May 05 2024 01:58:37
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 6

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Bf 109
losik
Dne 11.listopadu 1937 ustanovil dr. Hermann Würster světový rychlostní rekord výkonem 610,950 km/h na stroji Bf 109 V13 s motorem DB 601A o výkonu zvýšeným až na 1233kW (1675 k, maximální výkon sériových strojů činil 809 kW/ 1100k) Tohoto výkonu se dalo dosáhnout jen jednou, potom skončil motor ve šrotu. Navíc byl na V13 namontován zvláštní vrtulový kužel a upravený kryt kabiny.
 
losik
WT Horrido napsal: Sirsi pneu mela poprve G-3/G-4 hlavne pro pro zlepseni chovani na nezpevnenych letistich pri vetsi vaze letounu.


Podívej se na fotky prvních Bf 109a (W.Nr. 758)
 
WT_Horrido
758 je snad V-1. Co ma prototyp s uplne jinym kridlem spolecneho se seriovyma stodevitkama?
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
losik
tak tam máš napsat, že ze sériových 109-tek. V tomoto případě sorry.
 
Tajpan
Pekný článok Fučida.
No nič, o dalšie percentá znížená šanca , že niekto nový nádejný pilot sa pridá k red "plečkám". :sm23: Mrknutí
Kua, včera bolo velmi zábavné vidieť snahu spitákov o nejaký obranný manéver proti mojej G2. Spity sú "plečky". Šklebící seŠklebící seŠklebící se
BUDE FLEJM!!! :sm6:
 
313_Santy
Jaký flame, vždyť máš pravdu. Jenom nevím, proč to tu píšeš veřejně. Šklebící se Šklebící se
 
WT_Horrido
Kdybys ty knihy nestudoval otocene vedel bys to davno. MrknutíŠklebící se
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
GC3_Messik
pěkné ale pár věcí nesedí:
červených je málokdy víc, spíš míň a mám za to, že befko při 630km/h zvládne prudší manévr ze střemhlaváku než Mustang, ten rád ztrácí křídlo. Ovšem asi v rovině blackoutů pro befko, jinak nemá chybu jak je pěkně citlivej.

Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33 Mrknutí
 
gc3normandie.over.cz
rudidlo
3IAP_Messik napsal:
červených je málokdy víc, spíš míň

Ty na WT_DS moc často nelítáš mapu Wake, že ne?
 
http://silicon-remarks.blogspot.com
LesniHU
Hezke, jenom jedna technicka:
1stCL_Fucida napsal:
Spitfire - souboj par excelance. Jediné, v čem je vás stroj opravdu jednoznačně lepší je akcelerace. Na stoupavost se v pozdějších fázích války nemůžete úplně spolehnout, byť je stále vítaným pomocníkem.
Akcelerace a stoupavost je uplne to samy, bud mas lepsi oboje, nebo nic.
 
1stCL_Fucida
LesniHU - vím, že tyhle dvě veličiny spolu do značné míry jdou ruku v ruce..ale nejsem si úplně jistý tím lepší oboje, nebo nic. Můžu mít letadlo, které bude stoupat při 150km/h 20m/s a jiné, které stoupat už nebude vůbec a přesto to druhé může mít akceleraci lepší Úsměv. Ale jinak samozřejmě všeobecně platí, že čím lepší akcelerace, tím vyšší bývá i stoupavost.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
LesniHU
1stCL_Fucida napsal:
LesniHU - vím, že tyhle dvě veličiny spolu do značné míry jdou ruku v ruce..ale nejsem si úplně jistý tím lepší oboje, nebo nic. Můžu mít letadlo, které bude stoupat při 150km/h 20m/s a jiné, které stoupat už nebude vůbec a přesto to druhé může mít akceleraci lepší Úsměv.
Nemuze Úsměv. Ne pri te rychlosti 150km/h.
Motor vyrabi nejaky vykon, ktery se spotrebovava pro kompenzaci odporu vzduchu. Energie, co zbyde, jde do akcelerace nebo stoupani, to je uplne jedno. Ale nemuze jit jen do akcelerace nebo jen do stoupani.
 
GC3_Messik
rudidlo napsal:
3IAP_Messik napsal:
červených je málokdy víc, spíš míň

Ty na WT_DS moc často nelítáš mapu Wake, že ne?


na Liw je to zas uplně obráceně, na CLSD občas také a na AH je to tak 50:50 ale třeba Stalingrad zima na AH je občas tutovka. Já si nestěžuji, mě se to tak líbí , jen uvádím niance na pravou míruÚsměv
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33 Mrknutí
 
gc3normandie.over.cz
1stCL_SaBot
LesniHU napsal:
1stCL_Fucida napsal:
LesniHU - vím, že tyhle dvě veličiny spolu do značné míry jdou ruku v ruce..ale nejsem si úplně jistý tím lepší oboje, nebo nic. Můžu mít letadlo, které bude stoupat při 150km/h 20m/s a jiné, které stoupat už nebude vůbec a přesto to druhé může mít akceleraci lepší Úsměv.
Nemuze Úsměv. Ne pri te rychlosti 150km/h.
Motor vyrabi nejaky vykon, ktery se spotrebovava pro kompenzaci odporu vzduchu. Energie, co zbyde, jde do akcelerace nebo stoupani, to je uplne jedno. Ale nemuze jit jen do akcelerace nebo jen do stoupani.


no mela by se to toho pripocist hlavne hmotnost letada, nebo jeste lepe pomer vykon/hmotnost
akcelerace je vicemene dynamicka slozka, muzes mit prebytek vykonu obrovskej (vuci prekonavani odporu vzduchu) ale pokud to bude poradnej "metracek", tak hned tak neodakceleruje,
stoupavost je vice mene staticka slozka, prebytecnej vykon je ihned menen na ziskavani vysky

sice to spolu souvisi, ale do rovnosti bych to nedaval
Upravil/a 1stCL_SaBot dne 27-04-2006 22:17
 
rudidlo
3IAP_Messik napsal:
rudidlo napsal:
3IAP_Messik napsal:
červených je málokdy víc, spíš míň

Ty na WT_DS moc často nelítáš mapu Wake, že ne?


na Liw je to zas uplně obráceně, na CLSD občas také a na AH je to tak 50:50 ale třeba Stalingrad zima na AH je občas tutovka. Já si nestěžuji, mě se to tak líbí , jen uvádím niance na pravou míruÚsměv
Ano, všude je to jinak, ale nemyslím že by bylo globálně červených méně.
 
http://silicon-remarks.blogspot.com
LesniHU
1stCL_SaBot napsal:
no mela by se to toho pripocist hlavne hmotnost letada, nebo jeste lepe pomer vykon/hmotnost
akcelerace je vicemene dynamicka slozka, muzes mit prebytek vykonu obrovskej (vuci prekonavani odporu vzduchu) ale pokud to bude poradnej "metracek", tak hned tak neodakceleruje,
stoupavost je vice mene staticka slozka, prebytecnej vykon je ihned menen na ziskavani vysky

sice to spolu souvisi, ale do rovnosti bych to nedaval
Samozrejme, ze se hmotnost letadla projevuje, jenze se projevuje v akceleraci i stoupavosti uplne stejne. Je jedno, jestli se snazis neco tezkeho rozjet, nebo zvedat. Kdyz je to dvakrat tezsi, pujde to oboje dvakrat hur.
 
1stCL_Fucida
LesniHU - a co jinak - máme dvě různá letadla, na hmotnosti nezáleží. Řekněme, že obě stoupají vedle sebe na plný výkon stejnou stoupací rychlostí. Jedno z letadel je ale podstatně aerodynamicky čistější, což by se při dorovnání do horizontálního letu mělo projevit vyšší maximální rychlostí. Nebo ne? Pokud ne, pak by znamenalo, že letadla, která mají stejnou maximální stoupavost mají i stejnou maximální rychlost. Pokud ano, pak to znamená, že jedno z letadel bude lépe akcelerovat během dalšího zvyšování rychlosti.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
1stCL_SaBot
LesniHU napsal:
1stCL_SaBot napsal:
no mela by se to toho pripocist hlavne hmotnost letada, nebo jeste lepe pomer vykon/hmotnost
akcelerace je vicemene dynamicka slozka, muzes mit prebytek vykonu obrovskej (vuci prekonavani odporu vzduchu) ale pokud to bude poradnej "metracek", tak hned tak neodakceleruje,
stoupavost je vice mene staticka slozka, prebytecnej vykon je ihned menen na ziskavani vysky

sice to spolu souvisi, ale do rovnosti bych to nedaval
Samozrejme, ze se hmotnost letadla projevuje, jenze se projevuje v akceleraci i stoupavosti uplne stejne. Je jedno, jestli se snazis neco tezkeho rozjet, nebo zvedat. Kdyz je to dvakrat tezsi, pujde to oboje dvakrat hur.


to je pravda
jenze letadlo nejde brat jako idealni hmotnej bod
s rychlosti se odpor vzduchu u kazdyho letadla meni po odlisnych krivkach
kdezto pri stoupani je odpor vzduchu (idealni stoupaci rychlosti jsou vesmes stejny) u obou letadel cca stejnej

ale tohle stejne ve sturmalu namodelovany nebude, takze mas ve vysledku zrejme pravdu
Upravil/a 1stCL_SaBot dne 27-04-2006 23:22
 
LesniHU
1stCL_Fucida napsal:
LesniHU - a co jinak - máme dvě různá letadla, na hmotnosti nezáleží. Řekněme, že obě stoupají vedle sebe na plný výkon stejnou stoupací rychlostí. Jedno z letadel je ale podstatně aerodynamicky čistější, což by se při dorovnání do horizontálního letu mělo projevit vyšší maximální rychlostí.
Ne vzdy, mame tu tri hlavni promenne: hmotnost, vykon motoru, aerodynamicky odpor. Ale vim, kam tim miris.

To o stoupavosti a akceleraci plati pro ten jeden letovy rezim, takze kdyz neco stoupe lepe pri 250km/h, bude to pri 250 i lepe akcelerovat. Ale to nam nerika nic o tom, jak se to bude chovat pri 400km/h nebo pri 600. V rozsahu letovych rychlosti se to muze i nekolikrat otocit - letadlo s vyssi maximalkou bude ve vysokych rychlostech stoupat i zrychlovat lepe (v nekterych bude dokonce muset jeho protivnik zpomalovat ci klesat, aby danou rychlost udrzel), ve strednich rychlostech je to vicemene zalezitost pomeru tahu motoru a hmotnosti (*) (aerodynamicky odpor uz je o dost mensi, takze ma vyrazne mensi vliv nez na maximalce, proto je vetsina vykonu prebytecna a jde na stoupani/akceleraci) a pri malych bude opet hrat vetsi roli aerodynamika kridel a vrtule (tezsi letadlo nebo letadlo s mensim kridlem musi letet pod vetsim uhlem nabehu=>vetsi odpor kridla).

(*) tah motoru jsou ty kone pod kapotou krat ucinnost vrtule pri dane rychlosti. Strucne receno, pri vysokych rychlostech pri zemi staci mala vrtule, ale cim jsou rychlosti mensi a vzduch ridsi, je treba pro udrzeni ucinnosti zvetsovat vrtuli (prumer vrtule, pocet listu a jejich plochu). Extremem jsou rotory vrtulniku optimalizovane na nulovou rychlost.
 
1stCL_Fucida
Jo..taky jsem už pochopil, jak jsi to myslel - prostě pro "ten daný okamžik" . Prostě pokud oba stroje poletí 200km/h a jeden z nich bude stoupat rychlostí 10m/s a druhý 20m/h, tak ten druhý bude mít v danou chvíli i lepší akceleraci - jak dlouho tu lepší akceleraci mít bude záleží na dalších faktorech. Takhle jsi to myslel, že jo?

Už jsme se tedy asi pochopili Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

29-04-2024 20:44
Jsem zapl discord. FUJ! Proč mi tam všechno tyká? To je tak nezdvořilé a neuctivé.

24-04-2024 12:25
-Vzrusuju te? - -Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ. - -To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?

22-04-2024 20:31
Njelepší je kombinace FF (s pluginem kačera)+uBlock ;-)

21-04-2024 09:36
No zatím ještě není. Neumí blokovat vyskakovací okna.

19-04-2024 23:01
jo, kačer je dobrej Úsměv

19-04-2024 17:04
No já asi přejdu na duckduckgo, až jej vyladí.

16-04-2024 11:52
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači. Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF

34,817,221 návštěv