Vcera som bol miesto spanku vyvencit svjoho ponika, sic len offline ale aj tak ma celkom ten vylet zdeprimoval.
Po 4 kvalifikacnych okruhoch som sa 'pustil' na nacvik strelby z palubnych zbrani.
Treningove P51 drony boli uplne na prd, len sa vrteli jak hadi a potom mi kludne v stupani uleteli
Potom presiel na rad 190, AI 'average'. Samozrejme uspechy skoro ziadne (... 3zasahy ... 10zasahov ... 2zasahy ...), poskodenie supera uz vobec ziadne, ale aspon bol robot pritulny a siel na telo.
Medzi vymenami som sa rozhodol postelovat krivky joystiku (ovladanie moc citlive okolo stredu). A potom to prislo... mudry robot zistil, ze teraz to uz asi nebude so mnou take lahke tak sa rozhodol este pred prvym prieletom vo vzdialenosti 5NM otocit o 180 a zdrhat. V 4 subojoch v rade po sebe!!!
To uz som mal nervy na cucky a siel radsej spat...
AI v DCS je skutečně ubohé. Především je zřejmé, že si lítá podle svého FM, které nemá s hráčovým FM nic společného. Pak taky ta neskutečná odolnost. Počítám, že v průměru jsem potřeboval přes 60 zásahů, aby šlo AI do kopru. A to jak s Poníkem proti Doře, tak s Dorou vůči poníkovi. A že ta Dora má těžkou výzbroj. Přestal jsem to kvůli tomu lítat. Počkám na DCS-WW2. Až budou Spity, Kurfiřti, Dory a Poníci a Švalbina a P47 a Edge a Normandie ... časem.
Saburo, nemal som vcera taku skusenost, ze stacilo len par nabojov. V tomto skor suhlasim s Rumcajsom, tych 60 nabojov je 'average' aj na obtiaznost 'average' a to je celkom dost.. aj ked z ineho uhlu pohladu to moze byt len par..
Zaujimave na tom bolo, ze mi to pripomenulo stary il2. Tam sa ale dala neucinnost 0.5 lahko zdovodnit - nekomplexny DM (chybalo modelovanie poskodenia napr. chladiaceho systemu, hydraulickeho systemu a nejakych dalsich systemov, kyslikovy system tam snad ani nebol).
A to mame 51D. Malo 51C vobec nejake zostrely pocas vojny!?
Kazdopadne je to skusenost z offline, takze tie roboty mozu trochu podvadzat nie len s FM ale aj s DM.
V debriefingu je podrobný výpis událostí během letu a to včetně vystřelené munice a jejího osudu (tohle počítání každé kulky taky pak způsobuje to "úžasné" slideshow obzvláště v případě delší střelby).
Je tam krásně vidět kolik kulek skutečně zasáhlo cíl a moc to nebývá.
Ale počítat s tím, že letadlo po zásahu jedné kulky začne hořet a spadne jako v jiných simech je naivní (i když proti živým to skoro de, kill pilot/regulátor otáček..)
Nicméně je pravdou, že sestřelování AIček je v DCSku bohužel rutina a nuda, jsou to fakt mizerní a předvídatelní protivníci.
Tak DCS neválčí s tím, že by letadlo spadlo po zásahu jedné kulky. DCS válčí s tím, že AI letadlo nespadne často ani po 50 zásazích z těžkých kulometů a kanonů. A to mám na mysli Doru nebo Poníka. AI je klidně schopný pouštět různobarevný kouř z motoru a lítat a lítat a lítat bez omezení výkonu, manévrovatelnosti atp. A to člověk váhá, zda to není létající tank.
Nevím, jaké jiné simy máš na mysli, protože veskrze je účinnost munice modelována opatrně, aby to bylo hratelné. Vlastně jen jeden aktuální sim se chlubí tím, že účinnost nemá podhodnocenou a to je BOSko. No a je třeba říct, že z WW2 je dokumentována spousta situací, kdy stačily jednotky nábojů na sestřel. Třeba i slavný Hartmann sundal dva Šturmoviky během několika vteřin s použitím jednotek nábojů. Opravdu si nemyslím, že by bylo možné do takové stihačky střílet, aniž by se něco zásadního nerozbilo. Pokud kdo přivezl domu serii zásahů, byl asi šťastnej jak blecha a stala se z toho legenda. Mnohem víc ale bude takových, co už domu nic nepřivezli a není tedy o čem vyprávět. Proto mi přijde ten DCSkový standard 60 tref do AI stihačky jako naprostý úlet, jako zcela nehotovej kus toho simu. To tam prostě vrazili jako záplatu, že se k tomu možná vrátěj.
Saburo napsal:
btw. existuje vůbec nějaký sim kde AI používá stejný DM a FM jako mají hráči?
DM ano, FM asi ne ...
ROF a BOS se tím chlubí. A docela bych tomu i věřil, protože AI třeba nedokáže v BOSku pojíždět a odstartovat s FW 190. Jiná věc je pak ta, že to AI s většinou těch letadel lítá divně. Nemaj úplně zvládnutý řízení a AI reaguje zejména u stihaček přehnaně, takže pak vzápětí koriguje a osciluje. Sice to vylepšili, ale i tak to lítá jak postiženej. Zas je to stará nemoc z ROFka, kde takhle třeba lítaj AI RE 8. Dál pak maj stále velmi divné chování bomberů. Co třeba provádí skupina He 111, když na ně člověk zaútočí, to je na román. Jak se krásně synchronizovaně rozutečou, aby se vzápětí zas setkali, střídaj si hezky pořadí a efektivně se krejou. No a především s těma Heinkelama manévrujou, jak by to byla dvoutunová stihačka a ne dvomotorový bomber plný bomb. Tedy FM možná (asi) stejný, ale je to prostě AI.
K tý životnosti zasaženýho letadla. Aby stovky zásahů do letadla neznamenaly sestřel, to už by ale musela být opravdová klika. Troufám si říct, že to je umělecká licence a takových příhod nebylo mnoho. Jistě záleží, kam a čím se trefí. Ale několik zásahů kanonem prostě vyřadí jakoukoli stíhačku z boje. Možná jednou za sto let ne. Zásahy 12.7mm municí jsou pak taky smrtelný. Jakýkoli zásah směrem k pilotovi projde i skrz pancíře. Motor některých letadel snesl jisté poškození, ale rozhodně se to nedá vykládat tak, že by snesl opakované zásahy. Kdyby byla řeč o 4 motorové B17, pak tomu věřím, že se to stávalo. Ale pokud je řeč o stihačkách, pak je to přitažené za vlasy. V DCS asi jde i o to, co člověk trefí, ale je to velmi ubohý. Mám za sebou sbírku zkušeností, kdy Dora nebo Poník začal kouřit z motoru, pak z křídel a snad ještě z něčeho a lítal v tom stavu dalších 20 minut (a pak jsem konečně vypotil šedesátej zásah). Se to na různých fórech probíralo mockrát, že letadlo s děravým chladičem prostě neletí dlouho. Že mu scházej přinejlepším malé minuty do vysazení motoru. A i kdyby měl dvouokruhový chlazení a uměl poškozenou větev odpojit, znamená to nutnost dramaticky snížit výkon. Ne, prostě do letadel se nedá beztrestně střílet. Sem tam se někomu povede to ustát, páčto má z prdele kliku, ale je to vyjímka.
Co sa tyka AI, tak toto je v popise BOBII: Wings of Victory
Artificial Intelligence
· Computer piloted airplanes fly with the same performance and flight characteristics the player flies with, for a precise, historically accurate offline experience
· Advanced Artificial Intelligence Technology means enemy aircraft have the same limitations the player has
· Both the player and the enemy can use the clouds for safety and cover
· Study and exploit the enemy's weaknesses with charts included in the printed pilot's manual
· Enemy aircraft have the same characteristics and performance as the player's aircraft, including actual joystick movements
Jedna sa o cisto offline hru, ktora je postavena hlavne na boji proti AI. Takze nejaka 'polovicna' AI by urcite skazila celkovy zazitok v tomto pripade. Tvorcovia hier s online komponentom obcas ale 'nenapadne' privru ocko kvality nad AI mam taky dojem
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
som sa trochu bavil na DOW serveri. prvy pokus o vzlet skoncil na cumaku, druhy bol lepsi az na ten odskok*.
pred vzletom som nafasoval bomby, tak som sa vydal na lov mostov. utok strmhlav a odhodenie, vsetko vporiadku. kusok od ciela bola mela v plnom prude, nejake 51ky si to rozdavali s Dorami. zaplietol som sa aj ja, nejake to BnZ a pri jednom utoku pozeram vyvalene na svoj tien, ze co to divne zo mna trci a to bola zle zavreta podvozkova noha! asi nasledok toho divokeho vzletu*.
dotiahol som to domov a posadil, nastastie vse ok, akorat som bol nakloneny mierne na stranu poskodenej nohy a nefungovala prava brzda.
Po zarolovani som si to musel ist omrknut, pekneee
[img]http://nevo.sweb.cz/dcs/gear_dmg.jpg[/img] is not a valid Image.
Na Burning Skies jsme trochu cvičili útoky na pozemáky a musím říct, že tam mají několik pěkných kamufláží pro P-51čky. Nejsem si jist zda-li dostali Britové nějaké omezené množství Déčkových Mustangů s AN/APS-13 warning radary, kterých měli Amíci málo a jen v několika sérích ( D-20NA+) velmi omezené množství, ale každopádně kamufláž z pěkné Mk.IV potěšila . Škoda jen, že měli špatně nastavené čísla a každý slot má stejné číslo...tohle trochu zamrzelo.
[img]http://img9.rajce.idnes.cz/d0902/10/10567/10567531_1d16d3592a7a54d7e754c6e1a061400a/images/Screen_141218_201118.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://img9.rajce.idnes.cz/d0902/10/10567/10567531_1d16d3592a7a54d7e754c6e1a061400a/images/Screen_141218_195747.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://img9.rajce.idnes.cz/d0902/10/10567/10567531_1d16d3592a7a54d7e754c6e1a061400a/images/Screen_141218_205956.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://img9.rajce.idnes.cz/d0902/10/10567/10567531_1d16d3592a7a54d7e754c6e1a061400a/images/Screen_141218_205911.jpg[/img] is not a valid Image.
ED už by mohl konečně implementovat Mustangovi druhoválečného pilota.
zrovna nedavno postoval niekto na ED fore pic takehoto Ponyho a hla on je aj uz v hre, pekne
btw server DOGS OF WAR vyhlasil pred casom taku mini sutaz o skin na zelanie. z ludi co im poslu nejaku tu donation v danom mesiaci tak vyzrebuju jedneho a tomu spravia skin na zelanie a stroj s tymto skinom bude vzdy u nich na serveri ako osobny stroj daneho podporovatela
Díky za info. Mrknu na to . Co sem koukal, tak na DoW mají trochu chaoticky až nespravedlivě nastavené kamufláže páč můj Kuřbuřt měl skin do tuhé zimy na letní mapě ...ehm hezky sem tam svítil.
[img]http://img9.rajce.idnes.cz/d0902/10/10567/10567531_1d16d3592a7a54d7e754c6e1a061400a/images/Screen_141221_154136.jpg[/img] is not a valid Image.
Na Burning Skies je to o dost lepší i když některé mají skutečně poladěné včetně pilota a čísla viz tato a některé trochu odfláklé viz ta předchozí z Mk.IV
[img]http://img9.rajce.idnes.cz/d0902/10/10567/10567531_1d16d3592a7a54d7e754c6e1a061400a/images/Screen_141220_170159_1.jpg[/img] is not a valid Image.
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.