dene jestli jseš nadšenec do hardcore simulace, tak bys spíš doporučil DCS, tam si užiješ postupů, navigace a všech možných i nemožných nastavování a vylaďování ala flight simulator ...
BOX je systém "leť a bojuj", navigace, pokud je jasno moc neužiješ, parkrát se proletíš a budeš mapu znát nazpaměť, specielně na Kubáni se snad ani nedá ztratit díky pobřeží.
Osobně létám za axis Macchi 205, Ju88 a Hs-129 (ale ten je bohužel podmotorovanej) ale jestli se to dá doporučit, to netuším. K stoděvce nemám žádný vztah a fockewulf používám jako rychlý dopravník bomb
Single player se dají létat kampaně, některé i chvilku baví ..
dene napsal:
Ešte jedna otázka. Zatiaľ mám len mapu Stalingradu. Ako som sa dočítal tu u vás ako aj na oficiálnom fóre, jednoznačne sa vyplatí kúpiť Kubáň. Ako je to s Moskvou? Tiež stojí za to? A ktoré nemecké lietadlo odporúčate kúpiť aj z hľadiska využívania v kariére na jednotlivých mapách? A oplatí sa lietať misie a kariéru single (aj keď na základe tunajších odporúčaní mám od začiatku nastavenú expert obťiažnosť), alebo hneď skočiť do MP a zbierať skúsenosti tam? A single využívať len na tréning, štúdium navigácie a pod.?
Obecně pro online létání je nutnost mít všechny tři (dnes už skoro čtyři) produkty. V online režimu budeš mít sice přístupné i nezakoupené mapy, ale letadla ne. No a pokud se tomu chceš věnovat online, tak by ti letadla z Moskvy chyběla. Narazil bys na mapy, kde bys neměl s čím letět.
Kubáň je krásná oblast, ale osobně k ní nijak zvláštní vztah nemám. Je mi tedy celkem jedno, jestli letím na Kubáni, na Moskvě, nebo na Stalingradu. Když jsem testoval offline kampaně, tak jsem si ji dal na Moskvě. Ostatně pokud pustíš kampaň v pomalém režimu, kdy tě čeká občas několik vzletů denně, tak ti i jediné letadlo zajistí zábavu na stovky hodin. Na druhou stranu jakkoliv je současná offline kampaň výborná, tak se dříve nebo později stejně olétá a pokud budeš mít vůli, tak začneš hledat zábavu online. Když budeš mít na online chuť, napiš, jakožto letci Luftwaffe ti rádi aktivně pomůžeme do začátků a třeba se ti pak zalíbí i s tím spjatý letkový život.
PS: Ještě k té 109: Manuál sice říká, že jsi pro vzlet měl vytáhnout klapky na 20° (cca 50%), ale v reálu se tento postup spíše nedodržoval a vzlétalo se bez klapek. Přistání pak obecně probíhalo s klapkami na maximum.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 04-09-2018 01:17
5. V civilných simoch som neriešil trackir alebo virtuálnu realitu. Pre plnohodnotné využívanie BoS je to však zrejme nutnosť. Proste orientácia je pri používaní klobúčiku na joyi príliš obmedzená a ide o závažný hendikep. Čo odporúčate? Stačí trackir s tým, že aj tak budem investovať do 27 inch. monitoru, alebo si rovno kúpiť oculus rift? Výsledná investícia bude tak či onak plus mínus rovnaká.
Do začátku můžeš zkusit i jiný HeadTracking soft, třeba OpenTrack: http://vwings.net...ad_id=4827
Webka PS3 se 120FPS Tě vyjde na pár stovek a clip si můžeš spíchnout za pár kaček z IR LED na kšiltovku nebo na sluchátka, nebo se dá koupit od některých z místních kutilů: https://joskapilo...
Stabilizátor u Bf 109: jak už bylo řečeno, funguje jako trim výškovky, ale místo obvyklé malé trimovací plošky se hýbe celý stabilizátor. Může ti i zachránit život, pokud třebas při prudkém kledání na vyšší rychlosti zjistíš, že díky efektu tuhnutí výškovky už nestihneš včas vybrat, tak dej stabilizátor na maximální minus hodnotu a najednou se kupodivu začne nos zvedat nahoru :-) Ten stabilizátor je technicky řešen centrálním "šroubem" u kořene ocasních ploch, kterým přes řetězový převod otáčíš trimovacím kolem po levé straně kokpitu (je to to vnější, tj. blíže k sedačce). Na rozdíl od táhel ostatních ovládacích prvků, které jdou po kladkách, je způsob ovládání stabilizátoru mnohem účinnější (i když pravda pomalejší).
Pro start se doporučuje mít stabilizátor na +1, aby se ti při rozjezdu snáz zvedl ocas (Bf 109 je "težký" na ocas). Nemusíš pak v BOX ani moc pomáhat zvednutí ocasu kniplem, zvedne se ti v podstatě sám při dostatečné rychlosti.
Naopak při přistání, s plně vysunutými klapkami, se letoun stane těžkým na nos, tak je třeba zároveň s vysouváním klapek nastavovat stabilizátor postupně až na maximální minus hodnotu. V reálu pilot otáčel při vysouvání klapek oběma koly zároveň směrem dozadu, tj. vysouval klapky a zároveň upravoval stabilizátor na pozici "nos nahoru".
Upravil/a Tapi dne 04-09-2018 07:36
dene jestli jseš nadšenec do hardcore simulace, tak bys spíš doporučil DCS, tam si užiješ postupů, navigace a všech možných i nemožných nastavování a vylaďování ala flight simulator ...
Na DCS ma odrádza prioritné zameranie na moderné lietadlá. Možno neskôr tam vyskúšam vrtuľníky, čítal som na ne v DCS samú chválu. Ale keď sa porovná MP v BoX a v DCS (Normandia), ktorý je u hráčov obľúbenejší a navštevovanejší?
Ještě k té 109: Manuál sice říká, že jsi pro vzlet měl vytáhnout klapky na 20° (cca 50%), ale v reálu se tento postup spíše nedodržoval a vzlétalo se bez klapek. Přistání pak obecně probíhalo s klapkami na maximum.
Stabilizátor u Bf 109: jak už bylo řečeno, funguje jako trim výškovky, ale místo obvyklé malé trimovací plošky se hýbe celý stabilizátor. Může ti i zachránit život, pokud třebas při prudkém kledání na vyšší rychlosti zjistíš, že díky efektu tuhnutí výškovky už nestihneš včas vybrat, tak dej stabilizátor na maximální minus hodnotu a najednou se kupodivu začne nos zvedat nahoru :-) Ten stabilizátor je technicky řešen centrálním "šroubem" u kořene ocasních ploch, kterým přes řetězový převod otáčíš trimovacím kolem po levé straně kokpitu (je to to vnější, tj. blíže k sedačce). Na rozdíl od táhel ostatních ovládacích prvků, které jdou po kladkách, je způsob ovládání stabilizátoru mnohem účinnější (i když pravda pomalejší).
Pro start se doporučuje mít stabilizátor na +1, aby se ti při rozjezdu snáz zvedl ocas (Bf 109 je "težký" na ocas). Nemusíš pak v BOX ani moc pomáhat zvednutí ocasu kniplem, zvedne se ti v podstatě sám při dostatečné rychlosti.
Naopak při přistání, s plně vysunutými klapkami, se letoun stane těžkým na nos, tak je třeba zároveň s vysouváním klapek nastavovat stabilizátor postupně až na maximální minus hodnotu. V reálu pilot otáčel při vysouvání klapek oběma koly zároveň směrem dozadu, tj. vysouval klapky a zároveň upravoval stabilizátor na pozici "nos nahoru".
Skvelé, dík za tieto informácie. Idem hneď tie klapky aj stabilizátor vyskúšať. Inak, dosť náročné sa mi zdá byť mapovanie kláves. Napr. ten stabilizátor mám nastavený defaultne na klávesnici a keď som ho skúšal namapovať na jeden z gombíkov na joysticku, tak nefungoval. Ale na pomerne zložité mapovanie som čítal ponosy aj na ofiko fóre. Tak zajtra si idem vyzdvihnúť ten trackir a som dosť zvedavý na tú zmenu. Oplatí sa k nemu zaobstarať väčší monitor (v súčasnosti mám k dispozícii len 22 inch), napr. 27?
dene jestli jseš nadšenec do hardcore simulace, tak bys spíš doporučil DCS, tam si užiješ postupů, navigace a všech možných i nemožných nastavování a vylaďování ala flight simulator ...
Na DCS ma odrádza prioritné zameranie na moderné lietadlá. Možno neskôr tam vyskúšam vrtuľníky, čítal som na ne v DCS samú chválu. Ale keď sa porovná MP v BoX a v DCS (Normandia), ktorý je u hráčov obľúbenejší a navštevovanejší?
Určitě si i v DCS zalítáš online, ale co se týče WWII modulu tak je obsah limitovaný a na jedné mapě. Nicméně je to regulérní simulace, čili chování letadel víceméně odpovídá předlohám.
BOX je pro online hru dle mého zatím vhodnější, nabízí více map, letadel, pozemní techniky a je stabilnější a hlavně konzistentní. Samotná simulace jednotlivých strojů už je na horší úrovni a zjednodušená.I tak je to ale dobré polítání ..
Moderna v DCS je bezkonkurenční. Pokud chceš zkusit mixér, tak doporučuju UHčko.
dene napsal:
Na DCS ma odrádza prioritné zameranie na moderné lietadlá. Možno neskôr tam vyskúšam vrtuľníky, čítal som na ne v DCS samú chválu. Ale keď sa porovná MP v BoX a v DCS (Normandia), ktorý je u hráčov obľúbenejší a navštevovanejší?
Jestli chceš létat na PvP serverech ať už sám nebo jako člen nějaké letky, zůstaň u BoX a dokup si letadla a mapy.
Online DCS WWII je v podstatě mrtvej, pár jedinců se schází na jednom 24/7 serveru, byly a možná stále jsou nějaké plány na další včetně online kampaní, ale vše je tak nějak ve stavu "možná/snad někdy".
Tady (ani jinde v Čs/Sk komunitě) určitě neseženeš nikoho na pravidelnej polet, on tu nikdo takovej ani není.
Zato tu seženeš dost online hráčů pro obě strany na BoX serverech kde je každý večer téměř řádově více hráčů.
Za mě, pro online lepší BoX a to doporučuji jako hráč DCS WWII...
co se týče mixérů v DCSku, on nikdo vlastně netuší jak to lítá, tak proto asi ta kladná hodnocení, ale jeden z nich snad zkoušel skutečný pilot daného typu a výsledek - spíš nic než moc...
No, k těm vrtulníkům: četl jsem něco jiného. Web Helisimmer se přímo zaměřuje na virtuální létání s vrtulníky. UH-1H dostal 10/10 za letový model a celkově 9.6/10 V recenzi se také zmiňuje, že vysoké FPS jsou velmi důležité, jinak stroje reagují s velkým zpožděním. A Belsimtek se kdysi chlubil, že jejich letový model odpovídá z 98% skutečnému stroji. https://www.helis...h-for-dcs/ Jinak na MB2 k nám chodí pilot skutečné MI-8, a má z toho celkem pozitivní dojem. Důkazem může být autorotace, která se prakticky nijak neliší, od té se skutečným strojem.
Upravil/a AJaromir dne 04-09-2018 22:01
Tapi napsal:
Naopak při přistání, s plně vysunutými klapkami, se letoun stane těžkým na nos, tak je třeba zároveň s vysouváním klapek nastavovat stabilizátor postupně až na maximální minus hodnotu. V reálu pilot otáčel při vysouvání klapek oběma koly zároveň směrem dozadu, tj. vysouval klapky a zároveň upravoval stabilizátor na pozici "nos nahoru".
Tato informace je pro mne velice zajímavá, a opravdu to funguje. Jen při upravování kolem stabilizátoru směrem dozadu jdou hodnoty v kokpitu na – hodnotu, ale informace v % jsou obráceně tzn. do – x%
Hm, V takových výškách už MW50 nemá nebo neměl by mít vliv na výkon. Ovšem zlepšuje chlazení motoru. Více méně nad 4km funguje jako ADI, což umožní vyšší plnění.
Upravil/a AJaromir dne 05-09-2018 15:15
Prostě zase trochu stoupavější befko, které má o 30-40 km/h více než G-14, ale z geček byla nejdále verze G-10 a tam ten rozdíl je už menší. Ale nic s čím by si neporadila La-7...
La7 bude? Co takový Jak3 ? Onehdá jsem z Baronova vyjádření pochopil, že zrovna tyto dva stroje nejsou na pořadu dne..
Nejsou. Na druhou stranu nějaký ten Bagration bych po Bodenplatte zase až tak úplně nevylučoval - byl by to docela levný způsob, jak z komunity vytáhnout nějaké peníze. Ale uvidíme.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.