Jojo, podle mého ztráta času, installoval jsem to kdo ví jak dlouho (tahají se do toho různé packy, zvuky atd.) a požitek z letu žádnej, to si raději sežeň FSX, pořiď si Space Shuttle od Captain sim viz:
http://www.captainsim.com/products/s001/
a užíj si celkem slušný polet s velice pěkně udělaným raketoplánem
Upravil/a FK_Rychtyg dne 28-10-2008 10:50
Hmm tak sme to naisntaloval a je to teda pěknej sh**! Asi si stahnu ten rakeťák do FSka dik za info,jo ale vzpominám si že jsem hrál dříve něakou dosovku,a byla to taky simulace letu do vesmíru!A mnohem lepší než tohle
Upravil/a 313_Vity dne 28-10-2008 12:05
Vity napsal:
Hmm tak sme to naisntaloval a je to teda pěknej sh**! Asi si stahnu ten rakeťák do FSka dik za info,jo ale vzpominám si že jsem hrál dříve něakou dosovku,a byla to taky simulace letu do vesmíru!A mnohem lepší než tohle
Jak jsem psal, Orbiter stojí za prd, respektive viděl jsem chlápka, kterej do toho natahal strašně moc packů s bůh ví čím a vypadalo to celkem k světu. Jinak toho rakeťáka doporučuji, létal jsem ho v FS9, kde bohužel nešlo doletět do vesmíru, tudíž jsem pouze zkoušel přiblížení na ruku a musím říci, že to neni pr*el Kam se při přistání hrabe rozstřílenej Fokáč nebo Befko, tohle mělo opravdu aerodynamiku padající cihly. Navíc ve FSX se již bezporoblému dostaneš do vesmíru, takže polet prý stojí opravdu za to! Jediné mínus je to, že jak FSX tak ten Space Shuttle je payware...
Zkoušel jsem Orbiter je to už dlouho a opravdu nic moc. Pokud si někdo bez velké simulace chce zablbnout tímto směrem doporučuji KSP (Kerbal Space Program). Pokud se člověk zaměří na rakety a jejich stavění a plnění jednotlivých úkolů je to docela výzva. Hlavně pokud začnete hrát kampaň na HARD. Pokud budete vlastníky origo verze je mnoho doplňků třeba telemetrie, navigace a komponent raket.
KSP doporučuji, dá se tam rozchodit i multiplayer. Jen škoda, že KSP nemá reálný solární systém, reálné velikosti planet a reálné vesmírné vzdálenosti, ale nějaký zmenšený arkádový systém Kerbin. Modifikaci RSS (Real solar system) se mi přes mnoho pokusů bohužel nepovedlo uspokojivě rozchodit, buď se mi nepodařilo nahradit textury planet, nebo zůstaly původní mrňavé Kerbin planety, nebo blby nově přidané stavební moduly Neexistuje nějaký sloučený jediný RSS mód, aby se tam nemuselo dohrávat spousta RSS doplňků, u kterých se dá udělat chyba při instalaci? (Ať už tím, že nějaký člověk vynechá, nebo ho nainstaluje v jiném pořadí). KSP s RSS bych si totiž moc rád zahrál.
KSP som hrával v základnej verzii nejakú dobu a potom som prešiel na. RO + RSS + RP0 (Realism overhaul + Real Solar System + Real Progresion Zero + dalšie potrebné módy ktoré to doplňujú). Zrazu je z toho "úplne iná hra".
RO:
Sú tam reálne motori ktoré majú reálny tah, váhu, gimbal... - podla historických motorv.
Palivové nádrže sa dajú rozdeliť na viac druhov : obyčajné, natlakované, balónové....) Miesto liquid fuel a liquid oxydizer je tam strašne vela druhov palív a okysličovadiel ktoré je treba vybrať podla toho aký motor na ktorom stagei používame. (RCS kôli tomu musia mať väčšinou svoje vlastné nádržky).
Motori majú určitú spolahlivosť a podla toho môžu počas letu zlyhať - úplne prvé motori sú nespolahlivé a ako dalej postupujeme vývojom stúpa aj spolahlivosť.
Taktiež je tam tzv. ullege - väčšina motorov ktoré nepouživajú natlakované palivo vyžaduje aby pri zážehu bolo palivo natlačené na motorovom konci nádrže - používaju sa k tomu malinké SRB motorčeky alebo RCS.
Dalej sú tam veci ako real reentry heating... Delay v komunikácii podla
vzialenosti atď.
RP0- realistická kampaň v ktorej aj stavba rakiet a RnD trvá nejaký čas podla toho kolko ste už investovali do konštrukcie a vývoju...
RSS - samozrejme reálna slnečná sústava
Zhrnul by som to tak že v RSS + RO mi prišlo zložitejšie dostať sa na orbitu ako v stocku pristáť s kerbalom na mimase a vrátiť sa
PS.: Tiež sa mi to dlho nedarilo inštalovať ale potom som narazil na tento návod a podla neho mi to už išlo
https://www.youtube.com/watch?v=lqrMvT0tD8M&list=PL3_9DyRP49hCbPy0kwGDW1HVRHc0_eHVr
PS2: Oplatí sa to hrať bez revert flight. Je to potom ovela väčší zažitok. A ovela väčšie nervy keď napríklad hlavne zozačiatku budú vysadzovať motori alebo keď človek zistí že si do 3. stupňa dal zlé palivo atď...
PS3: Teraz som v poslednej kampani kôli rôznym poruchám zabil 10 kerbal v snahe o flyby mesiaca. Bolo mi lúto tak pokračovať tak som začal novú kampaň s čistím skóre
Upravil/a 606_Smis dne 16-11-2017 14:56
Neexistuje nějaký sloučený jediný RSS mód, aby se tam nemuselo dohrávat spousta RSS doplňků, u kterých se dá udělat chyba při instalaci? (Ať už tím, že nějaký člověk vynechá, nebo ho nainstaluje v jiném pořadí). KSP s RSS bych si totiž moc rád zahrál.
Jakýkoliv vesmírný simulátor u mě hasl jedním dost zásadním problémem. Ani jeden mě nenaučil si spočítat ideální trajektorii manévru zvaný "Gravity turn" Tedy, chtěl jsem to mít jako ve skutečnosti, že povezu opravdu pouze tolik paliva a budu mít tolik tahu, kolik potřebuji a o nic víc. Tedy, ve vakuu nic počítat nemusím, tam jej stačí udělat 2 metry nad povrchem planety, ale na planetě s atmosférou to je trošičku problém.
Ideální trajektorie (pro nejmenší spotřebu paliva) by byla evolventa. Ale té nemůžeš (v reálu) dosáhnout, protože nemůžeš raketu příliš naklánět kvůli riziku jejího zlomení. Různé rakety snášejí od 5 do 10 stupňů - tedy mimo vojenské např. AA apod., ty snášejí až 60 st. a často se vypouštějí tak, že 1. stupeň ji vynáší kolmo a v závěru hoření se zapálí pom. motor na hlavici, otočený o 90 st., který ji nakloní podle potřeby, třeba až vodorovně a pak se zapaluje 2. stupeň. Ale tam tě zase nezajímá gravity turn
Připomínám že ten náklon je vůči výsl. sil, nikoli vůči olovnici.
Takže nejsi sám kdo ideální trajektorie nedosáhne - jsi na tom stejně jako Koroljov a jiní
Sleduj ukazatel na "navigační kouli", ten co ti ukazuje skutečný směr letu (snosometr - AOA metr - kolečko se třemi čárkami), a nakláněj raketu tak, abys byl tečkou (směr "čumáku" rakety) na okraji kruhové značky pro náklon 5 stup. anebo mírně mimo, odhadem, tak abys měl něco mezi 5 a 10 stupni od výsl. sil. Lepší náklon nevypočteš - viz výše
nebo použij MechJeb. Ten to vypočítává a provádi, je to autopilot a má i fce pro autostart na orbitu.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Jejda kluci, chcete se opravdu zabývat ideální trajektorií rakety? Jako se to naučit počítat? No tak to se rozhodně nedá naučit ve hře. Na to je potřeba absolvovat matematické vzdělání třeba na matfyzu či nějaké technice. Asi ideální je k tomu nějaká strojařina zaměřená na teoretickou mechaniku, nebo nějaký obor přímo raketového inženýrství. Všechny tyhle poučky, kolik stupňů sem a kolik tam, jsou totiž poplatné nějaký zcela konkrétní situaci a v jiné situaci jsou dost určitě úplně na nic. Je hezké si to pamatovat, ale porozumění toho všeho je dost čistě matematická úloha. Lépe řečeno sbírka různých matematických úloh, pro něž se pak pomocí numerické ... matematiky ... hledá optimum podle zvolené kriteriální funkce. Říkám schválně zvolené, protože pro každého to optimum může být jiné. Někdo preferuje třeba minimum paliva, někdo nejkratší čas, někdo třeba kombinaci nějakýho času a spotřeby.
Evolventa je sice ideální trajektorie pro jeden druh pohybu, ale dost specifického pohybu a pohyb mimo ty velmi jednoduché předpoklady vede ke křivkám mírně jiným nebo zcela jiným. Takhle jednoduše zobecňovat lítání raket a kosmických těles nejde.
Rumcajsi, já ale popisuji situaci v Kerbal space simulátoru, a tam je to tak jak píšu - samozřejmě i se všemi mody na "reálnou" soustavu, "reálné" systémy a součásti raket, apod.
To, co jsem popsal, může po mně zopakovat kdokoli, kdo zkouší KSS, a školu mít může ale nebude to vyžadováno.
Přece nebudu na těchto stránkách popisovat všechno to počítání (a to bych mohl jen u té ideální křivky, protože pož. vych. z konstrukce raket samozřejmě neznám, jsou tajeny a já ostatně nejsem konstruktér raket).
V KSS platí zhruba to, co jsem popsal, a to vč. realmodu.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Jakýkoliv vesmírný simulátor u mě hasl jedním dost zásadním problémem. Ani jeden mě nenaučil si spočítat ideální trajektorii manévru zvaný "Gravity turn" Tedy, chtěl jsem to mít jako ve skutečnosti, že povezu opravdu pouze tolik paliva a budu mít tolik tahu, kolik potřebuji a o nic víc. Tedy, ve vakuu nic počítat nemusím, tam jej stačí udělat 2 metry nad povrchem planety, ale na planetě s atmosférou to je trošičku problém.
V tom pripade doporucuji KSPTOT a slingshoty po soustave.
Zkompilovaný kód Apolla 12 v Orbiteru aneb 100% simulace Apolla 11 bez chyby 1202 YouTube Video
NASA návod na instalaci originálního kódu Apolla 12 do Orbiteru. (Je možné proletět celou misi od začátku do konce) https://nassp.spa...stallationUpravil/a magot dne 04-07-2023 23:44
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.