May 05 2024 23:46:55
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 1
Hot_Dog

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna 2015
Baron
Čo je vlastne zle na ovládaní motora?
Hals - und Beinbruch!
 
Farky
Tohle jsem cca před rokem řešil v jiném vláknu, takže to zkopíruju sem -

Motory Allison V-1710 co byly v P-40B/C a P-40E neměly automatický regulátor plnícího tlaku ( v UK tomu říkali AUTOMATIC BOOST CONTROL, v USA se to jmenovalo AUTOMATIC MANIFOLD PRESSURE REGULATOR případně PRESSURE CONTROL).

Řekněme že sedím v opravdové P-40E. Chci odstartovat a stoupat na maximální povolený výkon (řekněme 44 palců). Nemůžu narvat plynovou páku až dopředu, protože když to udělám budu tam mít nějakých 70 palců plnícího tlaku, tedy hodně mimo povolený limit. Musím dát plynovou páku do takové polohy, aby na ukazateli plnícího tlaku bylo těch 44 palců. Odstartuju a začnu stoupat. Pokud nechám plynovou páku ve stejné poloze, plnící tlak mi začne okamžitě klesat. Takže jak stoupám, plynule posouvám plynovou páku dopředu. Nadoraz vpředu se páka ocitne ve výšce 12 300 stop, protože kompresor výš už nedokáže takový plnící tlak udržet. Ona se taky ta výška označovala velmi výstižně FULL THROTTLE HEIGHT. Když budu klesat, postup je samozřejmě opačný, cestou dolů musím plyn ubírat.

Když budu sedět řekněme v nějakém tom Spitfiru Mk.V, mám to jednodušší. Budu chtít odstartovat a stoupat třeba na plnícím tlaku 9 lb./sq.in.. Dám plynovou páku naplno dopředu, na budíku budu mít 9 lb./sq.in.. AUTOMATIC BOOST CONTROL mě nepustí mimo limit, přiškrtí plnící tlak (ubere plyn, přičemž plynovka v kabině se nehýbe) aby k tomu nedošlo. Kdyby ten automat nezasáhl, budu tam mít při plynové páce úplně vpředu třeba nějakých 17 lb./sq.in.. Odstartuju a začnu stoupat. Na plynovku vůbec nemusím hrabat, všechno za mě totiž udělá zařízení AUTOMATIC BOOST CONTROL. To vlastně nedělá nic jinýho, než že samo přidává plyn během stoupání (a ubírá plyn během klesání). Zkrátka udržuje ten pilotem zvolený plnící tlak pořád stejný bez ohledu na výšku letu.


P.S. - moc neřeš čísla (tlak a výšku), jsou spíš orientační.
 
Deschain
Farky napsal:

Tohle jsem cca před rokem řešil v jiném vláknu, takže to zkopíruju sem -

[i]Motory Allison V-1710 co byly v P-40B/C a P-40E neměly automatický regulátor plnícího tlaku ( v UK tomu říkali AUTOMATIC BOOST CONTROL, v USA se to jmenovalo AUTOMATIC MANIFOLD PRESSURE REGULATOR případně PRESSURE CONTROL).

Řekněme že sedím v opravdové P-40E. Chci odstartovat a stoupat na maximální povolený výkon (řekněme 44 palců). Nemůžu narvat plynovou páku až dopředu, protože když to udělám budu tam mít nějakých 70 palců plnícího tlaku, tedy hodně mimo povolený limit. Musím dát plynovou páku do takové polohy, aby na ukazateli plnícího tlaku bylo těch 44 palců. Odstartuju a začnu stoupat. Pokud nechám plynovou páku ve stejné poloze, plnící tlak mi začne okamžitě klesat. Takže jak stoupám, plynule posouvám plynovou páku dopředu. Nadoraz vpředu se páka ocitne ve výšce 12 300 stop, protože kompresor výš už nedokáže takový plnící tlak udržet. Ona se taky ta výška označovala velmi výstižně FULL THROTTLE HEIGHT. Když budu klesat, postup je samozřejmě opačný, cestou dolů musím plyn ubírat.


A jaká je ta chyba ? Protože přesně takhle to je modelovaný na startu nějakejch 80% plynový páky 2600 otáček a sem zhruba na 40 palcích, čím jdu vejš tím více páku otvírám a dosahuju toho, že výkon nekolísá, žádná automatika tam není
 
Rumcajs
Motor u P40E v BOSku se chová podle toho popisu. Plnící tlak se mění s výškou. Musí se hlídat, aby nepřelezl přes povolenou mez. Nejsem na to expert, abych odhalil, zda je to přesně či ne, ale to chování, že se tlak mění s výškou a je na pilotovi, aby to uhlídal, to tam je.

Stran historické věrnosti P40E u Moskvy mě to určitě trápí málo.

1) Mám pro to pochopení. 777 nemá zdroje na to, aby udělali všechny typy, co kde lítaly. Takže prostě zvolej typ, který je pro ně nejvýhodnější stran stávajících a budoucích plánů. P40E zapadá do BOSka. P40E zapadá třeba do severní Afriky, která snad má být taky plánovaná. Není to až tak zásadní letadlo, jako je Bf 109, aby mohli v dohledné době dělat varianty.
2) Historická věrnost je přeci dána tvůrcema map. Když na mapu Moskvy P40E nedaj, tak tam nebude. Že to letadlo vychází zrovna s vydáním Moskvy, to je spíš marketingový tah. Něco ve smyslu, kupte si to celý, ať máte kompletní planeset.
3) Když bude BOS/BOM ... úspěšný, časem třeba bude čas začít dělat i varianty existujících typů. Třeba se dočkáme i dřívějších a novějších verzí P40.

Podstatné je, že stále ještě existuje někdo, kdo dělá vývoj WW2 simu. A že ten někdo je v tom úspěšný. Drží termíny a kvalitu. Když vydaj ještě alespoň dvě další pokračování, budeme mít už na výběr z tolika letadel a map, že to bude zajímavé pro kde co. Jen připomenu, že krom zvěstí ohledně plánů na Středomoří taky ukázali záběry z mapy Murmaňsku. A je asi jasné, že si těžko nechají utýct Kursk a Kubáň. A na BOB vlastně mají i mapu a skoro polovinu letadel už teď. Ne, že zrovna P40E není letadlo od Moskvy, mě vůbec netrápí.
Non est specifica
 
CSW_Cassius Chaerea
Už jsem se bál že to nebude dobrý. Úsměv
 
Farky
Deschain napsal:
A jaká je ta chyba ? Protože přesně takhle to je modelovaný na startu nějakejch 80% plynový páky 2600 otáček a sem zhruba na 40 palcích, čím jdu vejš tím více páku otvírám a dosahuju toho, že výkon nekolísá, žádná automatika tam není


Není to ani zdaleka "takhle" namodelovaný. Tu páku začneš otevírat při 40 palcích a 2600 rpm až někde ve výšce 9000 stop, do té doby si toho vůbec nemusíš všímat, pořád máš plyn ve stejné poloze jako úplně u země (řekněme těch 80%). To ti právě dělá ten automat, protože při téhle poloze plynové páky bys tam měl mít 40 palců při 2600 rpm jen a pouze ve výšce 9000 stop. Pod touhle výškou bys měl plyn ubírat pod těch 80% úměrně s ubývající výškou, jinak budeš mít vysoký plnící tlak. Automat ti drží konstantních 40 palců při 80% plynu od země až do těch 9000 stop.

Rumcajs napsal:
Motor u P40E v BOSku se chová podle toho popisu. Plnící tlak se mění s výškou. Musí se hlídat, aby nepřelezl přes povolenou mez. Nejsem na to expert, abych odhalil, zda je to přesně či ne, ale to chování, že se tlak mění s výškou a je na pilotovi, aby to uhlídal, to tam je.


Nechová se podle popisu, přečti si to pozorněji. Copak se ti povedlo mít plnící tlak nad cca 45.5 palců, tedy nad maximální limit? Pokud ano, tak mi ty parchanti asi daly jinou P-40 než vám. Takhle je to vždycky, zrovna ta moje musí být rozbitá. Teď vážně - není to správně, chová se to jako by to mělo automatický regulátor plnícího tlaku. Ono se to totiž chová stejně jako ostatní éra v BoS/BoM.

----------

To o čem mluvíte je situace, kdy v určité výšce kompresor přestává stíhat krmit motor tak, aby udržel ten plnící tlak při určitém (neměnném) nastavení "plynu". Takže tomu při stoupání musíte dát toho plynu trochu víc a při klesání plyn zase ubírat. Takhle to přece funguje u všech letadel v BoS/BoM, to je normální. Vtip je v tom, že v P-40E se takhle muselo cvičit s plynem už od země. Jak jsem psal, nešlo narvat plyn u země (při startu) až nadoraz, v tu chvíli by tam bylo 70 palců plnícího tlaku (při 3000 rpm).

----------

Rumcajs napsal:
Historická věrnost je přeci dána tvůrcema map. Když na mapu Moskvy P40E nedaj, tak tam nebude. Že to letadlo vychází zrovna s vydáním Moskvy, to je spíš marketingový tah. Něco ve smyslu, kupte si to celý, ať máte kompletní planeset.


Naprosto souhlasím (i s tím co jsem necitoval). Taky to bylo mířeno spíš na tvůrce map a lidi kterým nevadí pitomosti v planesetech. Ale to je každýho věc, nesoudím, neradím, jen se občas podivuju. Na jednu stranu řešit do zblbnutí "úplně přesně historický" flight modely a pak to "úplně nepřesně a nehistoricky" naflákat do libovolný mapy mi prostě přijde podivuhodný.
 
Alan Grey
YouTube Video



 
http://www.alan-grey-page.cz/
Alan Grey
YouTube Video



 
http://www.alan-grey-page.cz/
Rumcajs
Ježiš Éčko Úsměv No už aby to tu bylo. Úplně se ve mě zvedla nostalgie, když jsem si vzpomněl, na polety v CloDu a vůbec BOB. Stejně si myslím, že přijde den, a přibalej k tomu Spita a Hurrika a pošlou nás nad kanál.
Non est specifica
 
Baron
Jednoducho nadhera... co dodat.
Upravil/a Baron dne 01-10-2015 19:35
Hals - und Beinbruch!
 
Tyler Durden
Nějaký herní obsah? Coop? Kariéru? AI?
Když máš dostatek mýdla, můžeš vyhodit do vzduchu celý svět.
 
magot
Si pleteš, to není hra Šklebící se Časy silent hunter apod. co měli simy obsah jsou nenávratně pryč ...
 
Hot_Dog
Farky napsal:

Tohle jsem cca před rokem řešil v jiném vláknu, takže to zkopíruju sem -

Motory Allison V-1710 co byly v P-40B/C a P-40E neměly automatický regulátor plnícího tlaku ( v UK tomu říkali AUTOMATIC BOOST CONTROL, v USA se to jmenovalo AUTOMATIC MANIFOLD PRESSURE REGULATOR případně PRESSURE CONTROL).

Řekněme že sedím v opravdové P-40E. Chci odstartovat a stoupat na maximální povolený výkon (řekněme 44 palců). Nemůžu narvat plynovou páku až dopředu, protože když to udělám budu tam mít nějakých 70 palců plnícího tlaku, tedy hodně mimo povolený limit. Musím dát plynovou páku do takové polohy, aby na ukazateli plnícího tlaku bylo těch 44 palců. Odstartuju a začnu stoupat. Pokud nechám plynovou páku ve stejné poloze, plnící tlak mi začne okamžitě klesat. Takže jak stoupám, plynule posouvám plynovou páku dopředu. Nadoraz vpředu se páka ocitne ve výšce 12 300 stop, protože kompresor výš už nedokáže takový plnící tlak udržet. Ona se taky ta výška označovala velmi výstižně FULL THROTTLE HEIGHT. Když budu klesat, postup je samozřejmě opačný, cestou dolů musím plyn ubírat.

Když budu sedět řekněme v nějakém tom Spitfiru Mk.V, mám to jednodušší. Budu chtít odstartovat a stoupat třeba na plnícím tlaku 9 lb./sq.in.. Dám plynovou páku naplno dopředu, na budíku budu mít 9 lb./sq.in.. AUTOMATIC BOOST CONTROL mě nepustí mimo limit, přiškrtí plnící tlak (ubere plyn, přičemž plynovka v kabině se nehýbe) aby k tomu nedošlo. Kdyby ten automat nezasáhl, budu tam mít při plynové páce úplně vpředu třeba nějakých 17 lb./sq.in.. Odstartuju a začnu stoupat. Na plynovku vůbec nemusím hrabat, všechno za mě totiž udělá zařízení AUTOMATIC BOOST CONTROL. To vlastně nedělá nic jinýho, než že samo přidává plyn během stoupání (a ubírá plyn během klesání). Zkrátka udržuje ten pilotem zvolený plnící tlak pořád stejný bez ohledu na výšku letu.


P.S. - moc neřeš čísla (tlak a výšku), jsou spíš orientační.


Můžeš poslat odkazy na nějaký podklady k tomuhle? Ptal sem se na Il-2 foru, jestli to bude změněno, načež Han odpověděl, že mám kontaktovat nějakýho jinýho vývojáře. Takže bych mu poslal nějakej odkaz a třeba nám to opraví:-)
http://forum.il2s.../?p=291298
 
Art
Rumcajs napsal:

Tak Jásoň se nechal slyšet, že P40 bude příští týden.
http://forum.il2s.../?p=289172
Neříkal nic víc, nic míň. Ale s P40 by mohla přijít i letní mapa. Jenže před časem jsem zas četl, že pořadí bude P40 a pak až mapa. Tedy bílo u Stalingradu asi ještě chvilku vydrží. Nicméně 6*12,7mm se blíží.

Pak taky se zdá, že se sim dostal do stavu nirvány a utichly veškeré FM debaty. Dílem se na tom asi podílím i já, páčto můj poslední příspěvek na toto téma vedl Bearcata k uzamčení posledního ještě žijícího kontroverního vlákna. 777 tak zabanovalo posledního žijícího Mohykána FM debat. Ostatních nepříjemných topiků se zbavili již dříve. V FM sekci tak zbývají poslední dvě celkem neškodný vlákna. Jedno má sice provokativní název "Did the Yak-1 really perform like this?", ale nic se v něm neděje, protože všichni, kdo se podíleli na bebatě o zázračných Jakoklapkách, roll rate La5, výkonnostní díře FW 190 při přepnutí na 2 stupeň kompresuru a dalších, již ztratili náladu ještě cokoli dalšího říkat. Nakonec i Jason již řekl, že nic na FM stávajících letadel nedělají, takže to tak zůstane.
Možná je tedy dobře si shrnout, co vykrystalizovalo z těch již ukončených FM vláken. Úplně vynechám různé nesmysly a popíšu jen smysluplně vypadající nálezy.

1) Klapky u Jaka 1 lze vytáhnout v libovolné rychlosti až do 700km/h, aniž by se stalo cokoli nepříjemného. V zásadě se o poznání zvýší dosažitelný vztlak, zlepší stabilita a ovladatelnost na nízkých rychlostech. Není s tím spojené ani žádné škubnutí či cokoli, co by znepříjemňovalo třeba míření. Klapky se prý díky pneumatické konstrukci samy od sebe vhodně zatahují. Obě samozřejmě symetricky a ani je nenapadne působit třeba nějaké oscilace na vyšších rychlostech. Zatažení klapek opět nevede k žádnému nepříjemnému projevu, jako by mohl být třeba propad o nějaké ty výškové metry. Podotýkám, že klapky u Jaka 1 mají být provozovány maximálně do 240km/h.

2) FW 190 má prý nekorektně simulován 2 stupeň kompresoru, kde dochází k propadu výkonu v míře o poznání větší, než by mělo být. Nález udělal Ze_Hairy. Díky tomu FW 109 nestoupá, jak by se čekalo. V zásadě prý v chladné a husté atmosféře u Stalingradu stoupá tempem poplatným ISO atmosféře, zatímco ostatní lítadla si užívají boostu asi o 4m/s.

3) La 5 z 1942, tedy to, co máme ve hře, mělo mít výrazný problém při přechodu z jednoho náklonu do druhého, jak by se očekávalo podle historických reportů. Naše La 5 ale tímto neduhem netrpí, ba co víc, je v daném oboru nejlepší letadlo ve hře. Roll rate La 5 nebyl k dispozici, proto se vzala pro modelování La 5 někdy z 1943 a rozdíl se prý dopočetl. Navíc, La 5 jako jedno ze dvou letadel ve hře výrazně profituje v zatáčce z vysunutých klapek. Ne tak jako Jak, ale přeci jen dost.

4) Některá letadla mají nečekaně vysoké maximálky ve výšce kolem 6000m. Největší boost dostalo Bf 109F4, za ním je pak Jak. Toto se prý také nebude opravovat, i když je to snad potvrzená chyba.

5) Všechna letadla mají celkem velkoryse udělán vztah vmax a rychlosti, kdy začnou opravdu ztrácet řídící plochy. Obecně je to nastaveno asi na povolené rychlosti podle manuálů + 150km/h. Je to sice uděláno pro všechny letadla, ale je asi jasné, že rychlosti vysoko přes 700km/h se již dost blbě dosahují, protože tak vysoko se zase nelítá. Takže z daného "vylepšení" nejvíc profitují ta letadla, která tímto omezením byla ve skutečnosti nejvíc omezena. Jak moc je reálné paušálně přičíst 150km/h k vmax a prohlásit to za fér řešení, to netuším. Asi je ale jasné, že letadlo se nerozsype hned při překročení vmax.

6) Jak 1 byl tradičně znám potížema s chlazením. Náš Jak 1 je nemá. Dílem je to možná díky chladu. Nicméně potíže nemá ani na mapě, kde se díky FMB nastaví ISO atmosféra.


Nakonec, abych nekončil pesimisticky, povím tohle.

Německý letadla se zdaj být namodelovaný velice přesně. Nebýt tý chyby maximálky ve výšce, bylo by to super. Navíc se zdá, že všechny stihačky vynikají v oborech, kde měly být dobrý a trpí neduhama, kterýma měly trpět. Klasika jsou Befka, který jsou směrově poměrně málo stabilní a lítaj tak nalevo či napravo podle toho, jak rychle se letí. To je fakt super, že se jim to tak hezky podedlo.

I ten Jak 1 se zdá výkonově i jinak v pořádku, pokud člověk nepoužívá "magické klapky" a pokud drží motor v předepsané teplotě. Vlastně všechny ty podstatné připomínky se týkají režimů, kdy se jde za manuálové meze. Klapky přes 240km/h a motor i několik minut vysoko nad provozníma teplotama. V těchto oblastech leží kouzlo našeho Jaku a virtuálové na to samozřejmě rychle přišli. Pokud se ale Jak drží na normálních provozních teplotách a Befka se nechaj na automat a klapky se používaj v souladu s příručkou, obrázek dogfightu těchto typů najednou velmi přesně odpovídá očekáváním, který jsem třeba já získal čtením literatury.

Trochu stranou pak stojí LaGG3, který se v průběhu vývoje verzí BOSka docela vypracoval. Očekávání, že mělo jít o typ, který piloti neměli rádi, se nějak nepotvrdilo. Sice to není přeborník dogfightů, ale lítá se s tím velice hezky. Vlastně jen tak na polet je to snad nejpříjemnější letadlo ve hře. A pak ten 23mm kanon je super, trefit se s tím znamená, že soupeř může balit fidlátka.

Dost mě to štve. Pokud to neopraví po vydání BOM, tak tam zajedu asi osobně, a dostanou jednu výchovnou XD
Teď vážně. Čekal bych od nich jiný přístup. Nejdřív si stěžují, že nejsou podklady. Když si s tím dá někdo práci, stejně si najdou výmluvu. Špatný přístup. Snad to opraví a nejde mi jen o ruská letadla, ale i o tu 109 F.
 
Farky
Hot_Dog napsal:
Můžeš poslat odkazy na nějaký podklady k tomuhle? Ptal sem se na Il-2 foru, jestli to bude změněno, načež Han odpověděl, že mám kontaktovat nějakýho jinýho vývojáře. Takže bych mu poslal nějakej odkaz a třeba nám to opraví:-)
http://forum.il2s.../?p=291298


Už to s ViKsem řeším, uvidíme co z toho vzejde.
 
Brano
Rumcajs napsal:

Zjevně dochází k plynulému zavírání a otevírání klapek podle rychlosti a
1) jev je dokonale symetrický na obou klapkách. Zde je třeba podotknout, že pokud neexistuje mechanická vazba obou klapek, je takový průběh prakticky vyloučen. Otázka je, zda jsou klapky svázány nějakou osou nebo jinak. Zde by mohl přispět nějaký znalec Jaku. Pokud mechanická vazba neexistuje a přesto je to simulované symetricky, je to hezká pohádka.

Klapky boli ovladane cez jeden pneumaticky aktuator,prenasanie pohybu sa dialo cez tiahla napojene cez spolocny kyvadlovy ''rozdelovac'' = symetricky.Sudruhovia inzinieri v ZSSR zas neboli az taki neskuseni,aby vymysleli asymetricky system a dokonca s nim uspeli u NII VVS a vojskovych skusok Mrknutí
 
Brano
Rumcajs napsal:
Stran historické věrnosti P40E u Moskvy mě to určitě trápí málo.

Doplnenie: Na Kalininskom fronte a v PVO Moskvy pocas jesene a zimy 1941/42 lietal na Tomahawkoch IIb jeden z prvych prezbrojenych plukov - 126.IAP.Ten dostal v Aprili 1942 vymenou za opotrebovane indianske sekery kittyhawky (P-40E).Nadalej posobil v PVO Moskvy,taktiez ako zaujimavost,plnil eskortne misie pre papalasov lietajucich z Moskvy do Kujbyseva (tam sa docasne nastahovali niektore vladne urady pocas krizy pred Moskvou)
A nakoniec sa tento pluk objavuje 28.augusta 1942 pri Stalingrade v zostave 268.IAD,letisko Solodovka (otvorte si mapu v hre a sledujte tok rieky Achtjuba po ciare zhruba od Mamajevovho kurganu na vychod cca 50km)
Takze P-40 je sice bonusovy stroj vramci BoM,ale zapada historicky viac do BoS.I ked eskortovat papalasov moze byt tiez sranda (zostrelit Beriju Pff )
 
Rumcajs
Brano napsal:

Rumcajs napsal:

Zjevně dochází k plynulému zavírání a otevírání klapek podle rychlosti a
1) jev je dokonale symetrický na obou klapkách. Zde je třeba podotknout, že pokud neexistuje mechanická vazba obou klapek, je takový průběh prakticky vyloučen. Otázka je, zda jsou klapky svázány nějakou osou nebo jinak. Zde by mohl přispět nějaký znalec Jaku. Pokud mechanická vazba neexistuje a přesto je to simulované symetricky, je to hezká pohádka.

Klapky boli ovladane cez jeden pneumaticky aktuator,prenasanie pohybu sa dialo cez tiahla napojene cez spolocny kyvadlovy ''rozdelovac'' = symetricky.Sudruhovia inzinieri v ZSSR zas neboli az taki neskuseni,aby vymysleli asymetricky system a dokonca s nim uspeli u NII VVS a vojskovych skusok Mrknutí
Fajn, díky za osvětlení, a je nějaké vysvětlení k těm 700km/h?
Non est specifica
 
Brano
Ja som tak rychlo letel iba v boingoch a erbasoch Šklebící se coho sa tyka tych 700km/h?
Iba som doplnil chybajuce info z tvojho prispevku.Pretoze na ofiko fore o tom debatuje kvantum ''expertov'',ale stavim sa,ze pneumaticku schemu jaku nevidel ani jeden z nich.Detto mechanizmus fungovania klapiek,ich upevnenie,konstrukciu,kostru a potah.
 
Rumcajs
Brano napsal:

Ja som tak rychlo letel iba v boingoch a erbasoch Šklebící se coho sa tyka tych 700km/h?
Iba som doplnil chybajuce info z tvojho prispevku.Pretoze na ofiko fore o tom debatuje kvantum ''expertov'',ale stavim sa,ze pneumaticku schemu jaku nevidel ani jeden z nich.Detto mechanizmus fungovania klapiek,ich upevnenie,konstrukciu,kostru a potah.
Týká se to klapek Jaku. Vůbec nejde o schema toho zařízení. Jde o to, že ač mají podle příručky limit 240km/h, lze je s úspěchem používat při téměř libovolné rychlosti. Teprv při 700km/h dojde k jejich utržení. Ačkoli je jasné, že konstrukce s limitem v návodu 240km/h se neurve hned při překročení na 241km/h, je asi zřejmé, že tohle působí opravdu divně.

Co se týká diskuzí "expertů" na forech jen připomenu, že fóra slouží právě k tomu, aby se tam diskutovalo. Zůčastnit se debaty může každý, byť ne každý je expert. Nakonec většina lidí se chová normálně. Tedy když něco vědí, podělí se, když nevědí, zeptají se. Když mají pochybnosti, vyjádří pochybnosti. A zde jsou pochybnosti zcela na místě, protože tak hezky a vychovaně se nechovají klapky žádného jiného stroje, který máme k dispozici. Že klapky umí dát "kopanec", je vidět třeba u FW 190 a třeba u Bf 109 je moc hezky vidět, jak výrazně se mění letové vlastnosti s změnou pozice klapek. Možná měl Jak klapky udělané tak, že jejich použití bylo tak krásně plynulé a hladké a všeobecně pozitivní, jak to máme simulováno. Ale je to vyjímečné chování a nikdy jsem o tom takto nečetl. Možná máš Brano nějakou referenci na takový způsob práce s klapkama a na to, že je lze otevírat v podstatě bez ohledu na rychlost. Já nic takového nemám. Co jsem ale četl, byla reference, kde se při nepovedeném pokusu o přistání nedoporučovalo zatáhnout klapky myslím pod 50m výšky, protože zatažení klapek vede k propadu o nějakou tu desítku metrů.
Non est specifica
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

05-05-2024 18:15
Ale hovno. Co je správné, určuje společnost a její kultura.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

29-04-2024 20:44
Jsem zapl discord. FUJ! Proč mi tam všechno tyká? To je tak nezdvořilé a neuctivé.

24-04-2024 12:25
-Vzrusuju te? - -Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ. - -To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?

22-04-2024 20:31
Njelepší je kombinace FF (s pluginem kačera)+uBlock ;-)

21-04-2024 09:36
No zatím ještě není. Neumí blokovat vyskakovací okna.

19-04-2024 23:01
jo, kačer je dobrej Úsměv

19-04-2024 17:04
No já asi přejdu na duckduckgo, až jej vyladí.

34,822,829 návštěv