Open Falkona i Red Vipera mám nainstalovanýho. To že je na naučení, co se týká všech těch hejblat a čudlíků, MFD atd atd, težší to je pravda. Ale lítání samotné je o dost jednodušší.
Rapiere, zase ale kdyz na tebe leti ta nepratelska raketa a ty vism jaka to je, tak udelas predem naucenou vec a mas ji z krku. V podstate musis na jednu stranu znat jak na kde jakou situaci, ale kdyz uz to vis, tak mas postup: zmackni tlacitko to, to a to + brejkni doleva, ale na druhou stranu te nic nemuze prekvapit. Bud vis, ze to das, nebo vis, ze to nedas.
MK_KaiN napsal:
Open Falkona i Red Vipera mám nainstalovanýho. To že je na naučení, co se týká všech těch hejblat a čudlíků, MFD atd atd, težší to je pravda. Ale lítání samotné je o dost jednodušší.
Ale kampaň má Falkon boží, o tom žádná.
Jeden z duvodu proc jsem skoncil s letanim Sturmovika online byl fakt ze abych vubec neco sestrelil musel bych:
1) hodne trenovat strelbu offline i online
2) hodne trenovat unikove manevry
= neustale a pravidelne letat, nejlepe nekolik hodin denne aby clovek si nepripadal jako lama, na hardcore serverech....uznavam ze letani mate tezsi ve smyslu neco trefit. Pripadalo mi to jako neustale se udrzovat ve forme=casove velmi narocne. A jeste s nejistym vysledkem.
Koneckoncu uz jsem to rikal drive, netrenoval jsem strelbu ani prilis unik, ale pristani jsem umel dobre. V online kampani jsem se rozbil po navratu jen jedenkrat pri pristani !
606_Tempik napsal:
Rapiere, zase ale kdyz na tebe leti ta nepratelska raketa a ty vism jaka to je, tak udelas predem naucenou vec a mas ji z krku. V podstate musis na jednu stranu znat jak na kde jakou situaci, ale kdyz uz to vis, tak mas postup: zmackni tlacitko to, to a to + brejkni doleva, ale na druhou stranu te nic nemuze prekvapit. Bud vis, ze to das, nebo vis, ze to nedas.
Tak to je tradicni rozsireny omyl mezi WW2 piloty.
Za prve nikdy nevis jaka raketa na tebe leti, zdali infracervena AIM-9 (tu nedetekuje nic - leda ze zahlednes odpaleni), poloautomaticky navadena radarem AIM-7 (detekuje RWR) nebo automaticka v koncove fazi letu AIM-120 (detekuje RWR). Do toho se jeste bere v uvahu ze AIM-7/AIM-120 muzes navadet na cil skr radar nebo zapnutou rusicku cile (Home on Jam). Ci-li pokud nevypinas rusicku dozvis se o zasahu varovanym pipnutim tak sekundu az tri pred zasahem. Nikdy nevis co na tebe leti, AIM-7 a AIM-120 nepoznas na RWR a taky nevis zdali enemy nevypali jako druhou, blize, ifra AIM-9.
Situace nikdy neni stejna. Ruzne jsou podminky za jakeho vstupujes do BVR/dogfigt boje a vystupujes napr v dogfigtu. Do toho musis odpalit strely ty na enemyho. A pokud mozno prezit jeho utok-y.
Je to poradna alchymie.
O nic lehci nez sestrelit nekoho v Ilovi. Samozrejme novacka sundas ale veteran si te pohlida. Pochopitelne ze kdyz o rakete nevis, sunda te a ani nemrknes okem, o to je to tezsi. Prezit.
Nikdy nevis jestli to das nebo nedas, pri dodrzeni urcite taktiky je sance ze to prezijes. Rozhodne nemuzes moc riskovat, obzvlaste kdyz je protivniku vice.
606_Tempik napsal:
Rapiere, zase ale kdyz na tebe leti ta nepratelska raketa a ty vism jaka to je, tak udelas predem naucenou vec a mas ji z krku. V podstate musis na jednu stranu znat jak na kde jakou situaci, ale kdyz uz to vis, tak mas postup: zmackni tlacitko to, to a to + brejkni doleva, ale na druhou stranu te nic nemuze prekvapit. Bud vis, ze to das, nebo vis, ze to nedas.
Jeste bych mel pripomenou jednu veledulezitou vec. Ve WW2 mas dlouhy response time (čas na reakci). Mas pred stretnutim cas si lecos promyslet (taktiku). Vidis doty na obloze tak 10-15km od tebe, stoupas tak 5-15 min a pak nasleduje stretnuti kde se jde na zivot a nasmrt. To trva ruzne od nekolika sekund az po nekolik desitek minut.
V modernich simech mas velmi kratky response time . Ikdyz se to na prvni pohled vubec nezda !
Vspujujes do BVR (boj za hranici vizualni dohlednosti rekneme 30-40km) na MACH 1,1 (cca 1200Km/h) v 5-7 km. Protivnik ale taky leti MACH 1,1 priblizne ve stejne vysce. Na cca 20-30Km odpalis poloautomatickou raketu, ubehne sotva minuta, dve....a jste oba na 20-15km, kde zacina boj na hranici vizualni dohlednosti ci-li dogfigt. O pul az minutu pozdeji jste v 10km na dogfigtu. Tam prijdou ke slovu AIM-9 a R-77 infrarakety a pripadne kanony.
Za 3-4 minuty od prvniho kontaktu se situace uplne zmenila. To co bylo 40km je nyni 20-15km a sance na preziti je mensi. Ted jde o to kdo z koho a kdo udela chybu. Pod casovym tlakem se delaji chyby rychleji.
Pri odpalu AIM-9 v dogfightu, ikdyz ji zahlednes pouhym okem budes mit sotva 3-5 sec na reakci po odpaleni do zasahu. Jedina chyba a smazis se v ohnive kouli, v lepsim pripade na padaku....
Cely raketovy dogfigt se obvykle rozhodne do 5 minut. Leda ze po prvni odpaleni protivnikovi AIM-7/120 otocis o 180 a uletis a pak zase o 180 atd,...pak je to hon na kocku a mys. A pevnejsi nervy.
srovnavas neco naprsoto nesrovnatelnyho za WW2 potreboval pilot imho tak 70% sveh ocasu aby letadlo udrzel ve vzduchu a tech 30% an vyhledävani nepritele, u modernich masin je skoro obracene. jednoduse piloti mohou bojovat efektivne nemluve o vecech jako FBW omezovacich uhlu nabehu dalsich vychytavek ktere castecne pilotovi fusuji do rizeni a opravujuji jeho nedostatky
[img]http://avia.russian.ee/foto/ka-50.jpg[/img] is not a valid Image.
Vybodněte se už na tryskáče, o těch se "flambuje" jinde. TOHLE . . . má vrtule . . . a hned dvě.
Upravil/a czs_scharck dne 22-10-2007 23:08
Rapier napsal:
O nic lehci nez sestrelit nekoho v Ilovi.
Jak s kterým ilem, třeba s jednomístným sestřelit emila není problém, ale třeby s ilem typu 3 sundat fokáče a zbraněma v přední polosféře je už náročný sestřel a to ani nemusí bejt ten v tom fokáči moc dobrej.
Ale asi si sestřelování s letadly Iljušinovi kanceláře neměl namysli což.
Rapier napsal:
[quote]Mungo napsal:
[quote]1stCL_Fucida napsal:
A k tomu porovnani jet vs WW2.
Myslel jsem to tak ze IL-2 klade mnohem mensi naroky na skutecnou pripravu pilota na let, neni treba zadna nebo velmi omezena znalost avioniky (hlavne kompas/vario a max. ryhlomer/stav naboju). Take se nemusis zajimat o taktiku jak podletet SAM nebo uletet raketam na tebe odpalenym z jinych letadel.....nezajima te zadny Radar a udaje na nem, neresil zadne submody radaru na pohybujici se cile na zemi a na mori.
IL-2 je ale tezsi v umeni nekoho sestrelit na kanony, ikdyz toto je stejne tezke v LOCK ON nebo Falcon 4.0. A to jsou ve hre stale dogfigt rakety + BVR rakety.
Je pravda ze IL-2 je mnohem vice o streleckem umeni kanonu, schopnosti uhybat (v IL-2 kanonu v LO a F4 raketam) ale zase moderni simy to bohate vyvazuji desitkami informacemi(RWR, datalink, radar) co se na tebe vali a fakt ze ta SAM nebo R-27 de dostihne do pul minuty, ci-li nemas moc casu na vymysleni reseni protiakce.
Ja jsem drive slysel od WW2 komunity ze strileni v LO a F4 je snadne jen se mackaji spouste Kdyby to bylo tak lehke je kazdy jet pilot ESO. Fakta jsou uplne jina.. zamerit neco na radaru, udrzet to do zasahu cile a pritom jeste vymevrovat R-77/27 co na tebe leti je dost tezke. Minimalne tak tezke jako sundat nekoho na kanony v Ilovi.
Ja litam oboji, jak roury tak vrtule.
Zapominas na jeden drobny fakt. V Ilovi to neni jen o strileni na kanony, ono je dost tezky vubec neco pred kanony dostat Na zaklade manevrovani nepritele musis ve zlomkach vterin vyhodnocovat situaci a volit vhodne manevry, jinak zaplatis Drobne rozdily ve vykonech jsou tu dost cejtit, kdyz musis tzv. "Na telo" aby jsi nepritele sundal. Rekl bych ze co se tyce zvladnuti "virtualniho pilotniho umeni" je jasne nadrazeny Il2. CO se tyce taktiky boje, pak roury.
Oboje ma vsak svoje kouzlo, a zaroven oboji ma svuj chrakter boje.
Rapier - nemal by dobry RWR predsa len rozlisit AIM-7 a AIM-120? AIM-7 je poloaktivna a navadzana radarom stihaca, ktory navyse musi byt zapnuty v prislusnom rezime (alebo staci "normalne" ozarovanie?). To by mal RWR takpovediac vidiet.
AIM-120 ma vlastny radar, vlastne frekvencie a rezimy, takze by to mal byt rozdiel.
Vidi tvoj radar bliziacu sa strelu?
Co musi byt sranda su ruske strely stredneho doletu s IR hlavicou - ak su v hre.
Este k tomu porovnaniu - Il ozaj nie je MS Flight Simulator XXXX. Namodelovat kompletnu avioniku, ovladanie lietadla atd., by tiez islo a bolo by to u niektorych masin na par desiatok tlacidiel, o navigacii, vypocte spotreby paliva a pod. ani nehovoriac - ale to zjavne nebol zaujem tvorcov. Dtto plati o planovani trasy, sposobu a smeru utoku na oznameny ciel, krytie a pod. (co uz je horsie).
Aj ked cast z toho a k tomu radar a pozemnu kontrolu by som uvital
Mě šlo o těch prvních 6 měsíců. To že by měly nový letadla následovat každejch dalších 9 měsíců tu už myslím padlo. "Celá" série nezabere pouze 3 roky, oni maj mnohem větší plány. A podle toho jak jim to vychází, to vypadá tak na 10 let
Na LockOnu mi vadí ty americké hračky co jezdí po nebi jak na horský dráze, nadřazená účinost AMRAAMů a Sidewinderu je taky na poblinkání, ale o více se mi líbí SU-25T, proto jsem si ten placený addon koupil, celý v gold verzi někde za 300Kč. Ta Starforce me sice se*e, nu což, nějak to přežiju. SU-25T je opravdu parádička, moc jsem si vyhrál, bohužel došly kampaně, to holt není nekonečný příběh jako v Ilovi. Nemáte někdo kampaně na SU-25T, které jsem nehrál?
O lítací vlastnosti Ka-50 nemám strach, ale otázka je, co to bude koštovat, zřejmě nebudu mezi prvními kupujícími. Kdyby daly Mi-24 (35), není co řešit, musel bych to mít ihned.
Sicher napsal:
Na LockOnu mi vadí ty americké hračky co jezdí po nebi jak na horský dráze, nadřazená účinost AMRAAMů a Sidewinderu je taky na poblinkání, ale o více se mi líbí SU-25T, proto jsem si ten placený addon koupil, celý v gold verzi někde za 300Kč. Ta Starforce me sice se*e, nu což, nějak to přežiju. SU-25T je opravdu parádička, moc jsem si vyhrál, bohužel došly kampaně, to holt není nekonečný příběh jako v Ilovi. Nemáte někdo kampaně na SU-25T, které jsem nehrál?
O lítací vlastnosti Ka-50 nemám strach, ale otázka je, co to bude koštovat, zřejmě nebudu mezi prvními kupujícími. Kdyby daly Mi-24 (35), není co řešit, musel bych to mít ihned.
Ono to mas uplne jedno. Ruske stroje a rakety take neletaji uplne koser. Treba takova R-27ET funguje az prilis dobre a na prilis velkou vzdalenost.
Kdyz ji vypustis zamerenou radarem temer na hranici dostrelu, pak radar vypnes, ET leti k cili, respektive do cilove oblasti, letite proti sobe, dostanes se na kratsi vzdalenost, zapnes radar a ET se chytne na cil, prekvapeny souper je pak kaput tak rychle ze te proklina i v hrobe.
Tak ci tak je to jen hra. Trochu realistictejsi Quake. Ostatne jako kazdy sim, IL-2, Falcon 4.0 nevyjimaje. I proto jsem prestal simy letat, uz v nich nevidim nic nez lepsi hry. Skutecna realita sla a vzdy pujde tak nejak bokem.
Rapier napsal:
Tak ci tak je to jen hra. Trochu realistictejsi Quake. Ostatne jako kazdy sim, IL-2, Falcon 4.0 nevyjimaje. I proto jsem prestal simy letat, uz v nich nevidim nic nez lepsi hry. Skutecna realita sla a vzdy pujde tak nejak bokem.
Sicher napsal:
Na LockOnu mi vadí ty americké hračky co jezdí po nebi jak na horský dráze, nadřazená účinost AMRAAMů a Sidewinderu je taky na poblinkání
A k tomu ta este Messerschmitt vykrutil v Spitovi a Fw190 prestupal v lavocke, co?
Ak nie si schopny vyuzit R-27R/T (ktora na rozdiel od LockOnu v konflikte Etiopia/Eritrea dosiahla skore 0 na 24 odpalov), omnoho lepsiu manevrovatelnost Su/Mig, Schlemm a R-73 s trojnasobnym dosahom oproti neduzivej AIM-9L tak odporucam hrat Raid over Moscow alebo Manic Miner. Btw AMRAAM je v LockOne najviac zmrsena raketa, ktoru popletie aj z kabiny vyhodena plechovka od piva.
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.