Battle of Stalingrad - žvanírna !!!Locked!!!
|
LesniHU |
Přidané 13-11-2018 18:23
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
Nemohu slouzit detailnim rozborem, neb neznam obvykle zpusoby znaceni a organizace techto tabulek pouzivane v risi. Nicmene, ze seste stranky se odhadnout toto (a klidne me opravujte, do urcite miry je to odhad podle citu):
prvni vzorec vpravo nahore je k urceni, pro jakou rychlost spotrebuje drak nejmene vykonu k udrzeni se ve vzduchu, z nej vyplyva horni tabulka. Cmg/Ca nebo Cug nebo co je to za skrabanec je pomer odporu a vztlaku, tj. pretocena klouzavost, muselo byt zjisteno odjinud.
druhy vzorec je vykon potrebny na totez, tech 270 vznika jako 9.81 z kil hmotnosti na newtony, /3.6 z km/h do m/s a /735 z wattu do ps. Ta odmocnina u Ns je kompenzace, kdyz budeme vyse v ridsim vzduchu. Z toho leze posledni sloupec te prvni tabulky.
treti vzorec je na stoupavost, Nst je prebytek vykonu, 75 vznika jako 735/9.81. Pouzito pro zbyvajici tabulky. Dalo by se ocekavat, ze vykon motoru na hrideli snizeny o ucinnost vrtule bude Ns+Nst, ale cert vi. Neorientuji se v tom, ktera cast tabulky je "vstupni" a ktera "vystupni", predpokladam, ze z casu se spocitaly koeficienty, mozna se to nejak zkompenzovalo a pak to sem nekdo sepsal. Ale nesouhlasi to presne s grafem o stranku predtim, slendrian.
Smysl sloupce H+dH je mirne nejasny. Pozoruhodne je, ze to jsou hodnoty pouze pod FTH (s tou jednou vyjimkou, ja vim) a hodnoty 8/80 a zbytek doprava jim odpovidaji, tak kde jsou uvedeny. Nicmene ram efekt roste s druhou mocninou rychlosti a kdyz se podivate o par stranek dal k maximalnim rychlostem, tam je dH adekvatne vetsi. To me vede k nazoru, ze dH je ram efekt, ale proc je jen nizko a proc neni u nulove vysky fakt nevim, cekal bych, ze i kdyby ty hodnoty byly vysledkem nejake omezene detailnejsi serie testovacich letu v mensich vyskach, budou dopocitany az nahoru. Nicmene minus misto plusu je skryte v tom, ze wst na konci se vztahuje k upravene vysce, tedy te smerem nahoru, ne ke sloupci H. |
|
|
|
ringlett |
Přidané 13-11-2018 18:24
|
Diskutující
Příspěvek: 2093
Založený: 23.10.09
|
Vidím, že řešíte naprosté životně sůležité věci, ale co třeba mapa?
tam kde prosté písmeno M nefunguje?
Našel jsem tedy Stalingrad, obrovskou mapu, ale to se mi nevejde v použitelné verzi ani na tablet. Druhý monitor fakt nemám ...
Hmm?
Díky |
|
|
|
606_Druindin |
Přidané 13-11-2018 18:50
|
Diskutující
Příspěvek: 4090
Založený: 18.01.10
|
Ten krásnej smázli, ten škaredej tam je - takže mě z toho vychází , že němci začnou s modfikací 1,98 ata a spojenci možná časem dostanou mašiny pro 150 oct. palivo
pokud teda todle není ze starýho šturma |
|
|
|
311_Mart |
Přidané 13-11-2018 18:53
|
Uživatel
Příspěvek: 1636
Založený: 22.08.10
|
Ringlette, mapa se otevírá klávesou "O". Neptej se. Ptal jsem se, ale říkali - neptej se
|
|
|
|
ringlett |
Přidané 13-11-2018 18:54
|
Diskutující
Příspěvek: 2093
Založený: 23.10.09
|
311_Mart napsal:
Ringlette, mapa se otevírá klávesou "O". Neptej se. Ptal jsem se, ale říkali - neptej se
Proboha, je tam něco normálně ....
|
|
|
|
Mira |
Přidané 13-11-2018 18:55
|
Uživatel
Příspěvek: 1668
Založený: 26.04.14
|
No, ještě než byl smaznut, jsem se na něm dočetl, že 150 oct. dává tomu Spitu skoro 50km/h navíc.. to celkem valím bulvy, až tak ? |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 13-11-2018 19:13
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
Mira napsal:
No, ještě než byl smaznut, jsem se na něm dočetl, že 150 oct. dává tomu Spitu skoro 50km/h navíc.. to celkem valím bulvy, až tak ? Skoro, mezi ctyriceti a nulou, podle vysky. |
|
|
|
Saburo |
Přidané 13-11-2018 19:22
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 218
Založený: 22.12.08
|
Mira napsal:
No, ještě než byl smaznut, jsem se na něm dočetl, že 150 oct. dává tomu Spitu skoro 50km/h navíc.. to celkem valím bulvy, až tak ?
jen pro představu:
@ lesníku díky, evidentně měli Němci trochu jinou metodiku než ti na západě
Powerty napsal:
Nevím o jaké vytržené větě mluvíš, ale údajně jedna (s důrazem na to jedna) K-4 s MG 151/20 v motorové instalaci měla být dokonce přidělena k III/JG 11. Mělo se jednat původně o prototyp W.Nr. 330 112.
to se týkalo gondol s dvackama, těch mašin mělo být víc a šlo o poznámku v deníku/zápisníku pilota, nebo tak něco..
330 112 mi nepřijde jako prototyp, ale spíš jako 12. mašina v bloku 330 xxx
(mimochodem existovala K-4 s kruhovou krytkou kompasu na trupu, nebo minimálně jedna s krátkou nohou ostruhového kola atd., ve 45 mohlo být možné u 109 téměř cokoliv, ale jde mi o standardy a ne o nějaké prapodivné slepence na jejichž základě někdo prohlásí "vždyť to existovalo" a proto to musí být ) |
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 13-11-2018 19:34
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
V té třetí kolonce a prvním sloupku je chyba, ne? Místo 240 tam má být 340, bych řekl.
|
|
|
|
ukulele |
Přidané 13-11-2018 19:55
|
Uživatel
Příspěvek: 1769
Založený: 21.03.15
|
Oldo. A komu tím prospěješ, co? |
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 14-11-2018 06:44
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
|
|
|
|
Mira |
Přidané 15-11-2018 15:16
|
Uživatel
Příspěvek: 1668
Založený: 26.04.14
|
Pánové, může mi prosím někdo objasnit následující graf? Zvlášť křivku u La5FN (10min) jak může měřit tuto hodnotu ve výšce nad 4km? Já měl za to, že boostu lze použít pouze na první stupeň kompresoru. To jako letěl v té hladině 7km na první stupeň ??
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 15-11-2018 15:33
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Kterou křivku máš za La5 FN (10 min)? Podle mě je to ta, co je u země druhá nejrychlejší. Prase by se v tom grafu a barvách vyznalo. |
|
|
|
Mira |
Přidané 15-11-2018 15:35
|
Uživatel
Příspěvek: 1668
Založený: 26.04.14
|
Rumcajs napsal:
Kterou křivku máš za La5 FN (10 min)? Podle mě je to ta, co je u země druhá nejrychlejší. Prase by se v tom grafu a barvách vyznalo.
Podle mne taky. |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 15-11-2018 15:42
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Mira napsal:
Rumcajs napsal:
Kterou křivku máš za La5 FN (10 min)? Podle mě je to ta, co je u země druhá nejrychlejší. Prase by se v tom grafu a barvách vyznalo.
Podle mne taky. No tak ta křivka má klasický tvar dvoustupňového kompresoru. Max. výška pro první stupeň kompresoru je cca 1500 metrů, při 4000 je přenutí na druhý stupeň. Druhý stupeň zásobuje motor až do cca 6400 metrů a pak začne vadnout. Netuším, jestli jsou ty čísla dobře, ale je to dvoustupňový kompresor. |
|
|
|
Mira |
Přidané 15-11-2018 16:00
|
Uživatel
Příspěvek: 1668
Založený: 26.04.14
|
Jasné, ale na druhý stupeň není dostupný 10min.boost režim, tak jak s ním mohl naměřit ty hodnoty. No jsem z toho jelen. |
|
|
|
Saburo |
Přidané 15-11-2018 16:08
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 218
Založený: 22.12.08
|
ten graf je divnej..
první pád rychlosti by měl být někde kolem 1200m (1200m kritická výška pro WEP při 2500ot/m)
druhý by měl nastat někdy po 1650m (kritická výška pro nominál při 2400ot/m)
a nakonec kritická výška pro 2st. kompresoru a 2400ot/m byla v 4650m
k těm výškám (hlavně nominálním) si můžete přidat necelý kilometr (RAM efekt)
ale jinak ty max. rychlosti vcelku odpovídají prototypu La-5FN
kdyby dělali sériovou mašinu měli by tak 10-15km/h ubrat (ale s tím, že ten samotný průběh je asi vycucaný z prstu)
mimochodem ta A-5 je taky hodně divná, ale opravdu hodně... |
|
|
|
Hot_Dog |
Přidané 15-11-2018 16:58
|
Diskutující
Příspěvek: 4034
Založený: 15.10.14
|
Mira napsal:
Jasné, ale na druhý stupeň není dostupný 10min.boost režim, tak jak s ním mohl naměřit ty hodnoty. No jsem z toho jelen.
Na druhý stupeň kompresoru sice není dostuponý boost plnícího tlaku, ale stále můžeš zvýšit otáčky (alespoň ve hře) z 2400 na 2500, na což je rovněž 10minutovej limit, takže ta křivka je asi naměřená tak, že se počítá s druhym stupněm kompresoru s otáčkami 2500 a ne 2400, jako bez boostu, proto se ty křivky liší i ve výškách pro druhej stupeň kompresoru... |
|
|
|
Hot_Dog |
Přidané 15-11-2018 17:19
|
Diskutující
Příspěvek: 4034
Založený: 15.10.14
|
Saburo napsal:
ten graf je divnej..
první pád rychlosti by měl být někde kolem 1200m (1200m kritická výška pro WEP při 2500ot/m)
druhý by měl nastat někdy po 1650m (kritická výška pro nominál při 2400ot/m)
a nakonec kritická výška pro 2st. kompresoru a 2400ot/m byla v 4650m
k těm výškám (hlavně nominálním) si můžete přidat necelý kilometr (RAM efekt)
ale jinak ty max. rychlosti vcelku odpovídají prototypu La-5FN
kdyby dělali sériovou mašinu měli by tak 10-15km/h ubrat (ale s tím, že ten samotný průběh je asi vycucaný z prstu)
mimochodem ta A-5 je taky hodně divná, ale opravdu hodně...
Proč by měl nastat pro křivku WEP druhý pokles po 1650m, když je to křivka WEP při 2500ot/m a ne křivka nomimálu s 2400ot/m???
Edit: V tom grafu je to IMHO docela rozumně, pro WEP křivku nastává pokles níže (pod 2km) než pro křivku nominál, kde pokles nastává výše, to je v celku logické, ale nemuže přece pro jednu křivku s jedněma otáčkama a stejným stupněm kompresoru nastat dvojí pokles... Nominální výška pro danej režim je přece jedna, ne dvě. Jinak samozřejmě neřešim, jak ty hodnoty odpovídaj a v jakejch vejškách se dějou, jen tvar průběhu mi přijde ok...
Upravil/a Hot_Dog dne 15-11-2018 17:27
|
|
|
|
Saburo |
Přidané 15-11-2018 18:18
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 218
Založený: 22.12.08
|
ups chybička, ta kritická výška pro 2500 je už ve 350m a ne 1200 jak jsem psal...
sice můžeš (oni nemohly, nebylo to dovoleno manuálem) honit motor na 2500 mimo povolenou obálku, ale protože se jedná o motor se stavitelnou vrtulí, tak z něj nedostaneš ani ťuk navíc, čistě proto, že nemá dostatečný kroutící moment na hřídeli
Upravil/a Saburo dne 16-11-2018 12:17
|
|
|