November 24 2024 08:44:23
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 4

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna !!!Locked!!!
magot
pokud jsou mraky lítej v nich Šklebící se
 
1stCL_Punkey
Mira napsal:

Ale FNko snad žádné slabiny nemá Úsměv aspoň mně to tak přijde..


Při troše umu ji G-14 vytočí
 
1stCL_Hien
1stCL_Punkey napsal:

Mira napsal:

Ale FNko snad žádné slabiny nemá Úsměv aspoň mně to tak přijde..


Při troše umu ji G-14 vytočí


Prozatím! Šklebící se
 
Mira
Na KOTA je mise (Kuban43Summer) kde lítá FNko, ale G-14 ne. Max. A5. A tam mi dochází nápady uplně Úsměv
 
1stCL_Punkey
Mira napsal:

Na KOTA je mise (Kuban43Summer) kde lítá FNko, ale G-14 ne. Max. A5. A tam mi dochází nápady uplně Úsměv


Na WoL je mapa Vitebsk něco 44 kde jsou G-14 vs La-5FN

V A-5 neujedeš, resp. tě po nějaké době sjede, pokud si nevytvoříš velký náskok a on vzdá pronásledování. Pak už ti zbyde jedině nůžkování.

Standardní La-5 při rychlosti nad 500 km/h ve Fw ustoupeš, proti FN už tohle neplatí.....myslím, možná jo, nejsem si jistý
Upravil/a 1stCL_Punkey dne 18-11-2018 16:48
 
LesniHU
Hot_Dog napsal:

Nezapomeň, že křivka "10 min." je po celou dobu na 2500ot/min kdežto ta druhá na 2400ot/min, tedy do přepnuti na druhej stupeň je samozřejmě rychlejší 2500ot/min protože kompresor na těhle otáčkách nafouká vysší tlak. Po přepnutí na druhej stupeň ať to nafouká cokoliv, je to stejnak omezeno na 1000mmhg až do výšky cca 6km a proto, přesně jak píšeš, je pak 2400ot/min rychlejší než 2500ot/min. Fakt to tam nevidíš???

nikdo zatím nedoložil nic, čím by mé pochyby vyvrátil, máš něco takového?


Dyť už sem to tu psal včera, že křivka "La-5FN 10min" je po celou dobu včetně výšky nad 3500m i na druhý stupeň kompresoru měřená s 2500ot/min, kdežto ta druhá opět po celou dobu s 2400ot/min...
Jaky duvod by prosim mohlo mit, ze pri vyssim vykonu motoru pri 2500/min poleti letadlo pomaleji?
 
Hot_Dog
LesniHU napsal:

Hot_Dog napsal:

Nezapomeň, že křivka "10 min." je po celou dobu na 2500ot/min kdežto ta druhá na 2400ot/min, tedy do přepnuti na druhej stupeň je samozřejmě rychlejší 2500ot/min protože kompresor na těhle otáčkách nafouká vysší tlak. Po přepnutí na druhej stupeň ať to nafouká cokoliv, je to stejnak omezeno na 1000mmhg až do výšky cca 6km a proto, přesně jak píšeš, je pak 2400ot/min rychlejší než 2500ot/min. Fakt to tam nevidíš???

nikdo zatím nedoložil nic, čím by mé pochyby vyvrátil, máš něco takového?


Dyť už sem to tu psal včera, že křivka "La-5FN 10min" je po celou dobu včetně výšky nad 3500m i na druhý stupeň kompresoru měřená s 2500ot/min, kdežto ta druhá opět po celou dobu s 2400ot/min...
Jaky duvod by prosim mohlo mit, ze pri vyssim vykonu motoru pri 2500/min poleti letadlo pomaleji?


1) Výšší otáčky se automaticky nerovnají vyššímu výkonu. Výkon na hřídeli je v zásadě kroutící moment motoru v daných otáčkách * otáčky, výkonová křivka motoru má někde svoje maximum, nejprve s rostoucími otáčkami stoupá, pak s dalším nárůstem otáček klesá, jelikož se při nich začne značně snižovat kroutící moment na hřídeli a nárůst otáček to již nevykompenzuje. Koukni třeba na nějakou výkonovou křivku s porovnáním kroutícího momentu klidně u automobilového motoru.
2) Při vyšších otáčkách, zas od nějakého maxima, začne klesat účinnost vrtule, v zásadě vrtule má vysokou účinnost při nízkých otáčkách ale motor naopak vysoký výkon při vyšších otáčkách. Hledá se nějaké optimum, často je to zpřevodováno.
3) Jelikož je kompresor na druhý stupeň v případě La-5FN schopen dávat při 2500ot/min i při 2400ot/min více jak 1000mmhg, je v obou případech plnící tlak omezen právě na 1000mmhg. A teď nastane to zajímavé, plnící tlak je furt 1000mmhg, jenže v případě 2500ot/min se i kompresor musí logicky točit rychleji, než při 2400ot/min a tím pádem ubírá provoz kompresoru z motoru více výkonu, přesto, že dává stejný plnící tlak a tím pádem zbyde méně výkonu pro dopředný pohyb letadla.

To, jestli je v podobném případě rychlejší u nějaké konkrétní kombinace motor-kompresor-vrtule 2400ot/min nebo 2500ot/min je dáno kombinací předchozích třech bodů (a nejspíš i dalších drobných faktorů) v tom kterém konkrétním případě.

Edit: Samozřejmě, jaké jsou parametry konkrétně u La-5FN a jestli v tomto konkrétním případě to odpovídá tomu grafu nemám tucha, ale vysvětlení to má...
Upravil/a Hot_Dog dne 18-11-2018 23:29
 
LesniHU
Ano, nicmene: 1) dle grafu, co mam v archivu (a nekdo ho tu uz linkoval) to vypada, ze vykon stale jeste znatelne roste, 2) znam, ano, 3) ano, ale graf vykonu uz tohle podchyti, viz bod jedna. Chybi ti tam za ctvrte, reaktivni tah z vyfuku, ktery se zvysuje se zvysujicimi se otackami. Takze znovu, a mozna lepe formulovany dotaz: vi nekdo o duvodu, proc by drive uvedene nastavalo, a ktery by mohl podlozit lepe nez konstatovanim, ze je to teoreticky mozne? Vi nekdo o nejakem podobnem letadle, kde by vyse uvedene nastavalo, treba diky informaci z manualu?
 
1stCL_Fucida
LesniHU napsal:

Ano, nicmene: 1) dle grafu, co mam v archivu (a nekdo ho tu uz linkoval) to vypada, ze vykon stale jeste znatelne roste, 2) znam, ano, 3) ano, ale graf vykonu uz tohle podchyti, viz bod jedna. Chybi ti tam za ctvrte, reaktivni tah z vyfuku, ktery se zvysuje se zvysujicimi se otackami. Takze znovu, a mozna lepe formulovany dotaz: vi nekdo o duvodu, proc by drive uvedene nastavalo, a ktery by mohl podlozit lepe nez konstatovanim, ze je to teoreticky mozne? Vi nekdo o nejakem podobnem letadle, kde by vyse uvedene nastavalo, treba diky informaci z manualu?


Tohle by mě taky docela zajímalo Úsměv. Pokud by měla výkonová křivka motoru klesnout, pak by režim s 2500 rpm de facto postrádal smysl. Zvlášť u podobných CSP systémů.

U Luftwaffe jsem nenarazil na křivku, která by něco podobného naznačovala.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Hot_Dog
Zvedneš tím kritickou výšku a hlavně výkony nad kritickou výškou. Ale jestli to v nějakém konkrétním připadě tak skutečně bylo opravdu nevím. To musí říct studovanější. Saburo tady stránku zpět vyslovoval tenhle předpoklad, snad ho osvětlí....
Upravil/a Hot_Dog dne 19-11-2018 12:22
 
Saburo
Hot_Dog napsal:
Saburo tady stránku zpět vyslovoval tenhle předpoklad, snad ho osvětlí....

dost by mě zajímalo z čeho si toto pochopil?

znovu jsem si přečetl to co jsem zde napsal a jediné co jsem psal bylo, že křivka pro 2500rpm na druhé rychlosti kompresoru je blbost, protože v reálu tento režim neexistoval!

celou dobu si myslím, že pokud by Ivan zkusil (v reálu) 2500/1000 na druhou rychlost kompresoru, nic by nezískal oproti 2400/1000, maximálně tak akorát nějaký ten úbytek rychlosti kvůli neoptimálně nastaveným listům vrtule, nic víc...

podle mě ten graf má vypadat jako na přiloženém obrázku (myslím jeho průběh, NE absolutní hodoty v něm uvedené!)
i.imgur.com/FRlOqH8.png
 
Hot_Dog
Saburo napsal:

sice můžeš (oni nemohly, nebylo to dovoleno manuálem) honit motor na 2500 mimo povolenou obálku, ale protože se jedná o motor se stavitelnou vrtulí, tak z něj nedostaneš ani ťuk navíc, čistě proto, že nemá dostatečný kroutící moment na hřídeli
i.imgur.com/rykBbRi.jpg
 
Hot_Dog
Saburo napsal:

při druhé rychlosti kompresoru a 2500ot/m letadlo nakonec letělo nejspíše pomaleji než při "ideálním" režimu 2400ot/1000mm


Z těchto dvou příspěvků sem pochopil, že si myslíš, že na druhý stupeň kompresoru letadlo na 2500ot/min poletí pomaleji nebo maximálně stejně rychle jako při 2400ot/min. Jelikož to odpovídá tomu grafu ze hry a já si to uměl vysvětlit teoreticky, tak sem to vzal. Teď se tě ptáme, podle čeho tak konkrétně usuzuješ? V poslednim příspěvku si rovnou odpověděl neoptimálně nastavené listy vrtule...
Upravil/a Hot_Dog dne 19-11-2018 17:51
 
Baron
Ak sa nič neočakávané nestane, patch by mal byť tento týždeň. Tešíte sa na Thunderbolta a na Kurfursta? Úsměv
Hals - und Beinbruch!
 
Mira
A já si říkal, že ten nový banner na faceboku leccos naznačuje. Dokonce na něm stojí slovíčko - Today Vyděšený
 
petsild
Přitom je Ježíšek Úsměv více než za měsíc.
img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpgimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpgimg33.rajce.idnes.cz/d3302/16/16984/16984634_736d48680dbea871c244e75c34d27f32/images/SClogom.jpg
 
Aces_Wild
Update 3.007

* pro obsáhlý seznam změn a více obrázků klikněte na odkaz

forum.il2sturmovik.com/uploads/monthly_2018_11/PlaneP47.jpg.55ecef3787f3c395f7a699e51face4a4.jpg

forum.il2sturmovik.com/uploads/monthly_2018_11/PlaneK4.jpg.e417ee89f5269adc7e2c090cb31c2188.jpg
 
saldy
Že by už teta uměla vypouštět paragany? Na to se musím jít večer mrknout.
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
CSW_Cassius Chaerea
petsild napsal:

Přitom je Ježíšek Úsměv více než za měsíc.
Když nepočítám toho fokáče, tak jsou to první letadla za šest měsíců...
 
jirik
Baron napsal:

Ak sa nič neočakávané nestane, patch by mal byť tento týždeň. Tešíte sa na Thunderbolta a na Kurfursta? Úsměv



Já se nejvíc těším na další dvojice křídel, dva kulomety a šálu. Cool
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,033,282 návštěv