Q: Avia B534 - letove vykony
|
LesniHU |
Přidané 02-03-2009 23:06
|
Stařešina
Příspěvek: 5564
Založený: 30.09.05
|
Shanim informace o letovych vykonech. Publikovana cisla mam, rad bych k tomu mel i nejake grafy (stoupavost s vyskou atd), vysledky testu chlazeni motoru, ucinnosti rizeni, subjektivni hodnoceni vlastnosti a dalsi (extra)speky. Predpokladam, ze se tu najde par lidi z oboru, kteri vedi, do ktereho archivu je treba kouknout :-). |
|
|
|
Joe Hallenbeck |
Přidané 03-03-2009 00:15
|
Uživatel
Příspěvek: 1781
Založený: 22.04.06
|
Neco se tu chysta?
313_FlyBoy
RY-C
|
|
|
|
Panek |
Přidané 03-03-2009 07:12
|
Diskutující
Příspěvek: 2105
Založený: 15.07.06
|
Ústřední vojenský archiv má v zimnich měsících pro veřojnost myslím zavřeno. Ale možná se to změnilo. |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 03-03-2009 21:26
|
Stařešina
Příspěvek: 5564
Založený: 30.09.05
|
Ja jsem kdysi slysel neco neurciteho o archivu ve VZLU, nevi o tom nekdo? |
|
|
|
Panek |
Přidané 04-03-2009 09:16
|
Diskutující
Příspěvek: 2105
Založený: 15.07.06
|
Jo, tam to ho bylo. Jenže dle informací mají archivovanou dokumentaci od roku 1969.
EDIT: Ještě snad vojenský výzkumák.
Upravil/a Panek dne 04-03-2009 09:22
|
|
|
|
313_Gryzlov |
Přidané 04-03-2009 10:02
|
Uživatel
Příspěvek: 1088
Založený: 30.09.05
|
LesniHU napsal:
Ja jsem kdysi slysel neco neurciteho o archivu ve VZLU, nevi o tom nekdo?
Ve VZLÚ je kulové. To Ti mohu říct rovnou. V 50 letech si vojáci vše odvezli Ještě se pozeptám, ale spíš jestli něco někde bude, tak možná asi zkusit Kbely. Ale tam budou spíš jen motorové charakteristiky. |
|
|
|
Panek |
Přidané 04-03-2009 13:31
|
Diskutující
Příspěvek: 2105
Založený: 15.07.06
|
Jak říká Gryzlov. Ze starších záležitostí se tam prý najde sem tam fotka. Mám to přímo od zdroje.
I oni mne odkázali na Kbely.
Já hledat toto:
Focke Wulf Fw 190A-8 1942 Tento výkonný stíhací letoun létal v ústavu v krátkém období od 10 do 30. listopadu roku 1942. Bylo s ním
uskutečněno několik blíže neurčených měřicích letů.
a toto
La-5FN Sovětský stíhací letoun smíšené konstrukce se po válce krátce používal i v našem letectvu. Dva stroje prošly v
ústavu krátkými letovými a také pevnostními zkouškami.
Upravil/a Panek dne 04-03-2009 13:35
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 04-03-2009 18:22
|
Stařešina
Příspěvek: 5499
Založený: 19.08.07
|
FW 190-A8 v roce 42?
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
Panek |
Přidané 04-03-2009 19:20
|
Diskutující
Příspěvek: 2105
Založený: 15.07.06
|
Právě proto. Chci zjistit, jak to?
Upravil/a Panek dne 04-03-2009 19:21
|
|
|
|
Panek |
Přidané 04-03-2009 19:32
|
Diskutující
Příspěvek: 2105
Založený: 15.07.06
|
Zpět k Avii
LesniHU napsal:
Shanim informace o letovych vykonech. Publikovana cisla mam, rad bych k tomu mel i nejake grafy (stoupavost s vyskou atd), vysledky testu chlazeni motoru, ucinnosti rizeni, subjektivni hodnoceni vlastnosti a dalsi (extra)speky. Predpokladam, ze se tu najde par lidi z oboru, kteri vedi, do ktereho archivu je treba kouknout :-). |
|
|
|
AH_Cutora |
Přidané 04-03-2009 19:41
|
Uživatel
Příspěvek: 1507
Založený: 29.09.05
|
Potvrzuji, ve VZLÚ není nic staršího 197X co se i jen okrajově týká vojenských letadel ČSR/ČSSR. Jak psal Grzylov, vojáci vše odvezli neznámo kam. Pak byla cca 1/3 hlavního archivu v osumdesátých letech vyplavena a nikdo to po usušení už neroztřídil. Tečka byla v devadesátých letech, kdy jistý manažer nechala naházet do stoupy archivy na odděleních co si drželo každé oddělení kopíe zpráv co sami vydávali... Zachovalo se jen to co stihli lidi narychlo rozkrást a skovat a pak po pár letech to tiše nanosili zpět...
Takže hlavní archiv je z historickéh hlediska dost děravej a nekonzistentní a archivy na odděleních se zprávama před cca 1998 jsou na tom ještě hůř.
Avie v nich není.
|
|
|
|
LesniHU |
Přidané 04-03-2009 21:22
|
Stařešina
Příspěvek: 5564
Založený: 30.09.05
|
Dekuji za informaci.
Nyni orisek z jineho soudku.
Mam tu takovyhle hezky obrazek a zajima me, kde se u M100A vzal startovaci vykon 860 koni.
Nominal 860 koni pri 2400 ve 3300 metrech a 770 koni pri zemi jsou pomerne odpovidajici cisla, ale proc neni ten startovaci taky 770, kdyz je pri stejnych otackach a plnicim tlaku? Nejaka jina metodika mereni? Ta tabulka je z knizky od tsagi, tak by tam snad nemely byt preklepy. |
|
|
|
313_Gryzlov |
Přidané 05-03-2009 07:34
|
Uživatel
Příspěvek: 1088
Založený: 30.09.05
|
Hu tohle nevím. Díval jsem se dál do textu a startovací výkon je tam zmíněný 2x, včetně jednoho dalšího grafu. Asi to bude chyba v tabulce. Mám na mysli hodnotu plnicího tlaku. Nic jinéh mě nenapadá. |
|
|
|
313_Gryzlov |
Přidané 05-03-2009 08:12
|
Uživatel
Příspěvek: 1088
Založený: 30.09.05
|
Mám ještě jednu publikaci omotorech (sovětskou, z roku 1939). Jsou tam popsány mimo jiné motory Hispano Y-12 od roku 1932 do roku 1936.
Hispano-Suiza 12 Ydrs, 12 Ycrs, 12 Ygrs
835 P.S. vzletový, 2400 ot/min, na zemi
775 P.S. maximální, 2400 ot/min, na zemi
860 P.S. maximální, 2400 ot/min, 4000m
Zdroj Ti přepošlu.
|
|
|
|
LesniHU |
Přidané 05-03-2009 12:24
|
Stařešina
Příspěvek: 5564
Založený: 30.09.05
|
Dokumenty dorazily, dekuji.
Me jedno vysvetleni napada: svym zpusobem dalsi stupen kompresoru. Tvarem by to na tom grafu odpovidalo. Asi by k tomu nebyla potreba prevodovka mezi motorem a kompresorem, stacilo by nechat motor nasavat okolni vzduch z atmosfery a uzavrit privod vzduchu do kompresoru. Plnici tlak by pak byl o neco malo mene nez normalni, ale kompresor by neuziral vykon potrebny pro stlacovani vzduchu, pouze ten odpovidajici treni.
Hacek je, ze ani pak by nebylo spravne tech 880 plniciho tlaku. |
|
|
|
313_Gryzlov |
Přidané 05-03-2009 12:44
|
Uživatel
Příspěvek: 1088
Založený: 30.09.05
|
Ten plnicí tlak bude jiný. Platí: výkon motoru (při stejných otáčkách) je lineárně závislý na plnicím tlaku. Neznáme bohužel směrnici přímky, abychom mohli určit druhý plnicí tlak ...
Posílám Ti ještě příručku pro motor M-82F (teda jestli je to tento motor). Je tam i něco o nárůstu teploty s výkonem, což by se mohlo hodit také.
EDIT:
Možná by šel zjistit z celkového výkonu ... nějak se ta konstrukce dá dát dohromady ze dvou výkonů. Kdysi jsem to zkoušel ... teď mě to jen nějak nenapadá jak to tam funguje ...
Upravil/a 313_Gryzlov dne 05-03-2009 12:47
|
|
|
|
3IAP_Dryjo |
Přidané 05-03-2009 14:43
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 483
Založený: 09.12.07
|
teda hosi, ja se na ni tesim |
|
|
|
313_Gryzlov |
Přidané 05-03-2009 14:51
|
Uživatel
Příspěvek: 1088
Založený: 30.09.05
|
3IAP_Dryjo napsal:
teda hosi, ja se na ni tesim
Počkej počkej ... já o ničem nevím ... já k tomu přišel jak slepý k houslím ... vím toho tolik, co Ty |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 05-03-2009 21:01
|
Stařešina
Příspěvek: 5564
Založený: 30.09.05
|
Gryzlove, asi jsi mel s tim plnicim tlakem pravdu: 1,2,3,4,5
zdroj: http://digi.lib.h...sationId=1 |
|
|
|
3IAP_Dryjo |
Přidané 05-03-2009 21:50
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 483
Založený: 09.12.07
|
313_Gryzlov napsal:
3IAP_Dryjo napsal:
teda hosi, ja se na ni tesim
Počkej počkej ... já o ničem nevím ... já k tomu přišel jak slepý k houslím ... vím toho tolik, co Ty
vestim z letu ptaku.. |
|
|