November 25 2024 05:46:33
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna !!!Locked!!!
toci
Nedajú sa porovnávať vztlakové klapky, napr.u me 109 , s brzdiacimi, napr u spita, jaka ... Preto je hlúposť a špatne namodelované , že lietadlá z brzdiacimi klapkami sú zrazu "točivejšie" ked ich vysunieš. Tieto klapky sú iba na to, aby si znížil rýchlosť pri pristáti. Ich použitie vedie iba k strate rýchlosti a nie k nárastu vztlaku-ked tak, tak nepodstatne. Klopivý efekt je u oboch. Pri vztlakových klapkách je nárast vztlaku tak do 20% sklopenia- nad túto hranicu začínajú fungovať ako brzdiace, navyše znižujú plochu krídla. Toto malo asi najlepšie riešené KI 84 . Vysúvaním vztlakových za obrys krídla zvyšoval vztlak aj plochu krídla než prešiel do brzdiacich.
 
www.aircombat.sk
Ajvn
Před 60ti sekundama jsem absolvoval přistaní se spitem PŘESŇĚ podle toho videa. Dodržoval jsem přesné rychlosti při přiblížení a i vysunutí klapek a posléze i rychlost při dosedání jako ten pilot.
Takže pilot z videa, při rychlosti 14 vysunul klapky a tak nějak zároveň nastavil vyvážení z polohy: "rafika ve vodorovné poloze" do polohy zhruba 1,5 dílku NOSE UP. poté v pohodě přistál.

Mi toto všechno :rychlost přiblížení, vysunutí klapek v této "dané" rychlosti pak rychlost dosedací- beschybně fungovalo. S tím rozdílem , že musím vyvážení nastavit přesně obráceně tj. 1,5 dílku NOSE DOVN.

Ja vím,že se tady celou dobu o této opačnosti bavíme. Ja jsem si jen dokázal, že sedí všechny ty přistávací rychlosti i vyvážení při vodorovném letu.
Jenom ty klapky máme vzhuru nohama. Tudíž vyvážení při přistání : Na druhou stranu. Smolím to asi jen pro ty kteří ještě Spita pětku nemají...

Jinak jeden miliondvěstěpadesátisíkrát souhlasím s Tocim , že využívat klapek k většímu "točení" jest kravina. Bylo to i ve STARÉM šturmu.
Protože nejsou nikde nasimulováne ty aerodinamické vlastnosti o kterých píše Fučida výše.
No uvidíme. Co myslíte budou se tím někdy zabývat? Ono je to fakt postavené na hlavu. (využívat klapky ke skrácení poloměru zatáčky.)
 
Saburo
Ajvn napsal:
Ono je to fakt postavené na hlavu. (využívat klapky ke skrácení poloměru zatáčky.)

Tady to není tak jednoduché.
Je potřeba rozlišovat jestli se jedná o klapky dvoupolohové - Spit, nebo klapky s vícepolohové - Mustang atd. a třeba Japonci, ti by s tebou vůbec nesouhlasili Úsměv .

I piloti Mustangů občas povysunuli klapky na 5° aby zlepšili obratnost, přesněji zmenšili poloměr zatáčky, jejich jinak celkem neobratných letadel.
Japonští konstruktéři velice často implementovali "bojové klapky" u jejich letadel (rozuměj částečné vysunutí vztlakových klapek na zmáčknutí tlačítka třeba) a i podle US testů, zlepšení obratnosti takto vybavených letadel bylo markantní, namátkou Ki-43, -84, J2M a třeba N1K...

U malých klapek převažoval benefit "větší plocha křídla - menší plošné zatížení" před aerodynamickou ztrátou, případně ta ztráta nebyla až tak velká aby příliš zpomalila letadlo.
Kde je ta hranice kdy se to obrátí asi nikdo reálně netuší, ale to je celkem jedno, nám jde hlavně o to chování když jsou klapky "full down".
 
Ajvn
Tak přesně jak to tady píšeš to jsem nevěděl. Ale už mě mezitím napadlo, že ve WWII existovaly různé typy klapek takže ... Jak píšeš. Mrknutí
 
Hot_Dog
Tak sem to otestoval a skutečně, klopivý efekt, který při přistání pozoruji je způsoben vysunutím podvozku, nikoli klapek. Pokud se vysunou pouze klapky, letadlo jde čumákem nahoru, síly v řízení s FF se příliš neprojeví, pokud ano tak také spíše "špatným směrem" těžký na ocas.

Jelikož sem klapky ve hře téměř bez vysunutého podvozku nepoužíval, připadalo mi vše ok, při přistání sem vždy trimoval na těžký na ocas, bohužel to nemělo co dočinění s klapkamaŠklebící se To mi teda vzalo radost ze hryNaštvaný

Jinak to že se RC modely většinou tak opravdu chovají je fakt, asi je to způsobeno jinými poměry hmotností a rychlostí a buhví čím ještě, ve výsledku u nich na rozdíl od dospělých letadel asi převáží ten zvětšený vztlak oproti klopivému momentu a fakt bych se tomu nedivil, kdyby tahle největší fáma v historii PC simulátorů vznikla na jejich základě...
 
LesniHU
Zdravicko, panove. Nekolik bodu:
-vetsina letadel je po vysunuti klapek tezka na cumak. Ne vsechna. Za vyjimky muze spousta inteakci proudeni kolem draku, hlavne ale za vysunutymi klapkami proudi vzduch vic smerem dolu (proto je taky mame) a v tomto smeru narazi na vyskovku, tlaci ji dolu a zveda cumak.
-simu bych presne modelovani neveril, v puvodnim il2 to bylo reseno zmenou teziste, coz je jednak zverstvo a druhak to nevystihne ruzne chovani v ruznych rychlostech. Vyjimkou mohou byt nektere moduly v DCS.
-teorii, ze za klesani cumaku muze [pouze] proudeni na vyskovku a sila se tim v ni generujici bych neveril, zmena momentu celeho kridla bude mit radove vyssi efekt
-nerad bych se mylil ale jestli si pamatuji, tak muj RC model potrebuje pritzeni vyskovky po sklopeni klapek.
-resite trochu zbytecne problemy, nejspis zpusobene tim, ze jste zvykli letat zamerovacem na konkretni strom za letistem a chcete ho tam udrzet i nadale. To nedava smysl. Co vam chybi neni FFB joy, ale neco co vam ukazde aktualni pretizeni. Kdyz totiz vysunete klapky, letadlo prilozene nalozi nejaka gecka, soucasne se prirozene nahrbi, coz vy chcete, protoze chcete pokracovat po stejne draze, nechcete ta gecka. Je treba proto poslat nos trochu smerem dolu, coz udela defakto letadlo samo diky momontu na kridech, a tam ho udrzet, coz do znacne miry udela letadlo taky samo, protoze odlisny uhel vzduchu proudici na vyskovku to kompenzuje. Tim netvrdim, ze je to vsechno bez zasahu pilota a uz vubec ne, ze u vsech letadel. Nicmene pointa je, ze je uplne jedno, kam miri nos, vy potrebujete ridit to, kam leti letadlo, k cemuz pouzivate ve znacne mire vjem zpusobeny odstredivou silou.
-nazyvat vztlakove klapky Spita brzdicimi je minimalne matouci, vztlak zvysuji stejne, prip. jeste o trochu vic nez vztlaky klasicke a la 109. Vztlak roste az do sklopeni klapek tak 60 az 70 stupnu.
-vztlaky zmensuji polomer zatacky. Kazi cas, za ktery zatacku udelate.
 
toci
Neviem Hot Dog-u s akým RC-čkom si lietal , ale pre normálne modelárske lietadlo platia tie isté aerodynamické zákony, ako pre skutočné éro.
 
www.aircombat.sk
toci
[quote]LesniHU napsal:

-nazyvat vztlakove klapky Spita brzdicimi je minimalne matouci, vztlak zvysuji stejne, prip. jeste o trochu vic nez vztlaky klasicke a la 109. Vztlak roste az do sklopeni klapek tak 60 az 70 stupnu.


nesuhlasim, naštuduj si to
 
www.aircombat.sk
1stCL_Werner
http://www.wwiiai...alling.pdf
Naštuduj si sám. A pak se vrať to odsouhlasit Úsměv
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
Hot_Dog
Nelítal, ale stále létám. Z těch co se nejvíce podobají tomu, co lítám v BOSku je to Durafly P-40N a Avios Yak-52. Zejména ta P-40 s jedním s nejvyšších poměrů hmotnosti/plocha křídel, co se v RC modelářství vyskytuje, až si na to většina majitelů stěžuje, jak snadno to de utrhnout, když si nedá člověk pozor...

toci napsal:
ale pre normálne modelárske lietadlo platia tie isté aerodynamické zákony, ako pre skutočné éro.


Hezká teorie, ale praxe je jiná. Třeba ten Avios to má přímo napsaný v manuálu, že při vysunutí klapek mu de čumák výrazně nahoru a vysunutí klapek doporučují namixovat s výškovkou dolu. Praxe potvrzuje manuál. Ty lítáš RC, jen abych měl představu?
 
toci
Ano ,lietam a nielen to.
Wernere-chápem ako všetci milujete spity, ale tie klapky tak naozaj nefunguju,
a už vobec negeneruju viac vztlaku.
/keby áno, tak ich používajú aj v dopravákoch a nie tie stupnovite zložite/
 
www.aircombat.sk
Saburo
Klapky které sou dobré pro Spita nemusí být zákonitě dobré pro dopravák, to se nedá takhle moc dobře srovnávat.
Případně, jiné křídlo, jiné požadavky na vlastnosti letadla v určitých režimech letu, výsledek - jiné klapky. Opět co je dobré pro Spita není dobré pro dopravák a naopak.

p.s. nejsem fanoušek Spitů
 
CSW_Cassius Chaerea
Wernere běž se s tím Spitem líbat za roh... Šklebící se
 
Hot_Dog
Toci, prosimtě, klapky na spitu snížují pádovou rychlost, tečka. Jak by to asi zvládly, kdyby měly pouze brzdný efekt a nezvyšovaly vztlak? Klapky sou u spita dvoupolohové, protože byly zamýšlené jen pro přistání. U jiných letadel sou vícepolohové, protože jsou třeba i pro jiné režimy, třeba pro vzlet.

Ok, jestli máš RC modely, co se chovaj po vysunutí klapek jako reálná letadla, pak okej, netvrdím, že to tak maj všechny. Jen říkám, že modely, se kterejma sem se setkal sám to tak maj. Zákony sou stejný, ale asi tam jedna síla převáží nad tou druhou.. Ty modely maj uplně jiný poměr hmotnosti/ploše křídel, lítaj v jiných rychlostech, maj uplně jinej profil křídla, atd, atd... takže prostě tam vztlaková síla převáží nad klopným efektem, u reálných letadel většinou naopak..
 
1stCL_Fucida
Mají pravdu, Toci Úsměv. A to tedy ROZHODNĚ nejsem fanoušek tohoto létajícího velehnusu Šklebící se
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
toci
Ja o tom viem svoje - hádať sa nebudem a už vôbec sa mi nechce dohľadávať aerodynamické štúdie na tuto tému. :-)
 
www.aircombat.sk
LesniHU
toci napsal:

[quote]LesniHU napsal:

-nazyvat vztlakove klapky Spita brzdicimi je minimalne matouci, vztlak zvysuji stejne, prip. jeste o trochu vic nez vztlaky klasicke a la 109. Vztlak roste az do sklopeni klapek tak 60 az 70 stupnu.


nesuhlasim, naštuduj si to
Nesouhlasit samozrejme muzes, ale nic to nezmeni.
Knihovnicka pro tociho:
pilot's notes pro Spitfire (libovolna verze)
NACA report 661 (a mnoho dalsich)
 
LesniHU
1stCL_Fucida napsal:

Mají pravdu, Toci Úsměv. A to tedy ROZHODNĚ nejsem fanoušek tohoto létajícího velehnusu Šklebící se
Vidim, ze jsi stale ve fazi popirani :-). Casem ale akceptujes, ze Spit byl nejlepsi letadlo valky.
 
Hot_Dog
toci napsal:

Ja o tom viem svoje - hádať sa nebudem a už vôbec sa mi nechce dohľadávať aerodynamické štúdie na tuto tému. :-)


Tak já myslím, že tento příspěvek je vševysvětlující, děkujeme za objasnění a hádat už se opravdu nebudemePff
 
1stCL_Fucida
LesniHU napsal:

1stCL_Fucida napsal:

Mají pravdu, Toci Úsměv. A to tedy ROZHODNĚ nejsem fanoušek tohoto létajícího velehnusu Šklebící se
Vidim, ze jsi stale ve fazi popirani :-). Casem ale akceptujes, ze Spit byl nejlepsi letadlo valky.


Tohle na mě zkoušel už Sibiřský Tygr s T-34 Šklebící se
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,039,850 návštěv