom prvniho. Ale potvrdilo se, ze pro me je proste 19ta hodina spatna. Vsak kdo ma mali decka vi. Jinak jeste jednou dil vsem za super akci.
Tak ono na trening sa dalo prijst aj kedykolvek neskor - o 20tej, alebo 21ej...
Cas startu specialky bol dany organizatorom - Wernerom - asi by to tych 20:30 znieslo, ale zase niekomu bude vadit, ze by sa to letelo skoro do polnoci... to si clovek nevyberie
No, hlavne je treba aby nekdo dodal veleni takove stupidni a nudne ziskatelné informace jako kolik litrů za minutu zere spit v cestovnim, uspornem a bojovem rezimu Počítal jsem s tím, že spit se bez bandasek udrží ve vzduchu 70 minut při cestovním režimu a polovinu při bojovém. Po 15ti minutovém souboji mi prostě nesedělo palivo na nějaký boj 150km od letiště a 313ta proto chtě nechtě musela domu (kde jsem ji původně chtěl nechat rearm/refuel, ale pravidla to dle mého dojmu nepovolovala)
Tak zas od toho je velitel letky, aby ti řekl, jestli má ještě benzín.
Osobně jsem taky úplně nepobral jejich návrat, když měli palivo. Je jasné, že maník u radaru nevidí do nádrže, ale piloti by mohli.
Ale po bitvě každý generál. O tom jsou speciálky proti živým protivníkům. Zkrátka lidský faktor ovlivňuje dění tam, kde by AI jen tupě plnila příkazy a člověk by věděl co čekat. Mě se podařilo na chvilku zabloudit u Lille (na animaci je hezky vidět, jak tam celá peruť udělala smyčku, když jsme hledali orientační body), akorát to paradoxně vypadá jako úmyslný manévr těsně před střetem s LW.
Mě třeba i přišlo, že jsme měli koupenou jen jízdenku tam. Respektive cesta tam naplánovaná na jedničku až nad cíl, ale pak to bylo "nějak se o sebe postarejte". Kdyby bombardéry letěli po odhozu přímo na sever klidně 150 km, kluci od LW by je nikdy nedohnali. Možná by za náma vyseli, ale nemohli by se zformovat přímo bombrům před čumákem.
Naopak kdyby LW chytla bombry při příletu a neotočila se celá na jih, bylo vymalováno (doslovně na černočerveno). Stačilo posla dvojici letounů, aby obhlídla první radarový kontakt. Možná stačila jen minuta navíc.
Prostě chyby byli a budou. Jen je dobré si je přiznat a nehledat výmluvy. Pak se to zase může příště posunout dál.
No, hlavne je treba aby nekdo dodal veleni takove stupidni a nudne ziskatelné informace jako kolik litrů za minutu zere spit v cestovnim, uspornem a bojovem rezimu
Je dost ošemetné spoléhat na to, že "někdo něco" dodá, ještě navíc sám od sebe. Hlavní stratég by měl vše promyslet do detailu a zaúkolovat lidi kolem, protože je nemožné, aby vše dělal sám a není to vlastně ani žádoucí.
No, hlavne je treba aby nekdo dodal veleni takove stupidni a nudne ziskatelné informace jako kolik litrů za minutu zere spit v cestovnim, uspornem a bojovem rezimu Počítal jsem s tím, že spit se bez bandasek udrží ve vzduchu 70 minut při cestovním režimu a polovinu při bojovém. Po 15ti minutovém souboji mi prostě nesedělo palivo na nějaký boj 150km od letiště a 313ta proto chtě nechtě musela domu (kde jsem ji původně chtěl nechat rearm/refuel, ale pravidla to dle mého dojmu nepovolovala)
Tak zas od toho je velitel letky, aby ti řekl, jestli má ještě benzín.
Osobně jsem taky úplně nepobral jejich návrat, když měli palivo. Je jasné, že maník u radaru nevidí do nádrže, ale piloti by mohli.
Ale po bitvě každý generál. O tom jsou speciálky proti živým protivníkům. Zkrátka lidský faktor ovlivňuje dění tam, kde by AI jen tupě plnila příkazy a člověk by věděl co čekat. Mě se podařilo na chvilku zabloudit u Lille (na animaci je hezky vidět, jak tam celá peruť udělala smyčku, když jsme hledali orientační body), akorát to paradoxně vypadá jako úmyslný manévr těsně před střetem s LW.
Mě třeba i přišlo, že jsme měli koupenou jen jízdenku tam. Respektive cesta tam naplánovaná na jedničku až nad cíl, ale pak to bylo "nějak se o sebe postarejte". Kdyby bombardéry letěli po odhozu přímo na sever klidně 150 km, kluci od LW by je nikdy nedohnali. Možná by za náma vyseli, ale nemohli by se zformovat přímo bombrům před čumákem.
Naopak kdyby LW chytla bombry při příletu a neotočila se celá na jih, bylo vymalováno (doslovně na černočerveno). Stačilo posla dvojici letounů, aby obhlídla první radarový kontakt. Možná stačila jen minuta navíc.
Prostě chyby byli a budou. Jen je dobré si je přiznat a nehledat výmluvy. Pak se to zase může příště posunout dál.
Přesně tak. Právě díky tomu lidskému faktoru to je zajimavé. Cesta zpátky byla naplánovaná u Thora a v mém plánu není. Na animaci jde ale pěkně vidět, pomalá levá zatáčka okolo antwerp kde jsme čekali flak a šupajdit domů. Pravá zatáčka by nás zavedla k německým stíhačům, které jsme tou dobou chtěli mít po celé francii na návratu od klamných cílů (modří reagovali přesně podle plánu). S čím jsme nepočítali bylo, že se dostaneme až k cíli bez napadení - čekali jsme kontakt s nepřítelem u Ghentu a zpáteční trasa byla podle toho tak aby eskortě vydrželo palivo.
(jen aby bylo jasno, nehledám v tom výmluvy - ale proto abychom to mohli posunout dál, musíme zjistit, proč k chybě došlo a co jsme měli udělat jinak. Třeba já jsem o 5 minut špatně načasoval vzlet 312te a 313te, 312ta měla nad cílem být dřív než bombeři a 313tá zároveň a na rozhození časování jsem přišel pozdě, ačkoli jsem to mohl vědět už když dřív. Poslal jsem 313tou domů i když jsem ji mohl nechat zevlit aspoň někde na návratové trase bombardérů a přidělávat němcům vrásky, i kdyby to pak musela předčasně zabalit)
606_Tempik napsal:
Tak zas od toho je velitel letky, aby ti řekl, jestli má ještě benzín.
Osobně jsem taky úplně nepobral jejich návrat, když měli palivo. .......................Prostě chyby byli a budou. Jen je dobré si je přiznat a nehledat výmluvy. Pak se to zase může příště posunout dál.
Vo vojenskej brandži platí zásada, že o rozkazoch sa nediskutuje !!
Keďže toto bola našťastie len HRA ......stáva sa z toho debata a diskusia o tom "ČO KEBY" a tak úplne zbytočná. .
Pre objasnenie veci urobím výnimku:
a) Veliteľ letky, žiadal po Ground kontrol navedenie späť na naše bombardéry a hlásil, aký má letka stav paliva a munície.
b ) Ground kontrol nám dala informáciu kde sa nachádza náš zväz bombrov a sám rozhodol o tom, že je to pre nás moc ďaleko a máme sa vrátiť. Svoju úlohu sme splnili.
c) Keď som pozrel do mapy, začal som zvažovať tri možnosti a rýchlo počítať štvorce. Chtiac nechtiac, som napokon musel s rozhodnutím Ground kontrol súhlasiť.
d) V tej dobe mal náš bombardovací zväz k dispozícii dve kompletné stíhacie letky No.310 a 312. sq určené k jeho priamej podpore. Tie sa do bojov zatiaľ nezapojili a boli bez strát s maximálnym množstvom paliva ( nemuseli v boji odhodiť prídavné nádrže )
e) Nebolo vôbec jasné aký bude mať náš bombardovací zväz presný návratový kurz a či dôjde ku stretu s LW stíhačmi. Musel som len predpokladať kade poletí a rozhodnúť sa.
Spokojný som s tým nebol a ani chlapci, ale taká bola situácia a rozhodnutie nadriadeného bolo mnou rešpektované ako správne.
Tu nik nehľadá výhovorky...to bola realita.
Keď pozriete animáciu v dobe keď sme boli nad Dunquerkom a Calaise, tak Vám z toho jasne vyjde to čo aj mne a GC...
Mali sme 50% paliva a zvažoval som tieto možnosti :
1) Rozhodovanie 01
[img]http://i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Ramrod%20753/Situaacutecia01_zps3a21eaed.jpg[/img] is not a valid Image.
Bombardóny boli od nás zhruba 170 km severovýchodne a predpokladali sme , že ešte poletia na sever. Otočiť to teda naspäť nad Genth a Antwerpy nepripadalo vôbec do úvahy. Musel som predpokladať, kde by som sa reálne mohol s bombrami spojiť v ich návratovom kurze.
2) Rozhodovanie 02
[img]http://i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Ramrod%20753/Situaacutecia02_zps1037e910.jpg[/img] is not a valid Image.
Predpokladal som let asi 100km severne niekde do oblasti AS 25-26. ( akoby som tušil, že tam sa to nakoniec aj zomelie ) A aj to vychádzalo na 100km letieť severovýchodne a potom okolo 170 km na západ domov. Spolu okolo 270km.
Za predpokladu, že jeden štvorec pri rýchlosti 300km/h zvládne spit zhruba za 1,2 minúty, tak 27 štvorcov by nám trvalo niečo okolo 30- 40 minút. Boli sme vo vzduchu niečo cez hodinu, 50% paliva a výška 10 000ft. Musel som rátať s tým, že budeme stúpať do 30 000ft.
Pri nastavení 60% plynu a 70%vrtuľa by to trvalo o tretinu dlhšie. A to nerátam možný boj a zvýšenú stratu paliva bojom.
3) Rozhodovanie 03
[img]http://i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Ramrod%20753/Situaacutecia03_zpsb724fe88.jpg[/img] is not a valid Image.
Tento variant sa mi zdal najvhodnejší. Aj tak som musel rátať zhruba so 170km trasy. Pri našich 50% paliva to bolo na hrane. Bolo málo pravdepodobné, že boj sa dostane až sem a stále sme mali k dispozícii dve stíhacie letky. Za normálnych okolností by som nariadil pristáť v Manstone, rýchlo doplniť palivo a štartovať v ústrety bombrom. Žiaľ, tento variant nebol pravidlami povolený.
Na rozhodovanie som mal necelé dve minúty. Mali sme sa spolu s GC rozhodnúť v dobe, keď boj s bombrami ešte ani nezačal a riskovať stratu 8 ks pilotov a strojov s neistým výsledkom, že by sme nejako pomohli.
Presne tak :
falkon napsal:
No ale po boji je kazdy general... ..............
606_Tempik napsal:
Tak zas od toho je velitel letky, aby ti řekl, jestli má ještě benzín.
Osobně jsem taky úplně nepobral jejich návrat, když měli palivo. .......................Prostě chyby byli a budou. Jen je dobré si je přiznat a nehledat výmluvy. Pak se to zase může příště posunout dál.
Vo vojenskej brandži platí zásada, že o rozkazoch sa nediskutuje !!
Keďže toto bola našťastie len HRA ......stáva sa z toho debata a diskusia o tom "ČO KEBY" a tak úplne zbytočná. .
U nas se říka:kdyby babička měla koule,nepotřebuje dědečka.
Osobně nevěřím tomu, že jste za 10minut boje vylítali 50% nádrže. Ty jste odhodili současně jako naše 109 a boj s námi trval téměř přesně deset minut. Pokud byste následně nastoupali 8km a dali cestovních 80/80, pohodlně byste vydrželi další hodinu ve vzduchu a zcela jistě se dokázali do boje zapojit, stejně jako naše 109ky, které zvládly sledovat svaz až na dohled k pobřeží a vracet se navíc delší cestu.
Zkrátka mi to nepřijde k okecání, byla to imho chyba, která stála pár bombrů život. Minimálně stálo za to zůstat ve vzduchu co nejdéle, pokusit se o to. To že se jede na jeden vzlet věděli všichni dostatečně zavčas.
Stalo se a původně jsem na to nechtěl ani reagovat, ale to rozhodnutí návratu bych zkrátka ani nezkoušel obhajovat. Je to blbé už s ohledem na kluky, kteří se v početní nevýhodě snažili svaz ubránit a musím s respektem říct, že se jim to do posledního spitu, který měli dařilo.
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
Řešíte tu hovna - co kdyby. Padlo rozhodnutí a teď se v tom můžete jen šťourat. Spit má prapodivnej palivoměr, při 70% paliva visí ručka kolmo dolů a občas to budí paniku. Palivo dát mohlo, taky nemuselo. Akce byla super a pokud potřebujete něco dokazovat, příště si to odvelte dle svýho.
pbarry a ty sa mozes hanbit tiez s Casiom, za dorazanie prazdnych bombrov
Btw barry, ty nam hlavne povedz, preco ste tesne pred stretom s bombrami otocili na juh a sli po nas!? A mas to!
Upravil/a 313_Nevo dne 03-12-2014 08:41
-Vzrusuju te?
-
-Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ.
-
-To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači.
Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.