Sody napsal:
nejvíc je to v rukách...a v hlavě ...
Co z tohodle usuzovat?
Částečně pravda, ale ne zcela.
Když například poletím v Laggu prvních sérií nebo v Jaku-1 a Sody ve Fokáči, je rozdíl ve výkonech obou letadel tak velký, že můžu mít hlavu a ruce jakékoliv a pokud Sody neudělá hrubou, velmi hrubou chybu, nemám sebemenší šanci. To je můj názor, vyzkoušený mnohokrát na jedné zimní mapě Lioního DF serveru. Létání téhle mapy bylo pro RED piloty zpravidla dost velkým masakrem. Nebo si zkus někdy zaletět na AH serveru mapu Řecko 1940 v Hurricanu z roku 1938 za podmínek, kdy na jednoho RED připadají 2-3 BLUE piloti v Bf-109 E....
....a potom ať ti Sody znovu povypráví, jak je to nejvíc v hlavě a v rukách
Upravil/a Lucka dne 29-03-2007 16:49
na té naší zimní mapě byly Jaky-1B a Fw 190 A-4 - to jsou ještě docela vyrovnaní soupeři. Focke-Wulf získá značnou převahu až kolem pěti kilometrů, do té doby je to docela vyrovnané, chvilku rychlejší Jak, chvilku zase Fw 190. Ale Fokáč je stejně celkově mnohem lepší, než nějaký ušmudlaný březolet Jak .
Nuz, Lagg-3 4.seria je rok 1941, FW 109 A-4 1942. To by bolo dost divne, aby stroj, ktory vymetal nebo nad Kanalom nebol lepsi. Ale ani ten Lagg nie je nevinniatko, palebna sila viac nez slusna a obratny je dost, kym ho nezabrzdis.
Stale si ho vezmem radsej nez 109G6 proti Spitfirom IX.
Jak-1B je ozaj nieco ine nez Yak-1, aj ked ja s tymito masinami zas tak moc lietat neviem.
Sody napsal:
nejvíc je to v rukách...a v hlavě ...
Co z tohodle usuzovat?
Částečně pravda, ale ne zcela.
Myslím, že výsledný výkon pilota je dán následujícími "veličinami":
hlava, ruce, hardware, zdravotní dispozice a letadlo (nikoliv v tomto pořadí).
A nedokážu říct, co se podílí víc a co méně.
Ale schopnost vidět slyšet se naprosto vyrovná šikovným rukám. Hlava dokáže vykompenzovat horší stroj. Ale pokud myslí oba soupeři stejně, rozhodují ruce. Pokud jsou oba šikovní, rozhoduje stroj. Ale na začátku je potřeba soupeře najít. A bez schopnosti vidět a slyšet nic nenajdete.
A teď mi moji drazí řekněte, v čem je teda ten Spit IXe tak úžasnej. Nastaví mi to lepší grafiku? Nastaví mi to lepší zvukovku? Bude mi to víc myslet? Jeho snadné ovládání dožene nešikovnost rukou. Nic víc v tom asi není. Pokud nebudu lítat hlavou, dostane mě i G-6.
Sody napsal:
nejvíc je to v rukách...a v hlavě ...
Co z tohodle usuzovat?
Částečně pravda, ale ne zcela.
Myslím, že výsledný výkon pilota je dán následujícími "veličinami":
hlava, ruce, hardware, zdravotní dispozice a letadlo (nikoliv v tomto pořadí).
A nedokážu říct, co se podílí víc a co méně.
Ale schopnost vidět slyšet se naprosto vyrovná šikovným rukám. Hlava dokáže vykompenzovat horší stroj. Ale pokud myslí oba soupeři stejně, rozhodují ruce. Pokud jsou oba šikovní, rozhoduje stroj. Ale na začátku je potřeba soupeře najít. A bez schopnosti vidět a slyšet nic nenajdete.
A teď mi moji drazí řekněte, v čem je teda ten Spit IXe tak úžasnej. Nastaví mi to lepší grafiku? Nastaví mi to lepší zvukovku? Bude mi to víc myslet? Jeho snadné ovládání dožene nešikovnost rukou. Nic víc v tom asi není. Pokud nebudu lítat hlavou, dostane mě i G-6.
Spit IX je úžasný vtom, že je to prvé spojenecké lietadlo , ktoré je rovnocenné lietadlám LW. Je skoroskoro rovnako rýchle, stúpavé a vyzbrojené, na rok 1943. A zachováva si isté svoje letové vlastnosti, i ked od patchu 4.0 to ide so spitom neustále dole. Poskytuje možnosť rovnocenného súboja, kde zavážia skúsenosti pilota.
A súbojoch , ako prvé rozhoduje, podla mna Stroj. I ked Richthofen vo svojej autobiografii napísal: "prvoradý je pilot", jeho konanie na jesen a zimu 1917 to velmi nepotvrdzuje.
Príklad z historie. Polskí a Nemeckí piloti. Rok 1939, stroje P11 verzus Emil. Aké boli šance poliaka na vítazstvo? Nech bol akokolvek dobrý, Mizivé. Rok 1940 počiatok BoB. Hurrik verzus Emil. Šance poliaka na vítazstvo sa sa zvyšujú. Koniec BoB, Spit MKI a Emil. Ten istý Poliak z roku 1939 má konečne vyrovnané možnosti na boj s Emilom. A možno aj by bolo trochu neférové ,ale má väčšiu šancu na vítazstvo ako nemec.
Podobne je to trochu aj v Ilovi. Škoda že v Ilovi nie je SpitMKI.
souboje Bf 109 G-6 a Spitu IX je nepříjemný z jednoduchého důvodu - Befko neuletí, neustoupá a neutočí (a to v žádné výšce). Pokud sedí v obou strojích stejně zdatní piloti ovládající na podobné úrovni své stroje, pak až na mizivé % náhodných případů půjde Bf 109 dříve či později k zemi. Takovýhle případů je minimum - kdy by měla jedna stíhačka absolutní převahu takřka ve všem - podobná situace je u nejstaršího LaGGu-3 v porovnání s Bf 109 F-4, LaGG neuletí, neustoupá, neutočí..ale alespoň je výrazně odolnější a jeho výzbroj je znatelně těžší, což pro Bf 109 a Spita IX tak docela neplatí (krom alternativy s všeřešící Mk.108). LaGG má výhodu v tom, že Bf 109 F-4 proti němu na mapách obvykle nebývá a je tam jen polovyzbrojená varianta F-2.
Jo a Tajpane - neházej to jen na stroje. Mnohem důležitější je celkový výcvik a taktika pilotů. Luftwaffe nevítězila do doby, kdy začala mít výrazně slabší letadla (což svým způsobem nenastalo nikdy), nebo bojovala proti velké přesile, ale do doby, než byla nucena pod tíhou bombardovací ofenzivy změnit svou původní taktiku, která byla děsně jednoduchá - neútoč, pokud nemáš nad nepřítelem zjevnou převahu.
Mungo napsal:
....Stale si ho vezmem radsej nez 109G6 proti Spitfirom IX.
Bf-109G6 vs. Spitfire Mk.IX jsou tuším na AH serveru, na mapě Normandie 1943 a je to vskutku masakrální Vůbec to pilotům LW nezávidím.
Ale na druhou stranu, Spit devítka se přinejmenším vyrovná jakékoliv verzi Befka.
možná ty 25lbs, ale jinak klasické devítce jsou Bf 109 s MW50 (G-6/AS, G-14, G-10, K-4) výkonostně jednoznačně nadřazené. Befko má především problém v tom, že narozdíl od Spitfiru se přehřívá .
Fuči, myslím že to bylo nejen změnou taktiky, ale i menším počtem strojů a snižující se kvalitou pilotů. (rok 43) Zmiňoval to i Dickfield, od roku 43 to šlo s nimi z kopce. Zbytek trumfů měla LW na své straně stejně jako spojenci v BOBu - bojovalo se nad jejich územím, často velmi hluboko. V první fázi bez doprovodných stíhačů a když už s nimi amíci letěli, tak byli omezeni palivem. Také věděli že boeingy přiletí (když se začly nad kanálem houfovat, tak to musely německé radary vidět)
Mungo napsal:
....Stale si ho vezmem radsej nez 109G6 proti Spitfirom IX.
Bf-109G6 vs. Spitfire Mk.IX jsou tuším na AH serveru, na mapě Normandie 1943 a je to vskutku masakrální Vůbec to pilotům LW nezávidím.
Ale na druhou stranu, Spit devítka se přinejmenším vyrovná jakékoliv verzi Befka.
možná ty 25lbs, ale jinak klasické devítce jsou Bf 109 s MW50 (G-6/AS, G-14, G-10, K-4) výkonostně jednoznačně nadřazené. Befko má především problém v tom, že narozdíl od Spitfiru se přehřívá .
kua ,ale teraz som fakt nasratý. Prečo včera na AH môj SpitIXC 1943 stále hlásil: OverHeat!!!!!
Tajpan napsal:
A súbojoch , ako prvé rozhoduje, podla mna Stroj
Můžeš si říkat, co cheš, ale mě nepřesvědčíš. Těch soubojů, kde Befko točí s I-16, jsem viděl snad stovky. V takovém případě má jasně navrch I-16. Teprve v okamžiku, kdy pilot befka začne proti I-16 používat mozek, může dostat I-16 do problémů. A takových případů by se dalo najít x.
A jak píše Fuči, jsou případy, kdy jedna strana je ve všem horší. Jenže v tom případě je to tak velký rozdíl ve kvalitě stroje, že tento rozdíl dokáže přebít kvalitu rukou.
A chytrý pilot s Fw-190 A-5 dokáže podle mě slušně povodit dobrého pilota ve Spitu IX. Ale magor ve fokáči nevydrží proti spitu ani 10 vteřin. Atd. atd. atd.
Tvoje předpoklady vycházejí z toho, že všichni umí to samé. Pak rozhoduje stroj, možná. Ale všichni nejsme stejně dobří. Já tedy vím, že jsem horší, než mnoho ostatních.
Tajpan napsal:
možná ty 25lbs, ale jinak klasické devítce jsou Bf 109 s MW50 (G-6/AS, G-14, G-10, K-4) výkonostně jednoznačně nadřazené. Befko má především problém v tom, že narozdíl od Spitfiru se přehřívá .
kua ,ale teraz som fakt nasratý. Prečo včera na AH môj SpitIXC 1943 stále hlásil: OverHeat!!!!! [/quote]
Buď jsi měl přídavnou nádrž, nebo bomby, nebo si to jinak nedokážu vysvětlit (možná ještě africká, nebo barmská mapa). Mně Spit IX nehřeje..možná po půlhodinovém stoupání při nízké dopředné rychlosti na plný tah, pak se sníží výkon o 3% a je zase vychlazený . Sedni do Tempestu. Ten hřeje..
1stCL_Fucida napsal:
souboje Bf 109 G-6 a Spitu IX je nepříjemný z jednoduchého důvodu - Befko neuletí, neustoupá a neutočí (a to v žádné výšce). Pokud sedí v obou strojích stejně zdatní piloti ovládající na podobné úrovni své stroje, pak až na mizivé % náhodných případů půjde Bf 109 dříve či později k zemi. Takovýhle případů je minimum - kdy by měla jedna stíhačka absolutní převahu takřka ve všem - podobná situace je u nejstaršího LaGGu-3 v porovnání s Bf 109 F-4, LaGG neuletí, neustoupá, neutočí..ale alespoň je výrazně odolnější a jeho výzbroj je znatelně těžší, což pro Bf 109 a Spita IX tak docela neplatí (krom alternativy s všeřešící Mk.108). LaGG má výhodu v tom, že Bf 109 F-4 proti němu na mapách obvykle nebývá a je tam jen polovyzbrojená varianta F-2.
Jo a Tajpane - neházej to jen na stroje. Mnohem důležitější je celkový výcvik a taktika pilotů. Luftwaffe nevítězila do doby, kdy začala mít výrazně slabší letadla (což svým způsobem nenastalo nikdy), nebo bojovala proti velké přesile, ale do doby, než byla nucena pod tíhou bombardovací ofenzivy změnit svou původní taktiku, která byla děsně jednoduchá - neútoč, pokud nemáš nad nepřítelem zjevnou převahu.
Lucka napsal:
Spit devítka se přinejmenším vyrovná jakékoliv verzi Befka.
možná ty 25lbs, ale jinak klasické devítce jsou Bf 109 s MW50 (G-6/AS, G-14, G-10, K-4) výkonostně jednoznačně nadřazené.
Výkonnostně jednoznačně nadřazené rozhodně nejsou. Pokud letím v devítce a potkám kterékoliv tebou jmenované Befko, nemám s ním v 8 případech z 10 větší práci.
Befko má především problém v tom, že narozdíl od Spitfiru se přehřívá .
Podle mého (jistě subjektivního) názoru to není jeho hlavní problém.
-Vzrusuju te?
-
-Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ.
-
-To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači.
Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.