May 17 2024 13:31:47
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 10

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Spit Mk IXe
Jirka
WT_Peci napsal:
Jirka napsal:
BTW. Co je to GC3 ?


Groupe de Chasse 3.


Aha, 3.IAP francouzsky.
 
WT_Peci
Jirka napsal:
WT_Peci napsal:
Jirka napsal:
BTW. Co je to GC3 ?


Groupe de Chasse 3.


Aha, 3.IAP francouzsky.


No vlastně jo, akorát že ruský mašiny jim zůstanou, de facto když potkáš jaka s červenomodrobílým vrtulovým kuželem, jsou to buď oni, nebo tihle frantíci.
 
1stCL_Wedge
Na Spitu sem nalítal větší část ze své online kariéry. Je to spolehlivý éro, ťuper rychlost, stoupání, turn, výborný na BZ ohromně živý v manévrech a navíc Hispano rulezzz. Takže pokud nejni pilot v něm zrovna sedící l´idiot, tak se mu pranic nestane a domů vozí hafo killů.

Naproti tomu, a potvrzuje to i výsledek bojů o mapy Itálie a Normandie na AFW, si většina pilotů myslí, že prostě Spit je nezničitelný a vždy zvítězí a proto se s nim pouští do sebevražedných akcí, ve kterejch zhebnou a pak plstíčkem ukazujou na ufounský načítovaný fokáče a befáče.Cool

Všem takovým pilotům: Máme z Vás radost, létejte tak dál, S!Mrknutí
 
GC3_Chroust
WT_Peci napsal:
Jirka napsal:
WT_Peci napsal:
Jirka napsal:
BTW. Co je to GC3 ?


Groupe de Chasse 3.


Aha, 3.IAP francouzsky.


No vlastně jo, akorát že ruský mašiny jim zůstanou, de facto když potkáš jaka s červenomodrobílým vrtulovým kuželem, jsou to buď oni, nebo tihle frantíci.


Nebo to budou dalsi z rad virtualnich NN Mrknutí
 
1stCL Pepan
Lucka napsal:
Mungo napsal:
....Stale si ho vezmem radsej nez 109G6 proti Spitfirom IX.

Bf-109G6 vs. Spitfire Mk.IX jsou tuším na AH serveru, na mapě Normandie 1943 a je to vskutku masakrální Úsměv Vůbec to pilotům LW nezávidím.

Ale na druhou stranu, Spit devítka se přinejmenším vyrovná jakékoliv verzi Befka.





Jo tak tahle mapa Normandie 1943 je vskutku pro Befkaře napikačuSmutný
Jenže je tam ata!Pff a ta Spita šrotuje ikdyž slušně rotujeÚsměv
Zkrátka na každej hrneček je poklička!Šklebící se
 
Lucka
1stCL Pepan napsal:
Jo tak tahle mapa Normandie 1943 je vskutku pro Befkaře napikačuSmutný
Jenže je tam ata!Pff a ta Spita šrotuje ikdyž slušně rotujeÚsměv
Zkrátka na každej hrneček je poklička!Šklebící se

Máš pravdu Pepí, ale ona není žádná legrace potkat tě v jakémkoliv letadle Úsměv
Tedy pokud zrovna oba neletíme v Befku, jako tehdá v Africe, nebo ve Spitu, jako........šmarjá, to už je tak dávno Zamračený Kde to vlastně bylo? Úsměv
Upravil/a Lucka dne 30-03-2007 10:01
 
1stCL Pepan
Lucka napsal:
1stCL Pepan napsal:
Jo tak tahle mapa Normandie 1943 je vskutku pro Befkaře napikačuSmutný
Jenže je tam ata!Pff a ta Spita šrotuje ikdyž slušně rotujeÚsměv
Zkrátka na každej hrneček je poklička!Šklebící se

Máš pravdu Pepí, ale ona není žádná legrace potkat tě v jakémkoliv letadle Úsměv
Tedy pokud zrovna oba neletíme v Befku, jako tehdá v Africe, nebo ve Spitu, jako........šmarjá, to už je tak dávno Zamračený Kde to vlastně bylo? Úsměv



S Befkem to byla myslím Afrika se Spitem Normandie a je to bohatě přes rok! - pak ses semnou přestala úplně bavit a tak...Šklebící se
 
Lucka
1stCL Pepan napsal:
....pak ses se mnou přestala úplně bavit a tak...Šklebící se

Až tak jo? Zamračený Ne ne, ty ses se mnou přestal bavit Šklebící se
 
Mungo
Ked uz to tak rozoberate: Akokolvek kvalitne su husle, vzdy je to o huslistovi.
Len sa patri dodat, ze autor tohoto vyroku zrejme sucasne u posluchaca predpokladal potrebnu davku inteligencie, aby mu nemusel dovysvetluvat, ze to neznamena, ze sa da hrat kvalitne na totalnom smejde.
Takze bigjirko nefilozofuj tolko, tu nik nepredpoklada suboj virtualneho esa s totalnym debilom, co sa v 190 D9 pokusa ukrutit I-153P - R.I.P. Cool

Spity VIII a IX hreju viac, nez V. Je to tym, ze komplet ovladanie je automatika a ta z mne neznamych dovodov nastavuje beh motora tak, ze pri normalnom lete je teplota oleja blizka max. rozsahu teplomera. Na V-ke lietam tak, aby som mal vacsiu rezervu. Napriek tomu pri rozumnom ovladani plynu a zapinani WEP dokaze Spit bojovat hoooodne dlho.

Moj dojem je, ze ziadna z vyssich verzii 109 (G10-K4) nie je Spitu jednoznacne nadradena. Mavaju vyssiu maximalnu rychlost, +/- stupavost, ale na druhej strane Spit ich v priamom boji predci.
A FW 190 A8 mam pocit, ze je omyl prirody, nieco ako G6 early. Ziaden vyrazne pridany vykon voci nizsim verziam FW Zamračený

Lucka: Ten tvoj manever ti IMO casti vyjde z jedneho rozumneho dovodu - pilot Befka sa priblizuje utokom z prevysenia a vysokou rychlostou, takze ak mas dobru rychlost, tvoja uhlova aj absolutna zmena polohy je nieco, co to befko nemoze nasledovat. Ale ak uhnes do zlej strany, ci v zlom momente, rozoberie ta na suciastky.
 
Lucka
Mungo napsal:
Lucka: Ten tvoj manever ti IMO casti vyjde z jedneho rozumneho dovodu - pilot Befka sa priblizuje utokom z prevysenia a vysokou rychlostou, takze ak mas dobru rychlost, tvoja uhlova aj absolutna zmena polohy je nieco, co to befko nemoze nasledovat. Ale ak uhnes do zlej strany, ci v zlom momente, rozoberie ta na suciastky.

Používám jej i v případech, kdy se Befko/Fokáč na mojí šestou přibližuje vodorovným letem a jsme tedy na stejném levelu. Nestačí ale udělat loping bez dalších věcí. Důležitý je úhel zalétnutého lopingu (není dobré stoupat v kolmici k horizontu) a je třeba v určité fázi ubrat na výkonu motoru. Pokud se tohle všechno povede optimálně načasovat, provést a pronásledující letadlo letí v dostatečné vzdálenosti od pronásledovaného, někdy se do palebné pozice dostaneš už přibližně ve 3/4 prováděného manévru. Pokud ho nezasáhneš, dotočíš loping a zase je několik variant, co dál.

Ale další detaily o tomhle manévru už psát opravdu nechci Mrknutí

Je to riskantní manévr, ale už jsem se takhle několikrát ubránila i dvojici pronásledovatelů, stejně tak jako v jiných případech jsem zůstala bez křídla i když za mnou letěl jen jeden.
 
1stCL_Fucida
Mungo, schválně jsem si teď vyzkoušel Spita LF.Mk.IX, za jak dlouho začne hřát..během patnáctiminutového souboje s několika Bf 109 (0 - 3km) nezačal hřát vůbec..plyn jsem ani jednou nesnížil.
Po prudkém stoupání na nízké rychlosti mi začal overheatovat v 8km, ale dalo se to vyřešit stažením plynu asi na vteřinu. Když jsem ho pak přehřál i v 5km, tak nebylo třeba stahovat plyn, stačilo klesnout do čtyř a vše se samo vychladilo Úsměv. Tohle žádné jiné letadlo neumí.

Ad Fw 190 A-8..můj oblíbený Focke-Wulf není žádný omyl přírody - v ILovi máme simulovaný stroj vyráběný někdy mezi červnem 1944 a únorem 1945, tedy pozdější výkonnější sérii Úsměv. Má pomocí zařízení Erhöhte Notleistung zvýšený maximální plnicí tlak z 1,42 na 1,58/65 ATA - to mu pod 1km a mezi 3500 - 5000m dává nad ostatními Fw 190 mírný náskok. Vedle toho má těžší výzbroj a může nést 30mm kanony. Což není zrovna zanedbatelná výhoda Úsměv.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
CR_PETRAS
Fok je Fok Mrknutí mňam ......ale Dora je Dora Mrknutí Mrknutí Mrknutí
 
http://avionika.webpark.cz
Lucka
1stCL_Fucida napsal:
...schválně jsem si teď vyzkoušel Spita LF.Mk.IX, za jak dlouho začne hřát..během patnáctiminutového souboje s několika Bf 109 (0 - 3km) nezačal hřát vůbec..plyn jsem ani jednou nesnížil.
Po prudkém stoupání na nízké rychlosti mi začal overheatovat v 8km, ale dalo se to vyřešit stažením plynu asi na vteřinu...

Je to přesně tak.

Podobně se chovají i všechny ostatní modifikace Spita devítky. Pokud motor začně hřát, lze to vyřešit i krátkým prudkým přitažením knyplu. Spit začne stoupat a ve dvou vteřinách je motor zase v normálu. Tohle ve FM Spita určitě v pořádku není, ale tak to prostě je a my to nezměníme.

Edit: češtin Úsměv
Upravil/a Lucka dne 30-03-2007 13:57
 
WT_TeeDee
U nás na WT-servru jsem kdysi měl oblíbenou mapu Normandie 44, kde bojovaly G-10 s Mk.IX a letiště cca 25 km od sebe. S G-10 se dalo lítat naprosto vyrovnaně i v zatáčkách, ale jedinou podmínkou bylo, že se muselo bojovat cca max do 20km od modrého letiště a úplně při zemi, jinak do hřálo a ve výšce tuhla na výškovce. Jakmile se G-10 začne v kroucení hřát motor, tak je vymalováno. I když je to na pováženou, tak musím souhlasit s Mičudou. Šklebící se

K té taktice, co tu napsala Lucka... pokud to špatně načasuješ a půjdeš do lopingu dřív než je potřeba, tak to je naprosto ideální mánevr pro útočníka, protože na výškovce nemá takový problém za tebou dotočit (oproti tomu když brejkneš do strany nebo uděláš zvrat), nabídneš mu velkou plochu a sníží se jeho rychlost, takže má více času na přípravu střelby.
Pokud se za tebou befko do toho lopingu pustí a nepředsadí již ve stoupání, tak je pro něj výhodnější místo lopingu přejít do Immelmana (pozdravuju BPMrknutí) a počkat, co ten spit pod ním udělá.
Edit. smajl
Upravil/a WT_TeeDee dne 30-03-2007 15:20
 
Jp-
Vybouchne, ale jinak nekonečný looping nepřehřívajícího se spita je známej trik od prvních verzí il tady to oleg trošku nevychytal. Na druhou stranu, když se stim počítá tak se dá spit takle hodně často nachytat a pak to sou smutné konce.
 
310_Gringo
Já už jsem s těch spitů tak přespitovanej,že už jsem s ním tak rok neletěl.A hlavně je ůplně jiný žůžo nakrájet třeba s FW-190 spita,než se spitem FW-190.Člověka to potěší daleko vícPff. Jo a mám z nich respekt o tom žádná.
 
Joe Hallenbeck
1stCL_Fucida napsal:
Joe Hallenbeck napsal:
1stCL_Fucida napsal:
souboje Bf 109 G-6 a Spitu IX je nepříjemný z jednoduchého důvodu - Befko neuletí, neustoupá a neutočí (a to v žádné výšce).


Utoci, Bretis mi to kouzlo u piva prozradil, jak se to da Vyděšený


Neutočí.

Joe:
1stCL_Fucida napsal:
letíš v nejblbuvzdornějším letadle, jaké kdy kdo postavil Úsměv

Co já vím, tak v Fw 190 je třeba dávat si největšího bacha na to, že se ten Spitfire prakticky nedá přehřát, natožpak uvařit, že v zatáčkách ztrácí málo energie (jako všechny Spity), že jeho výzbroj je přesná i na větší vzdálenosti (Hispanos rulezz), že optimální výška boje v něm je ve 3km a pak ve výškách nad 7km (a taky je dobré se vyhybat nízké výšce, protože tam je Spit pomalý)..nu a že je to velmi velmi velmi slušný stroj na BnZ, jen ho k tomuto stylu boje používá málo lidí.


Ale no tak Fuci, toto muzu tvrdit i o FW a mam k tomu dost padnych duvodu smiley


Jistě, tvrdit to můžeš, ale pravdu mít nebudeš Úsměv. Blbuvzdorností jsou označována letadla, která nejrychleji umožní nováčkovi dosáhnout rozumného výsledku. Nepotřebuje k jejich ovládání mít ani extrémně šikovné ruce, ani nepotřebuje používat hlavu, protože stejně zkušený nepřítel jej v nepřátelském stroji nebude schopen dostat. Prostě pokud budou oba nováčci létat měsíc online a budou mít řekněme stejnou porci zkušeností, pak ten, který bude sedět ve Spitfiru Mk.V bude pravděpodobně mnohem úspěšnější nežli ten, který sedlá Fw 190 A-4. Jenže pokud oba budou pokračovat ve sbírání zkušeností, tak za půl roku zjistí, že vlastně oba umírají podobně často a vozí podobný počet sestřelů a po roce začne ten v Fw 190 A-4 vozit více sestřelů a bude méně umírat - oba sice dokáží ze svých strojů vymáčknout podobné % celkových výkonů, ale projeví se celkově mnohem lepší vlastnosti Fw 190 - které ale nováček využít nedokáže, ba naopak, budou ho srážet věci, ve kterých Fw 190 neexceluje.
Tím samozřejmě ale nemyslím dosažení dokonalosti v létání na některém z typů. Ono sundat ve streaku 50 letadel na Spitfiru je neméně obtížné (ne-li obtížnější), než třeba právě na Fw 190.


Vem si Spita s plnou nadrzi, pak a zkus tocit proti G6 se skoro prazdnou nadrzi Mrknutí Ale musi v ni sedet pilot, ktery vi jak za to brat, pak ve Spitovi G6ku nesetreses v zatacce a muzes kroutit jak divej.

Je fakt, ze dle tve definice bych tam musel zaradit jak FW190 tak Spitfira. Oba tyto stroje proste maji nejakou vyraznou vyhodu nad protivnikem. Ale obecne bych rekl ze na SPitovi se vic zapotis. Se Spitem neuletis a musis kroutit jak o zivot kdyz chces prezit. S FW 190 v pohode na rychlosti uletis Mrknutí Mimochodem, zalezi jak se k tomu jako novacek postavis. Ja treba vedel ze se Spitem kdyz bude nejhure muzu kroutit, ale FW 190 je na rychlost. S tim jsem tento simulator zacinal litat. Jedine kde jsem dost tvrde ziskaval zkusenosti byly a jsou ruske masiny o ktere jsem se nikdy moc nezajimal, takze jsem nevedel co od nich cekat.

Ale rozhodne bych 109ku bych za blbuvzdorne letadlo nepovazoval, nekolikrat jsem ji zkusil a musim rict ze je pro me daleko zapeklitejsi, nez predchozi dva typy. To same u ruskych "brezoletu".

BTW obavam se ze ziskat na FW190 nekolikanasobne sestrely je daleko snadnejsi nez se Spitem. Rozdil je v mnozstvi munice.
313_FlyBoy
RY-C
 
rOckie
WT_TeeDee napsal:
Pokud se za tebou befko do toho lopingu pustí a nepředsadí již ve stoupání, tak je pro něj výhodnější místo lopingu přejít do Immelmana (pozdravuju BPMrknutí) a počkat, co ten spit pod ním udělá.
Edit. smajl


zatímco Bf skončí po immelmanu na nějakých 200km/h. Spitfajr pod ním, (který svůj manévr pochopitelně začínal na pomalejší rychlosti) dotočí jen 3/4 lopingu a vida polochcíplé Bf, hodí druhý loping v opačném směru, přímo před čumákem mesra, a ladně zaparkuje za ocasem "překvapeného" huna (vážně, koho podobný kejkle ještě překvapujou?) a začne si ho porcovat. teda... pokud umí střílet. Úsměv

Joe Hallenbeck napsal:Ale obecne bych rekl ze na SPitovi se vic zapotis. Se Spitem neuletis a musis kroutit jak o zivot kdyz chces prezit.


já nevim... zoomovat se spitem je celkem brnkačka, ne? proc bys musel kroutit jak o zivot? Bf i FW je sice rychlejší ero ale při opakovaných útocích se tadle výhoda uplně setře. Kolik pilotu ma fakticky trpelivost si vyhodu rychlosti zachovat, utocit jen 1x max. 2x? 10%?... mozna...
Pokud spitfajrista umí uhejbat (Vyděšený), tak je to jen otázka času, než se befku ci FW sám pověsí za ocásek. Šanci ma pak jen dvojice.

a todle sem si nevycucal z prstu
 
Lucka
Rook napsal:
zatímco Bf skončí po immelmanu na nějakých 200km/h. Spitfajr pod ním, (který svůj manévr pochopitelně začínal na pomalejší rychlosti) dotočí jen 3/4 lopingu a vida polochcíplé Bf, hodí druhý loping v opačném směru, přímo před čumákem mesra, a ladně zaparkuje za ocasem "překvapeného" huna (vážně, koho podobný kejkle ještě překvapujou?) a začne si ho porcovat. teda... pokud umí střílet. Úsměv

Jo, trefa! Úsměv
 
1stCL_Fucida
Joe Hallenbeck napsal:
Vem si Spita s plnou nadrzi, pak a zkus tocit proti G6 se skoro prazdnou nadrzi Mrknutí Ale musi v ni sedet pilot, ktery vi jak za to brat, pak ve Spitovi G6ku nesetreses v zatacce a muzes kroutit jak divej.

Je fakt, ze dle tve definice bych tam musel zaradit jak FW190 tak Spitfira. Oba tyto stroje proste maji nejakou vyraznou vyhodu nad protivnikem. Ale obecne bych rekl ze na SPitovi se vic zapotis. Se Spitem neuletis a musis kroutit jak o zivot kdyz chces prezit. S FW 190 v pohode na rychlosti uletis Mrknutí Mimochodem, zalezi jak se k tomu jako novacek postavis. Ja treba vedel ze se Spitem kdyz bude nejhure muzu kroutit, ale FW 190 je na rychlost. S tim jsem tento simulator zacinal litat. Jedine kde jsem dost tvrde ziskaval zkusenosti byly a jsou ruske masiny o ktere jsem se nikdy moc nezajimal, takze jsem nevedel co od nich cekat.

Ale rozhodne bych 109ku bych za blbuvzdorne letadlo nepovazoval, nekolikrat jsem ji zkusil a musim rict ze je pro me daleko zapeklitejsi, nez predchozi dva typy. To same u ruskych "brezoletu".

BTW obavam se ze ziskat na FW190 nekolikanasobne sestrely je daleko snadnejsi nez se Spitem. Rozdil je v mnozstvi munice.


Ach jo. To, že má letadlo výraznou výhodu nad protivníkem přece neznamená, že je tato výhoda nováčkem využitelná. Nebo snad víš o nějakém nováčkovi, který je úspěšný na Fw 190? Já třeba nepotkal nikoho, kdo by hned zpočátku dokázal vozit více sestřelů s Fw 190, než s Bf 109 (možná Wutz, ale to je dost velká výjimka). Obvykle platí jednoduchá věc - nováček je úspěšnější na letadle, ve kterém dokáže nějakého nepřítele vytočit, byť zatáčí špatně - tzn. letadla s mizernou zatáčkou jsou pro ně naprosto nevhodná. Sice ti zkušenější na nich dokáží utéct (většina nováčků kupodivu nemá tak docela jasno, co znamená letět rychle a rovně a i když to konečně zjistí, tak to ještě nějakou dobu neumí), ale zase s nimi pak nedokáží sestřelit letadlo provádějící obranu, protože neumějí pořádně (nebo spíš vůbec) deflekčně střílet Úsměv.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

15-05-2024 22:10
2 z 16 snad to stihnu na termín. Ale ty pruhy jsou děs.

15-05-2024 21:49
Nesnáším proužky o šířce 46 cm! Děs. A ani jeden to nemá stejně!

09-05-2024 09:43
Thou shalt not bear false witness.

08-05-2024 22:45
A nebo naopak? Takove "you" je i pro jednotne cislo a preklada se jako "ty"?

07-05-2024 20:34
Angličané si jenom vykají. Takove "you" je i pro množné číslo. Tedy v češtině se vždy překládá jako "vy".

06-05-2024 11:24
Ještě Paulusi napiš že "takoví angličané si jenom tykaji." Úsměv

05-05-2024 18:15
Ale hovno. Co je správné, určuje společnost a její kultura.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

34,893,670 návštěv