for tajpan
prehlizis tady jednu vec nemci dost dobre nemohli zasahnout vsim co meli proti jednomu naletu, jednoduse proto ze s kazdym (nebo s temer s kazdym naletem) se provadela rada mensich akci a proti tem byl nutno zasahnout.. dale Rajlich:
k dalsímu mimoradne tvrdemu stretnuti doslo o dva tydny pozdeji, 11. zari. 1944. Onoho dne vyslala 8. let. arm. z britských ostrovu svých 1131 bombardovacíh a 440 stihacich letounu predevsim na benzinové cíle v nemecku a severnich cechach. Soucasne uderilo 552 halifaxu a lancasteru na dalsi benzinove cile v nemecku. Nemci se vschopili k mimoradne velkemu nasazeni, kdyz se podarilo odstartovat asi 400 jejich stihacu.
Udalosti u nás ovlivnil predevsim svaz 384 fortressu, ktery miril k rafineriím v Ruhlandu, Boehlenu, Saské kamenici, a v Záluží u Mostu chranilo jej 275 P-51......
z toho jasne vidis ze nemci jednoduse nemohli posalt vsechny letadla na jeden nalet
Upravil/a 1stCL_BlueL dne 16-10-2007 18:06
No zase jsem cetl, ze galand planoval masivni nasazeni stihacu proti svazum USSAF a v podstate to co posbiral se spalilo na operaci Bodenplate, kde prislo nemecko o spoustu stroju a hlavne zkusenych pilotu. Plany na masivni nasazeni luftwaffe byly. prece jen ty svazy neletali kazdy den a ne na deset cilu zaraz, jenze ona taky neletala jen USAAF, Briti meli nad nemeckem spoustu mensich akci kazdy den atd. Nemci mirici k B17 se treba zasekli uplne nekde jinde a k b-17 se ani nedostali
casto se i stavalo, ze na tentyz svaz utocily nemci nekolikrat po sobe.
Kazdopadne je fakt, ze v momente, kdy do Anglie prisly Thunderbolty a pozdeji i P-51 tak to defuckto znamenalo hozenou rukavici do ringu pro Luftwaffe.
Z Anglie 8th USAAF, z Italie pak 15th USAAF, dale pak RAF v noci.
On ale v tom bol plan - rusive, odputavacia a klamlive nalety. Mam pocit, ze pokojne vyslali formaciu bez bomb k niektoremu cielu, aby Nemci videli niekolko zvazov smerujucich nad dolezite body a museli si alebo tipnut, ktory je ten spravny, alebo roztriestit sily.
Ale to prece vubec neni otazka vice svazu a podobne. Slo o to zpusobit co nejvetsi ztraty ktere by byly pro americany neunosne. Proste by se vybral jeden nebo dva svazy ktere by mohly byt "vyhodne" zmasakrovany. Priprava velkeho uderu spocivala v nacviku organizace masivniho uderu, priprave letist pro prezbrojeni a ve vycviku k utoku ve velke formaci (cele JG) a hlavne ve schopnosti se znovu zformovat ke druhemu uderu kdy uz se nadalo pocitat s tim, ze se utocici JG udrzi pohromade. To predpokladalo nejen vycvik radovych pilotu, ale i velicich dustojniku kteri to museli vse zvladnout.
Tihle vycviceni piloti se promrhali pri presunu do Francie po invazi a 1.1. 1945.
BlueL - aby odputali nepriatelske stihacky. Proste ked zaletis nad Bremy, cakajuc nalet Liberatorov, nemozes stihnut B-17 na Essen.
Ad. masivny utok - dobry napad, otazka je, ci realizovatelny. Znamenalo by to masovy suboj ochrany zvazu s utocnikmi. Ak by to vyslo - nesmeli by vystartovat proti klamnym naletom. A ako to bolo s prehladom spojeneckych radarov do uzemia Nemecka? Vedeli by odhalit formujuce sa jednotky LW?
Mohlo by dojst k tomu, ze by to len urychlilo vykrvacanie LW. Tak ako Bodenplatte.
Rok 43 byl meznikem, kdy LW pousti zilou svazum, Americane nemaji jistotu sve denni koncepce, ochrana bomberu "sami sebe" neni nijak skvela, doprovody rostou z plenek.
Behem prvnich par mesicu 44 uz Nemci krvaci prisernym zpusobem, ztraty od zacatku roku jsou hrozne, veterani, experti, novacci padaji z nebe.
Velky uder mel znovu hodit Americany zpet v jejich jistote denni bombardovaci ofenzivy. Pri zmasakrovani jednoho, dvou svazu by prisli nejen o letadla, ale i o spoustu posadek a jistotu denni koncepce.
Pripravit monstrakci byl taky monstr ukol co se tyce zdroju, ktere sly sbirat po zdibcich ( piloti, stroje, palivo, letiste... ) a organizace, vycviku...
Co vsechno nakonec mohlo probihajici uder zmenit v pruser se muzeme jen domyslet...
Musel bych se podivat do knihy na presna cisla, ale Galland velice realisticky odhadoval vlastni ztraty na stovky stroju. Ovsem kalkulovane ztraty bombarderu vedly k predpokladu, ze by to na cas zastavilo denni utoky a ze se to tedy vyplati. Ztraty stroju byly sice nevratne, ale znacna cast pilotu by se zachranila, Americani by museli odepsat stroj i s posadkou.
Pokud vim, kalkulovalo se v podstate s tim, ze ztraty v beznych utocich na svazy jsou stejne tak velke, ze v koncentrovanem uderu behem jedne bitvy by to nebylo horsi, spise naopak. Ovsem skody by pro Americany byly mnohem vetsi a horsi.
Dale se kalkulovalo s tim, ze i jen pozastavena ofenziva by poskytla slusny oddych a prostor pro nacerpani sil, pripravu novych zdroju a zalatani nejakch der v tom co uz bylo na zemi rozsekano z prumyslove strategicke zakladny.
Z tohoto "klidu" by navic tezila zase i samotna LW pro svou dalsi pripravu a zacelovani ran.
Zhruba takto nejak bylo uvazovano z toho co jsem kde cetl...
A samozrejme vse bylo v podstate tajeno. Kdyz se to nakonec Hitler domakl, bylo po vsem.
ohledne volne taktiky sthani u 8th USAAF:
"...Pro Kepnera a ostatni cleny veleni to byla vitana zmena. Nove prvky volnosti byly postupne aplikovany v praxi s tim, ze nejdrive smela pouze jedna squadrona z kazde skupiny volne utocit a pronasledovat nepratelske stihace. Vysledky techto lovcu byly natolik povzbudive, ze brzy utocily az dve tretiny stihaci eskorty a pozdeji uplne cela skupina. Brzy se zjistilo, ze Mustangy pohybujici se ve vzdalenosti 80km od formace vlastnich bombarderu, byly schopny zastihnout jednotky Luftwaffe v nejzranitelnejsim okamziku, kdyz se formovali k utoku. Z pronasledovatelu se brzy stali pronasledovani, navic spojenecti specialiste peclive sledovali nemecky radiovy provoz, takze byli schopni zjistit polohu nepratelskych jednotek a vlastni stihace presne navigovat k drtivemu utoku. Bezprostrednim a nejdulezitejsim ucinkem nove taktiky byla vyrazna eliminace granatometnych shozu praktikovanych nemeckymi dvoumotorovymi stihacimi letouny, ktere vzdy mivaly smrtonosne dusledky. Tyto stihacky mohly nerusene poletovat mimo dosah nepritele, ovsem nyni se ocitaly v krvave pasti."
BlueL - nevyhrabem ti zdroj, ale narazil som na info o naletoch, kde klamna skupina doletele do isteho bodu na trase naletu na niektore dolezite mesto a potom to otocila domov - ked uz pre nastupujuce stihacky LW bolo neskoro na prelet k skutocnemu utoku - nemali palivo.
Za danych okolnosti bolo zbytocne viezt bomby.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.