Spit Mk IXe
|
Mungo |
Přidané 24-03-2007 00:06
|
Uživatel
Příspěvek: 718
Založený: 03.10.05
|
Rad by som sa spytal na vlastnosti tohoto Spita v Ilovi voci ostatnym Spitom. Mam nejake skusenosti tak akurat so zakladnou Vb, trosku Vc, priemerne 25-libernak, ale vobec netusim, co mozem ocakavat od IXe-serii.
Il2compare zial neposkytuje ziadne udaje a iny zdroj nemam.
Takze ked uz do toho prpadne sadnem, v com to vlastne letim? |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 24-03-2007 02:52
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10591
Založený: 26.01.13
|
letíš v nejblbuvzdornějším letadle, jaké kdy kdo postavil .
Co já vím, tak v Fw 190 je třeba dávat si největšího bacha na to, že se ten Spitfire prakticky nedá přehřát, natožpak uvařit, že v zatáčkách ztrácí málo energie (jako všechny Spity), že jeho výzbroj je přesná i na větší vzdálenosti (Hispanos rulezz), že optimální výška boje v něm je ve 3km a pak ve výškách nad 7km (a taky je dobré se vyhybat nízké výšce, protože tam je Spit pomalý)..nu a že je to velmi velmi velmi slušný stroj na BnZ, jen ho k tomuto stylu boje používá málo lidí.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Lucka |
Přidané 24-03-2007 10:38
|
Uživatel
Příspěvek: 1014
Založený: 06.10.05
|
1stCL_Fucida napsal:
letíš v nejblbuvzdornějším letadle, jaké kdy kdo postavil
A to je dobře nebo špatně Fuči?
Nemohu se ubránit dojmu, že z téhle, modrými poněkud ohrané písničky, je cítit spíše velký respekt ze Spita, než cokoliv jiného. |
|
|
|
Jirka |
Přidané 24-03-2007 10:45
|
Uživatel
Příspěvek: 1553
Založený: 02.11.05
|
Lucka napsal:
1stCL_Fucida napsal:
letíš v nejblbuvzdornějším letadle, jaké kdy kdo postavil
A to je dobře nebo špatně Fuči?
Nemohu se ubránit dojmu, že z téhle, modrými poněkud ohrané písničky, je cítit spíše velký respekt ze Spita, než cokoliv jiného.
To je špatná otázka. Jde jen a pouze o to, že tohle letadlo holt patří do skupiny těch, co se jaksi ve hře méně povedla. A to, že ten Spit funguje tak jak popsal Fučida a před ním kdysi dávno Turbo je prostě holý fakt, že ? |
|
|
|
Lucka |
Přidané 24-03-2007 10:50
|
Uživatel
Příspěvek: 1014
Založený: 06.10.05
|
Jirka napsal:
To je špatná otázka.
Připomínáš mi jednoho politika a jeho slavnou větu: "To je opravdu, ale opravdu špatná otázka pane redaktore"
Špatné otázky imho neexistují. Existují pouze špatné odpovědi |
|
|
|
XXX_Dazz |
Přidané 24-03-2007 10:58
|
Uživatel
Příspěvek: 1411
Založený: 29.09.05
|
Lucka napsal:
1stCL_Fucida napsal:
letíš v nejblbuvzdornějším letadle, jaké kdy kdo postavil
A to je dobře nebo špatně Fuči?
Nemohu se ubránit dojmu, že z téhle, modrými poněkud ohrané písničky, je cítit spíše velký respekt ze Spita, než cokoliv jiného.
Respekt ... samozřejmě. Ale zároveň to, že s jeho FM není něco v pořádku, bohužel. |
|
|
|
Jirka |
Přidané 24-03-2007 11:02
|
Uživatel
Příspěvek: 1553
Založený: 02.11.05
|
Lucka napsal:
Jirka napsal:
To je špatná otázka.
Připomínáš mi jednoho politika a jeho slavnou větu: "To je opravdu, ale opravdu špatná otázka pane redaktore"
Špatné otázky imho neexistují. Existují pouze špatné odpovědi
BINGO !!! |
|
|
|
CR_PETRAS |
Přidané 24-03-2007 12:02
|
Uživatel
Příspěvek: 960
Založený: 06.10.05
|
Co takhle rozjet pěknej flejmíček o UFO Spitech ??
Jen na okraj...lítal jsem léta za červený a i ve Spitech.Teď lítám hodně za modrý a jde mi to stejně na ho.no jako za indiány.No ale to je asi z jinýho soudku |
|
|
|
Wutz |
Přidané 24-03-2007 12:13
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 229
Založený: 30.09.05
|
Lucka napsal:
Jirka napsal:
To je špatná otázka.
Připomínáš mi jednoho politika a jeho slavnou větu: "To je opravdu, ale opravdu špatná otázka pane redaktore"
Špatné otázky imho neexistují. Existují pouze špatné odpovědi
Tvoji teorii o neexistujících špatných otázkách vyvrací lidové rčení :
"Na blbou otázku , blbá odpověď" |
|
|
|
Sody |
Přidané 24-03-2007 12:34
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 110
Založený: 04.12.05
|
nejvíc je to v rukách...a v hlavě, pak je jedno včem letíš ( teda muj názor )
|
|
|
|
Lucka |
Přidané 24-03-2007 14:00
|
Uživatel
Příspěvek: 1014
Založený: 06.10.05
|
CR_PETRAS napsal:
Co takhle rozjet pěknej flejmíček o UFO Spitech ??
Ale ne, to už tady přece bylo
Tohle vlákno mě moc zajímá. Podle mého názoru nemá smysl se tady dohadovat o tom, co je nebo není na FM Spitfiru v ILovi špatně. Ostatně Spit určitě není jediné letadlo, jehož některé vlastnosti jsou v ILovi přinejmenším diskutabilní. Spitfire, stejně jako ostatní letadla, jsou v ILovi taková, jak je někdo namodeloval a to nezměníme.
Mě by moc zajímalo, čím se ve výkonech liší Spitfire Mk IXc a Spitfire Mk IXe. Neptám se na rozdíly v reálu, ale v ILovi. Létám se Spitem často a ze všech letadel nejraději, ale nějaké větší rozdíly mezi IXc a IXe jsem neobjevila. Vždycky, když je na mapě k výběru "céčko", "éčko" a případně "háefko" váhám, kterého z nich si vzít. Opravdu jsou v jejich FM v ILovi rozdíly? Jestli ano, tak jaké? Třeba je tady mezi námi pilot nebo piloti, kteří to nějak důkladněji testovali a znají na tuto otázku odpověď.
Upravil/a Lucka dne 24-03-2007 14:03
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 24-03-2007 14:41
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10591
Založený: 26.01.13
|
Rozdíl je ve výzbroji a tedy i hmotnosti obou letadel. Jinak jsou IXe a IXc (pokud vím) zcela identické. Rozdíly jsou mezi LF, F a HF a to ve vyladění motoru pro určité výšky, případně odebrání konců křídel u LF variant, což vylepší roll rate a zhorší zatáčku a vlastnosti ve velkýh výškách.
Když si můžu vybrat, tak beru LF.Mk.IXc.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Mungo |
Přidané 24-03-2007 17:54
|
Uživatel
Příspěvek: 718
Založený: 03.10.05
|
Vidim Lucka, ze si absolutne presne zopakovala oazku, na ktoru som chcel pocut odpoved. A Fucimu vdaka za nu.
Proste som vobec netusil, aky je rozdiel okrem gulometov medzi C a E verziou Spita IX a uz vobec nie, co od nich ocakavat pri stretnuti s nemeckymi protivnikmi.
Btw., co IX-25lb Spit a Spit Mk. VIII?
Mala podotazka, kedze je male mnozstvo takychto map - ako su na tom Spitfiry pri stretnuti so sovietskymi stihackami? Najma La-5FN, 7, Yak-3, 9U?
P.S. Lucka, co sa tyka tych "spatnych otazek", tak oni sice naozaj neexistuju - existuju totiz akurat tak blbe otazky. Ale ten pan bol decentny a nechcel tym novinarom povedat pravdu do oci, za co si zasluhuje respekt. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 24-03-2007 18:27
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10591
Založený: 26.01.13
|
Spit Mk.VIII je lehce vylepšená devítka, měl by snad být o chlup těžší, ale zase díky zasunovatelnému ostruhovému kolečku aerodynamicky čistější..takže možná o něco méně stoupavý, ale o něco více rychlý. Ale co mi říkali ti, co si v ILovi s Mk.VIII létají, tak jsou s Mk.IX k nerozeznání. Motory by to snad mělo mít stejné úplně.
25lb Spitfire je Spitfire se zvýšeným plnicím tlakem v nižších výškách. Je to tedy jakási obdoba Fw 190 A-5 "ATA", nebo třeba i Fw 190 A-8 - do motoru letadla je vstřikována směs paliva a vzduchu pod vyšším tlakem, což v konečném důsledku dává vyšší výkon v nižších výškách (i když jak je to u Spitfiru technicky ošetřeno nevím). Je to jediný Spitfire, který létá u země téměř tak rychle jako právě Fw 190 se zařízením Erhöhte Notleistung (A-5 "ATA", A-8), Focke-Wulfům Fw 190 A-5 a A-6 je pak rychlostně zcela vyrovnán až do nějakých 5km, pak získají 190ky navrch. Nevýhodou tohoto Spitfira jsou velmi slabé výkony ve výšce - dokonce i CW verze Mk.IX je nad 6km výrazně rychlejší, než 25lb Spitfire. Přesto je to možná vůbec nejšikovnější letadlo na dogfight servery - do 5km vám dá mnohem více výkonu, než jakýkoliv jiný Spitfire a přesto si zachovává všechny kladné vlastnosti..tedy především perfektní zatáčka bez výraznější ztráty rychlosti.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Hood |
Přidané 24-03-2007 19:20
|
Nováček
Příspěvek: 15
Založený: 17.01.07
|
Spitfire MK IX má motor pro malé výšky - LF
pro střední výšky - F
pro velké výšky - HF
Verze C a E se liší pouze výzbrojí - verze C má ke dvoum 20 mm kanonům 4 kulomety ráže 0.3 palce a verze E má kulomety jenom dva, ale ráže 0.5 palce
Jinak ta verze LF se dělala se zkrácenýma křídlama - označuje se CW |
|
|
|
Hoper |
Přidané 24-03-2007 19:59
|
Moderátor
Příspěvek: 12075
Založený: 29.09.05
|
ad Mk VIII - nechť promluví odborníci, ale sem myslel, že osmička má "jiný" křídlo a než se ji podařilo vyrobit, udělali z nouze devítku ?
a dále sem si myslel, že osmička je rychlejší jak devítka (normální)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]
|
|
|
|
Tajpan |
Přidané 25-03-2007 00:38
|
Diskutující
Příspěvek: 2928
Založený: 11.10.05
|
základ SpitV.
Z neho
1. SpitVI-rovnako ako SpitV plus pretlaková kabína, väčšie krídlo pre väčšie výšky, zosílená konštrukcia, jar 1942
2 Spit VII-Rovnaký ako SpitVI ale nový motor Merlin61, dvojstupnový kompresor,jar1943
3.SpitVIII-rovnaký ako SpitVII ale bez pretlakovovej kabíny, leto 1943.
SpitVII a Spit VIII mali byť konečný vývoj Spita s motorom Merlin, potom mal nastúpiť Spit s motorom Griffon.
SpitIX mal byť medzityp, než prídu VII a VIII, nakoniec sa vyrábal až do konca vojny. Leto 1942.
Rovnaká konštrukcia ako SpitV, len nový motor Merlin61.
(bolo akceptované, že konštrukcia bude trochu poddimenovaná vzhladom na nový motor a výbyvu.)
SpitIX25lb, je rýchlejší pod 5km ako klasický, ale radšej by som to nazval "živší". Lepšie akceleruje, nie je taký "lenivý" ako klasický Spit.
|
|
|
|
Noram |
Přidané 25-03-2007 02:03
|
Uživatel
Příspěvek: 591
Založený: 30.09.05
|
já jen přidám
[img]http://www.spitfire.dk/stamtraefarve.jpg[/img] is not a valid Image.
http://www.spitfi... |
|
|
|
CR_PETRAS |
Přidané 25-03-2007 11:16
|
Uživatel
Příspěvek: 960
Založený: 06.10.05
|
Zkuste si v Ilovi zazávodit.
Pospa letěl v VIII a já v IX..na konci rovinky jsem Pospovi koukal do zad !!!!
VIII je pěknej fofrník. |
|
|
|
Glad69 |
Přidané 25-03-2007 14:29
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 343
Založený: 07.01.06
|
Ty osmicky a devitky uz se tu resily cca pul roku zpatky,ne? |
|
|