March 28 2024 22:55:11
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 3

· Piloti on-line: 1
606_Druindin

· Registrovaní piloti: 2,743
· Nejnovější pilot: Thehealthreviews23
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - Letadla - technické a taktické informace
 Vytisknout diskuzi
nastavení motorů
Baron Von Drap
měl bych takový dotaz je vůbec k něčemu nastavování parametrů motorů jako úhel listů vrtule ,bohatost směsi,otevření chladiče,magnety atd.¨
Já většinou lítám tak,že dám na let 90 procent výkonu,před cílem plnej a až se začne přehřívat stáhnu ho na normál 90.

pokud ano neni nějaký link jak co nejlíp naštelovat(pokud možno v češtině).
díky
 
Paulus
Pro Baron Von Drap odpověď:
Podobný dilema mám taky. Úsměv
Jde o to jestli si chci hrát na opravdováho letce.
Jediný co se slyšitelně změní je, když letíš ve vysokých výškách (cca 3500 m) tak pomůže přepnout kompresor. Pokud je u letadla, co sním lítáš, přepínatelnej. V Readme je popis u jednotlivých letadel v jakých výškách je nutno kompresor přepnout.
Úhel listů vrtule měním při prudkém klesání, či rychlém přistávání (až na 0). Prý by se ve skutečnosti mohl motor přetočit a zadřít.
Ovládání chladiče používám – hrozí zadření motoru.
Bohatost směsi taky používám, u některých letadel motor lépe táhne při stoupání. Většinou jedu na 60 až 80%, někdy i jen na 40%. Při 120% se motor většinou zahltí a zhasne. Jak to ve skutečnosti používali nevím. To by nám musel poradit nějakej opravdovej pilot.
Magneta nepoužívám, ani pořádně nevím, na co jsou dobrý.
 
MK_KaiN
Zkuste Bretisovu Školu virtuálního létání. Či jak se to jmenuje. Link tady snad někde je. Jinak google. Úsměv
 
Hoper
bacha na ten kompresor, Oleg v tom má u pár letadel viditelný hokej (z hlavy mne teď tak napadá I-16, J2M3, možná ňáký Jaky)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
Pavloun
2 Baron: Tady je o tom cele vlakno s dalsimi odkazy.
 
606_Temp
tady je to samej Von Úsměv
Jinak kazde letadlo chce to svoje a nastavovani se u nekterych skoro nevyplati a u nekterych letadel se bez toho lita dost spatne. Pokud te zajimaji konkretni stroje, tak je tu vetsinou najdes v prislusne sekci a tam se to jiz pravdepodobne probiralo podrobneji. Pripadne se tam optej a jiste ti fanatici do sve plechove krasky radi poradi Mrknutí
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
Wardog
Pánové, mám tři otázky.

1. Nastavování bohatosti směsi u některých letadel nefunguje. Znamená to že mají pouze automatiku a nejde do toho šahat?

2. Když uberu bohatost směsi na 0, tak chcípne motor. Potom už se mi ho nedaří znovu nahodit. Jde to?

3. Dá se u čtyřmotoráků vybírat víc motorů najednou? Vím že jde vybírat každej motor zvlášť,ale každým vybráním se zruší výběr toho předchozího. Chtěl bych vybrat a ovládat současně například motory 2 a 4
 
WT_Pedropan
Wardog napsal:
Pánové, mám tři otázky.

1. Nastavování bohatosti směsi u některých letadel nefunguje. Znamená to že mají pouze automatiku a nejde do toho šahat?

2. Když uberu bohatost směsi na 0, tak chcípne motor. Potom už se mi ho nedaří znovu nahodit. Jde to?

3. Dá se u čtyřmotoráků vybírat víc motorů najednou? Vím že jde vybírat každej motor zvlášť,ale každým vybráním se zruší výběr toho předchozího. Chtěl bych vybrat a ovládat současně například motory 2 a 4


1. Ano
2. Pokud das bohatost 0%, znamena to, ze chces letet na vzduch. A to nepujde...Úsměv
Musis nastavit korektni smes. Je ovsem otazka, jak to Oleg myslel. Pokud naprogramoval 100% jako idealni stechiometricky pomer - a predpokladam, ze ano, potom lze startovat i s nastavenim 120%. Priblizne pri tomto obohaceni pistove spalovaci motory vykazuji nejvyssi stredni efektivni tlak, tedy vykon.
3. Zalezi, jak mas namapovano. Osobne pouzivam funkce Select/Unselect pro kazdy motor zvlast a tam se to neovlivnuje. Pri tomto nastaveni tedy muzes pracovat s libovolne vybranymi motory. Pozor ovsem na jednu vec: tyto vybrane motory se vzdy "vyladi" na synchronni ovladani.
 
http://www.wtigers.org/
WT_Schmouddle
1) ano
2) ano, chcipne, Oleg to má blbě, blbě, blbě za normálního letu (tedy nijak extrémně pomalého) nemůže motor chícpout do klacku, protože vrtule točí motorem. Proto když mu sebereš benzín, tak se jen protáčí a jakmile ho tam zase vrátíš, tak běží dál, protože benzín to má, jiskru to mám, točí se to. V reálu by to asi tomu motoru nedělalo moc dobře, ale projednou by to přežil. Stejně tak chpípání motoru v negativních G má Oleg blbě blbě a blbě, ze stejného důvodu.

3) Ano, v controls je toggle engine, takže je možno nastavit a vypínat ovládání každého motoru zvlášť, zatímco ty ostatní se drží na původní hodnotě (tedy ovládán/neovládán).
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
 
www.wtigers.org
BP_Tyrl
3) Po pravdě řečeno je to trochu krkolomné na jednu páku. Buď můžeš vybrat motory 1-4, nebo motory v pravo/v levo.Pokud ti někdo rozrochá třeba dvojku, musíš navolit motor č 2 a stáhnout u něj plyn. Blbý je, že když dáš opět všechny motory, tak si přidáš plyn i u dvojky. Proto je výhodnější u 4motoráku spíš stáhnout vrtuly. Tím také šetříš motor. Nebo ho rovnou vypnout. A šetřit si ho pro přistání. Nicméně i vypnutý motor se občas dokáže zadřít. Ale o něco později. U 2motoráku je to bez problémů. Poškozenýmu stáhneš plyn i vrtuly a druhého vesele kvedláš, dokud se nepřehřeje.
Motory 2 a 4 společně ovládat nejdou. Společně jdou ovládat 1/2 a 3/4.
 
WT_Pedropan
Tyrle, ty mu blbnes hlavu. Nema na to vliv, jestli je to ctyr, nebo dvoumotorak.
Pokud mas navolene to, co jsem psal, tak muzes "rozladit" vsechny ctyri motory nezavisle vcetne vrtuli a hasicaku do bezvedomi. Reaguji vzdy jen ty, ktere jsou v Toggle rezimu Selected. Ostatni na tebe bodaji bez rozdilu cislovani. A to vcetne Giganta, protoze tech motoru je tam na namapovani osm.
 
http://www.wtigers.org/
Wardog
Motory 2 a 4 společně ovládat nejdou. Společně jdou ovládat 1/2 a 3/4.


Dík, o tohle mě šlo. Vím že se dají vybírat motory každý zlvášť, ale vždycky jde ovládat jenom jeden právě vybraný motor. Nebo jdou vybrat motory nalevo a napravo. U dvoumotoráku je to jedno,tam to stačí. Ale u čtyř motorů si člověk nemůže libovolně vybrat.

Ale zase to tak moc nepotřebuju, protože stejně většinou lítám jedno a maximálně dvoumotoráky. Jen jsem chtěl vědět jestli to jde...

Jinak díky za odpovědi.
 
Wardog
WT_Pedropan napsal:
Tyrle, ty mu blbnes hlavu. Nema na to vliv, jestli je to ctyr, nebo dvoumotorak.
Pokud mas navolene to, co jsem psal, tak muzes "rozladit" vsechny ctyri motory nezavisle vcetne vrtuli a hasicaku do bezvedomi. Reaguji vzdy jen ty, ktere jsou v Toggle rezimu Selected. Ostatni na tebe bodaji bez rozdilu cislovani. A to vcetne Giganta, protoze tech motoru je tam na namapovani osm.


Jo tak ono to jde? Musím tedy pořádně propátrat nastavení kláves.
Upravil/a Wardog dne 03-12-2009 17:08
 
Wardog
WT_Schmouddle napsal:
2) ano, chcipne, Oleg to má blbě, blbě, blbě za normálního letu (tedy nijak extrémně pomalého) nemůže motor chícpout do klacku, protože vrtule točí motorem. Proto když mu sebereš benzín, tak se jen protáčí a jakmile ho tam zase vrátíš, tak běží dál, protože benzín to má, jiskru to mám, točí se to.


Takže je to ve Šturmu udělaný tak, že když dáš směs na 0 a motor chcípne je "rozbitej" a už nejde nahodit?
 
BP_Tyrl
WT_Pedropan napsal:
Tyrle, ty mu blbnes hlavu. Nema na to vliv, jestli je to ctyr, nebo dvoumotorak.
Pokud mas navolene to, co jsem psal, tak muzes "rozladit" vsechny ctyri motory nezavisle vcetne vrtuli a hasicaku do bezvedomi. Reaguji vzdy jen ty, ktere jsou v Toggle rezimu Selected. Ostatni na tebe bodaji bez rozdilu cislovani. A to vcetne Giganta, protoze tech motoru je tam na namapovani osm.


Teda, jestli umíš nastavit, aby jsi ovládal například motory 1,3,4 najednou a vynechal dvojku, tak jsem něco přehlédl. Smutný
Já měl dojem, že když chceš namátkou vynechat z ovládání třeba tu dvojku, tak maximálně můžeš ovládat najednou motory v pravo tj.3.4 a pak ještě solo jedničku.
 
Hanss
Pedro to psal už v jeho prvním příspěvku z 16.08. Je na to fce Select/Unselect engine, s tou si můžeš nastavit ovládání libovolné skupiny motorů...

ale já to nepoužívám, páč se v tom vždycky ztratim Úsměv
 
WT_Pedropan
Jde to uplne bez problemu. Dokonce nekdy, kdyz se ztratis tak jako Hanss, nebo jednou ja, i tak, ze letis ve formaci s B-17, hulis to na plnej plyn, hrejes, lomcujes vrtulema a porad ti ostatni ulitavaji. Schmm uz z toho byl na nervy, lital okolo a cucel, co ze mne kde visi, ze neletim a nestoupam.
Pak mne napadlo prekontrolovat motory a ejhle. Trojka Unselect. Toz jsem ji zapnul a zaradil se, abych se mohl cervenat... Šklebící se
 
http://www.wtigers.org/
WT_Schmouddle
Wardog napsal:
WT_Schmouddle napsal:
2) ano, chcipne, Oleg to má blbě, blbě, blbě za normálního letu (tedy nijak extrémně pomalého) nemůže motor chícpout do klacku, protože vrtule točí motorem. Proto když mu sebereš benzín, tak se jen protáčí a jakmile ho tam zase vrátíš, tak běží dál, protože benzín to má, jiskru to mám, točí se to.


Takže je to ve Šturmu udělaný tak, že když dáš směs na 0 a motor chcípne je "rozbitej" a už nejde nahodit?


Nene, jen ho musíš znovu "nahodit" Íčkem (ne LangeremŠklebící se) a na to se musí nějak zaverglovat s plynem a letadlo musí letět docela rychle. Jak přesně, netuším. Ja v tomto případě nahlas nadávám Olegovi, stáhnu přípusť tak napůlku, začnu mačkat Íčko a ono to časem chytne nebo je z toho nouzák. S realitou to nemá nic společnýho, ale hlavně že je to complex engine management.Naštvaný
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
 
www.wtigers.org
Wardog
Tak to jo. Já jsem to zkoušel znovu nahazovat a nic. Vrtule se ani nepootočila. Nakonec z toho byl nouzák Úsměv
 
WT_Schmouddle
WT_Pedropan napsal:
Jde to uplne bez problemu. Dokonce nekdy, kdyz se ztratis tak jako Hanss, nebo jednou ja, i tak, ze letis ve formaci s B-17, hulis to na plnej plyn, hrejes, lomcujes vrtulema a porad ti ostatni ulitavaji. Schmm uz z toho byl na nervy, lital okolo a cucel, co ze mne kde visi, ze neletim a nestoupam.
Pak mne napadlo prekontrolovat motory a ejhle. Trojka Unselect. Toz jsem ji zapnul a zaradil se, abych se mohl cervenat... Šklebící se



....a pak jsme se srazili. Šklebící seŠklebící seŠklebící se
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
 
www.wtigers.org
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

19-03-2024 14:59
Mrknutí

16-02-2024 16:54
1stCL .. forever :-)

15-02-2024 13:46
Chtěl jsem tu napsat výborný fór o České poště, ale mám obavu, že by vám to nedošlo.

02-02-2024 12:17
Nj, na rozdíl ode dneška tehdá ještě nešetřili.

29-01-2024 14:14
Dej vzorek.

29-01-2024 13:41
Rád bych tu napsal pár chemických vtipů, ale bojím se reakcí...

29-01-2024 12:29
Phantom bolševické promo Úsměv https://youtu.be/.
..

05-01-2024 17:45
Z 2:5 na 8:5.... zázrak

21-12-2023 16:25
Já jsem rád, že BMW potvrdilo, že moje letitá motorka si s tím poradí a nemusím to řešit :-)

21-12-2023 15:59
Ještě mohu kupovat Natural 98, který má ETBE. Nebo ještě se dá někde sehnat neoriginální těsnění na regulátor tlaku paliva, který bude dělat největší neplechu.

34,598,699 návštěv