November 24 2024 15:35:45
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 4

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna !!!Locked!!!
Hot_Dog
Což je ale pro tuto diskuzi naprosto irelevantní... Se na ten monitor klidně koukejme jedním okem zavřeným, výsledek bude stejnej...
Upravil/a Hot_Dog dne 20-12-2018 17:28
 
AH_Kraken
Hot_Dog napsal:

AH_Kraken napsal:

Příklad: Jedu ve hře po dráze a koukám se dopředu skrz zaměřovač na letadlo kus před sebou. Úhel náběhu (tím i poloha letadla) by v tomto případě ať je to jednoduché mohl být třeba cca 15°.
Letím zase vodorovně rychlostí která odpovídá úhlu náběhu 5°(zase tomu odpovídá poloha letadla). Zase se koukám vodorovně skrz zaměřovač na letadlo kus před sebou. Jak to že vidím zase to samé. Jak to že vidím zase stejné části motoru ve stejné poloze vůči zaměřovači. Kde je 10°?


To teda taky nechápu co je tím myšleno. Rozdíl 10 stupňů je snad v tom, že v prvním připadě mířím a střílím nahoru pod úhlem 15 stupňů a v druhym připadě pod úhlem 5 stupňů. V prvním připadě netrefím ani letadlo, který stojí 10m přede mnou, jelikož mířím a střílím nad něj, ne?


Rozdíl je v tom že ten zaměřovač budeš mít jinde. Prostě když budeš koukat na zemi rovně před sebe (jako každý normální člověk) a budeš vidět to letadlo v zaměřovači, tak při stejném tvoji pozici za letu (zase se koukáš vodorovně) to letadlo stejně v zaměřovači neuvidíš. Ty se koukáš stále vodorovně, ale letadlo musím mít jinou polohu aby se vodorovně pohybovalo. To je rozdíl mezi fixní pohledem ve hře a skutečností. To je těch 10° co ve hře nezaznamenáš.
 
Rumcajs
Kraken mluví o tom, že se se změnou rychlosti mění i úhel náběhu potřebný pro ustálený let ať již stoupavý, klesavý či vodorovný. Tedy v případě vodorovného letu se mění i výhled z letadla, protože díky klesajícímu úhlu náběhu se stoupající rychlostí ... padá čumák dolu. Konsekvence čehož je, v případě letadel s pevně namontovanými zbraněmi, že se mění úhel, pod kterým zbraně střílejí. Díky tomu, že jsou pevně spojeny s letadlem a letadlo mění svůj úhel vůči vodorovnu, mění se i jejich úhel vůči rovině. Současně s tím se ale také mění místo, kam ukazuje zaměřovač, neboť i ten je pevně spjatý s drakem.

Pokud takové letadlo sleduje cíl v zaměřovači a letí jinou rychlostí, než na jakou má nastavené zbraně a tedy i zaměřovač, pak buď bude klesat nebo stoupat. Což povede k nutnosti to korigovat, pokud se má cíl udržet v zaměřovači, a tato nutnost korekce se bude neustále zvětšovat, protože se bude měnit relativní hladina cíle a útočníka.
To jsou prostě takové praktické aspekty života kulometných válečníků. Nás se to týká poměrně málo, protože skoro nikdy se nesnažíme letět přímo na šesti a přitom pečlivě mířit. Většinu času se snažíme, pokud už se tedy dostaneme do střelecké pozice, nezůstávat na šestce příliš dlouho. Nebo se o to snaží náš protivník. To je taky celkem častý, že se to ostatním moc nelíbí.

Co se ovšem nemění nijak, to je pozice očí v kabině a tedy viditelný rozsah okolí. Dokud jsou oči na místě a nikam se nepohybují, výhled zůstává stejný. Jen to, co v tom výhledu vidíme, se mění podle toho úhlu náběhu. Zas ale v našem případě si toho většinou nevšímáme, protože lítáme furt na plný koule a téměř nikdy ne ustáleně a i kdybychom chtěli, tak to neudržíme v ruce a autopilota člověk používá, aby na to furt nemusel civět.


@k tomu periskopovému efektu: je to tak, že díky tlustému čelnímu sklu je výrazný efekt lomu světla, který funguje přesně jako periskop. Reálně to udělá to, že místo pohledu z místa, kde máme oči, se jakoby díváme z místa na čelním skle. Tedy ta část našeho zorného pole, která se kouká čelním sklem ven, jakoby seděla na čumáku před kabinou. To je, trochu hrubě, ten efekt periskopu. Bordel je, že vnitřek kabiny vnímáme z pozice, kde jsou skutečně oči. A okolí mimo to čelní sklo vnímáme ... taky přes sklo, ale jiné, mnohdy tvarované a mnohem tenčí. I na tenkém sklu existuje lom světla, jen ten efekt není tak výrazný, jako u těch 5cm v FW či Lavině. Tam to udělá skutečně rozdíl těch 5cm ve výšce .. no jako by člověk bez periskopu seděl o 5cm výš, což je hodně. Rozhodně to není zanedbatelná část viditelnosti z letadla a ty letadla byly konstruovaný právě s tím, že tento efekt existuje a pilot tedy může sedět níž, páčto uvidí scénu z místa o 5cm výš. A tedy kabina nemusí tolik vyčuhovat, že?
 
1stCL_Jiricek
AH_Kraken napsal:Prostě když se koukáš na nějaký cíl a začneš zrychlovat nebo zpomalovat tak musíš natočení letadla podél příčné osy měnit aby jsi letěl tam kam koukáš. Proto poloha zbraní, zaměřovače a pilota je dána pro rozsah tam kde se bojuje ne pro plný rozsah rychlostí.

Tak. To je něco, na čem se shodneme a od čeho se dá odpíchnout.

1) říkáš, že v BoSku to tak není? Nepřu se s tebou, netestoval jsem to. Ale byl jsem do těď přesvědčený (protože je to logické), že když poletím moc pomalu nebo moc rychle, samozřejmě budu cílit / střílet jinam, než se pohybovat. Asi nebude těžké si to ve hře vyzkoušet, udělám to...

2) Jak z uvedeného plyne, že poloha zaměřovače je špatná? Když se (myslím) shodneme na tom, že poloha je daná návrhovou polohou očí a záměrného bodu (při návrhové rychlosti)? Mně prostě přijde, že ta poloha je jediná a zcela plynoucí z polohy očí (pro uvažovanou rychlost). Takže pokud napadáš polohu zaměřovače, plyne mi z toho, že musí být špatně poloha očí nebo prostorové zpracování kabiny jako celku.

3)Ještě by dávalo smysl, kdybys tvrdil, že zaměřovač je ustaven na nesmyslnou, typickým střeleckým situacím neodpovídající rychlost. Pak bych ti rozumněl. Ale to zřejmě není v souladu našimi pozorováními v BoS - já v běžném rozsahu střeleckých rychlostí letadla v zaměřovači vidím dobře a vesměs mi to letí tam, kam mířím.

P.S. Díky za trpělivost :)
Upravil/a 1stCL_Jiricek dne 20-12-2018 17:40
 
Hot_Dog
Krakene, víš přesně, jak funguje kolimátorový zaměřovač? a nebo měl si někdy nějaký v ruce?, klidně ten na ruční zbraně, má stejnou podstatu funkce, jako ten letecký.
 
AH_Kraken
Ano Jiříčku to myslím. Pozice zbraní, zaměřovače, a pilota je nastavena na jinou rychlost než ve skutečnosti. Proto je např v P-40 v zaměřovači vidět ten motor a při přistání je lepší výhled.
 
AJaromir
Hot_Dog napsal:

Což je ale pro tuto diskuzi naprosto irelevantní... Se na ten monitor klidně koukejme jedním okem zavřeným, výsledek bude stejnej...


Nesouhlasím. Nevidíš hloubku. A taky v monitoru nevidíš to, co bys měl vidět. Do monitoru se ten obraz, který máš vidět, prostě nevleze. Proto je pohled v simulátorech záměrně upraven a hlava je schválně v simulátorech položena níž, než ve skutečnosti, abys viděl aspoň něco z těch krásnejch kulatejch budíků. Díky tomu vidíš i něco v zaměřovači ve chvíli, kdy bys tam toho moc vidět neměl.

Kdysi dávno v DCS upravili polohu hlavy na její skutečnou. Ovšem v dalším updatu to pro uživatele monitoru přenastavili zpět, protože narozdíl od uživatelů VR viděli prd.
 
Hot_Dog
Jo, ale to si pleteš 3D vidění a problém jak dostat pohled ve hře tvého zorného úhlu 160 stupňů na monitor, který ve tvém zorném poli zabírá třeba jen 30 stupňů a to je uplně jiná problematika, než co tu řešíme...

Edit: FoV a 3D jsou dvě naprosto odlišné věci, které nejdou nasimulovat na běžném monitoru a které obě řeší VR...
Upravil/a Hot_Dog dne 20-12-2018 17:47
 
1stCL_SaBot
Mira napsal:

TAW forum..

přépadně

https://forum.il2...odel-ahem/


setřely na jeden zásah za 100%..

jeden příklad :

http://taw.stg2.d...=PeterZvan


po dlouhe dobe jsem to zas pustil a vlezl na TAW a taky koukal
3x Pe-2 na jeden zasah. Jsem neveril vlastnim ocim. Pesky se po prvni davce rozletely na kusy.
Jako ne, ze by se mi to nelibilo....ale vlastne nelibilo, pac jsem se pak po jednom zasahu od yaka rozletel na kousky ja Šklebící se

http://taw.stg2.d...tCL/SaBot*
 
1stCL_Jiricek
AH_Kraken napsal:

Ano Jiříčku to myslím. Pozice zbraní, zaměřovače, a pilota je nastavena na jinou rychlost než ve skutečnosti. Proto je např v P-40 v zaměřovači vidět ten motor a při přistání je lepší výhled.

Výborně, porozumění! Úsměv Pojďmě toho rychle nechat, než zjistíme, že jsme to mysleli jinak Úsměv

P-40 jsem letěl snad jednou, k míření ani nedošlo. Polohu zaměřovače nedovedu soudit. Ale určitě připouštím, že to nějaká letadla mohou mít špatně. Co jsem měl problém přijmout je to, že to mají špatně v BoS-ku generálně, protože to málo, co létám, mi připadá v pořádku. A v kontextu pancéřového štítku La-5 a rámu FW190 jsem prostě hledal nějaký generální problém se zaměřovači u všech strojů. Už tedy chápu Úsměv


Kteréžto bohulibé situace bych využil k popřání hezkých svátklů Tobě i všem vezdejším Úsměv
Ať nám to v příštím roce létá neméně dobře jako letos!

j.
 
1stCL_Jiricek
Hot_Dog napsal:

Jo, ale to si pleteš 3D vidění a problém jak dostat pohled ve hře tvého zorného úhlu 160 stupňů na monitor, který ve tvém zorném poli zabírá třeba jen 30 stupňů a to je uplně jiná problematika, než co tu řešíme...

No, pokud má Jaromír pravdu v tom, že hlava je v simulátoru níže než v reálu, potom museli dát níže i zaměřovač (aby právě nedošlo k tomu, co kritizuje Kraken). A pokud dali níže i zaměřovač, samozřejmě mi více překáží kapotáž motoru...

Otázka je, nakolik je pravdou, že máme níže hlavu než v reálu.
 
petsild
Tohle téma zaměřovače se naprosto hodí DCS Spita. Kde je zaměřovač umístěn natolik nízko, že polovička spodní kružnice kolimátoru zakrývá čumák.
Problém nastává při střelbě, kdy je předsazení střelby těžké odhadnout, protože je nepřítel v zákrytu po celou dobu.
Jednoduše lze pořešit vyšším posedem, ale to zase nešťastně posune pohled přes zaměřovač.
img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpgimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpgimg33.rajce.idnes.cz/d3302/16/16984/16984634_736d48680dbea871c244e75c34d27f32/images/SClogom.jpg
 
AH_Kraken
1stCL_Jiricek napsal:

AH_Kraken napsal:

Ano Jiříčku to myslím. Pozice zbraní, zaměřovače, a pilota je nastavena na jinou rychlost než ve skutečnosti. Proto je např v P-40 v zaměřovači vidět ten motor a při přistání je lepší výhled.

Výborně, porozumění! Úsměv Pojďmě toho rychle nechat, než zjistíme, že jsme to mysleli jinak Úsměv

P-40 jsem letěl snad jednou, k míření ani nedošlo. Polohu zaměřovače nedovedu soudit. Ale určitě připouštím, že to nějaká letadla mohou mít špatně. Co jsem měl problém přijmout je to, že to mají špatně v BoS-ku generálně, protože to málo, co létám, mi připadá v pořádku. A v kontextu pancéřového štítku La-5 a rámu FW190 jsem prostě hledal nějaký generální problém se zaměřovači u všech strojů. Už tedy chápu Úsměv


Kteréžto bohulibé situace bych využil k popřání hezkých svátklů Tobě i všem vezdejším Úsměv
Ať nám to v příštím roce létá neméně dobře jako letos!

j.


Úsměv
Hezké vánoce
 
1stCL_Jiricek
1stCL_SaBot napsal:
po dlouhe dobe jsem to zas pustil a vlezl na TAW a taky koukal
3x Pe-2 na jeden zasah. Jsem neveril vlastnim ocim. Pesky se po prvni davce rozletely na kusy.
Jako ne, ze by se mi to nelibilo....ale vlastne nelibilo, pac jsem se pak po jednom zasahu od yaka rozletel na kousky ja Šklebící se


Baron napsal:
Tie "jednoranove" zostrely spôsobuje random chyba v MP. Pracuje sa na jej odstránení. Len pre informáciu.
 
datelko
A hadam uz vysla oprava Mrknutí teraz my to niečo soslo
Upravil/a datelko dne 20-12-2018 18:10
Mrknutí
 
Rumcajs
petsild napsal:

Tohle téma zaměřovače se naprosto hodí DCS Spita. Kde je zaměřovač umístěn natolik nízko, že polovička spodní kružnice kolimátoru zakrývá čumák.
Problém nastává při střelbě, kdy je předsazení střelby těžké odhadnout, protože je nepřítel v zákrytu po celou dobu.
Jednoduše lze pořešit vyšším posedem, ale to zase nešťastně posune pohled přes zaměřovač.
No on je asi umístěn dobře. Jen v něm není vidět to, co je ve skutečnosti opravdu vidět díky lomu světla. Jak jsem psal, lom světla byl známý už tenkrát a ty letadla byly projektovaný s tím, že mají čelní pancíř. Nejsou stavěný na to, že by jim někdo pancíř vyměnil za tenké sklo, což se vlastně děje v simech, který lom světla nesimulujou.
 
1stCL_SaBot
1stCL_Jiricek napsal:

1stCL_SaBot napsal:
po dlouhe dobe jsem to zas pustil a vlezl na TAW a taky koukal
3x Pe-2 na jeden zasah. Jsem neveril vlastnim ocim. Pesky se po prvni davce rozletely na kusy.
Jako ne, ze by se mi to nelibilo....ale vlastne nelibilo, pac jsem se pak po jednom zasahu od yaka rozletel na kousky ja Šklebící se


Baron napsal:
Tie "jednoranove" zostrely spôsobuje random chyba v MP. Pracuje sa na jej odstránení. Len pre informáciu.


tak to bysh si mel jit rychle vsadit. Evidentne mi ted padaji "cisla" Šklebící se
 
LesniHU
AH_Kraken napsal:Krom toho je jednoduché si položit otázku: "Proč by konstruktér umisťoval zaměřovač zbraní tak, aby mu spodní třetinu zaměřovače clonil motor nebo rám kabiny" Co to má za smysl?
No, kuprikladu mensi pilot nebude koukat do krabice zamerovace, ale stale skrz jeho sklo. To mi prijde jako dulezita vlastnost letounu.


Nicmene, prestoze to zacalo dobre, mijite se, nebot povazujete ruzne veci za dulezite. Nuze, Kraken ma naprostou pravdu, ze se v letadle, stejne jako v aute, snazime koukat tam, kam chceme letet. A letadlo, stejne jako auto, se dost toci kolem nas (resp. nasi hlavy a pohledu). Nicmene, s vyjimkou pripadu, kdy pristavame, vlastne stejne nevime, kam to letadlo presne leti, takze je to pro nasi diskusi irelevantni.

Dulezite je, ze pilot stejne vysky bude mit oci ve stejne pozici vuci kapote i sklu reflexniho zamerovace, tudiz vzdy uvidi stejnou cast kapoty skrz sklo zamerovace. Kdyz zpomali a bude nos se zvedne, ano, zakryje mu vyhled, ale zamerovac se zvedne adekvatne k tomu a tudiz pozice kapoty bude zabirat stale stejnou cast skla. Pokud bude pilot mensi nebo vetsi, nebo pohne hlavou, vzajemna pozice tech bodu se samozrejme zmeni a te kapoty v zamerovaci muze byt vic ci min. Dulezite je, ze alespon jedno oko pilota musi byt v pomyslnem jehlanu, jehoz vrchol je v promitnutem bodu zamerovace daleko pred letadlem a ktery obsahuje sklo zamerovace. Pokud nebude to sklicko mezi vasim okem a zamernym bodem, tak ten bod neuvidite(*). Tluste sklo s lomem nemeni ani jeden z techto principu.

Uhel nastaveni zbrani je casto dan technickymi duvody (fyzickym omezenim napr. hloubkou profilu kridla) a jinak je to kompromis mezi polohou pro letecky boj a protizemnimi utoky. Kdyz to nastavite, aby to strilelo relativne vzhuru, bude se tim dobre strilet v manevrovem leteckem boji, ale pri utoku na pozemni cile se vam letadlo bude prosedat do zeme.

EDIT: (*) z cehoz, mimo jine, vyplyva dobry duvod, proc dat zamerovac relativne nizko - pokud bude spojnice nejspodnejsi casti sklicka a promitnuteho bodu stale nad kapotou, muze se pilot pri utoku na pozemni cil skrcit co nejvic dolu za motor a pancire a stale jeste muze mirit, s pouzitim spodniho konce sklicka.
 
Paulus
V BOx slevyMrknutí
https://il2sturmo...or-planes/
základna Loc: 49°43'52.703"N, 16°26'5.3"E
 
petsild
Kdo si tak koupí Kukuruznika, ve slevě za téměř 20$?
img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpgimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpgimg33.rajce.idnes.cz/d3302/16/16984/16984634_736d48680dbea871c244e75c34d27f32/images/SClogom.jpg
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,035,678 návštěv