Měl bych jednu malou poznámku k mapě.Cesty lemované stromy jsou sice běžné ale ne v Rusku.To co jsem já viděl v tehdy ještě Sovětském Svazu(a v této oblasti) byly polní cesty mezi vesnicemi bez jakékoliv povrchové úpravy natož aby byly lemovány stromořadím.Jediné zpevněné komunikace s občasným náznakem stromořadí byly pouze mezi velkými městy.Rovněž vesnice na mapě ,která víceméně každá z nich by se mohla nazývat hrdě "Unter den Linden" příliš neodpovídají tomu co jsem tam viděl já. Uspořádání vesnických "bulvárů"spíše připomíná americká města než Sovětskou realitu.Pochybuji,že tak jak je to uděláno ve hře bylo za války,když to tak nebylo ani o hodně později po ní.Není to sice žádná na hru mající vliv chyba ale rozhodně se nedá očekávat přílišná realističnost mapy.No pořád je to lepší než země tisíců řek vedoucích od nikud nikam jako tomu je ve starém Šturmovi.
Už to tu psal Robo, ale i tak dodám, co přesně psali na ofiko foru. Věc se má tak, že oblast kolem Stalingradu byla vlastně osídlena až po revoluci a to rozkazem. Tedy vesnice tam v tý stepi vznikaly organizovaně podle šablony. Proto působí tak genericky a na Sojuz tak uspořádaně. Nejsou to historická osídlení, ale pár let staré umělé útvary.
Měl bych jednu malou poznámku k mapě.Cesty lemované stromy jsou sice běžné ale ne v Rusku.To co jsem já viděl v tehdy ještě Sovětském Svazu(a v této oblasti) byly polní cesty mezi vesnicemi bez jakékoliv povrchové úpravy natož aby byly lemovány stromořadím.Jediné zpevněné komunikace s občasným náznakem stromořadí byly pouze mezi velkými městy.Rovněž vesnice na mapě ,která víceméně každá z nich by se mohla nazývat hrdě "Unter den Linden" příliš neodpovídají tomu co jsem tam viděl já. Uspořádání vesnických "bulvárů"spíše připomíná americká města než Sovětskou realitu.Pochybuji,že tak jak je to uděláno ve hře bylo za války,když to tak nebylo ani o hodně později po ní.Není to sice žádná na hru mající vliv chyba ale rozhodně se nedá očekávat přílišná realističnost mapy.No pořád je to lepší než země tisíců řek vedoucích od nikud nikam jako tomu je ve starém Šturmovi.
Už to tu psal Robo, ale i tak dodám, co přesně psali na ofiko foru. Věc se má tak, že oblast kolem Stalingradu byla vlastně osídlena až po revoluci a to rozkazem. Tedy vesnice tam v tý stepi vznikaly organizovaně podle šablony. Proto působí tak genericky a na Sojuz tak uspořádaně. Nejsou to historická osídlení, ale pár let staré umělé útvary.
Jasně celé to vzniklo na základě Stalinova "stěhování národů" Stalingrad, jeho výstavní skříň ,bylo třeba něčím alespoň trochu nakrmit No je pravda,že z ptačí perspektivy vzhledem k tomu,že jsem nesloužil u letectva jsem to neviděl.Ale to co jsem měl možnost během našich zastávek vidět příliš šablonovitě nevypadalo.Jedna hliněná cesta z obou stran lemována domky stlučenými ze všeho možného na to porůznu přilepené hospodářská stavení a nedaleko Sovchoz.Ten připouštím šablonovitý byl.Byl pokaždé téméř stejný Ale je to již dávno a je možné,že na ty výstavní vesnice jsem již zapomněl a uchoval si v paměti jen ty vesnice hrůzy.
Divné... Mne to problíži/oddiali správne (nemám však Saitek). Ale týka sa iba pohľadu v kabíne, keď chceš priblížiť/oddialiť vonkajší pohľad, musíš to priradiť inde. To však považujem za zbytočné, na to mi stačí kolečko myši
Numero, mas TIR ? Pokud jo, tak .....
S Tirem mi jde zoomovat pohled, coz je ale jina funkce nez zmena pozice posezu v eru. A kupodivu nejde menit pozes prave s bezicim Tirem. Tuhle funkci prebira TIR. Kdyz stopnu TIR funguji cudly zmeny posezu.
Jedna se tedy o TIR s 6dof...
Přijde mi divné chování směrovky. Výchylka směrovky vede k tomu, že se letadlo vyosí vůči směru letu. To je ok. Ale pokud ho křidélkama držím tak, aby mělo křídla vodorovně, nezatáčí. Ono prostě letí pořád tím směrem, jen vyosené. Opravte mě, jestli to vidím špatně, ale směrovka je kormidlo, jehož výchylka vede k tomu, že letadlo mění kurs. Ne jen že se změní vyosení vůči směru letu, ale ono prostě začne točit zatáčku. Trénoval jsem s 109 přistání při bočním větru a tam mi přišlo, že to nereaguje při tom snosu, jak bych čekal. Tak jsem to začal testovat a přijde mi, že směrovka prostě nezatáčí. Že to jen vyosí letadlo, ale letí to pořád víceméně svým směrem. Možná ne úplně na 100%, ale třeba proti CloDu je tohle chování velmi jiné. Jak to vidíte?
Hoper napsal:
Kurňa, zas jsou na tom modří líp!! )
(tedy pokud je to otočení hlavy pomocí TiRu; ale tohle je opravdu hodně a snad s tím něco udělají)
Není to pomocí TIRu, jedu si oldschool HATem. TIRem by to každopádně mělo být stejné. Pokud ne (což je možné, může někdo potvrdit?), tak to taky není úplně dobře.
Přijde mi divné chování směrovky. Výchylka směrovky vede k tomu, že se letadlo vyosí vůči směru letu. To je ok. Ale pokud ho křidélkama držím tak, aby mělo křídla vodorovně, nezatáčí. Ono prostě letí pořád tím směrem, jen vyosené. Opravte mě, jestli to vidím špatně, ale směrovka je kormidlo, jehož výchylka vede k tomu, že letadlo mění kurs. Ne jen že se změní vyosení vůči směru letu, ale ono prostě začne točit zatáčku. Trénoval jsem s 109 přistání při bočním větru a tam mi přišlo, že to nereaguje při tom snosu, jak bych čekal. Tak jsem to začal testovat a přijde mi, že směrovka prostě nezatáčí. Že to jen vyosí letadlo, ale letí to pořád víceméně svým směrem. Možná ne úplně na 100%, ale třeba proti CloDu je tohle chování velmi jiné. Jak to vidíte?
Pokud by šla směrovka naplno, křídlo bylo skutečně vodorovně a letadlo přitom neměnilo kurz, bylo by to 100% špatně. Je to proti fyzice letu, resp. aerodynamice.
S LaGGem mi to přišlo v pořádku, s Befkem vyzkouším :-)
Hoper napsal:
Kurňa, zas jsou na tom modří líp!! )
(tedy pokud je to otočení hlavy pomocí TiRu; ale tohle je opravdu hodně a snad s tím něco udělají)
Není to pomocí TIRu, jedu si oldschool HATem. TIRem by to každopádně mělo být stejné. Pokud ne (což je možné, může někdo potvrdit?), tak to taky není úplně dobře.
Rumcajsi, tak u mě je to v pořádku - při naplno vykopnuté noze a křídlem vodorovně to kurz mění - dle mých zkušeností v rozumné míře. Testoval jsem to cca při 300 km/h IAS.
Ale ten letový model více než třítunového stroje je přecijen poněkud...no...lehký Snad to kluci budou hodně ladit.
Přijde mi divné chování směrovky. Výchylka směrovky vede k tomu, že se letadlo vyosí vůči směru letu. To je ok. Ale pokud ho křidélkama držím tak, aby mělo křídla vodorovně, nezatáčí. Ono prostě letí pořád tím směrem, jen vyosené. Opravte mě, jestli to vidím špatně, ale směrovka je kormidlo, jehož výchylka vede k tomu, že letadlo mění kurs. Ne jen že se změní vyosení vůči směru letu, ale ono prostě začne točit zatáčku. Trénoval jsem s 109 přistání při bočním větru a tam mi přišlo, že to nereaguje při tom snosu, jak bych čekal. Tak jsem to začal testovat a přijde mi, že směrovka prostě nezatáčí. Že to jen vyosí letadlo, ale letí to pořád víceméně svým směrem. Možná ne úplně na 100%, ale třeba proti CloDu je tohle chování velmi jiné. Jak to vidíte?
Přijde mi divné chování směrovky. Výchylka směrovky vede k tomu, že se letadlo vyosí vůči směru letu. To je ok. Ale pokud ho křidélkama držím tak, aby mělo křídla vodorovně, nezatáčí. Ono prostě letí pořád tím směrem, jen vyosené. Opravte mě, jestli to vidím špatně, ale směrovka je kormidlo, jehož výchylka vede k tomu, že letadlo mění kurs. Ne jen že se změní vyosení vůči směru letu, ale ono prostě začne točit zatáčku. Trénoval jsem s 109 přistání při bočním větru a tam mi přišlo, že to nereaguje při tom snosu, jak bych čekal. Tak jsem to začal testovat a přijde mi, že směrovka prostě nezatáčí. Že to jen vyosí letadlo, ale letí to pořád víceméně svým směrem. Možná ne úplně na 100%, ale třeba proti CloDu je tohle chování velmi jiné. Jak to vidíte?
Vyskusal som presne to co popisujes - u mna v poriadku, masina reaguje na smerovku tak ako ma.
Přijde mi divné chování směrovky. Výchylka směrovky vede k tomu, že se letadlo vyosí vůči směru letu. To je ok. Ale pokud ho křidélkama držím tak, aby mělo křídla vodorovně, nezatáčí. Ono prostě letí pořád tím směrem, jen vyosené. Opravte mě, jestli to vidím špatně, ale směrovka je kormidlo, jehož výchylka vede k tomu, že letadlo mění kurs. Ne jen že se změní vyosení vůči směru letu, ale ono prostě začne točit zatáčku. Trénoval jsem s 109 přistání při bočním větru a tam mi přišlo, že to nereaguje při tom snosu, jak bych čekal. Tak jsem to začal testovat a přijde mi, že směrovka prostě nezatáčí. Že to jen vyosí letadlo, ale letí to pořád víceméně svým směrem. Možná ne úplně na 100%, ale třeba proti CloDu je tohle chování velmi jiné. Jak to vidíte?
Jenže já nemluvím o skluzu. Mluvím o tom, že letadlo na směrovku nereaguje zatáčením. Skluz se dělá tak, že se snaha letadla zatáčet koriguje náklonem na druhou stranu. Směrovka má podle mě uvést letadlo do zatáčky i bez náklonu. Když prostě držím směrovku, mělo by to donekonečna zatáčet. A to je to, co mi v BOSku alespoň u BF poněkud chybí.
Jenže já nemluvím o skluzu. Mluvím o tom, že letadlo na směrovku nereaguje zatáčením. Skluz se dělá tak, že se snaha letadla zatáčet koriguje náklonem na druhou stranu. Směrovka má podle mě uvést letadlo do zatáčky i bez náklonu. Když prostě držím směrovku, mělo by to donekonečna zatáčet. A to je to, co mi v BOSku alespoň u BF poněkud chybí.
jasně. Ale už dáváš křidélka do kontra.. tak to už je otázka na pilota nějakého motoráku, nevím kde je ta míra. btw co dělá kulička?
Neplati tva uvaha Rumcajsi spis pro vrtulnik kde stred rotace vyvolany ocasnim ovladacim prvkem je na ose hlavniho rotoru? U letadla jsou pusobiste rozlozena trosku jinak, proto ty parazitni rotacni momenty, ne? Jses si jisty, ze superpozice je opravdu kruznice? Resp. kruznice s rozumnym polomerem?
Ale kdepak. Směrovka řídí směr. Tady je video, abyste to viděli. Je to dost jasné. A je to blbě. A kdo si myslí, že vykopnutí směrovky nevede u letadla k zatáčce, byť s křídlama v rovině, se zde přihlašte, pošlu vám pak link na nějakou osvětovou literaturu.
Jo je to porovnání identické situace v CloDu a v BOSku. Stejně vyšlápnutá směrovka, skoro stejné letadlo, výrazně jiný výsledek. A můj názor je, že CloD to má dobře a BOS prostě špatně. YouTube Video
Normalka,letel si sklzom.Podla mna je to dobre a v Clode nahovno.Ked vyslapnes nohu a kridelka kompenzujes,tak sa lietadlo vyosi,letis sklzom,ale neotacas sa jak v Clode.
Upravil/a CSL1_Talbot dne 27-11-2013 22:11
[img]http://www.ulozisko.sk/obrazky/700632/sigpic3393_11.gif[/img] is not a valid Image.
Opitz napsal:
Pokud porovnám chování uživatelů a úroveň a obsah jejich příspěvků na oficiálním foru a i na dalších forech, žádné masové banování a výhružky od místních adminů nepřišly a to proč?
Proto, protože BOS není ani trošku stejný zmetek jako "slavný" CLOD... vole...
vole...
Tuesday, November 26, 2013
1C777 has attracted the ire of its customers again by threatening too often to shut down threads and posts criticising its new sim, or just deleting them.
After threatening to close a thread about its new 109F cockpit (for comparing it poorly with another 1C product!) a player responded...
"But I am a premium user who paid 90 bucks and now I'd like to share my opinion about the product I bought, which includes the comparison to other sims in the market. We have 2013 and imho everyone benefits from a open discussion rather than from censoring/ deleting posts...
I dont want to troll arround or anything I just want to take part in a constructive discussion."
Newsflash guys...at 777 1C forums the customer is always right, unless he complains...in which case he is threatened or deleted. Take your discussions to independent forums instead. zdroj
Podle mě má Rumcajs pravdu. Neletí skluzem, to je trošku něco jiného. Při skluzu je jedno křídlo výš. Taky si myslím, že by při vykopnutí směrovky a držení křídel v rovině mělo letadlo zatáčet.
Tak kucí, že se na foru najdou virtuálové, kteří něvědí, jak funguje směrovka, to je docela vtipný. Jak by řidič autobusu nevěděl, k čemu je plyn. Jako zábava je to dobrý.
Tak kucí, že se na foru najdou virtuálové, kteří něvědí, jak funguje směrovka, to je docela vtipný. Jak by řidič autobusu nevěděl, k čemu je plyn. Jako zábava je to dobrý.
jednak to tady je samej tankista bez teorie a druhak např. opravdu by mě zajímalo jaké % virtuálních pilotů v bojovém simu točí ustálenou zatáčku s pohledem na kuličku. Navíc tohle tvoje je skluz, tím se brzdí. :-)
Vykopnutá směrovka a křídla v rovině způsobí, že letadlo začne zatáčet. Velice neochotně, ale bude zatáčet, bude to něco jako nedotáčivý smyk v autě - tedy poletí to šejdrem a bude to trochu zatáčet. Zároveň, podle umístění a velikosti směrovky tam budou další síly (klopení dolů a klonění za směrovkou)
Zatáčení kloněním je mnohem účinější.
Klonění a kontra směrovka znamená nezatáčet - obvykle se tak vyrovnává snos větrem a snižuje účinek poryvů větru - křídlo k větru dole.
A je to mnohem elegantnější než let s vyosením vůči směru dráhy.
Pozná se tak echte flieger - ten co v bočáku pořád s náklonem položí nejdřív jedno kolo, jemně jako do bavlnky...mě se to stále tak hezky jako jiným nedaří..
Upravil/a WT_Schmouddle dne 27-11-2013 23:05
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.