Bf - 110 letani poslepu quickguide
Je treba mit namapovane "Next Radio Beacon". Po nalazeni se na stanici radia moskva jsou pro let dulezite dva budiky:
ve strucnosti - ve 110ce je budik, s jednou svislou rucickou (ukazuje smer signalu) a jednou vodorovnou (sila signalu). V nastaveni priradis dve tlacitka funkcim Next Beacon a Previous Beacon (cesky nevim jak to je popsane, ale je to stejne oddeleni, jako nouzovy odhoz vyzbroje, nastaveni elektricke roznetky atd.)
Pri pouziti NDB nebo AM radia behem letu, proste jen nove definovanym tlacitkem "naladis" radio, z repraku uslysis bud hubdu nebo chrceni (pripadne tusim morseovku se jmenem dotycne anteny), podle toho, jestli ti bude koratkne fungovat hra (obcas to blbne, ale na navigaci to nema vyznam, nejaky zvuk uslysis ). Zmineny budik ti zacne ukazovat smer signalu a to bud:
1) pokud letis smerem k antene, ukazuje svisla rucicka stranu, na ktere jsi vzhledem k antene, tzn. jestli napriklad ukazuje vpravo, musis zatocit doleva, abys nabral kurz primo k antene.
2) pokud letis od anteny, potom je to obracene, tzn. rucicka ukazuje vpravo, to tentokrat znamena, ze musis zatocit doprava, abys signal prijimal ze 6. hodiny
To, jak zjistit po tme, jestli letis k nebo od anteny se provadi tak, ze vykopnes plnou smerovku, napriklad levou, a pokud svisla rucicka sleduje smerovku (pohne se vlevo), potom letis k antene.
Lorenz funguje podobne a pritom uplne jinak
Naladis ho stejnym tlacitkem, na mape by mel byt vyznacen kurz, kterym se pristava, coz je jeden z nejdulezitejsich udaju, ktery musis znat (lorenz je z pohledu pristani umisten na vzdalenejsi pate drahy). Nasledujici popis je ve smyslu pristavajiciho letounu:
-vpravo od osy drahy slysis z repraku morseovkou carky, vlevo od osy drahy tecky
- na ose drahy slysis neprerusovany ton
- 3km pred prahem drahy je prvni signal, 300m pred prahem drahy je druhy signal, to uz bys mel byt pripraveny dosednout na zem
Kdyz se priblizujes k letisti (ze spravne strany, viz dale) na pristani, poslouchas signal z vysilacky a podle nej provadis drobne korekce smeru tak, abys nasel tahly ton (osu drahy) a na nem se potom drzis az do dosednuti. Svisla rucicka ti v tomto pripade ukaze, na ktere strane vuci ose drahy jsi a podle toho taky delas korekce. Samozrejme, pokud slysis dlouhy ton, okamzite kontrolujes svuj kurz a kurz pristani z mapy, podle cehoz hned vis, jak a kam musis upravit kurz, abys byl co nejrychleji na ose drahy.
Samotne nalezeni spravne strany letiste (jeste pred pripravou na finis), ze ktere se pristava se da urcit podle tonu ktery slysis a podle toho, kam smeruje svisla rucicka (nasledujici obrazek vznikl s trochu jinym ucelem, ale znazornene budiky se ted hodi)
Kurz pristani je 270°.
1) carky + vlevo - kvadrant 1, z pohledu pristavajiciho vpravo za lorenzem
2) carky + vpravo - kv. 2, vpravo pred lorenzem
3) tecky + vlevo - kv. 4, vlevo pred lorenzem
4) tecky + vpravo - kv. 3, velvo za lorenzem
Z pohledu pristavajiciho jsou body 2 a 3 ty spravne pro premysleni o pristani.
A na zaver: kazda antena NDB, AM radio i Lorenz maji primo nad sebou kuzel ticha pro urceni, ze jsi prave primo nad antenou.
Jen pro upresneni, ty vnitrni a vnejsi znacky na Lorenzovi jsou 2000 a 4700km od objektu Lorenzova majaku. 300 a 3000 metru od paty drahy je treba dosahnout strasnym camrdanim se s umistovanim ve FM builderu ktery nema metr, takze rikam dopredu ze Lorenz bude ukazovat jen smer, na markry se nebude dat spolehnout.
darktatka napsal: a. Jen pro upresneni, ty vnitrni a vnejsi znacky na Lorenzovi jsou 2000 a 4700km od objektu Lorenzova majaku.
b. 300 a 3000 metru od paty drahy je treba dosahnout strasnym camrdanim se s umistovanim ve FM builderu ktery nema metr, takze rikam dopredu ze Lorenz bude ukazovat jen smer, na markry se nebude dat spolehnout.
Část a. jsem nepochopil .
Část b. - když umístím Lorenz na RWY a nastavím kurz přistávání, spustím misi, tak zvukové signály 3 km a 300 m mi fungujou vždycky. Nevím jestli to je úplně přesně, ale odhadem to sedí. Nemám páru o tom, že by se ve FMB tyhle vzdálenosti musely manuálně určovat.
EDIT: Viz to video - jestli myslíš to samý co já, tak to tam funguje.
no 2km a 4,7km od toho baracku s antenou jsou signaly. Tzn 300m a 3000m od paty plati pro pripad, ze ma runway delku 1700m (pripadne ten druhy lorenz by mel byt pro delsi runway), coz zrejme nema kazda runway na mape a tak zalezi na umisteni objektu vzhledem ke vzdalenejsi pate. Dulezity je, ze prvni signal je daleko od paty a druhy je skoro u ni
lochness napsal:
no 2km a 4,7km od toho baracku s antenou jsou signaly. Tzn 300m a 3000m od paty plati pro pripad, ze ma runway delku 1700m (pripadne ten druhy lorenz by mel byt pro delsi runway), coz zrejme nema kazda runway na mape a tak zalezi na umisteni objektu vzhledem ke vzdalenejsi pate. Dulezity je, ze prvni signal je daleko od paty a druhy je skoro u ni
A to ze to neni uplne presne zacne byt dulezite kdyz sedas na totalniho netopyra na zhasle letiste s kratkou drahou. Treba kdyz letis s Ultrapackem a nefunguje rozsvecovani svetel na draze.
Ale nebojte se. Posunul jsem cas tak, aby jsme sice leteli za tmy ale pristavali za relativniho svetla. Pristat se da na vizual, a letime cistou 4.11.1 kde povel k rozsviceni svetel funguje. Zajimava je podle me stejne jen ta cast s hledanim vysilace.. Lorenz tam je predevsim proto aby se dalo lepe najit letiste.
... asi mi vypršelo jak mě to pořád kickuje xD Ale zkusím se na své připojení zeptat - snad mi to přestane padat, zlepší se mi nálada a pak přestanu psát voloviny
Tu navigaci k cíli už myslím chápu, cvaknul jsem radio moskva a slyším ruštinu, pak je důležitý pomocí směrovek zjistit jestli letim k cíli či od cíle tj. kyvadlo je vychýlené vpravo, já srovnávám do protisměru, pak najdu cíl, předpokládám, že tam bude nějaký oheň, odhodim bobky a pak naberu opačný kurz oproti příletovému. Naladim Lorenze a poslouchám ty tony , podle těch kvadrantů od Locha vidím kde se nacházim kolem Lorenze, no a finále už bude teda hodně zajímavý to bude dráma .
Ps: nešlo by tam dodělat pár lítatelných Rat, kdyby chtěl někdo náhodou proti nám vzlétnout, pokud se nikdo nepřidá, AIčka by jen udělala jeden okruh a zase přistála.
Radši jsem si k tý zpětný lorenzonavigaci udělal takový udělátko, s kružítkem a pravítkem jsem to měl za 10 minut hotový. Ten růžovej diagram s pozicemi budíků a čtyřma sektorama jsem vložil do kruhovýho úhloměru a uprostřed zafixoval aby to bylo otočný. Při vzletu ten diagram natočim na kurs vzletu a pak už na to nešahám. Při zpětném kursu by mi to mělo podle teček nebo čárek a pozice kyvadla přidělit sektor kterým se vracím, je důležitý nepřehlídnout kdy se kyvadlo překlopí, to znamená že jsem změnil sektor, ale v okamžik kdy se změní tón to znamená že můžu letoun natočit na přistávací kurs, kyvadlo by se mělo korekcema srovnat. Teď to zbývá otestovat, Lorenz by mě měl upozornit i na přítomnost letiště, tak uvidíme.
lochness napsal:
no 2km a 4,7km od toho baracku s antenou jsou signaly. Tzn 300m a 3000m od paty plati pro pripad, ze ma runway delku 1700m (pripadne ten druhy lorenz by mel byt pro delsi runway), coz zrejme nema kazda runway na mape a tak zalezi na umisteni objektu vzhledem ke vzdalenejsi pate. Dulezity je, ze prvni signal je daleko od paty a druhy je skoro u ni
Jo takhle... mě tam zmátlo toto:
darktatka napsal:
Jen pro upresneni, ty vnitrni a vnejsi znacky na Lorenzovi jsou 2000 a 4700km od objektu Lorenzova majaku. 300 a 3000 metru od paty drahy je treba dosahnout strasnym camrdanim se s umistovanim ve FM builderu ktery nema metr, takze rikam dopredu ze Lorenz bude ukazovat jen smer, na markry se nebude dat spolehnout.
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači.
Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.