Pokud máš VR, pak se nepoužívá fixování pozice hlavy pomocí F9, nebo jaká je na to zkratka, ale používá se standardní pozice definována tvůrci. V rámci LuaScripts\snapviews\* to lze simulovat tím, že si do prvního řádku v souboru toho daného letadla zadáš tohle:
No a A-8 to má posunuté kamsi pod zaměřovač. A jak jsem psal, ještě tam haprovalo prohození os, ale jestli jsou osy jinak i po současném patchi, to jsem neověřoval. Pravděpodobně ano.
Jsem si byl zas jednou zalítat, moc teď na to nemám čas, tak vždycky koukám jak vyvoranej sysel. Šel jsem na WOL, páčto na TAW mi to furt píše, že nesmím letět. No tak nesmím, jdu. Beru 109 G4 a startuju tak na volný lov. Začne houkat siréna a střílet AAA. A koukám, nějaká Lavočka mastí hned u letiště chudáka s FW 190. Tak jdu pomoct. Mám nějakou tu převahu výšky a rychlosti, říkám si, mělo by to jít. No .... Sundal toho s FW dřív, než jsem se přiblížil. Uviděl mě, asi něco nakoupil, ale uhnul a nemohl jsem následovat. Koupil dvakrát od AAA, říkal jsem si, to už by snad mělo jít. Tak jsem zůstal v souboji. Nedokázal jsem si vybudovat střeleckou pozici. Velmi rychle jsem přišel o výhodu, tak s poslední převahou výšky jsem udělal manévr, abychom každý letěli na druhou stranu. Ne, neutekl jsem. Měl jsem ho v zádech během pár vteřin. Sundal mě přímo nad plochou. Jsem se pokusil sednout na louku ale převrátil to. Nejsem nijak velký stihač. Navíc teď nemám moc praxe. Tak není čemu se divit. Ale přiznám se, že jsem se v Německém éru už dlouho necítil tak bezmocně. Nešlo s tím točit, vertikálu jsem taky prohrával. Manévruje to taky rychleji.
Zkrátka druhý let jsem vzal opatrně. Vysoko. Trpělivě. Hlídám příletové cesty k cílům a po 30 minutách se vyplatilo. Vidím Pe 2. Padám na ní a všimnu si, že je s ní i Lavočka. Nějak jsem ji ukousal a musel mizet, nebyl tam sám. Po dalších 10 minutách jsem z výšky spadl na nějakou Pešku a pokropil aniž bych dostal po čuni a zas mizím do oblak. Nějaký Jak ihned v zádech. Sevřená prdel, zda ho urvu ve stoupání či ne. Přistával jsem tedy bych řekl momentálně vyčerpanej a zejména svěrače bolavé od neustálé práce. Nastaly těžké časy pro modré.
No sláva... po několika letech nátlaku na Dev Boska vyšla experimentální záplata. Nyní je možnost změnit frekvenci dotazování se FFB efektů, hodnotou v souboru startup.cfg 0.5 Hz – 10 Hz.
Všichni co máte stuttering s klacíkem MSFFB2 a TrackIR\OpenTrack\FreeTrack zkuste doporučený parametr na 0.5 Hz.
za seba môžem napísať, že keď mám čas, lietam na Knights of the Air. Keď potrebujem potrenovať nejakú mašinu, lietam Ch6 server.
Čo potrebuješ mať namapované? Nepoznám tvoj lietací hardware, takže len z hlavy - klapky, trim, nastavenie vrtule, ovládanie žalúzií a chladiča, podvozok, plyn, sýtosť paliva, streľba, odhod bômb a opálenie rakiet
Mapu používam priamo v hre, ale pozor - na serveroch s vážnejším nastavením sa zobrazuje pod klávesou O (ako Otto), čo je vlastne brífing a mapa sa zobrazí cez celú obrazovku.
Ostatní poradia ďalšie skúsenosti, u mňa je to takto. Snáď som na nič nezabudol
Upravil/a Baron dne 13-12-2018 14:46
Mapy
1) Nic netisknu. Asi by to mohlo být užitečný, ale mapa ve hře mi přijde dostatečná. Akorát se defaultně otvírá přes "O" jako "Objectives" a ne přes "M", jak by člověk normálně čekal. Jsou i lidi, kteří si mapu promítají na dalším monitoru. Nicméně na mapě ve hře jsou zachycené právě ty objectives a o ty většinou jde. Takže vytištěná mapa nemusí být až tak užitečná.
2) Orientace je na některých mapách zpočátku těžká. Ale časem si člověk zvykne a naučí se pohledem zjistit, kde vlastně je. Snadná je mapa Kubáně, tak je to moře a hory, tak se podle pobřěží člověk chytí snadno. Těžší je Stalingrad, ale i tam je sbírka zcela charakteristických prvků. Jsou to ty lesy jdoucí o západu na východ. Je to Volha a Don. Je to samozřejmě Stalingrad, ale i Kalač a další města / vesnice. No a Moskva je zkraje potíž. Všude lesy, řeky, jezera.
3) Cíl je, především se neztratit, aby se člověk nemusel hledat. Možná mít dopředu plán, vědět kam poletím, jakou rychlostí, jak dlouho to bude trvat. Jaký záchytný body cestou jsou. Zejména ten čas / pozice kde by člověk měl být, jsou důležité. Ona ta časová představa bývá podceňovaná.
Nastavení?
No všechny prvky, který se na letadlech, který budeš lítat, vyskytují. BOS není tam komplexní jako DCS, ale když už dané éro nějaký ten kroutík či páku má, pak to většinou je k něčemu dobrý.
No Německý letadla je furt široký pojem, ale řekněme Německý stihačky a to ještě jen třeba Bf 109 jsou fajn, protože nepotřebuješ skoro nic nad rámec plynu, kniplu, trimu výškovky, spouště, zavření kabiny a zatažení podvozku. Pokud chceš i přistávat, asi by bylo fajn mít brzdu. Kdybys chtěl skákat na padáku, tak si namapuj vyskočení z letadla, nebo si pamatuj, kde to máš na klávesnici. Padák je ovšem úplně volitelná část výbavy, vlastně není potřeba a někdy dokonce zdržuje.
Serverů je hodně, populace je na několika. Si to dycky setřídíme podle počtu hráčů a třeba já většinou nejdu na server s míň než 10 pilotama. Stálice je Wings of Liberty, ale tam jsou zapnuté ikony. Pak TAW a Virtuální Finové. TAW je otravný s tím, že se musíš registrovat a plnit nějaký švihlý pravidla ohledně spotřeby letadel. Pak nějaký ten DF server, kam si člověk může zajít zvednout srdeční tlak.
Aaaaa děkuji.....o mapě na tlačítku "O" jsem nevěděl, to hned zkusím...a určitě bude stačit...paráda
U ovládání mi šlo hlavně o Bf109 a FW190 - základní věci jsou mi jasné . Spíš mi šlo o nastavení náběhu vrtule, směsi paliva a takové ty drobnosti, které na serveru s exterama řešit nemusím.
btw (Th 1600 + plyn X52pro) - základní osy, klapky, trimy, pohledy atd jsem už vyřešil....
To je docela zavádějící informace. Pro let na serveru registrace není třeba. Je to jen lepší z důvodu vybrání si primárně doplňovaného druhu letadla (stíhač, bitevník, bombardér)
V BOSku buď vidíš, nebo máš blbej monitor. Nemyslím, že bys nastavením grafiky, pokud tedy používáš nativní rozlišení, dokázal nějak významně změnit viditelnost cílů. Něco vidět je o tom, mít dobrej monitor a taky se to musí trénovat. Když nemáš ten "skill", jak se tomu správně říká, stejně neuvidíš nic a každej tě překvapí. Ale třeba ti někdo poradí líp.
To je docela zavádějící informace. Pro let na serveru registrace není třeba. Je to jen lepší z důvodu vybrání si primárně doplňovaného druhu letadla (stíhač, bitevník, bombardér)
U ovládání mi šlo hlavně o Bf109 a FW190 - základní věci jsou mi jasné . Spíš mi šlo o nastavení náběhu vrtule, směsi paliva a takové ty drobnosti, které na serveru s exterama řešit nemusím.
- u Emilů a stodesítek budeš potřebovat olejový a vodní chladič. Ostatní stodevítky mají chladič defaultně automatický, ale jde to vypnout (tedy další tlačítko: přepínač auto/manuál) a hrát si s tím ručně. Drtivá většina lidí to nevyužívá. Já např. jen v situacích, kdy přijdu o motor a chci zmenšit odpor (zavřu chladič) nebo se chci rychleji vybrzdit při přistání (otevřu chladič)
- u F-2 je taková zvláštnost, že buď máš chladič "auto" nebo "max"
- u A-5 potřebuješ žaluzie. S těmi jedině je u německých síhaček potřeba opravdu pracovat a hlídat teplotu. S otevřenými to neletí, se zavřenými to nechladí.
- Vrtuli u Bf109 ani FW190 stavět nepotřebuješ, defaultně je automat. Já ho vypínám opět jen při rozbitém motoru, kdy nastavuju větší úhel stoupání (jakože prapor). Takže zase tři tlačítka: větší úhel, menší úhel a přepínání auto/manuál. Pozor, v manuálu nenastavuješ otáčky konstantspeedky, ale přímo úhel stoupání vrtule.
- Kdybys pokukoval po Bf110, je potřeba přidat přebíjení zbraní a může se hodit praporování
Golas napsal:
Ještě bych potřeboval poradit s grafikou, jak nastavit, abych něco viděl
- Předpokládám, že máš rozlišení aspoň 1920x1080. Není-to jako starý IL, kde horší rozlišení znamenalo větší a viditělnější doty. Tady nižší rozlišení znamená slepotu. Pokud máš monitor s menším rozlišením, přestaň lítat, dokud si ho nepořídíš Já tak zpočátku lítal a byl to půl rok frustrace a vzteku.
- Max. antialiazing, který ti to utáhne
- Max. mraky, které ti to utáhne. Mraky mají tu vlastnost, že letadla před nimi (ne v nich) tak jakože "kostičkují" a mizí. Čím horší kvalita mraků, tím mizí více. Ale jakože násobně více. Létat na horších mracích je citelně hendikepující. Bohužel právě mraky jsou zdaleka největším žroutem výkonu. Ani snížení všeho ostatního nastavení o jeden stupeň dolů u mě nedokáže výkonově vykompenzovat zvýšení kvality mraků (o jeden stupeň).
- zapnout "Use 4K textures". Zní to jako čiré estétství, ale bez toho je bohužel hůř vidět.
- Někomu pomáhá zapnout "sharpen", vidí ostřeji. Někomu se to přeostří do nekoukatelna. Vyzkoušej.
- Někomu pohámá zapnout nějaký "landscape filter". Vyzkoušej.
Počítač už je trošku starý (i3, 8gb, GTX 1050), rozlišení 1920x1080, monitor 23 nebo 24. Měl jsem vše na max a stejně jsem nedokázal sledovat letadlo 500m pod sebou....budu si s tím muset pořádně pohrát. Ve starým Ilovi to šlo lehce, pausnul jsem si hru s pohledem na banditu a měnil grafiku. Bohužel tady, jak něco změním, tak restart hry .
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.