Ajvn napsal:
No ale nevím kolik pilotu tuhle šílenou kombinaci trimů a klapek používalo běžně v boji .
Troufám si tvrdit, že pokud někdo používal klapky, tak si je vytáhnul před kroužením a zandal po kroužení. Že s nimi nemanipuloval během souboje. Naopak jsem přesvědčený o tom, že trimovalo (a trimuje) se pořád. A tím pořád myslím pořád. Ne proto, aby to člověku lépe točilo. Ale prostě proto, aby rukou pořád nepřemáhal nějakou (ne zanedbatelnou) sílu v řízení. Pokud tedy zrovna nejde o letadlo, které má změnu sil s režimem letu zanedbatelnou (jako třeba FW190A). Když se mluví o tom, že "befko tuhlo", tak to neznamená nic jiného, než že síly v řízení byly tak velké, že je pilot nepřepral. Věřím, že v takovém letadle jsi trimoval pořád...
Dnešní motorové létání, kdy nasvaíš režim a minuty letíš rovně, to tak markantní není. Ale třeba ve větroni trimuješ prakticky s kažým pohybem kniplu. Jdeš do zatáčky - natrimuješ si. Mírníš zatáčku, natrimuješ si, ostříš zatáčku, natrimuješ si. Prostě pořád. Stejně tak si představuju u tehdejší stíhačky. Ale samozřejmě toto je jen moje domněnka.
Jiricku.: Netrimuju= Neletím! Trimuju furt. Proto mě trochu štve že nemáme trim příčné na páku. Ale už jsem to zvykozmákl.
Ale dělat bojovou zatáčku furt s trimama+dejme tomu s klapkama mi připadá takovéééé nějakéééé... Trochu na palu. Ale třeba jsem čudný ja.
Jiricku.: Netrimuju= Neletím! Trimuju furt. Proto mě trochu štve že nemáme trim příčné na páku. Ale už jsem to zvykozmákl.
Ale dělat bojovou zatáčku furt s trimama+dejme tomu s klapkama mi připadá takovéééé nějakéééé... Trochu na palu. Ale třeba jsem čudný ja.
Dovoluju si upozornit na stať z pověstného Turbova desatera a souvisejících pasáží, konkrétně na část Bez trimu to nejde: - bez trimu to nejde – další fígl jak bejt "chytrej". Výhodou je, že když to řeknete nějakému nováčkovi, tak bude valit bulvy a zeptá se vás, co to je ten trim. To umožňuje předložit další hromadu keců a nových pojmů, takže dotyčný si bude zbytek života myslet, že jste bůh – nebo alespoň do chvíle, než si přečte tento článek. Samozřejmě bez trimu jde všechno.
Jen drobná technická:
Klapky, kromě toho, že mění poláru a rozlohu křídla (to druhé jak které, podle konstrukce - od nula až po hoodně třeba až po 150%), mění také úhel nastavení křídla vůči trupu.
To je úhel, který svírá osa trupu s tětivou profilu - a protože se mění profil, a to v zadní části, změní se také tětiva, ve svém sklonu.
Musí to dělat. Jsou tam od roho aby to dělaly hlavně při přistání je to důležité. Proč? No, protože, když se změnou (zvětšením) úhlu nastavení, budete dodržovat stejný úhel náběhu, tak (logicky) musí jít čumák letadla dolů, což je pro přistání výhodné - uvidíte lépe na dráhu!
Takže, čumák letadla půjde automaticky dolů, a to i v případě, že se vliv krouticí síly na křídle nebude moc projevovat, ať už pro konstrukci klapek, nebo pro malé vysunutí (typicky "bojové" klapky).
Tento jev, pokud vím, není simulován naprosto v žádném vál. simulátoru, i když ty civilní se o to aspoň snaží.
Mimochodem, úhel nastavení se liší podle typu letadla, ale typicky je takový, aby při přeletové rychlosti - cestovní rychlosti, byl trup letadla s AOA nula, tedy zcela rovně dle smyslu letu, a přitom křídla aby měla takový AOA, při němž mají (při této rychlosti) nejlepší poměr mezi odporem a vztlakem. U spousty letadel (podzvukových, samo) je to okolo 4 stupňů. U nadzvukových to bývá nula. U speciálů pro nízké rychlosti (např. známý Storch) to bývá více.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
- The random crash bug has been found and fixed (the game could crash when a plane impacted the ground)
- A multiplayer server won't crash if one of the clients has a custom skin with a very long name
- The calculation of a tank turret armor penetration corrected (the internal explosion of APHE shells)
- Spitfire IX now has 4K textures and skins made by Martin 'ICDP' Catney
- Bf 109 K-4 4K textures updated by Martin 'ICDP' Catney
- Minor text fixes.
A přesně toto je BOX.
Vzpomínám si jak přesně tento identický test jsem dělal na IL2 v roce 2001! Ano je to 18 let .. a právě pro tuto schopnost DM mě starej šturm učaroval
Ale jak se ukázalo našroubovat WWII stroje na engine pro papíráky nebylo úplně optimální ..
Upravil/a magot dne 24-04-2019 20:34
Jasně P-40 bude lepší než P-51D.................. P-47 je skvělé letadlo. Jen se prostě nehodí na ty dogfajty 10m nad zemí, které tady většina pilotů praktikuje. Tomu nepomůže sebereálnější simulace
Jasně P-40 bude lepší než P-51D.................. P-47 je skvělé letadlo. Jen se prostě nehodí na ty dogfajty 10m nad zemí, které tady většina pilotů praktikuje. Tomu nepomůže sebereálnější simulace
Já nechci bejt prudič Zifi, ale koukal si na to video?
Matně si pamatuju jak jsem četl knížku Orli Duxfordu (snad to byla ona) a tam je popsaná situace, kdy několik FW rozebíralo P-47, ta vydržela, prolítla kabelem a celá rozdrbaná i s kusem kabelu dovezla pilota domů. To co je tady, je všechno, jen né ta pevná P-47. To samý Il-2, kterej jde ve hře po pár kulkách k zemi.
Jasně P-40 bude lepší než P-51D.................. P-47 je skvělé letadlo. Jen se prostě nehodí na ty dogfajty 10m nad zemí, které tady většina pilotů praktikuje. Tomu nepomůže sebereálnější simulace
Já nechci bejt prudič Zifi, ale koukal si na to video?
Aha.. to byla reakce na DM. Dík za upozornění. Něco ve mě mi říkalo "Drž hubu". Ale neposlechl jsem, jako vždycky
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.