No vlastně jo, akorát že ruský mašiny jim zůstanou, de facto když potkáš jaka s červenomodrobílým vrtulovým kuželem, jsou to buď oni, nebo tihle frantíci.
Na Spitu sem nalítal větší část ze své online kariéry. Je to spolehlivý éro, ťuper rychlost, stoupání, turn, výborný na BZ ohromně živý v manévrech a navíc Hispano rulezzz. Takže pokud nejni pilot v něm zrovna sedící l´idiot, tak se mu pranic nestane a domů vozí hafo killů.
Naproti tomu, a potvrzuje to i výsledek bojů o mapy Itálie a Normandie na AFW, si většina pilotů myslí, že prostě Spit je nezničitelný a vždy zvítězí a proto se s nim pouští do sebevražedných akcí, ve kterejch zhebnou a pak plstíčkem ukazujou na ufounský načítovaný fokáče a befáče.
Všem takovým pilotům: Máme z Vás radost, létejte tak dál, S!
No vlastně jo, akorát že ruský mašiny jim zůstanou, de facto když potkáš jaka s červenomodrobílým vrtulovým kuželem, jsou to buď oni, nebo tihle frantíci.
Mungo napsal:
....Stale si ho vezmem radsej nez 109G6 proti Spitfirom IX.
Bf-109G6 vs. Spitfire Mk.IX jsou tuším na AH serveru, na mapě Normandie 1943 a je to vskutku masakrální Vůbec to pilotům LW nezávidím.
Ale na druhou stranu, Spit devítka se přinejmenším vyrovná jakékoliv verzi Befka.
Jo tak tahle mapa Normandie 1943 je vskutku pro Befkaře napikaču
Jenže je tam ata! a ta Spita šrotuje ikdyž slušně rotuje
Zkrátka na každej hrneček je poklička!
1stCL Pepan napsal:
Jo tak tahle mapa Normandie 1943 je vskutku pro Befkaře napikaču
Jenže je tam ata! a ta Spita šrotuje ikdyž slušně rotuje
Zkrátka na každej hrneček je poklička!
Máš pravdu Pepí, ale ona není žádná legrace potkat tě v jakémkoliv letadle
Tedy pokud zrovna oba neletíme v Befku, jako tehdá v Africe, nebo ve Spitu, jako........šmarjá, to už je tak dávno Kde to vlastně bylo?
Upravil/a Lucka dne 30-03-2007 10:01
1stCL Pepan napsal:
Jo tak tahle mapa Normandie 1943 je vskutku pro Befkaře napikaču
Jenže je tam ata! a ta Spita šrotuje ikdyž slušně rotuje
Zkrátka na každej hrneček je poklička!
Máš pravdu Pepí, ale ona není žádná legrace potkat tě v jakémkoliv letadle
Tedy pokud zrovna oba neletíme v Befku, jako tehdá v Africe, nebo ve Spitu, jako........šmarjá, to už je tak dávno Kde to vlastně bylo?
S Befkem to byla myslím Afrika se Spitem Normandie a je to bohatě přes rok! - pak ses semnou přestala úplně bavit a tak...
Ked uz to tak rozoberate: Akokolvek kvalitne su husle, vzdy je to o huslistovi.
Len sa patri dodat, ze autor tohoto vyroku zrejme sucasne u posluchaca predpokladal potrebnu davku inteligencie, aby mu nemusel dovysvetluvat, ze to neznamena, ze sa da hrat kvalitne na totalnom smejde.
Takze bigjirko nefilozofuj tolko, tu nik nepredpoklada suboj virtualneho esa s totalnym debilom, co sa v 190 D9 pokusa ukrutit I-153P - R.I.P.
Spity VIII a IX hreju viac, nez V. Je to tym, ze komplet ovladanie je automatika a ta z mne neznamych dovodov nastavuje beh motora tak, ze pri normalnom lete je teplota oleja blizka max. rozsahu teplomera. Na V-ke lietam tak, aby som mal vacsiu rezervu. Napriek tomu pri rozumnom ovladani plynu a zapinani WEP dokaze Spit bojovat hoooodne dlho.
Moj dojem je, ze ziadna z vyssich verzii 109 (G10-K4) nie je Spitu jednoznacne nadradena. Mavaju vyssiu maximalnu rychlost, +/- stupavost, ale na druhej strane Spit ich v priamom boji predci.
A FW 190 A8 mam pocit, ze je omyl prirody, nieco ako G6 early. Ziaden vyrazne pridany vykon voci nizsim verziam FW
Lucka: Ten tvoj manever ti IMO casti vyjde z jedneho rozumneho dovodu - pilot Befka sa priblizuje utokom z prevysenia a vysokou rychlostou, takze ak mas dobru rychlost, tvoja uhlova aj absolutna zmena polohy je nieco, co to befko nemoze nasledovat. Ale ak uhnes do zlej strany, ci v zlom momente, rozoberie ta na suciastky.
Mungo napsal:
Lucka: Ten tvoj manever ti IMO casti vyjde z jedneho rozumneho dovodu - pilot Befka sa priblizuje utokom z prevysenia a vysokou rychlostou, takze ak mas dobru rychlost, tvoja uhlova aj absolutna zmena polohy je nieco, co to befko nemoze nasledovat. Ale ak uhnes do zlej strany, ci v zlom momente, rozoberie ta na suciastky.
Používám jej i v případech, kdy se Befko/Fokáč na mojí šestou přibližuje vodorovným letem a jsme tedy na stejném levelu. Nestačí ale udělat loping bez dalších věcí. Důležitý je úhel zalétnutého lopingu (není dobré stoupat v kolmici k horizontu) a je třeba v určité fázi ubrat na výkonu motoru. Pokud se tohle všechno povede optimálně načasovat, provést a pronásledující letadlo letí v dostatečné vzdálenosti od pronásledovaného, někdy se do palebné pozice dostaneš už přibližně ve 3/4 prováděného manévru. Pokud ho nezasáhneš, dotočíš loping a zase je několik variant, co dál.
Ale další detaily o tomhle manévru už psát opravdu nechci
Je to riskantní manévr, ale už jsem se takhle několikrát ubránila i dvojici pronásledovatelů, stejně tak jako v jiných případech jsem zůstala bez křídla i když za mnou letěl jen jeden.
Mungo, schválně jsem si teď vyzkoušel Spita LF.Mk.IX, za jak dlouho začne hřát..během patnáctiminutového souboje s několika Bf 109 (0 - 3km) nezačal hřát vůbec..plyn jsem ani jednou nesnížil.
Po prudkém stoupání na nízké rychlosti mi začal overheatovat v 8km, ale dalo se to vyřešit stažením plynu asi na vteřinu. Když jsem ho pak přehřál i v 5km, tak nebylo třeba stahovat plyn, stačilo klesnout do čtyř a vše se samo vychladilo . Tohle žádné jiné letadlo neumí.
Ad Fw 190 A-8..můj oblíbený Focke-Wulf není žádný omyl přírody - v ILovi máme simulovaný stroj vyráběný někdy mezi červnem 1944 a únorem 1945, tedy pozdější výkonnější sérii . Má pomocí zařízení Erhöhte Notleistung zvýšený maximální plnicí tlak z 1,42 na 1,58/65 ATA - to mu pod 1km a mezi 3500 - 5000m dává nad ostatními Fw 190 mírný náskok. Vedle toho má těžší výzbroj a může nést 30mm kanony. Což není zrovna zanedbatelná výhoda .
1stCL_Fucida napsal:
...schválně jsem si teď vyzkoušel Spita LF.Mk.IX, za jak dlouho začne hřát..během patnáctiminutového souboje s několika Bf 109 (0 - 3km) nezačal hřát vůbec..plyn jsem ani jednou nesnížil.
Po prudkém stoupání na nízké rychlosti mi začal overheatovat v 8km, ale dalo se to vyřešit stažením plynu asi na vteřinu...
Je to přesně tak.
Podobně se chovají i všechny ostatní modifikace Spita devítky. Pokud motor začně hřát, lze to vyřešit i krátkým prudkým přitažením knyplu. Spit začne stoupat a ve dvou vteřinách je motor zase v normálu. Tohle ve FM Spita určitě v pořádku není, ale tak to prostě je a my to nezměníme.
U nás na WT-servru jsem kdysi měl oblíbenou mapu Normandie 44, kde bojovaly G-10 s Mk.IX a letiště cca 25 km od sebe. S G-10 se dalo lítat naprosto vyrovnaně i v zatáčkách, ale jedinou podmínkou bylo, že se muselo bojovat cca max do 20km od modrého letiště a úplně při zemi, jinak do hřálo a ve výšce tuhla na výškovce. Jakmile se G-10 začne v kroucení hřát motor, tak je vymalováno. I když je to na pováženou, tak musím souhlasit s Mičudou.
K té taktice, co tu napsala Lucka... pokud to špatně načasuješ a půjdeš do lopingu dřív než je potřeba, tak to je naprosto ideální mánevr pro útočníka, protože na výškovce nemá takový problém za tebou dotočit (oproti tomu když brejkneš do strany nebo uděláš zvrat), nabídneš mu velkou plochu a sníží se jeho rychlost, takže má více času na přípravu střelby.
Pokud se za tebou befko do toho lopingu pustí a nepředsadí již ve stoupání, tak je pro něj výhodnější místo lopingu přejít do Immelmana (pozdravuju BP) a počkat, co ten spit pod ním udělá.
Edit. smajl
Upravil/a WT_TeeDee dne 30-03-2007 15:20
Vybouchne, ale jinak nekonečný looping nepřehřívajícího se spita je známej trik od prvních verzí il tady to oleg trošku nevychytal. Na druhou stranu, když se stim počítá tak se dá spit takle hodně často nachytat a pak to sou smutné konce.
Já už jsem s těch spitů tak přespitovanej,že už jsem s ním tak rok neletěl.A hlavně je ůplně jiný žůžo nakrájet třeba s FW-190 spita,než se spitem FW-190.Člověka to potěší daleko víc. Jo a mám z nich respekt o tom žádná.
1stCL_Fucida napsal:
souboje Bf 109 G-6 a Spitu IX je nepříjemný z jednoduchého důvodu - Befko neuletí, neustoupá a neutočí (a to v žádné výšce).
Utoci, Bretis mi to kouzlo u piva prozradil, jak se to da
Neutočí.
Joe:
1stCL_Fucida napsal:
letíš v nejblbuvzdornějším letadle, jaké kdy kdo postavil
Co já vím, tak v Fw 190 je třeba dávat si největšího bacha na to, že se ten Spitfire prakticky nedá přehřát, natožpak uvařit, že v zatáčkách ztrácí málo energie (jako všechny Spity), že jeho výzbroj je přesná i na větší vzdálenosti (Hispanos rulezz), že optimální výška boje v něm je ve 3km a pak ve výškách nad 7km (a taky je dobré se vyhybat nízké výšce, protože tam je Spit pomalý)..nu a že je to velmi velmi velmi slušný stroj na BnZ, jen ho k tomuto stylu boje používá málo lidí.
Ale no tak Fuci, toto muzu tvrdit i o FW a mam k tomu dost padnych duvodu smiley
Jistě, tvrdit to můžeš, ale pravdu mít nebudeš . Blbuvzdorností jsou označována letadla, která nejrychleji umožní nováčkovi dosáhnout rozumného výsledku. Nepotřebuje k jejich ovládání mít ani extrémně šikovné ruce, ani nepotřebuje používat hlavu, protože stejně zkušený nepřítel jej v nepřátelském stroji nebude schopen dostat. Prostě pokud budou oba nováčci létat měsíc online a budou mít řekněme stejnou porci zkušeností, pak ten, který bude sedět ve Spitfiru Mk.V bude pravděpodobně mnohem úspěšnější nežli ten, který sedlá Fw 190 A-4. Jenže pokud oba budou pokračovat ve sbírání zkušeností, tak za půl roku zjistí, že vlastně oba umírají podobně často a vozí podobný počet sestřelů a po roce začne ten v Fw 190 A-4 vozit více sestřelů a bude méně umírat - oba sice dokáží ze svých strojů vymáčknout podobné % celkových výkonů, ale projeví se celkově mnohem lepší vlastnosti Fw 190 - které ale nováček využít nedokáže, ba naopak, budou ho srážet věci, ve kterých Fw 190 neexceluje.
Tím samozřejmě ale nemyslím dosažení dokonalosti v létání na některém z typů. Ono sundat ve streaku 50 letadel na Spitfiru je neméně obtížné (ne-li obtížnější), než třeba právě na Fw 190.
Vem si Spita s plnou nadrzi, pak a zkus tocit proti G6 se skoro prazdnou nadrzi Ale musi v ni sedet pilot, ktery vi jak za to brat, pak ve Spitovi G6ku nesetreses v zatacce a muzes kroutit jak divej.
Je fakt, ze dle tve definice bych tam musel zaradit jak FW190 tak Spitfira. Oba tyto stroje proste maji nejakou vyraznou vyhodu nad protivnikem. Ale obecne bych rekl ze na SPitovi se vic zapotis. Se Spitem neuletis a musis kroutit jak o zivot kdyz chces prezit. S FW 190 v pohode na rychlosti uletis Mimochodem, zalezi jak se k tomu jako novacek postavis. Ja treba vedel ze se Spitem kdyz bude nejhure muzu kroutit, ale FW 190 je na rychlost. S tim jsem tento simulator zacinal litat. Jedine kde jsem dost tvrde ziskaval zkusenosti byly a jsou ruske masiny o ktere jsem se nikdy moc nezajimal, takze jsem nevedel co od nich cekat.
Ale rozhodne bych 109ku bych za blbuvzdorne letadlo nepovazoval, nekolikrat jsem ji zkusil a musim rict ze je pro me daleko zapeklitejsi, nez predchozi dva typy. To same u ruskych "brezoletu".
BTW obavam se ze ziskat na FW190 nekolikanasobne sestrely je daleko snadnejsi nez se Spitem. Rozdil je v mnozstvi munice.
WT_TeeDee napsal:
Pokud se za tebou befko do toho lopingu pustí a nepředsadí již ve stoupání, tak je pro něj výhodnější místo lopingu přejít do Immelmana (pozdravuju BP) a počkat, co ten spit pod ním udělá.
Edit. smajl
zatímco Bf skončí po immelmanu na nějakých 200km/h. Spitfajr pod ním, (který svůj manévr pochopitelně začínal na pomalejší rychlosti) dotočí jen 3/4 lopingu a vida polochcíplé Bf, hodí druhý loping v opačném směru, přímo před čumákem mesra, a ladně zaparkuje za ocasem "překvapeného" huna (vážně, koho podobný kejkle ještě překvapujou?) a začne si ho porcovat. teda... pokud umí střílet.
Joe Hallenbeck napsal:Ale obecne bych rekl ze na SPitovi se vic zapotis. Se Spitem neuletis a musis kroutit jak o zivot kdyz chces prezit.
já nevim... zoomovat se spitem je celkem brnkačka, ne? proc bys musel kroutit jak o zivot? Bf i FW je sice rychlejší ero ale při opakovaných útocích se tadle výhoda uplně setře. Kolik pilotu ma fakticky trpelivost si vyhodu rychlosti zachovat, utocit jen 1x max. 2x? 10%?... mozna...
Pokud spitfajrista umí uhejbat (), tak je to jen otázka času, než se befku ci FW sám pověsí za ocásek. Šanci ma pak jen dvojice.
Rook napsal:
zatímco Bf skončí po immelmanu na nějakých 200km/h. Spitfajr pod ním, (který svůj manévr pochopitelně začínal na pomalejší rychlosti) dotočí jen 3/4 lopingu a vida polochcíplé Bf, hodí druhý loping v opačném směru, přímo před čumákem mesra, a ladně zaparkuje za ocasem "překvapeného" huna (vážně, koho podobný kejkle ještě překvapujou?) a začne si ho porcovat. teda... pokud umí střílet.
Joe Hallenbeck napsal:
Vem si Spita s plnou nadrzi, pak a zkus tocit proti G6 se skoro prazdnou nadrzi Ale musi v ni sedet pilot, ktery vi jak za to brat, pak ve Spitovi G6ku nesetreses v zatacce a muzes kroutit jak divej.
Je fakt, ze dle tve definice bych tam musel zaradit jak FW190 tak Spitfira. Oba tyto stroje proste maji nejakou vyraznou vyhodu nad protivnikem. Ale obecne bych rekl ze na SPitovi se vic zapotis. Se Spitem neuletis a musis kroutit jak o zivot kdyz chces prezit. S FW 190 v pohode na rychlosti uletis Mimochodem, zalezi jak se k tomu jako novacek postavis. Ja treba vedel ze se Spitem kdyz bude nejhure muzu kroutit, ale FW 190 je na rychlost. S tim jsem tento simulator zacinal litat. Jedine kde jsem dost tvrde ziskaval zkusenosti byly a jsou ruske masiny o ktere jsem se nikdy moc nezajimal, takze jsem nevedel co od nich cekat.
Ale rozhodne bych 109ku bych za blbuvzdorne letadlo nepovazoval, nekolikrat jsem ji zkusil a musim rict ze je pro me daleko zapeklitejsi, nez predchozi dva typy. To same u ruskych "brezoletu".
BTW obavam se ze ziskat na FW190 nekolikanasobne sestrely je daleko snadnejsi nez se Spitem. Rozdil je v mnozstvi munice.
Ach jo. To, že má letadlo výraznou výhodu nad protivníkem přece neznamená, že je tato výhoda nováčkem využitelná. Nebo snad víš o nějakém nováčkovi, který je úspěšný na Fw 190? Já třeba nepotkal nikoho, kdo by hned zpočátku dokázal vozit více sestřelů s Fw 190, než s Bf 109 (možná Wutz, ale to je dost velká výjimka). Obvykle platí jednoduchá věc - nováček je úspěšnější na letadle, ve kterém dokáže nějakého nepřítele vytočit, byť zatáčí špatně - tzn. letadla s mizernou zatáčkou jsou pro ně naprosto nevhodná. Sice ti zkušenější na nich dokáží utéct (většina nováčků kupodivu nemá tak docela jasno, co znamená letět rychle a rovně a i když to konečně zjistí, tak to ještě nějakou dobu neumí), ale zase s nimi pak nedokáží sestřelit letadlo provádějící obranu, protože neumějí pořádně (nebo spíš vůbec) deflekčně střílet .
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.