Robo napsal:
To je pravda, ale pisem a v zatvorke specifikujem straty v boji - 45 uvaril motor (zasahy tam neboli, aj ked strelba ano) a siel na nudzak a 07 urval kridlo - nie su to straty sposobene cinnostou nepriatela - tam som ratal cisto era znicene strelbou = priamo zostrelene alebo znicene 109tkami. Skutocne straty pri nehodach atd sme mali samozrejme vyssie. 45 hlasil suboj s troma befkami a odputal sa dole, je mozne, ze ste ho trafili, z tracku to vidno nie je a ani nic poskodene 109tkami nehlasil. Strelba celkovo bola debilna, bolo to poposuvane v priestore aj case, ale to je ok.
No pokud P-47 divoce manévruje za naší 109 a urve u toho křídlo, nemám problém si ji nárokovat jako zničenou v boji, né jako nehodu :-D
Add č.45, náš pilot ho pak prolítal a když viděl že mu stojí motor, tak ho nechal. I pokud to uvařil nemám problám si ho nárokovat jako ztrátu stroje způsobenou naší činností boji.
Robo napsal:
Ano, jeden bol pri utoku zostreleny, jeden poskodeny, dvaja havarovali pred alebo pocas utoku. To sa samozrejme rata do strat, ale predsa si vase nehody nebudem narokovat ako straty sposobene nasou cinnostou. Kludne si 45 aj 07 narokujte ako zostrel, v reale ste nemohli vediet co sa tam stalo.
Tak viděli jsme to viz výše. O těch dvou co havarovali u Vire jsem ani nevěděl, takže tam je to v pořádku.
Robo napsal:
Negativ, tri potvrdene poskodenia Bf 109 nasou strelbou, t.j. podstatne zasahy a nie len cink na antenu. Otazka je, ako to vyhodnotil server, ale nepocitam kazdy vystrel za poskodenie, ale kazdy zasah a diera v kridle uz ano. Statistiky su samozrejme len orientacne, poskodene era v podstate nepodstatne a samozrejme je to z nasho subjektivneho pohladu. Myslim, ze take sa stavalo aj bezne, nebyl cas lamat si hlavu kdo je kdo, proste dve davky.
No my měli za celý dva dny jen dvě díry v křídle, jedna od vás, druhá od spitů.
Kolik a jaký jste měli letky ? Dvě letky P-47, jedna Typhoonů, jedna P-38, jedna P-51 a dvě se Spitama?
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
Lekk napsal:
Když tady čtu ty posty kdo koho - tak se pánové vubec nedivim, že bylo za války hlášeno celkové vyhlazení RAF třikrát a celkové ztráty LW 6x. Obdivuju tehdejší štabni dustojníky že dokázali vubec udržet nějaký přehled.
Vždyt my máme každý uplně jiné výsledky a to to bylo v podstatě jen dva dny na frontě.
Chtělo by to výpis z logu...ale popravdě bych to nejradši neříkal, když vidím jak se krásně dohadujete kdo koho a kolik
Lekku, proč tu nenapíšeš, že server hlásil skoro každému poškozenému po úspěšném přistání KIA, stejně tak i při úspěšném výskoku se objevovalo KIA. Prostě to bylo rozbity i v tomhle ohledu a né každý dobře pochopil, že to KIA není. Zmatek samozřejmě ano, ale taky výrazně podpořený serverem.
Hmm no asi proto že jsem vubec na serveru nebyl - že
Lanc napsal:
lutujem ze nemam ani jeden trk. bolo by mozne aby ste ich spracovali a davali do jedneho vlakna? predsa len citat to, uz teraz mam z toho jeden velky film a dost v tom plavem, kde,kto ,co, koho.
Jak reknes kam davat tak to co mam na zacatek pude
1stCL_pbarry napsal:
No pokud P-47 divoce manévruje za naší 109 a urve u toho křídlo, nemám problém si ji nárokovat jako zničenou v boji, né jako nehodu :-D
Add č.45, náš pilot ho pak prolítal a když viděl že mu stojí motor, tak ho nechal. I pokud to uvařil nemám problám si ho nárokovat jako ztrátu stroje způsobenou naší činností boji.
Ved to presne pisem, narokuj si, my si ich vsak vedieme podla debriefingu pilotov - to je OK. Nie preto, aby sme mali priaznive statistiky (na tych zavisi zo vsetkehio uplne najmenej), ale preto ze tak to pilot videl. Ked nahlasi som debil urval som si kridlo ked som padal za 109 tak nenapisem ze 'bol zostreleny nepriatelom' ale ze mal nehodu, KIA. Ja necakam, ze sa nam to bude zhodovat.
Robo napsal:No my měli za celý dva dny jen dvě díry v křídle, jedna od vás, druhá od spitů.
Diera v kridle bola len priklad, to nemas sancu vidiet ked befko len presijes a ono zdrha dole. Poskodenie si narokovali piloti ktori videli zasahy aj to iba niekedy - v ultrapacku maju dopady .50 celkom pekny efekt a da sa usudit, ci sa pilot trafil alebo nie. Konkretne jedneho slusne osila 07 pri potycke v sobotu, dostal podla vsetkeho zasahy do kridla a trupu, druhu 109 poskodenu som si narokoval ja, dobehli sme trojicu padajucu zo severu a wingmanovi som pustil zilou - asi 10-15 zableskov z dialky kym sa preroloval na budu a prchol dole. Samozrejme dalsi osud neznamy, ale videl som unik paliva a dost zasahov na to, aby som si narokoval poskodenu 109inu. Nie ze by sa na to hralo alebo na tom zalezalo. Ani neviem, ako to videl on, wingman mi zasahy potvrdil aj ze ostava dole a viac sme neriesili. Nie vsetci hlasili kazde zasahy a poskodenie, ale ked sa nahlasili tak som ich poznacil no a na konci som to zratal. Poskodenie na tracku casto nevidno a to co videl strelec sa vobec nemuselo zhodovat s tym co videl ciel - lietalo to hore dole a strielalo sa tazsie ako obycajne.
Robo napsal:Kolik a jaký jste měli letky ? Dvě letky P-47, jedna Typhoonů, jedna P-38, jedna P-51 a dvě se Spitama?
Typhoony boli dve letky, Spity 9 2x a 14 1x, ostatne sedi + bombery.
Farky napsal:
Zřejmě jiná situace. V tom případě co jsem popisoval šlo o osamocenou dvojici, jeden poškozený Thunder a jeho číslo. Mohlo to být tak okolo 16:00 severovýchodně od letiště Rouen v poměrně malé výšce. Útok vedla údajně nejméně trojice Fw 190.
aha, tak potom hej, ten nas FW190 medzi nich vletel na konci okolo 18:00 u Bayeux
Tie Fokry boli tri nie údajne, ale reálne a riadne nasr...né, ale ani sa im nečudujem . Dva dni sme ich nepustili vyššie ako do 7000 m aj to len na chvíľu a ten čo ma zostrelil S! parádne muška. Bolo to takto: Velitelovi pri útoku na nepriaeľské letisko flak poškodil motor a mal olej na skle. Z vlastnej skúsenosti som vedel, že ďaleko nedoletí/ bolo to v oblasti Rouen/ tak som mu povedal nech letí sever pri zemi. Radar nám hlásil tri nepriatelské kontakty blízko nás. Boli na nás navádzané ich radazom / išli nám po stope ako loveckí psi/ veliteľ ma posielal domo samého, ale ako by som ho tam mohol nechať?? ... velitela??/Pssst. Bol už konec invázie a ešte som si nevystrelil / Chcel som velitelovi zachrániť kožuch naviazať a odtiahnuť ich preč aj keď som vedel že v tejto výške je to samovražda. Tak som začal nastúpavať a ako som predpokladal zbadali ma / tri fokri/ a všetci traja za mňou , namal som ani rýchlosť ani výšku takže to dopadlo ako malo, po krátkom asi 5 min súboji som visel na padáku. Prvého som vybrzdil, ked videl že ma predletí tak sa snažil odpútať do ľavej strany /ja som nožničkoval do prava/ , ked som to zbadal tak som sa ukážkovým sudovým výkrutom presunul na jeho šiestu hodinu a zlachka som ho prežehlil ale kedže som mal za sebou dalších dvoch hned som sa aj odpútal a začal vertikálne nožnice . Bohužiaľ hned v prvom strihu mi odstrelil lavé krídielko a tým pádom som stratil na obratnosti aj tak dosť na takéto veci nie ideálneho Juga. Ešte som chvílu robil prsia a vyhol sa asi trom-štyrom útokom, ale kedže sme boli už dva štvorce od zástupcu velitela som pre istotu vyskočil a našťastie prežil.
TriDuby Luky
PS: Keď nám povedali, že sa za chvíľu končí som si tento let nahral, takže mám všetko zadokumentované
1stCL_pbarry napsal:
No ve skutečnosti ještě než jste šli vulchit vire, jste přišli o dva thunderbolty. To mi nepřijde jako bez vlastních ztrát Jeden si urval křídlo v dajvu za brejkující 109, druhý dostal do motoru (číslo45) a z asi 2km doklouzal na pole.
Pak proběhl ten nálet na Vire, kdy jsem jednu P-47 po útoku sestřelil do země a v následujícím boji druhou poškodil...bohužel když sem za ní visel asi 50m tak mi došla munice. Těžká smůla Poškozená P-47 pak přistála pro toho borce s číslem 45 a odlítla do anglie.
Aha tu sa poznávam.
To číslo 45 som bol ja. Predtým som však poškodil jedného fokáča z trojice čo sa dostala do nášho sektoru tak v 30.000 ft. a začali manévrový boj. Nakoniec sklesali smerom HDG 180 a nemohol som ich nasledovať, aby som neprišiel o svoju skupinu.
Keď dostali úlohu zaútočiť na Vire, tak sme sklesali dolu a dostali sme sa pod vaše 109ky. A pre Thunderbolty nič moc, museli sme sme prijať boj. Jednu 109 som nechutne "prášil" browningami, keď som to dostal od nejakej ďalšej 109 ky na krídlo a začalo mi hlásiť únik paliva.
Vedel som, že je zle ( v hre má Thunder špatne namodelované nádrže, ako jednu, bez zacelenia a do pár minút si bez paliva ) a tak som hlásil poškodenie a snažil sa odpútať z boja. Mal som smolu. Boli ste tam ešte ďalší dvaja, keď nie traja. Rozhodne som mal dvojicu befiek na zadku, keď na ne padla "sedmička" 61st_Indy, ktorý mi zachránil krk. Napriek Vašej snahe a pár zásahom, ( a to ste po mne spustili riadnu kanonádu ) som bol stále letuschopný a bez zásahu motora. Teda nič nenasvedčovalo tomu, že by dostal aj na motor.
Škoda, že Indy nakoniec stratil krídlo vďaka negatívnemu preťaženiu. Moc šancí som teda nemal. Tušil som, že ma budete chcieť doraziť. Išiel som si krky vykrútiť, aby som videl, kedy príde rana z milosti.
A v tom .... ticho. Cez pár dierok v pravom krídle a vetranie v kabíne som prišiel o kompletnú "menáž" pre môjho thundra.... Motor stíchol a už som len kĺzal. Zaneprázdnené mezky Indym boli trošku ďalej, ale jeden sa odpojil ( To Ty lumpe.... ) a išiel po mne. Už v kĺzavom lete som urobil S split a vyhol sa tak Tvojej kanónovej dávke aj keď niečo tuším o mňa cinklo. Vidím mezka, ako to odvalil doprava dolu a odlieta.
Môj prvý dojem z toho Tvojho posledného útoku bol ten, že pilot zbadal ako mi stojí motor a necháva ma gavaliersky tak.
Bol som dosť ďaleko za frontovou líniou a nebol teda predpoklad, že by som sa dostal do bezpečia.
Netušil som samozrejme ten dôvod, prečo si odletel. V istom momente som pochyboval, či na mňa nezaútočil vlastný spit ( pohľad z vrchu a zprava na šestku 109 ky a jej krídelné chladiče boli predsa len podobné siluete spita. Tak som sa naďalej vrtel na sedačke a krútil krkom okolo ako osa na bonbóne.
Okrem úlohy prežiť, som mal ďalšiu pred sebou. Lokalizovať kde som. Pomohlo mi to slepé rameno rieky neďaleko St.LO a modlil som sa, aby som to dotiahol za naše línie. Sadol som tesne za hranicou fronty juhovýchodne od St.LO a 61st_Lavo - trupové 10 ( ten poškodený ) som navigoval do priestoru môjho pristátia, kde ma po dramatickom pristátí pod paľbou ťažkého flaku zo St.LO vyzdvihol a tak mi zachránil krk.
Je naozaj fascinujúce prečítať si a dozvedieť sa to, ako to videl ten "druhý".... čo v reále piloti z WWII nemali šancu.
Gratulujem, teraz k plne potvrdenému zostrelu. S!
PS: Nakoľko som po skúsenostiach v piatok a v sobotu vôbec nič nenahrával nemám track ani z tejto pre mňa tak vzrušujúcej akcie. Poprosím o jeho poslanie na ulož.to a link nasmerovať sem.
Vopred ďakujem.
61st_Colonel alias Letka_13/Colonel
Upravil/a Colonel_SK dne 07-12-2011 14:33
Dano10 napsal:
Tie Fokry boli tri nie údajne, ale reálne a riadne nasr...né, ale ani sa im nečudujem . Dva dni sme ich nepustili vyššie ako do 7000 m aj to len na chvíľu a ten čo ma zostrelil S! parádne muška. Bolo to takto: Velitelovi pri útoku na nepriaeľské letisko flak poškodil motor a mal olej na skle. Z vlastnej skúsenosti som vedel, že ďaleko nedoletí/ bolo to v oblasti Rouen/ tak som mu povedal nech letí sever pri zemi. Radar nám hlásil tri nepriatelské kontakty blízko nás. Boli na nás navádzané ich radazom / išli nám po stope ako loveckí psi/ veliteľ ma posielal domo samého, ale ako by som ho tam mohol nechať?? ... velitela??/Pssst. Bol už konec invázie a ešte som si nevystrelil / Chcel som velitelovi zachrániť kožuch naviazať a odtiahnuť ich preč aj keď som vedel že v tejto výške je to samovražda. Tak som začal nastúpavať a ako som predpokladal zbadali ma / tri fokri/ a všetci traja za mňou , namal som ani rýchlosť ani výšku takže to dopadlo ako malo, po krátkom asi 5 min súboji som visel na padáku. Prvého som vybrzdil, ked videl že ma predletí tak sa snažil odpútať do ľavej strany /ja som nožničkoval do prava/ , ked som to zbadal tak som sa ukážkovým sudovým výkrutom presunul na jeho šiestu hodinu a zlachka som ho prežehlil ale kedže som mal za sebou dalších dvoch hned som sa aj odpútal a začal vertikálne nožnice . Bohužiaľ hned v prvom strihu mi odstrelil lavé krídielko a tým pádom som stratil na obratnosti aj tak dosť na takéto veci nie ideálneho Juga. Ešte som chvílu robil prsia a vyhol sa asi trom-štyrom útokom, ale kedže sme boli už dva štvorce od zástupcu velitela som pre istotu vyskočil a našťastie prežil.
TriDuby Luky
a za to Ti Luky vela děkujem!
[img]http://sjura.sweb.cz/606_panel_BG-Z-mustang_02_300x60.jpg[/img] is not a valid Image.
1stCL_pbarry napsal:
No ve skutečnosti ještě než jste šli vulchit vire, jste přišli o dva thunderbolty. To mi nepřijde jako bez vlastních ztrát Jeden si urval křídlo v dajvu za brejkující 109, druhý dostal do motoru (číslo45) a z asi 2km doklouzal na pole.
Pak proběhl ten nálet na Vire, kdy jsem jednu P-47 po útoku sestřelil do země a v následujícím boji druhou poškodil...bohužel když sem za ní visel asi 50m tak mi došla munice. Těžká smůla Poškozená P-47 pak přistála pro toho borce s číslem 45 a odlítla do anglie.
Aha tu sa poznávam.
To číslo 45 som bol ja. Predtým som však poškodil jedného fokáča z trojice čo sa dostala do nášho sektoru tak v 30.000 ft. a začali manévrový boj. Nakoniec sklesali smerom HDG 180 a nemohol som ich nasledovať, aby som neprišiel o svoju skupinu.
Keď dostali úlohu zaútočiť na Vire, tak sme sklesali dolu a dostali sme sa pod vaše 109ky. A pre Thunderbolty nič moc, museli sme sme prijať boj. Jednu 109 som nechutne "prášil" browningami, keď som to dostal od nejakej ďalšej 109 ky na krídlo a začalo mi hlásiť únik paliva.
Vedel som, že je zle ( v hre má Thunder špatne namodelované nádrže, ako jednu, bez zacelenia a do pár minút si bez paliva ) a tak som hlásil poškodenie a snažil sa odpútať z boja. Mal som smolu. Boli ste tam ešte ďalší dvaja, keď nie traja. Rozhodne som mal dvojicu befiek na zadku, keď na ne padla "sedmička" 61st_Indy, ktorý mi zachránil krk. Napriek Vašej snahe a pár zásahom, ( a to ste po mne spustili riadnu kanonádu ) som bol stále letuschopný a bez zásahu motora. Teda nič nenasvedčovalo tomu, že by dostal aj na motor.
Škoda, že Indy nakoniec stratil krídlo vďaka negatívnemu preťaženiu. Moc šancí som teda nemal. Tušil som, že ma budete chcieť doraziť. Išiel som si krky vykrútiť, aby som videl, kedy príde rana z milosti.
A v tom .... ticho. Cez pár dierok v pravom krídle a vetranie v kabíne som prišiel o kompletnú "menáž" pre môjho thundra.... Motor stíchol a už som len kĺzal. Zaneprázdnené mezky Indym boli trošku ďalej, ale jeden sa odpojil ( To Ty lumpe.... ) a išiel po mne. Už v kĺzavom lete som urobil S split a vyhol sa tak Tvojej kanónovej dávke aj keď niečo tuším o mňa cinklo. Vidím mezka, ako to odvalil doprava dolu a odlieta.
Môj prvý dojem z toho Tvojho posledného útoku bol ten, že pilot zbadal ako mi stojí motor a necháva ma gavaliersky tak.
Bol som dosť ďaleko za frontovou líniou a nebol teda predpoklad, že by som sa dostal do bezpečia.
To, že Ti došla munícia som naozaj netušil a preto som sa vrtel na sedačke a krútil krkom okolo ako osa na bonbóne.
Stihol som lokalizovať kde som sadal. Bolo to tesne za hranicou fronty severovýchodne od St.LO a 61st_Lavo - trupové 10 ( ten poškodený ) som navigoval do priestoru môjho pristátia, kde ma po dramatickom pristátí pod paľbou ťažkého flaku zo St.LO vyzdvihol a tak mi zachránil krk.
Je naozaj fascinujúce prečítať si a dozvedieť sa to, ako to videl ten "druhý".... čo v reále piloti z WWII nemali šancu.
Gratulujem, teraz k plne potvrdenému zostrelu. S!
PS: Nakoľko som po skúsenostiach v piatok a v sobotu vôbec nič nenahrával nemám track ani z tejto pre mňa tak vzrušujúcej akcie. Poprosím o jeho poslanie na ulož.to a link nasmerovať sem.
Vopred ďakujem.
61st_Colonel alias Letka_13/Colonel
Poslední tě prolítaval Weiss, černá 5. Já v tu dobu chtěl pokrýt Riša, černý 12, na kterého dotíral Indy ? Zkrátka ten co si urval křídlo. Pak jsme letěli k Vire, kde nám byl kontrolou zahlášen hloubkový útok. Tak jsme to potopili a stihly tři P-47 v průletu.
Munice mi došla na tu poslední, kterou jsem nejdřív zasáhl do křídla, když tam po někom střílel. Bylo to číslo 10 tedy Lavo. Zkrátka ten borec, který tě pak zachránil
edit, Ten poškozený ve výšce byl Midnight černá 4, letěl teprve druhý bojový let za celou akci a měl díry v křídlech. Poslal jsem ho domu.
Upravil/a 1stCL_pbarry dne 07-12-2011 14:21
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
606_Tempik napsal:
FK_Ziza napsal:
Byl to první úkol toho rána 609.squadrony, měl jsem tu čest být první obětí
Rozptýlený jsme tam bloudili v mlze a snažili se najít vaše tanky, když už sme je našli, tak sme z nich nespouštěli oči, aby sme je v tý mlze neztratili, otáčeli sme se k útoku a krásně sme ukázali záda.
Chystal sem se pálit rakety, když mi něco zabubnovalo na křídlo. Úplně mě to překlopilo, srovnal jsem to těsně nad zemí a pak sem dostal rovnou do kokpitu. Dneska jsem se díval na záznam, tak mám dojem, že jak jsem bouchnul vo zem, tak to Zizovi pocuchalo letadlo
nepocuchalo! nandal mě to tvůj kolega..udělal mě krásnou díru do pravého křídla..pak ho poslal do Vallhaly můj kolega....já vůl s tím pak řízl o zem za další půl hodinu když jsem pozoroval jak naši přistávají a nevěnoval jsem se pořádně řízení myslel jsem že zežeru páky.....svojí blbostí se vyřadit na tak dlouho hele a padli jste tam všici??
Mě se ty akce malinko slívaj, ale jsem si skoro jistý, že všici ne (já jsem z toho vyvázl a myslím ještě někdo). Všici (4) jsme zařvali jen jednou u villers bocage v sobotu navečer (kde jsme ssebou ale taky vzali dvě letadla jistě) když jsme útočili na jedoucí tigery.
Tempík má pravdu myslím, že jsme zařvali v pořadí Kimla > Já > Jiřík a to bylo všechno ostatní stačili utéct. Přičemž jedinej střílel do fokáčů Jiřík
no prvního jsem sundal já....druhýho Vonty kterej byl hned potom sundán....pak byl jeden za mnou a poškodil mě to křídlo...sundal ho tuším Werner....poté jsme ustoupily k jihu a Rudiger sejmul nějakého drzouna co nás sledoval..... tak si to pamatuju a tak mě to bylo hlášeno od pilotů Persea beta....netvrdím že to nemohlo být jinak..byl to přece nádhernej chaos a adrenalin pracoval na plný koule...P.S: měly jsme být uplně jinde ale já v té mlze tak parádně navigoval že místo k řece jsem schwarm zavedl nad moře..pak se hledáme a najednou vidíme doty...zbytek už znáte
Lanc napsal:
lutujem ze nemam ani jeden trk. bolo by mozne aby ste ich spracovali a davali do jedneho vlakna? predsa len citat to, uz teraz mam z toho jeden velky film a dost v tom plavem, kde,kto ,co, koho.
Jak reknes kam davat tak to co mam na zacatek pude
mohli by admini urobit jedno vlakno na videa z invasion? urcite nie som sam co by sa rad pozrel. pripadne daj na uloz to a posli link. velka vdaka
1stCL_pbarry napsal:
Poslední tě prolítaval Weiss, černá 5. Já v tu dobu chtěl pokrýt Riša, černý 12, na kterého dotíral Indy ? Zkrátka ten co si urval křídlo.
edit, Ten poškozený ve výšce byl Midnight černá 4, letěl teprve druhý bojový let za celou akci a měl díry v křídlech. Poslal jsem ho domu.
Si rýchlejší, ako som stihol doeditovať môj príspevok... Ale fajn ! Ja som v ňom ešte urobil nejaké korektúry, lebo som pochopil, že Ti strelivo nedošlo na "mne ".
Inak týmto tiež zdravím Weissíka a Midnighta.. S!
Poprosím Ta o ten track.
Upravil/a Colonel_SK dne 07-12-2011 14:44
je zaujímavé čítať veci, ktoré každý vidí inak. Možno by sa to dalo aplikovať aj na tému počtu zostrelov v reále.
Každopádne, ja som túto situáciu videl takto:
8./JG1 - Bf 109 G6 Erla
1. Stretávame sa v asi 9,5km (4xG6) so šiestimi P47. Jedna štvorica a jedna dvojica. Dvojica je viac v pravo a hneď keď nás zbadá (pomerne neskoro) sa vrhá do protikurzu. Pbarry chce, aby som sa ja a moja dvojka na ňu zavesila, ale v tej dobe sa to už nedá. Odpútali sme sa smerom juh.
2. Po odpútaní sme znova nastúpali a otočili sa na sever. Narazili sme na štvoricu P47. Tentokrát sa mi zdá, že o nás netušili a v ľavej zatáčke sa k nim blížime a útočíme. Po stúpavej zatáčke vidím jednu 47-ku, ako sa vo vodorovnom lete snaží priblížiť ku svojim kumpánom, parkujem za ňu a strieľam. Zásahy na ľavom krídle a pri brejku aj nad motorom. Púšťam ju a odpútavame sa. Vtom pri pohľade vzad vidím svojho rottenfliegera v úniku pred druhou P47. Kričím do rádia "brejk do prava, on však ide presne do opačného smeru. Nedarí sa mu striasť doterného nepriateľa, tak ide na plný plyn dole. Chcem ho pokryť, vtom vidím ďalšiu P47, ako sa dostáva do vláčiku za nimi. Vlietam teda za ním a strieľam. Keď som sa priblížil, videl som zastavený motor, teda napriek chuti ho doraziť som sa odpútal, nechcel som riskovať prepad ďalšími spojencami, pretože moji druhovia sa už vzďaľovali.
P.S. Niekedy počas týchto bojov sa aj za mňa dostala P47, strieľala, ale keďže vo veľkej rýchlosti nám to skrátka netočilo, aj keď knipel bol v maximálnej výchylke, po dupnutí na pedále a neskutočne lenivom výkrute sa mi podarilo sa enemáka striasť. Čakal som, kedy to kúpim, ale zrejme ani nepriateľ za mnou nezvládaol moc prudlo manévrovať. A tak som prežil ďalší let, aby som mohol so suchou nádržou pristáť na domovskom letisku.
Taky mam jeden dotaz. Kterej spojeneckej lump mi ponicil moje bf?!
cas: nedele 12:35
misto: severovýchodne od Vire tesne u zeme
Ve 12:30 startujeme 3x bf (myslim, ze to bylo s Hienem a Risou?). Kurz 90, pod radarem. Po chvili na nasi devatej spatrime souboj, take u zeme. Tocime levou a blizime se k nemu. Vidim minimalne tri letadla v souboji, ale nez sem rozeznal vubec kdo je kdo, tak bu prask a olej na skle. Okamzite tocim jih a mirne stoupam, protoze motor uz zbrblal z posledniho. Potom v bocnim skle vidim, jako zazrakem mestecko Vire. Poslednich par otoceni meho motou a ja dosedam ve Vire na letiste. Bohuzel nizky vykon motoru zpusobil tvrde dopadnuti na letistni plochu a urvani podvozku. Prezil sem, ale cekala me cesta na zasobovaci zakladnu vzdalenou 2 hodinky cesty.
Prihlaste se teda prosim, kdo a hlevne z jake pozice si na me zautocil? Mel sem v ocich je ten souboj pred nami a kdyz uz sem se rozhlid, tak sem zas pro olej na skle nic nevidel. Predem dik.
Já myslím, že celý svět od eskymáků po muslimy by měl lítat podobné speciálky, jako tady těch pár ,,cvoků", na ostatní ,,píp" by potom nebyl čas. Ve wingsu by si pak všichni padli kolem krku neramadán nešábes..., a jak by bylo na světě krásně.
Colonel_SK napsal:
Je naozaj fascinujúce prečítať si a dozvedieť sa to, ako to videl ten "druhý".... čo v reále piloti z WWII nemali šancu....
Ale jó, teda aspoň Ti přeživší, jen bohužel o několik desítek let později. (doporučil bych tohle poutavé čtení http://www.kosmas...na-berlin/) To my si to můžem vyříkat aspoň hned za tepla.
Nám nakonec armáda vzala čtyřmotoráky, ale i když jsme z tech. problémů zůstali poměrně dlouhou dobu uzemněni v Mitchelech na bázi, tak jsme si to užili do posledního doušku.
PS: Obdivuji Vaši energii, tahat se ještě o to, kdo koho natento apod., já se ještě dneska v noci budím, že jsem zaspal let.
Lupen_cz napsal:
Taky mam jeden dotaz. Kterej spojeneckej lump mi ponicil moje bf?!
cas: nedele 12:35
misto: severovýchodne od Vire tesne u zeme
Ve 12:30 startujeme 3x bf (myslim, ze to bylo s Hienem a Risou?). Kurz 90, pod radarem. Po chvili na nasi devatej spatrime souboj, take u zeme. Tocime levou a blizime se k nemu. Vidim minimalne tri letadla v souboji, ale nez sem rozeznal vubec kdo je kdo, tak bu prask a olej na skle. Okamzite tocim jih a mirne stoupam, protoze motor uz zbrblal z posledniho. Potom v bocnim skle vidim, jako zazrakem mestecko Vire. Poslednich par otoceni meho motou a ja dosedam ve Vire na letiste. Bohuzel nizky vykon motoru zpusobil tvrde dopadnuti na letistni plochu a urvani podvozku. Prezil sem, ale cekala me cesta na zasobovaci zakladnu vzdalenou 2 hodinky cesty.
Prihlaste se teda prosim, kdo a hlevne z jake pozice si na me zautocil? Mel sem v ocich je ten souboj pred nami a kdyz uz sem se rozhlid, tak sem zas pro olej na skle nic nevidel. Predem dik.
Lupene, trojica Weiss, Riso a ty. Aj mne bolo divné, že hneď ako sme šli do útoku si hlásil poškodenie
1stCL_pbarry napsal:
Hele, Thunder je fajn letadlo, ale pro nás to byl opravdu nejvíce hratelný soupeř. Pokud si dobře pamatuju, tak od P-47 jedna 109ka dostala olej a druhá měla díru v křídle, třetí 109ku uhnaly mustangy a celý zbytek našich ztrát mají na svědomí Spitfiry.
Je logické, že G6 se s ním nemůže ve výšce měřit, ale poměr zničené P-47 ku zničeným 109 je pro nás 4:1.
Tá 109tka s olejom bola moja práca Ošil som č.6 a č.23
Lupen_cz napsal:
Taky mam jeden dotaz. Kterej spojeneckej lump mi ponicil moje bf?!
cas: nedele 12:35
misto: severovýchodne od Vire tesne u zeme
Ve 12:30 startujeme 3x bf (myslim, ze to bylo s Hienem a Risou?). Kurz 90, pod radarem. Po chvili na nasi devatej spatrime souboj, take u zeme. Tocime levou a blizime se k nemu. Vidim minimalne tri letadla v souboji, ale nez sem rozeznal vubec kdo je kdo, tak bu prask a olej na skle. Okamzite tocim jih a mirne stoupam, protoze motor uz zbrblal z posledniho. Potom v bocnim skle vidim, jako zazrakem mestecko Vire. Poslednich par otoceni meho motou a ja dosedam ve Vire na letiste. Bohuzel nizky vykon motoru zpusobil tvrde dopadnuti na letistni plochu a urvani podvozku. Prezil sem, ale cekala me cesta na zasobovaci zakladnu vzdalenou 2 hodinky cesty.
Prihlaste se teda prosim, kdo a hlevne z jake pozice si na me zautocil? Mel sem v ocich je ten souboj pred nami a kdyz uz sem se rozhlid, tak sem zas pro olej na skle nic nevidel. Predem dik.
To vypadá na náš roj, zhruba v tý době jsme se dostali po honičce za FW190 mezi stodevítky
Jestli je tohle tvoje letadlo, tak Tě osolil kolega Klima.
[img]http://img845.imageshack.us/img845/9065/klimaabf1092.png[/img] is not a valid Image.
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.