April 27 2024 09:30:58
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 6

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Pocta hurricanu (a Františkovi)
VCAF_Joe
Horrido,
nic ve zlym k Tvej poznámce. Akorát mi to tak trochu nedalo... úvaha nad Hurrem v BoB, připomínka J. Františka.
Nojo a hned k tomu poznámka typu "nejúspěšnější v BoB byl stejně Luftwaffista". Úsměv

Pepe,
Německý piloti samozřejmě nemuseli být za každou cenu náckové. Už proto jsou spíš k politování - sice místy určitě fajn borci, ale na špatnej straně.
Pokud je mi známo, tak někteří naši veteráni osobní averze neměli, někteří trochu... je to samozřejmě individuální.

J. František ve Francii prý pravděpodobně nějaký sestřely měl, ale jistota v dokumentech bohužel není. Je to určitě dáno chaosem, spádem událostí i tím, že Francouzi našim občas komolili jména, někteří letci měli krycí (např. F. Peřina - Rinope).


PS: Prve jsem to opomněl. Cibule, díkly moc za odkaz!
 
http://www.czechspitfireclub.cz
Powerty
V Bitvě o Británii nejlepší luftwafista? Není možná! Pokud vím tak většina německých letců tvrdila, že z jejich hlediska nic takového jako BoB neproběhlo. Šklebící se
 
Pepe
VCAF_Joe napsal:

Horrido,
nic ve zlym k Tvej poznámce. Akorát mi to tak trochu nedalo... úvaha nad Hurrem v BoB, připomínka J. Františka.
Nojo a hned k tomu poznámka typu "nejúspěšnější v BoB byl stejně Luftwaffista". Úsměv

Pepe,
Německý piloti samozřejmě nemuseli být za každou cenu náckové. Už proto jsou spíš k politování - sice místy určitě fajn borci, ale na špatnej straně.
Pokud je mi známo, tak někteří naši veteráni osobní averze neměli, někteří trochu... je to samozřejmě individuální.

J. František ve Francii prý pravděpodobně nějaký sestřely měl, ale jistota v dokumentech bohužel není. Je to určitě dáno chaosem, spádem událostí i tím, že Francouzi našim občas komolili jména, někteří letci měli krycí (např. F. Peřina - Rinope).


PS: Prve jsem to opomněl. Cibule, díkly moc za odkaz!



Piloti a také Frantisek ve Francii používali krycí jména také proto, aby jejich blízcí v protektorátu nebyli pronásledováni.Sestřely potvrzovali později kolegové ústně. Zmínil jmse se o té Francii proto že to byl bourák i na zastaralých letadlech oproti luftwafe.
Já jsem to myslel tak s těmi Němci a nechci se nějak rozepisovat dlouze, protože by to nekončilo, abych se dozvěděl jiný pohled. Že na špatné straně je pro pochopení toho vše málo. Frantisek se také mohl narodit v Berlíně a to mě spíše zajímá co by dělal a tak dále a tak dále-velmi jednoduše řečeno. Jestli někomu imponuje Luftwafe a zajímá se o to z technického hlediska, proč né? Dnes se pořádají bitvy u Slavkova a nikdo neplivá po vojácích druhé strany. Tak to dopadne za 200 let s touto poslední válkou. Nehisterčil z Němců František, proč bych histerčil já? Dostanou vždy přes držku. Spiše mi řekni, proč ti angláni přetěžovali cizí letce a své nechali odpočívat. I to se podepsalo na smrti Frantička jistým dílem. Byli vyčerpáni a kvůli tomu jich dost zachynulo. p
 
Powerty
Proč nechat umírat dobré Římany, když jsou tu Galské legie.
 
saldy
Je to pravda?
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
SepiaX
Pokud vím Fratišek byl jiný případ. Měl panickou hrůzu z bombardování a raději volil létání než pobyt na zemi. Také měl kolikrát zákaz létání (nařízen odpočinek) ale vždy se z toho nějak vykroutil. Možná se pletu ale někde jsem to četl.
Má-li problém řešení nemá cenu se trápit, nemá-li řešení trápení je zbytečné.
 
310_Pip
František se velice pravděpodobně zabil leteckou nekázní...
www.311raf.com/images/signature/sig_Pip.jpg
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
 
http://www.310raf.com/cs_wing_hangar.php
Koty
Pepe napsal:

WT_Horrido napsal:

To já nevěděl že tohle je spojenecké téma. Ocházím tedy do fašisticko-nacistického tématu...


Nemyslím si, že byla převážní část letců v Německu fašisti. Nikam neodcházej a nemněl by nikdo někoho mentorovat když se zmíní o luftwafe. Naopak bych se rád dozvěděl kdo byli jak mysleli a tak tomu podobně. Že slavili vánoce a věřili v Boha vím, ale k pochoppení toho všeho musím znát i názory jiné strany-když už to tak nějak máme za sebou Úsměv Možná to potřebují i oni. Scházejí se veteráni z obou stran a neslyšel jsem, že by si dali po hubě.


"Tvý messerschmitty smrděj!" "Né! jsou čerstvý." Zamračený
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
Pepe
Powerty napsal:

Proč nechat umírat dobré Římany, když jsou tu Galské legie.


ÚsměvMrknutí
 
Pepe
310_Pip napsal:

František se velice pravděpodobně zabil leteckou nekázní...


Z netu:
V úterý 8. října 1940 se Františkův Hurricane zřítil v Cuddington Way v Ewellu během hlídkového letu. Důvody havárie se nepodařilo objasnit. Podle jedné teorie asi prováděl prvky letecké akrobacie blízko bydliště svého děvčete, podle jiných pamětníků na něm v té době byly patrné příznaky vyčerpání a únavy z boje. Je možné, že příčinou havárie byla kombinace obou těchto faktorů.
 
beermajkl
Spiše mi řekni, proč ti angláni přetěžovali cizí letce a své nechali odpočívat. I to se podepsalo na smrti Frantička jistým dílem. Byli vyčerpáni a kvůli tomu jich dost zachynulo.


Pepe-to jsi napsal dost dobře ale ono to bude i tím že František nechtě uzemnit.
sepi-ten strach ze země přišel právě pár dnů před tím tragickým dnem,v pamětech Josefa Balejky je že to bylo zapříčiněno hlavně přetažením letových hodin právě že naopak při bombardování letiště v Deblinu v Polsku byl František jediný který před bunkrem rukou vyhrožoval německým bombardérům a co se týče strachu z bombardérů tak to bylo tím že mu jeho velitel Witold Urbanowicz často vyhrožoval že jestli se neukázní,bude přeřazen k bombardérům.
Upravil/a beermajkl dne 08-11-2013 18:10
 
saldy
Taky bych se šel předvádět před svojí holkou, to je úplně jasnýÚsměv
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
ringlett
beermajkl napsal:

Spiše mi řekni, proč ti angláni přetěžovali cizí letce a své nechali odpočívat. I to se podepsalo na smrti Frantička jistým dílem. Byli vyčerpáni a kvůli tomu jich dost zachynulo.


Pepe-to jsi napsal dost dobře ale ono to bude i tím že František nechtě uzemnit.


naopak, oni přetěžovali naprosto všechny bez rozdílu, neměli jinou možnost
Nelétám, občas se plazím ...
 
Pepe
beermajkl napsal:

Spiše mi řekni, proč ti angláni přetěžovali cizí letce a své nechali odpočívat. I to se podepsalo na smrti Frantička jistým dílem. Byli vyčerpáni a kvůli tomu jich dost zachynulo.


Pepe-to jsi napsal dost dobře ale ono to bude i tím že František nechtě uzemnit.


Vím že je to tvé oblíbené téma.Úsměv Není to tak jednoduché, uvědomuji si to. Já si jen dloubl do té únavy. Oni měli nárok po určitých odlétaných hodin na dovolenou ve vnitrozemí, ale nezapočítaly se jim hodiny z letů ve Francii a jinde. Slyšel jsem to na vlastní uši od veterána který to říkal v nějakém povídání na netu. Dost nelibě to tenkrát piloti nesli. On ty kousky dělal vždy když se vracel. By to takový jeho ritual. Prý. No už je to legenda.
 
beermajkl
Spiše mi řekni, proč ti angláni přetěžovali cizí letce a své nechali odpočívat. I to se podepsalo na smrti Frantička jistým dílem. Byli vyčerpáni a kvůli tomu jich dost zachynulo.


Pepe-to jsi napsal dost dobře ale ono to bude i tím že František nechtě uzemnit.
sepi-ten strach ze země přišel právě pár dnů před tím tragickým dnem,v pamětech Josefa Balejky je že to bylo zapříčiněno hlavně přetažením letových hodin právě že naopak při bombardování letiště v Deblinu v Polsku byl František jediný který před bunkrem rukou vyhrožoval německým bombardérům a co se týče strachu z bombardérů tak to bylo tím že mu jeho velitel Witold Urbanowicz často vyhrožoval že jestli se neukázní,bude přeřazen k bombardérům.
 
Joe Hallenbeck
Pepe napsal:

[quote]beermajkl napsal:

Spiše mi řekni, proč ti angláni přetěžovali cizí letce a své nechali odpočívat. I to se podepsalo na smrti Frantička jistým dílem. Byli vyčerpáni a kvůli tomu jich dost zachynulo.

Oni měli nárok po určitých odlétaných hodin na dovolenou ve vnitrozemí, ale nezapočítaly se jim hodiny z letů ve Francii a jinde.


Přetěžovali všechny stejně v rámci jejich systému střídání perutí atd. Šlo jim o přežití.
Cizinci ale nelétali soustavně od začátku války. Když se dostali do Francie, nejdříve podepisovali službu v cizinecké legii a pak čekali na zemi, až exilová vláda vyjedná podmínky jejich přijetí k letectvu. Pak někteří létali, ale po pádu Francie je čekal transport do Anglie a do depa v Cosfordu, kde zase čekali co dál bude. Až v průběhu srpna se hotoví, tedy plně vycvičení piloti začali přeškolovat na britskou techniku. Zbytek musel nejdříve dodělat letecký výcvik a učit se angličtinu. A jak Polsko tak i Francie padla poměrně rychle....
313_FlyBoy
RY-C
 
Pepe
A ty trampoty co prodělali se ti zdají málo? Rozhodující byly odlétané hodiny.
 
Farky
VCAF_Joe napsal:
J. František ve Francii prý pravděpodobně nějaký sestřely měl, ale jistota v dokumentech bohužel není. Je to určitě dáno chaosem, spádem událostí i tím, že Francouzi našim občas komolili jména, někteří letci měli krycí (např. F. Peřina - Rinope).


Pepe napsal:Piloti a také Frantisek ve Francii používali krycí jména také proto, aby jejich blízcí v protektorátu nebyli pronásledováni.Sestřely potvrzovali později kolegové ústně. Zmínil jmse se o té Francii proto že to byl bourák i na zastaralých letadlech oproti luftwafe.


Ne že není jistota v dokumentech, on se tam J. František prostě vůbec nevyskytuje. Chaos nechaos, všechny nároky stíhačů ve Francii známé jsou. A francouzské, československé i polské dokumenty nenaznačují nic o sestřelech J. Františka. Víme že tam nelítal jako Čechoslovák, zůstal u Poláků. Víme i kdo z Poláků nad Francií skóroval. Jde o celkem 47 jmen, všichni z nich byli prokazatelně Poláci. Pokud měl někdo krycí jméno, stejně byl úředně vedený pod svojí národností. A historky že ho viděli jak sestřelil až 10 letadel ve Francii jsou v tuhle chvíli jen takové povídačky. Ono to nefungovalo tak, že někdo něco sestřelil a nikam se to nehlásilo (tedy nezapsalo). Nemůžeš být nějak mimo systém, ne dlouhodobě, ne jako člověk co něco sestřelil.

Není myslím třeba z Františka dělat nějak větší legendu než je (teď nemyslím nikoho konkrétně), to co dokázal za BoB je obdivuhodný výkon násobený tím že lítal na Hurricanu. Nebyl nejůspěšnější stíhač BoB, ani nebyl nejůspěšnější z RAF. Jestli byl nejlepší je věc názoru. Každopádně je to legenda a to naprosto zaslouženě.

beermajkl napsal:
Spiše mi řekni, proč ti angláni přetěžovali cizí letce a své nechali odpočívat. I to se podepsalo na smrti Frantička jistým dílem. Byli vyčerpáni a kvůli tomu jich dost zachynulo.


Jak už psal Joe Hallenbeck, přetěžovali všechny stejně. Nemluvě o tom, že všechny squadrony tvořené cizinci si nasazení přáli mnohem dřív než k němu došlo.
 
310_Pip
Farky napsal:

VCAF_Joe napsal:
J. František ve Francii prý pravděpodobně nějaký sestřely měl, ale jistota v dokumentech bohužel není. Je to určitě dáno chaosem, spádem událostí i tím, že Francouzi našim občas komolili jména, někteří letci měli krycí (např. F. Peřina - Rinope).


Pepe napsal:Piloti a také Frantisek ve Francii používali krycí jména také proto, aby jejich blízcí v protektorátu nebyli pronásledováni.Sestřely potvrzovali později kolegové ústně. Zmínil jmse se o té Francii proto že to byl bourák i na zastaralých letadlech oproti luftwafe.


Ne že není jistota v dokumentech, on se tam J. František prostě vůbec nevyskytuje. Chaos nechaos, všechny nároky stíhačů ve Francii známé jsou. A francouzské, československé i polské dokumenty nenaznačují nic o sestřelech J. Františka. Víme že tam nelítal jako Čechoslovák, zůstal u Poláků. Víme i kdo z Poláků nad Francií skóroval. Jde o celkem 47 jmen, všichni z nich byli prokazatelně Poláci. Pokud měl někdo krycí jméno, stejně byl úředně vedený pod svojí národností. A historky že ho viděli jak sestřelil až 10 letadel ve Francii jsou v tuhle chvíli jen takové povídačky. Ono to nefungovalo tak, že někdo něco sestřelil a nikam se to nehlásilo (tedy nezapsalo). Nemůžeš být nějak mimo systém, ne dlouhodobě, ne jako člověk co něco sestřelil.

Není myslím třeba z Františka dělat nějak větší legendu než je (teď nemyslím nikoho konkrétně), to co dokázal za BoB je obdivuhodný výkon násobený tím že lítal na Hurricanu. Nebyl nejůspěšnější stíhač BoB, ani nebyl nejůspěšnější z RAF. Jestli byl nejlepší je věc názoru. Každopádně je to legenda a to naprosto zaslouženě.

beermajkl napsal:
Spiše mi řekni, proč ti angláni přetěžovali cizí letce a své nechali odpočívat. I to se podepsalo na smrti Frantička jistým dílem. Byli vyčerpáni a kvůli tomu jich dost zachynulo.


Jak už psal Joe Hallenbeck, přetěžovali všechny stejně. Nemluvě o tom, že všechny squadrony tvořené cizinci si nasazení přáli mnohem dřív než k němu došlo.


Mrknutí
www.311raf.com/images/signature/sig_Pip.jpg
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
 
http://www.310raf.com/cs_wing_hangar.php
Joe Hallenbeck
Já tím nesnižuji jejich trampoty.
Jen říkám, že je třeba si uvědomit, že nebyli od Polska až do pádu Francie neustále den za dnem v leteckých soubojích tak, jak tomu bylo později, v druhé polovině roku 1940 nad jihovýchodní Anglií.
Nezapomeň že v průběhu zimy 1939/1940 a v podstatě až do spuštění Blitzkriegu se na západě vedla takzvaná podivná válka. Na západě se toho moc nedělo. Průzkumné lety, čas od času nějaký střet, ale jinak ticho před bouří. Mnohem náročnější to pak bylo po zahájení Blitzkriegu a při obraně Francie, ta však padla do "tří týdnů", a pak asi nejnáročnější každodenní tvrdé boje na podzim nad jihovýchodní Anglií.
Jinak si nemysli, že by si Britové v té době váleli šunky. Jejich perutě Hurricanů ve Francii byly dost brutálně zdecimované, stejně jako morálka přeživších pilotů (viz. vzpomínky Douglase Badera když přebíral 242. stíhací peruť). Stejně tak Britské perutě sváděly tvrdé boje nad Dunkerquem, kde přišli snad o 150 letadel během 9 dní evakuace. Dále boje nad konvoji v kanále v červnu a červenci 1940 atd.... Takže si nemysli, že by Poláci, Belgičané a Francouzi bojovali, zatímco Britové byli zalezlí za kanálem a dávali si čajíčky o páté. Ono se to tak některým britským letcům zdálo, jak se vrátili z Francie, že se Britové za kanálem tváří dost netečně vůči tomu co se ve Francii dělo, ale realita byla taková, že Angličani ve Francii dost krváceli. Což byl důvod, proč se dalších bojů bez odpočinku zúčastnili všichni co se dostali do Anglie a měli letecký výcvik za sebou. Angličani potřebovali doplnit nějakým způsobem těžké ztráty z Francouzské kampaně, protože je čekala obrana jejich ostrovů. A ani oni sami si neodpočli, neměli totiž dostatek lidí aby si mohli dovolit pauzu.
Upravil/a Joe Hallenbeck dne 10-11-2013 15:37
313_FlyBoy
RY-C
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

24-04-2024 12:25
-Vzrusuju te? - -Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ. - -To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?

22-04-2024 20:31
Njelepší je kombinace FF (s pluginem kačera)+uBlock ;-)

21-04-2024 09:36
No zatím ještě není. Neumí blokovat vyskakovací okna.

19-04-2024 23:01
jo, kačer je dobrej Úsměv

19-04-2024 17:04
No já asi přejdu na duckduckgo, až jej vyladí.

16-04-2024 11:52
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači. Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF

12-04-2024 16:25
Pořídil jsem si Arctic Liquid Freezer III 360. Poměr cena/výkon asi nepřekonatelný. Uchladilo to 300W po dobu 10 minut.

07-04-2024 21:31
Taky vám v prohlížeči Chrome vyskakují artefakty?

19-03-2024 14:59
Mrknutí

16-02-2024 16:54
1stCL .. forever :-)

34,769,057 návštěv