U Františka musel vždycky velitel najít nějaký způsob, jak ho donutit sekat dobrotu. A spíše na něho zabíral cukr než bič. Když sloužil v Olomouci tak byl v jednom kuse v base a několikaměsíční zlepšení jeho chování přinesl až příslib, že ho pošlou do stíhacího kurzu. Naopak hrozba převelení od 303. k bombardérům zjevně nezabrala.
U Františka musel vždycky velitel najít nějaký způsob, jak ho donutit sekat dobrotu. A spíše na něho zabíral cukr než bič. Když sloužil v Olomouci tak byl v jednom kuse v base a několikaměsíční zlepšení jeho chování přinesl až příslib, že ho pošlou do stíhacího kurzu. Naopak hrozba převelení od 303. k bombardérům zjevně nezabrala.
to jo,v knize oněm od Rajlicha jsou i protokoly jeho zlobení ofocený a je to celkem zajímavý,dával nadřízeným zabrat už předválkou jak píšeš.
Upravil/a beermajkl dne 14-11-2013 17:17
...dobrý řešení rýsovalo a to převelet ho k bombardovací peruti ale jak říkáš,určitě o něj nechtěli přijít a už bylo pozdě.
Copak copak, toto slyším poprvé ?
Živočišný stíhač a nechal by se převelet k bomberům ?
Zoufalý Urbanowicz, který už nevěděl, co s ním, mu tím údajně vyhrožoval. Ale za prvé to není prokázané a i kdyby, tak to byl asi jen trik, jak ho ukáznit. František byl enfant terrible, které je zlým snem každého velitele (nejen kvůli sobě samému, ale kvůli disciplíně v jednotce). Myslím ale, že to Urbanowicz s tím hostováním vyřešil velmi elegantně.
Hoper-slovo udajně bych tu nepoužil ale jinak ti Cibule odpověděl.
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Su rád, že se Ti Křídla líbí.
Myslím, že je to celkem dobrá zjednodušená forma seznámení se základníma událostma a hlavně lidma.
Samozřejmě, odborník tam najde řadu chyb a naopak nenajde spoustu historicko-technických dat. To ale není účel. Má to přiblížit téma spíše laikům z davu.
Z hlediska vlastní dokumentárnosti není marná Historie československého vojenského letectví: Druhá světová válka - Nedáme se. http://www.csfd.c...nedame-se/
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
To je skoro tak nádherný jako v CoD Já se do toho Duxfordu stejně jednou vypravím, sakra.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
A teď čtyři vedle sebe (ale ne buchony, opravdový éčka jako tohle :-)
Je to krása, jedno z nejhezčích videí, která jsem o warbirds viděl. Díky.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Právě jsem dočetl dárek od Ježíška - zde zmiňovanou knihu Josef František - Pokus o pravdivý příběh československého stíhače
K Františkovým sestřelům ve Francii:
Na str. 140 se podle vzpomínky pozdějšího kpt. Mieczyslawa Galického píše, že Josef František byl u Poláků "formálně zařazen jako letecký mechanik, ale ve skutečnosti se na přilehlém letišti Aulnat věnoval zalétávání letounů po opravě".
Na str. 143 pak autor píše: "...je faktem, že tehdy na letišti Aulnat u Clermont-Ferrand skutečně létal. Dokládá to jeho dochovaný francouzský zápisník letů - Carnet Individuel des services aériennes. Tyto úředně potvrzené zápisky uvádějí, že v období od 11. března do 16. dubna 1940 "Sergent Franscizek, pilote" u zdejší Escadre d'Instruction v Aulnat nalétal celkem 10 hodin a 35 minut, a to převážně na zastaralém stíhacím letounu Dewoitine D-500. Šestnáctým dubnem zápisník končí a je řádně uzavřen."
Dále na str. 150 vylučuje možnost, že svých sestřelů dosáhl pod jiným jménem. Existuje publikace Les As de la Guerre 1939-1945, vydaná Historickou službou francouzského letectva, která "obsahuje nejen životopisy všech stíhačů, kteří ve Francii dosáhli pěti a více sestřelů, ale i jejich portrétní fotografie. Jednoduše každý z nich – ať už se jmenoval jakkoliv – má svou tvář, ale žádná z nich se té Františkově nepodobá ani vzdáleně.“
Před pár dny jsem se na něj ptal pana plk. Gablecha, pamatuje ho z letiště Deblin u Varšavy.
Skvělej pilot a hlavně střelec... zvláštní povaha, spíš introvert samotář, těžká domluva s nadřízenýma...
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači.
Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.