This week we will probably release a new update to the AIM-120 Advanced Medium Range Air to Air Missile (AMRAAM) that includes the following:
ACT and TTG times. When an AIM-120 is still on the rail, it will display its expected time in seconds to active (ACT) below the tactical area of the radar display. Once launched, the ACT time will appear on the HUD, and once the ACT time has reached zero, it will change to Time To Go (TTG) until impact time. Zero TTG indicates missile time out / target impact.
Once the missile is active, you can dump the radar lock and allow the missile to continue the intercept itself.
Below the missile triangle fly-out symbol on the radar display, the time to active will first be displayed and then an “A” once the missile is active.
Pressing the Cage/Uncage button, you can toggle the AIM-120 to VISUAL mode when a target is locked (STT) on the radar. The TD symbols will still appear, but the NIRD circle and its indications will be removed when in VISUAL mode with a designated target.
To use VISUAL mode, simply place a target within 10 nm inside the dashed reticle on the HUD and let ‘er rip. The missile will come off the rail in HPRF (maddog) and will attempt to lock and guide on the first return it finds. Be careful with any friends in your forward quarter
Lots of good progress on the EW systems this weekend!
Today we added EW HUD (display of RWR contacts on the the HUD), EW Offset (spread out tightly group RWR contacts in azimuth), new AI (airborne intercept) RWR sound, and fixed spurious RWR contacts. Work is ongoing on the RWR contact symbols and modifiers.
Eagle Dynamics F/A-18C Hornet - Update 13 August 2018
This month we are expanding the functionality of the AIM-120 AMRAAM, AIM-7 Sparrow, Electronic Warfare (EW) systems, and introduce the AIM-9X Sidewinder. This video is designed to give you a preview of these new features coming later this month. There are more improvements also coming this month like corrected Target Aspect (TA) indication, fixed deck sliding, changing weapons while in an ACM mode, and adding the AMCI pod.
Near-term AG weapons to work on are Paveway II series bombs and HARM.
Other priority items include:
HSI brightness
A/A radar tracking loss and RTS
JHMCS
A/A Bullseye and related indicators
LTWS
MIDS / Link-16 for SA page, HUD, A/A radar, and JHMCS
Coupled AP modes
CSS AP mode
NCTR
Complete defensive systems with ASPJ, S/A and AUTO modes, DATA sub-level for EW page
AIM-7 HOJ and LOFT modes
ATC Approach mode / ACLS
Po plánovaném reinstalu W7, jsem musel řešit mapování joye a hotasu, což je dost otravné a zdlouhavé. Předem vytvořená záloha je velká výhoda, jenže systém vygeneruje zcela jiné id a záloha je tím pádem nekompatibilní. Naštěstí ne zcela... z nově vytvořených souborů lze použít jen název do původní zálohy a tu následně nakopírovat do příslušného adresáře v uložených hrách.
Třeba tak:
V menu DCS vyberu filtr na osy, u jednoho z modulu, třeba F-18 smažu jednu libovolnou osu vždy z každého zařízení. Následný nový adresář na místě C:\Users\xxxx\Saved Games\DCS.openbeta\Config\Input\FA-18C_hornet\joystick\*.diff.lua, kde přibude tolik souborů kolik máte zařízení.
Příklad:
Nové : SideWinder Force Feedback 2 Joystick {FA90B360-9F4F-11e8-8003-444553540000}.diff.lua
Záloha: SideWinder Force Feedback 2 Joystick {FF747C10-DF06-11e5-8004-444553540000}.diff.lua
Nyní stačí přejmenovat staré označení za nové id ve všech modulech stejně a předělaný soubory překopírovat na správné místo.
Celé zprovoznění všech modulů může zabrat max. 2 min, ušetříte spoustu času jinak vymýšlením nového mapování.
The next modules was migrated to new keyless DRM copy protection system.
Nevada
Normandy
WWII Asset Pack
Spitfire
Su-33
AJS-37 Viggen
Mirage-2000
DCS World
Added South Africa (ME, logbook)
Don't work pre-planned failures on some planes - fixed.
Fighters taking off from CV drift to the right - fixed.
VR. The problem with second mission launch on ATI video cards fixed.
Fixed Error appears when you try to add a input key commands after switching between different modules.
DCS won't start after cleaning list of coalitions - fixed.
P-51D added to China.
F-14A added to Iran.
Added units to Oman and UAE.
Added to Iran missed earlier SA-10 CP 54K6.
DCS F/A-18C Hornet
Eliminated slides on deck.
DCS AJS 37 Viggen by Heatblur Simulations
Exterior mirrors now reflect the environment
Fixed various clipping and shine-through issues in exterior (esp. Cockpit)
Sculpted new normal map for exhaust nozzle and area
Sculpted new normal map for exterior exhaust shell
Added RoughMet textures for the exhaust shell
Added static turbine texture for better deep engine detail
Metal elements on wings now have appropriate material definitions
SPA-mode: Fix of adding more than 9 MALs should reset count + manually entered MALs shouldn’t be overwritten.
SPA-mode: Info about fix (target heading and speed) wasnt displayed after a SKU-fix was taken and then it was also immediately overwritten in AKTPOS.
Other various fixes to SPA-mode
Bombing: Added bomb-rate "catch-up" on first bomb impulses: improves bombing accuracy
Bombing: DYK/dive bombing mode changed so release is begun at later time making the sight more centered in view and easier to use
Custom cartridges: Automatically generated mission plans improved with additional info in kneeboard
Custom cartridges: ability to automatically generate mission for MÅL and SKU targets by landing and setting master mode BER.
Custom cartridges: for dynamically generated cartridges the time-on-target can be changed with key command.
Other custom cartridge fixes
Added Quick Missions for Persian Gulf Map.
Changes to AI RB-04E definitions. AI now fire RB-04 and break away.
Updated RB04 / RB15 Warhead
Tweaked RB04E motor burntime..
DCS Yak-52
3 blade propeller skin corrected.
Animation of priming plunger corrected.
Throttles visuals sync in both cockpits.
The flaps control is available for solo flight.
Fixed ARK-15M control light not showing status upon mission start.
Changed ejection order so that trainee ejects first.
Added Bare Metal skin for all countries.
Maximum nose wheel deflection angle corrected.
The setup radio frequency in the ME will be shown on the cockpit radio correctly.
Set trim analog axis to be bi-directional.
Added a properly sized oil cooler.
Implemented hide stick option.
Major improvement of input terms and cockpit tooltips.
DCS FC3
Su-27/J-11A. AI intake FOD shields not retract after takeoff corrected.
J-11A. Engine sound corrected.
Su-25T. Very bright screen of Shkval corrected.
Su-33. Corrected an AI deck takeoff procedure without strange movements.
Su-27. Fuel increases after maneuver if "Unlimited Fuel" is checked - fixed.
DCS Spitfire IX
Spitfire CW liveries LODs corrected.
Reworked drop tank jettison so it pulls on attached drop tank only.
DCS Persian Gulf
Corrected Sirri Island VOR wrong frequency in map
Missions
Mi-8MTV2 - added Instant Action missions for Persian Gulf.
Ka-50 - added Instant Action missions for Persian Gulf.
FC3 - added Instant Action missions for Persian Gulf.
F/A-18C - added new Instant Action missions, gate flight, 8 vs 8 battle and two Case III landing.
Yak-52 - Added Instant Action missions for Nevada, Persian Gulf and Normandy maps.
Campaigns
F-15C Red Flag Campaign added CN localization
Skins
L-39C skins:
French EC24 by NOiD.
German Bundeswehr 28+53 by Papacharly.
P-51D skins (China Asset Pack):
PLAAF by zj_561
Internally, the AIM-7 and AIM-120 versions now have the improved navigation system. Additionally, the internal AIM-7M now has several significant changes like corrected motor thrust-altitude dependence based on nozzle exit area and atmosphere pressure, adjusted drag and lift curves based on wind tunnel test data, and other changes.
We are now carefully testing these changes before we release and move to all AIM-7 and AIM-120 versions.
Also today internally, AIM-9X tracking was increased to 90 HOBS and flare rejection improved. It's a monster.
HOBS = High Off-Boresight, tzn. sidewinder asi půjde odpálit až v úhlu 90 st. od čumáku ..
Možná nová DRM, nebo jiná oprava způsobuje, že mapa N44 při nahrávání není v pozadí systému, ale zůstává aktivní ve hře. Tak jedna stará otravná vada odstraněna.
DCS World Open Beta Update
This week we released DCS World Open Beta Update #9. Highlights of this update include:
Several more modules have been moved to the keyless protection system. These include the NTTR and Normandy maps, WWII Assets Pack, Spitfire, Su-33, AJS-37 Viggen, and the M-2000C. These modules are now tied to users accounts rather than keys.
Many new Hornet additions to include preliminary AIM-9X, AIM-120 active and time-to-go timers, AIM-120 VISUAL mode and AIM-7 LOFT mode, EW page symbols, EW HUD, EW Offset, increased of ICLS needles size, and eliminated deck sliding after landing.
Many new AJS-37 Viggen changes like corrected mirror reflections, adjusted normal maps, fixes to the SPA mode, custom cartridge settings, and others.
Yak-52 changes include corrected textures for the 3-bladed prop, hide stick option added, tool tip improvements, primer animation corrected, and more.
Narazil jsem v tom novém patchi na ošklivý a skoro bych řekl zlý, nepěkná věc.
Když naložím kombinaci Aim-7 (AIM-7F, AIM7-M a AIM-7MH (LOFT)), tak všechny sparrowy jsou označeny jako LOFT
AAM už létají "méně" s výškovým zvýhodněním, verze B řekl bych takřka vůbec, letí na přímo.
AIM9X jsou super ale po aktivaci se objeví tikací zvuk což je ok, ale pak zůstává i u AAM a sparrow - to netuším jestli je záměr
Nicméně bez JHMCS (helmy) je jejich potenciál poloviční.
Taky nejdou odhazovat samostatně pásky a světlice, vždy to odhazuje podle programu ale zároveň.
Čili mapování na tlačítko pásky nebo světlice je zbytečné protože obě tlačítka to dělají totéž, v předchozím patchi to bylo ještě separé.
Jak je to správně netuším. Ale přijde my zbytečné odhazovat pásky pokud vím že na mě troubí z RWR R60.
Workflow AA modů je nějaké divné pokud vyberu úplně na počátku mise třeba AAM jsou automaticky přepnuty do ACM do visuálu, tak je potřeba zrušit ACM a přejít na BVR hledání na dálku.
To předtím nebylo. Nejprve BVR a pak až ACM - logicky. Asi.
Ale sparrowy fungují solidně, nevím proč si na ně porád někdo stěžuje
Upravil/a magot dne 18-08-2018 16:19
Já se chtěl včera proletět, jen tak s Uháčkem a lehce ozbrojený se sotva odlepím od země. A než naberu trocha výšky motor nevydrží, asi to bude nějaká nová vychytávka.
Vlastně jsem v kvedláku hodně dlouho neseděl, bude to spíše rukama a nohama.
Já se chtěl včera proletět, jen tak s Uháčkem a lehce ozbrojený se sotva odlepím od země. A než naberu trocha výšky motor nevydrží, asi to bude nějaká nová vychytávka.
Vlastně jsem v kvedláku hodně dlouho neseděl, bude to spíše rukama a nohama.
Stejně se mi před nějakou dobou choval i Kamov,sotva se odlepil od země a nechtělo to stoupat. TeĎ jsem to už déle nezkoušel,ta hra mi přijde celá rozes...á a nemám nervy se s tím trápit - třeba to za dva roky bude lepší
Tak ty protiopatření to jdu hned vyzkoušet.
BTW..Magote..R60 na tebe přece nemůže z RWR troubit, když je to IR střela.
Upravil/a Mira dne 18-08-2018 18:08
Magote u mně vše v pohodě. Na program 5 si vždy nastavím jeden stisk - jeden chaff, na program 1 jeden stisk - jedna flera a funguje jak má. Ale at mi nikdo neříká, že tohle nejde měnit i na zemi.
Magote u mně vše v pohodě. Na program 5 si vždy nastavím jeden stisk - jeden chaff, na program 1 jeden stisk - jedna flera a funguje jak má. Ale at mi nikdo neříká, že tohle nejde měnit i na zemi.
Tedy otázka, jak je možné že na tlačítko odpálení pásků jdou i flare?
Zřejmě jsem nepochopil tu konfiguraci.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.