Zlepšení výkonu ve FPS, optimalizace nastavení
|
beermajkl |
Přidané 21-08-2013 12:02
|
Uživatel
Příspěvek: 647
Založený: 28.12.11
|
tady je návod http://theairtacticalassaultgroup.com/forum/showthread.php?t=3942 |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 21-08-2013 13:25
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
A ono nastavení supersamplingu vede k vyřešení blbé implementace LOD a s ním mizejících a znovu se objevujících letadel? |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 21-08-2013 13:29
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Já nevím k čemu to má vést, ale to co tu popisuješ - vygenerování obrázku ve vyšším rozlišení než je nastavení zobrazovadla - to je supersampling ne?
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 21-08-2013 14:01
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
WT_Horrido napsal:
Já nevím k čemu to má vést, ale to co tu popisuješ - vygenerování obrázku ve vyšším rozlišení než je nastavení zobrazovadla - to je supersampling ne? No samozřejmě že je to supersampling. Jenže není udělanej hrou, ale mimo hru bez jejího vědomí. Zlepšení v oblasti LODu si vysvětluju tak, že to prostě obelstí CLOD, kterej si myslí, že má vyšší rozlišení a tedy že má začít vykreslovat dřív (dál). Zatímco u supersamplingu obyčejného nezapne vykreslování, protože si myslí, že to není třeba a tedy supersampluje dot či zjednodušený model. Tohle je třeba brát jako mojí doměnku. Nikde jsem to nezkoumal, neměřil atd. Nicméně značné zlepšení v oblasti chování těch mizejících letadel není reportovaný jen mnou. Možná na tom něco bude. |
|
|
|
Joe Hallenbeck |
Přidané 22-08-2013 23:24
|
Uživatel
Příspěvek: 1781
Založený: 22.04.06
|
Hmm výš než na 2304 x 1440 muj monitor nezvladne. Holt asi cena za rozliseni 1680 x 1050 na "pouze" 20'' monitoru...
313_FlyBoy
RY-C
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 22-08-2013 23:31
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Joe, o monitor nejde. Od toho je v návodu to přepnutí, aby ten přepočet dělalo GPU. Dokonce tam tuším varovali před přepočtem na monitoru. Možná by to tomu monitoru nemuselo dělat dobře, kdyby neustále přepočítával. Zkus nastavit na kartě:
Provést změnu měřítka na:
GPU
Tedy pokud to tam nemáš. Jinak to může být i limit karty. Karty mají taky svůj strop, přes který nejdou. Navíc ten strop závisí na zvolené frekvenci. Já taky musel jít s frekvencí z 144Hz na 60Hz. |
|
|
|
Joe Hallenbeck |
Přidané 23-08-2013 02:22
|
Uživatel
Příspěvek: 1781
Založený: 22.04.06
|
Ne ted mi moc nerozumis, ja to prepocitavani nechavam na GPU. Ale pri testovani vyssiho rozliseni mi monitor zhasne. Toto je nejvyssi z klasickych rozliseni co mi monitor zvladne zobrazit. Ale i tak to nevadi, protoze pri max detailech mi prumerne FPS s timto "nejvyssim" moznym rozlisenim klesnou na 45, takze jedu na rozliseni 2048x1280 kde jsem na 55 FPS.
313_FlyBoy
RY-C
|
|
|
|
Baron |
Přidané 23-08-2013 09:13
|
Diskutující
Příspěvek: 4798
Založený: 18.02.10
|
To by ma zaujimalo, ako dokazes rozoznat rozdiel medzi 45 a 55 FPS Pokial teda nemas zapnute pocitadlo FPS.
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 23-08-2013 09:50
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Joe Hallenbeck napsal:
Ne ted mi moc nerozumis, ja to prepocitavani nechavam na GPU. Ale pri testovani vyssiho rozliseni mi monitor zhasne. Toto je nejvyssi z klasickych rozliseni co mi monitor zvladne zobrazit. Ale i tak to nevadi, protoze pri max detailech mi prumerne FPS s timto "nejvyssim" moznym rozlisenim klesnou na 45, takze jedu na rozliseni 2048x1280 kde jsem na 55 FPS.
Nezkoumal jsem tuhle techniku úplně detailně, ale mám za to, že při přepočtu na GPU o tom monitor vlastně neví. Tedy to spíš bude limit GK.
Jinak GK to samozřejmě dává zabrat. Dvojnásobek na každou stranu znamená 4x tolik bodíků. Navíc to pravděpodobně přinutí CLOD vykreslovat objekty na větší vzdálenost, tedy další zátěž navrch. No a pak je tam ještě ta transformace na nativní rozlišení. Tedy se to asi nedá doporučit na ničem slabším než na GTX670 (možná 660Ti). Abych odlehčil GK, vypnul jsem v 3D nastavení CLODu anizotropní filtrování a vyhlazování hran. Tahle metoda vlastně vyhlazuje tím přepočtem. Díky tomu to hladce běží při 3200 x 1800.
Spíš Joe napiš, jestli to vedlo k nějaké pozitivní změně v oblasti LODu. Jestli to potlačuje to mizení a znovuobjevování letadel.
Moje pozorování je takové, že letadla nemizejí. Mám pocit, že jsem schopnej identifikovat letadla na větší vzdálenost. Navíc začal zoom fungovat mnohem logičtěji. Pokud zoomuju na vzdálený dot, který už je ve vykreslovací vzdálenosti, normálně mi to zvětší jako letadlo. A protože je vykreslovací vzdálenost výrazně větší, chová se to o poznání líp. Pouze velmi vzdálené doty se chovají postaru.
Jedno negativum jsem ale našel. Díky tomu, že se vykresluje na podstatně větší vzdálenost, přestaly mraky fungovat jako radar. Doty jsou vidět skrz mrak, vykreslené objekty mnohem mnohem hůř. Tedy v tomhle směru jsem si "nepolepšil".
Zkrátka to na mě dělá pocit, že to relativně velmi jednoduše řeší pro mě nejpalčivětší potíže s CLODem. Nutno ale říct, že úplně debilní offline to nijak nezlepšilo. |
|
|
|
SepiaX |
Přidané 23-08-2013 15:18
|
Uživatel
Příspěvek: 1165
Založený: 15.11.11
|
Zkoušel jsem s tímto postupem také experimentovat, narazil jsem však na problém při užití dvou monitorů kteréžto používám. Hra "přeteče" i na druhý monitor a to asi na jeho jednu třetinu. |
|
|
|
310_Pip |
Přidané 23-08-2013 15:59
|
Uživatel
Příspěvek: 1613
Založený: 14.09.09
|
SepiaX napsal:
Zkoušel jsem s tímto postupem také experimentovat, narazil jsem však na problém při užití dvou monitorů kteréžto používám. Hra "přeteče" i na druhý monitor a to asi na jeho jednu třetinu.
hmm to máš asi něco jinak, mě to nedělá a taky mám 2 kusy (1. 20" 1680x1050 - 2. 17" 1280x1024)
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
|
|
|
|
Joe Hallenbeck |
Přidané 23-08-2013 21:35
|
Uživatel
Příspěvek: 1781
Založený: 22.04.06
|
No ještě to musím otestovat než vyřknu nějaké závěry, ale zatím mám pocit že mi to trochu zlepšuje viditelnost oproti "nativu", ale přesto je nejlepší viditelnost, když dám nižší rozlišení než mám na monitoru. To vidím doty velice dobře na mnohem delší vzdálenost.
Ale jak jsem psal, musím to ještě trochu otestovat.
313_FlyBoy
RY-C
|
|
|
|
Joe Hallenbeck |
Přidané 23-08-2013 21:39
|
Uživatel
Příspěvek: 1781
Založený: 22.04.06
|
Baron napsal:
To by ma zaujimalo, ako dokazes rozoznat rozdiel medzi 45 a 55 FPS Pokial teda nemas zapnute pocitadlo FPS.
Jednoduše to poznám, FPS mnohem více kolísají a to se projeví tím, že obraz je při rozhlížení kolem mnohem "trhanější", více to "cuká".
313_FlyBoy
RY-C
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 23-08-2013 22:09
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Celkově je jistě viditelnost lepší při sníženém rozlišení. O tom není pochyb. Tohle je zajímavé tím, že to viditelnost přibližuje realitě. Protože ve skutečnosti se z letadla nestane kostička, když se vzdálí na pár km. Ani náhle nezmizí při přiblížení. No takže je to alternativa pro nás, co nelítáme jen pro mrzký bod, ale i pro potěchu.
Zanedlouho by měl být k dispozici další TF patch, který LOD snad řeší. Takže pak by se tahle technika dala zahodit. |
|
|
|
Joe Hallenbeck |
Přidané 24-08-2013 01:24
|
Uživatel
Příspěvek: 1781
Založený: 22.04.06
|
Rumcajs napsal:
Celkově je jistě viditelnost lepší při sníženém rozlišení. O tom není pochyb. Tohle je zajímavé tím, že to viditelnost přibližuje realitě. Protože ve skutečnosti se z letadla nestane kostička, když se vzdálí na pár km. Ani náhle nezmizí při přiblížení. No takže je to alternativa pro nás, co nelítáme jen pro mrzký bod, ale i pro potěchu.
Zanedlouho by měl být k dispozici další TF patch, který LOD snad řeší. Takže pak by se tahle technika dala zahodit.
Tak ti musím jednoznačně dát za pravdu. Vyzkoušel jsem a je to mnohem lepší. Viditelnost je opravdu lepší než na "native" a ano souhlasím, je to více realističtější. Dost mě to nadchlo. Letadla jsou vidět odhadem tak na 5-10 mil, což si myslím že je tak akorát. Myslím, že je to skvělý způsob jak si to užít a nekazit si příliš vizuální dojem. Ten kdo na toto přišel má jednoznačně palec nahoru.
Akorát mraky dávají grafárně docela záhul. Zkusím ještě to rozlišení 1920 - 1200 a uvidíme u kterého z těchto zůstanu, ale určitě to bude downsampling metoda.
313_FlyBoy
RY-C
|
|
|
|
Joe Hallenbeck |
Přidané 24-08-2013 02:51
|
Uživatel
Příspěvek: 1781
Založený: 22.04.06
|
Tak i na rozlišení 1920 x 1200 (nativní mám 1680 x 1050) jsou dobře vidět doty na dálku. Sice se trochu ztrácejí když jsou přes vrtuli, čili přímo na dvanácté a daleko, ale tak to už je o taktice přiblížení. Ale jinak super, na tom 1920 x 1200 zůstanu, protože i FPS jsou lepší v mracích a v kouři.
313_FlyBoy
RY-C
|
|
|
|
Joe Hallenbeck |
Přidané 24-08-2013 15:41
|
Uživatel
Příspěvek: 1781
Založený: 22.04.06
|
Jedna věc co jsem včera zjistil. Při nahrávání tracku zůstává viditelnost stejně špatná, jako v native rozlišení. Včera jsem si nahrál dva tracky při poletu na ATAGu a když jsem se na ně posléze koukl, tak na tracku nebyly vidět doty tak dobře, jako když jsem je nahrával. Svaz Ju 88 který jsem na živo viděl na vzdálenost snad těch 10 - 15 mil, byl vidět na tracku až když jsem na něj útočil, na vzdálenost cca 1 míle. Po celou dobu na nahrávce vidět nebyly.
Takže pokud je viditelnost stejně blbá v tracku jako při native rozlišení, tak už se nedivím, že jsem na native rozlišení fakt nic neviděl...
313_FlyBoy
RY-C
|
|
|
|
606_hayes |
Přidané 24-08-2013 16:38
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 417
Založený: 18.09.06
|
skoda ze moj nativ je 1920*1080, ja aby mi to pomohlo musim potom vystrelit na 25xx*1440 ci ako to je a to je uz moooc na moju grafarnu |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 24-08-2013 16:39
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
To mě těší, že to reálně pomáhá. Já si to taky myslím, že to je rozhodně lepší s tím downsamplingem, ale přeci jen je fajn, když to někdo další potvrdí. Já jsem nakonec zakotvil na 2880 * 1620. Přeci jen 3200 * 1800 už té GK dávalo dost zabrat. |
|
|
|
606_hayes |
Přidané 24-08-2013 17:00
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 417
Založený: 18.09.06
|
ty mas aku grafarnu? |
|
|