March 28 2024 19:47:38
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 6

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,743
· Nejnovější pilot: Thehealthreviews23
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
P-47
3BAP_Razo
Republik P-47 Thunderbolt alias Juggernaut, Jug či Indestructible Jug.


Tento letoun vznikl dalším vývojem z letounu P-43 Lancer. Dalším krokem k vytvoření Juga byl prototyp XP-44 (druhá polovina roku 1939), který již byl projektován s velmi těsně kapotovaným motorem Pratt and Whitney R-2800, což byla v té době nejsilnější pohonná jednotka té doby (vzletový výkon 1380kW-1875k).
Aniž by byl postaven prototyp, udělal projekt na zástupce letectva takový dojem, že byla podepsána objednávka na 80 sériových P-44.

V té době se objevil nový řadový kapalinou chlazený motor Allison. Tento motor upoutal pozornost hlavního konstruktéra fi. Republic Alexandra Kartveliho. Důvody byly prosté. Motor s velkým výkonem s malým čelním odporem umožňoval lepší aerodynamické možnosti konstrukce. Proto byl vypracován nový projekt s továrním označením AP-10. Projektovaný letoun měl být poháněn motorem Allison V-1710-39 a díky jeho rozměrům měl být poměrně malý a lehký. Výzbrojí měly být 2 kulomety ráže 12,5mm v křídlech a 2 ráže 7,2mm nad motorem. V srpnu r.1939 byl pojekt předložen k posouzení. Po posouzení prvních válečných zkušeností z Evropy byl projekt vrácen s celou řadou připomínek např. samosvorné nádrže, pancéřová ochrana pilota atd.. Tyto změny vedly k vzrůstu hmotnosti a samozřejmě k snížení výkonů. Počátkem listopadu byla připravena smlouva na dva prototypy s označením XP-47 a XP-47A, ale vzhledem k vývoji v Evropě byl projekt dále upravován. Dále stoupala hmotnost a projekt byl práce na projektu přerušeny a obnoveny byli až po řadě jednání.

Nyní se firma Republik rozhodla přeci jen použít další vývojovou verzi motoru R-2800(nová verze vzletový výkon 1490kW-2030k) plánovanou pro použití u P-44. XP-47 byl ale příliš malý na tento motor a tak se musel navrhnouti nový drak. 12.července 1940 byl předložen nový projekt s motorem Prath and Whitney R-2800 Double Wasp s turbokompresorem. Nový model XP-47B měl dosahovat ve výšce 7600m rychlost 643km/h, v 1500m rychlost 546km/h a do 4500m se uvažoval výstup za 5 minut. Výzbroj se plánovala se 6 kusy 12,7mm kulometů v křídlech a celková hmotnost dosáhla úctyhodných 5270kg, což bylo 2x tolik oproti původnímu projektu. V červnu 1940 bylo zřejmé, že požadavkům letectva XP-44 ani XP-47 nebo XP-47A neodpovídá. Proto na jejich místo postoupil nadějný projekt XP-47B. Jednání s úřady začalo 10.července 1940 a výsledkem byla změna smlouvy ve prospěch XP-47B s tím, že projektové práce budou hotovy do konce září a bez finančního krytí.
6.září 1940 byla podepsána smlova a objednáno 773 letounů 8 měsíců před prvním vzletem prototypu!

Prototyp XP-47B byl viditelně prodlouženou verzí svých hvězdicových předchůdců. Křídlo bylo větší s eliptickou odtokovou hranou, samonosné se 2 hlavními a 3 pomocnými nosníky, které nesli křidélka, vztlakové klapky a podvozek. Křídlo mělo kovový potah. křidélka byla s plátěným potahem. Ocasní plochy byly samonosné rovněž s plátěným potahem. Vztlakové klapky, podvozek, regulační klapky chlazení a podvozek mely hydraulické ovládání.Objemný turbokompresor byl zastavěn v zádi trupu.Abz bzlo zajištěno co nejméně přerušované vedení vzduchu k této jednotce konstrukce rozvodů proběhla jako první a teprve potom je konstruktéři obstavěli vlastním trupem.Aby byl plně využit výkon motoru, byla použita čtyřlistá vrtule Curtiss Electric o průměru 3.71m. Aby bylo možno použít takovouto vrtuli musely být navrhnuty neobvykle dlouhé podvozkové nohy. Vzhledem k délce podvozkových nohou musely být konstruovány jako teleskopické (při zatažení se zkrátily o 0,23m). Ostruhové kolo bylo také plně zatažitelné.Plánovaná výzbrojí bylo 6 později 8 kulometů Browning M-2 ráže 12,7mm s 500 náboji na zbraň. Díky tomu se do křídla nevešla palivová nádrže, a proto byla zastavěny před a pod pilotní prostor. Zajímavým detailem byla také kabina. Neodsunovala se vzad, ale střední část se otvírala jako dveře u automobilu. 14.dubna byl prototyp připravený na inspekci.

6.května se uskutečnil první zkušební let. Na výfukovém potrubí a na rourách vedoucích k turbokompresoru se během kontroly montáže motoru nahromadil olej. Jakmile se potrubí zahřálo olej se začal odpařovat a prostupoval i do kabiny. Vypadalo to jakoby někde hořelo. Šéfpilot Republicu Lowry Brabham pomýšlel na opuštění stroje, ale čekal jestli se někde neobjeví plameny. Když se žádné neobjevily pokračoval v letu začal sledovat letové kvality prototypu. V průbehu testů byl motor nahrazen verzí R-2800-35 a sním dosáhl rychlosti 663 km/h ve výšce 7860m.

Mezitím začala nabíhat sériová výroba a první sériový letoun, který byl vlastně druhým prototypem převzalo letectvo 21.prosince 1941.
Pozdější sériové P-47B se od prototypu lišily hlavně vzad odsouvaným překrytem kabiny, anténnním sloupkem skloněným dopředu a kovovým potahem na křidélkách a řídících plochách. Důvodem změny potahu bylo trhnání plátna při vysokých rychlostech.Maximální ryhlost P-47B byla 690 km/h v 8500m a dolet pouhých 560km. První opravdu sériový stroj byl převzat 26.května 1942 a dostala jej 56.FG.
Poslední vyrobený P-47B dostal motor R-2800-59 o výkonu 1714 kW a označení XP-47E. Tento exemplář byl první P-47 vybavený přetlakovou kabinou.
14.září opustil montážní závod první P-47C. Celkem jich bylo postaveno 57ks. Od P-47B se lišily posílením ocasních ploch, novým regulátorem turbokompresoru, novou radiostanicí, vylepšenou kyslíkovou instalací a svislým anténním sloupkem.Koncem října se objevila verze P-47C-1-RE. Lišila se hlavně prodloužením přední části trupu u požární přepážky o 0,203m, což se projevilo lepším vyvážením.

Strojem skutečně vhodným pro boj se stal až P-47C-2. Lišil se montáží závěsu pod trupem pro nádrž na 757 l nebo pumu.sTROJE P-47C byly prvními Thunderbolty, které se aktivně zapojili do bojů. Již v prosinci 1942 dorazily prví letouny do Anglie. První jednotkou vyzbrojenou P-47 byla 4.FG, která vznikla z tzv. "Eagle sqaudron" perutě amerických dobrovolníků,kteří na Spitfirech prošli v řadách RAF již Bitvou o Británii. Další jednotkou byla 78.FG. V lednu pak přicestovala do Anglie 56.FG. Poprvé se 4.FG dostala do akce 10.3.1943. První kontakt s nepřítelem byl zaznamenán až 15.4.1943 a major Blakeslee zaznamenal sestřel Fw 190.
V únoru přišla do Anglie další verze P-47C-5. Lišila se radiovýzbrojí, vytápěním kabiny a použitím papírových přídavných nádrží o obsahu 757l. Celkem bylo postaveno 57 ks P-47C-RE, 55ks P-47C-1-RE, 128ks P-47C-2-RE a 362ks P-47C-5-RE.

V létě roku 1943 se naplno rozběhla výroba v novém závodě v Evansvillu. První stroje zde vyrobené byly označené P-47D-RE a byly to v podstatě P-47C-2 vyráběné ve starém závodě ve Farmingdale. Bylo jich zde vyrobeno 110ks a byly to poslední stroje označené koncovkou -RE. Později to bylo -RA.
První stroje P-47D-1-RE řešíli požadavek lepšího chlazení motoru R-2800-21 přidáním 2 regulačních klapek chlazení na obou stranách motorového krytu.Dále byla zvýšena pancéřová ochrana pilota a byly provedeny úpravy v palivové a kyslíkové instalaci. Bylo vyrobeno 105ks.Stroje řady P-47D-2 byly prakticky totožné s P-47D-1 a bylo jich vyrobeno 665ks v obou závodech.
U verze P-47D-5-RE bylo poprvé použito zařízení na vstřikování směsi vody a alkoholu do válců na krátkodobé zvýšení výkonu. Dále tyto stroje dostali nový kompresor a nový závěsník na pumu či přídavnou nádrž. Celková produkce činila 300ks. Menší úpravy na elektroinstalaci charakterizovali verzi P-47D-6-RE vyrobená v počtu 350ks. Tomu odpovídaly verze P-47D-3-RA a P-47D-4-RA vyrobená v počtu 200ks.
Výrazným zlepšením výškových výkonů znamenala montáž motoru R-2800-63, který měl zařízení na vstřikování vody do válců montované již výrobcem. Dále byla zamontovaná nová verze turbokompresoru a drobné změny byly i na olejové, chladící a hydraulické instalaci.Tato série byla označena P-47D-10-RE a byla vyrobeno 250ks.
Následující série D-11 byla stavěna v obou závodech a od předchozí se lišila montáží elektricky ovládané vodní pumpy, která byla řízena pohybem plynové páky.D-11 bylo vyrobeno ve Farmingdale 400ks a v Evansville 250ks.

Další série D-15 vyrobená v počtu 253ks dostala závěsníky pod křídla na 454kg pumy nebo odhoditelnou nádrž o objemu až 568l.
Série D-16 se lišila jen malými změnami v palivové instalaci a bylo jí vyrobeno 283ks.
Potíže se zážehovým systémem ve větších výškách řešila verze D-20. Delší byla noha ostruhového kola. Upravily se pylony pod křídly a zbraně byly vyhřívány teplým vzduchem místo dosud používaného elektrického vyhřívání. Počínaje sériovým číslem 45-25274 byly dodávány bez kamufláže. Oba závody dodali 487ks D-20 a 440ks D-21, které de lišily znovu zavedeným ručním ovládaním vstřikováním vody.
Stavební série D-22-RE řešila dokonalejší využití výkonu motoru instalací hydraulicky stavitelné vrtule Hamilton Standart Hydromatic o průměru 4,01m. Bylo vyrobeno 850ks.
Závod v Evansville stejný problém řešil instalací vrtule Curtiss Electric C542S o průměru 3,96m(padlle - blade).Letouny nesly označení D-23-RA a bylo jich vyrobeno 889ks.

První sériové Thunderbolty s kapkovitým překrytem kabiny a s vrtulí Hamilton Standart dostaly označení P-47-D-25-RE a závod v Farmingdale postavil 385ks. P-47D-26-RA ze závodu v Evansvile byly stejné lišily se jen vrtulí Curtiss Electric a byly vyrobeny v počtu 250ks. První kusy s kapkovitou kabinou se dostali k jednotkám na konci května 1944.
P-47D-27-RE dostal zdokonalené vstřikování vody a nový startér motoru R-2800-59 u kterého tímto vzrostl max. výkon o 97kW. Bylo také zdokonalené odhazování přídavných nádrží. Tato série byla poslední s vrtulí Hamilton Standart. Bylo jich postaveno 615ks.
Počínaje sérií D-28 oba závody montovaly vrtuli Curtiss Electric C542S. Od předešlé verze se lišily jen drobnými změnami v rozmístění přepínačů a dostaly radiokompas. Celková produkce činila 1778ks.
Nejpočetnější sérií se stala série P-47D-30, která dostala střemhlavé klapky na spodní stranu křídla mezi podvozkovou šachtu a vztlakové klapky. Bylo jich vyrobeno 2600ks.
Zavedení kapkovité kabiny se vyřešil výhled, ale zhoršila se směrová stabilita a objevilo se kmitání ocasních ploch. V krajních případech mohlo toto kmitánízapříčinit jejich ztrátu.Tento nedostatek vyřešila verze D-40-RA. Její letouny dostaly před svislou ocasní plochu nízký protáhlý kýl. Tento pak montovali i na starší letouny u jednotek. Tato série také dostala nové závěsy raket. Dřívější typu "bazooka" byly nahrazeny závěsy bez kolejnic. Do zádi těchto strojů přibil varovný radar a byl montován nový zaměřovač K-14.Tuto sérii vyráběl pouze pouze závod v Evansvile, neboť závod ve Farmingdale byl vztížen výrobou P-47N a P-47M. Produkce činila 665ks.

Poslední verze Thunderboltu tvořili verze M a N. Každá byla zkonstruována pro jiný účel. Verze M byla určena pro boj v nižších výškách ve vysoké rychlosti, protože hlavní náplň jejich činnosti tvořil boj proti V-1 a proti Me 262. Dostali nové motory R-2800-57 o nouzovém výkonu až 2087kW(2840k) s novým turbokompresorem CH-5. Dále měli novou vrtuli Curtiss C 642 S-840 o průměru 3,96m. Tyto stroje dostali označení P-47M-1-RE a byly nejrychlejší verzí Thunderbolta. Ve výšce 7600m dosahovali 760km/h a ve výšce 3050m 644km/h. Tyto letouny dostala pouze 56.FG. Začali sloužit od ledna 1945. Problémy se stabilitou se projevily i u této verze, aproto dostaly brzo stejný kýl jako D-40.Dalším problémem byla nízká teplota hlav válců, takže musel být omezen rozsah pohybu regulačních klapek na krytu motoru. Kromě toho se množily poruchy zážehového systému ve vysokých výškách. Motor dostal nový zážehový systém a u všech letounů byla provedena výměna motoru z důvodu koroze. Po odstranění poruch začala 56.FG s tímto typem bojovou činnost. Již předtím sestřelil Edward Crostwait v březnu 1945 od 63.FS 56.FG proudový Me 262. Válka však skončila dříve než mohl tento stroj potvrdit své kvality.
Verze N vznikla ve stejné době, ale byla předurčena pro oblast Pacifiku. Proto byl zvětšen rozsah vnitřních nádrží. Dosaženo toho bylo konstukcí nového křídla, které bylo o 0,3m delší a bylo bez koncových oblouků. Zvětšila se také rozteč podvozku, který dostal vzhledem k větší zátěži silnější podvozkové nohy a kola o větším průměru. Motor byl stejný jako u verze M, ale s kruhovým sběračem výfukových plynů. Regulační klapky chlazení motoru a dvířka mezi chladičem byly nyní ovládány zcela automaticky elektromotory, které byly uváděny do pohybu signálem teplotních čidel. První sériový P-47N-1-RE byl dokončen 16.září 1944. Výroba se však naplno rozeběhla až v prosinci. S přídavnými nádržemi o obsahu 1135l měl P-47N-1-RE bojový dosah až 3200km.
První jednotkou v Pacifiku, která dostala začátkem dubna verzi N byla 318.FG. Během krátkého období(24.5.-22.6.) sestřelili 113 letounů, oproti 48 letounům setřelených za předešlého 2,5 roku. V Evropě dostala první kusy opět 56.FG. Lodě však přijeli pozdě a verze N již do boje nezasáhla. Verze P-47N-1-RE bylo vyrobeno 550ks a dalších 550ks bylo vyrobeno verze N-5-RE. Letouny této série měly drobné úpravy a dostali autopilota General Elecric C-1.
Série N-15-RE dostala nové pumové závěsníky S-1, nové sedadlo a zaměřovač K-14A či k-14B. Bylo vyrobeno 200ks.
Poslední sérií Thunderboltu, která byla vyráběna v obou závodech byla P-47N-20. Měla upravený palivový systém a jiný radiovybavení. celkem bylo vyrobeno 349ks.
Zcela poslední sérií byla P-47N-25-RE. Měla překonstruovanou podlahu pilotního prostoru spojením ostruhového kolečka a křidélka a klapky byly zesíleny aby odolaly proudu plynů z odpálených raket,
Poslední P-47N-25-RE byl vyroben v říjnu 1945. Poslední stroje používala až do roku 1947 14.FG v Down Fieldu. Dále však sloužily až do roku 1952 u jednotek národní gardy.

Thunderbolt byl ze všech amerických stíhacích letounů vyroben v největším počtu. Celkem bylo vyrobeno 15 638ks.

Výkony:

P47-B max.rychlost: 690km/h ve výšce 8500m dolet v 3000m: 1350km dostup: 12800m

P47C-1 max.rychlost: 675km/h ve výšce 9100m dolet v 3000m: 1350km dostup: 12800m

P47D-10 max.rychlost: 696km/h ve výšce 9100m dolet v 3000m: 1350km dostup: 12800m

P47D-25 max.rychlost: 690km/h ve výšce 9100m dolet v 3000m: 1650km dostup: 12800m

P47M-1 max.rychlost: 760km/h ve výšce 9800m dolet v 7900m: 852km dostup: 12500m

P47N-1 max.rychlost: 750km/h ve výšce 9800m dolet v 7600m: 3200km dostup: 13100m





zdroj: publikace modelpres č.1 Republik P-47 Thunderbolt
 
http://3iap.4fan.cz
310_cibule
Tak na to se těžko odpovídá...
 
Kaspery
Ja to cele prelousk a neodolal a tu flasku od mleka vyzkousel. Dobry nakladak se divim ze to nevozilo tanky na frontu Pff
 
GC3_Messik
dám to jako článeček , byla by škoda aby to upadlo v zapomění ... dobrá práce
 
gc3normandie.over.cz
Noram
jj ještě by nám mohl Oleg nasimulovat odhazovaní prázdných trubek od raket jako to mohli dělat v reálu ,alej jinak supr mašina a po srážce s mezkem se mi "jen" zastavil motor ,kdežto bf se vypařilo Šklebící se dajvoval sem se totiž v D22 a z opačného směru padala K4 ,které sem si všiml přez ram kabiny až mi škrábala sklo ,ale největší překvapení bylo, že on se vypařil a mě jen zakuckal motor a tak sem s tou 7mi tunovou kraskou plachtil až k letišti Šklebící se
 
http://noram.youaremighty.com/
3BAP_Razo
3IAP_Messik napsal:
dám to jako článeček , byla by škoda aby to upadlo v zapomění ... dobrá práce


Dík.
Nejdříve jsem to zkoušel přes poslat článek, ale to asi není moc funkční, tak jsem to dal jsem. Jo a dík za doplnující foto k článku.
 
http://3iap.4fan.cz
CR_ARNOLD
Ještě by se tu hodil odkaz na to krásné barevné video o P-47.Na virtual fighters je odkaz ale neplatný.Nemáte ho někdo?
 
www.presneletani.cz
1stCL_Jamamoto
Parádní článek! Díky!:jamamoto:
 
Noram
no videa jsou tady ale to co máš na mysli Arnolde taky momentálně nemůžu najít

http://video.goog...ble%3Atrue

Edit: Video sem našel na disku tak to uploadnu na moje FTP během 10 minut video P47
Upravil/a Noram dne 29-11-2005 12:42
 
http://noram.youaremighty.com/
CR_ARNOLD
Díky:sm16:
 
www.presneletani.cz
Lien
Několikrát Ti skřípá shoda podnětu s přísudkem a je tam pár hrubic, tahajících za oči. Ale jinak je to parádní článek a díky za něj ! [img]http://www.hofyland.cz/images/smiles/20.gif[/img] is not a valid Image.
Kdybys to chtěl češtinářsky poladit, pošli PM :-)
 
WT_JIGR
:sm39: P-47 video je furt Not Found....
 
Noram
WT_JIGR napsal:
:sm39: P-47 video je furt Not Found....


to bude asi tím že už sem ho z toho FTP smazal takže jestli ho chceš tak mi napiš kam to chceš :sm3:
 
http://noram.youaremighty.com/
WT_JIGR
Jejda,to sem teda nějak prošvihl,ale já to zkoušel i včera a psalo mě to pořád stejně,kdykoliv sem to zkoušel stáhnout.Prosím,mužem to tam ještě jednou dát?
 
Letecz
Arnold napsal:
Ještě by se tu hodil odkaz na to krásné barevné video o P-47.Na virtual fighters je odkaz ale neplatný.Nemáte ho někdo?


Mám to video doma. Když tak ho večer uploadnu jestli to do té doby neudělá někdo jiný.
 
http://www.onlinesimulatory.cz
WT_JIGR
Norame,díky -už sosám.
 
Noram
Není zač
 
http://noram.youaremighty.com/
310_Ikar
Uplne mi behal mraz po zadech pri pohledu jak na tom videu mucii to 190tku az do zeme. Jak se zoufale snazi uhybat...
 
www.310raf.com
clone9cz
modelarske okenko tu sice mame, ale proc to nedat semMrknutí

jak se rika takove te skladacce, kit ?

P-47 Thunderbolt Assembly Part 1 of 4 (Youtube video)


P-47 Thunderbolt Assembly Part 2 of 4


P-47 Thunderbolt Assembly Part 3 of 4


P-47 Thunderbolt Assembly Part 4 of 4

 
http://www.wwii-illusion.net
Joe Hallenbeck
Safra opet jsem se dival na to video od Norama. To snad ani nejsou Browningy to co tam srotuje ty era a pozemni cile. Zamračený

EDIT: Koukam, ze to asi nebyla takova lina mrcha Úsměv
Upravil/a Joe Hallenbeck dne 12-12-2007 22:50
313_FlyBoy
RY-C
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

19-03-2024 14:59
Mrknutí

16-02-2024 16:54
1stCL .. forever :-)

15-02-2024 13:46
Chtěl jsem tu napsat výborný fór o České poště, ale mám obavu, že by vám to nedošlo.

02-02-2024 12:17
Nj, na rozdíl ode dneška tehdá ještě nešetřili.

29-01-2024 14:14
Dej vzorek.

29-01-2024 13:41
Rád bych tu napsal pár chemických vtipů, ale bojím se reakcí...

29-01-2024 12:29
Phantom bolševické promo Úsměv https://youtu.be/.
..

05-01-2024 17:45
Z 2:5 na 8:5.... zázrak

21-12-2023 16:25
Já jsem rád, že BMW potvrdilo, že moje letitá motorka si s tím poradí a nemusím to řešit :-)

21-12-2023 15:59
Ještě mohu kupovat Natural 98, který má ETBE. Nebo ještě se dá někde sehnat neoriginální těsnění na regulátor tlaku paliva, který bude dělat největší neplechu.

34,597,917 návštěv